Ligger väl även i tillverkarens intresse att det sprids en rättvis bild av företaget, är man inte behjälplig så blir det ju såhär. Man kan inte förvänta sig att alla som vill testa bilen ska behöva köpa en bil, ett par lånebilar i Europa hade dom kommit långt med.Legato skrev:Personligen älskar jag policyn att helt skippa hummersåsen och låta mediabolagen köpa eller hyra bilar att testa. Det är givetvis inte Teslas ansvar att se till att en testare gör ett rättvist test, det är testarens. Har man varit inkonsekvent med detta så är det tråkigt.dd88 skrev:Att en av Tysklands bäst renommerade biljournalister, som gjort sig känd som EV-förespråkare och fått en stor följarskara på grund av sitt pedagogiska och objektiva material, samtidigt som han länge har hyllat Tesla och nyligen påstått att Model 3 är bättre än den nya 3-serien, skulle låta en Porsche vinna är såklart tjänstefel.
Den stora frågan är väl snarare hur mycket han fick betalt av den smutsiga oljeindustrin för att snedvrida testet?
Att Tesla, som inte verkar vilja att journalister ska testa deras bilar, inte har kunnat få fram den senaste modellen är givetvis någon annans fel. Samtidigt så kunde dom skaka fram en semi till en avdankad låtskrivare så det kanske handlar om prioriteringar?
Jag frågar igen. Talar de om i klippet att de testar mot en gammal Tesla-modell? Är de tydliga med det så är det ingen big deal tycker jag (även om testet är rätt ointressant), nämner de det inte så är det i mina ögon helt uselt och antingen otroligt okunnigt eller partiskt.
Jag måste se om klippet igen, har inget minne om att man presenterade bilen som "förra modellen" eller liknande.
Sen förstår jag att det gör ont ända in i själen men försök se det för vad det är, lär komma mängder av liknande jämförelser så Tesla lär få en chans till.