Sida 13 av 14
Re: Honda E
Postat: 14 jan 2022 19:41
av Fredrik j
mati skrev:Bjelke skrev:
Kallar du din Tesla för andrabil fortfarande? Känns som att du skrivit mer och mer som att ni i princip alltid tar
den i första hand numera

Det är ju en definitionsfråga. Jag kallar vår e-Golf också för andrabil, trots att den rullar typ tre gånger så mycket som förstabilen.
För mig är förstabilen den bilen man troligen skulle behålla om man hade varit tvungen att göra sig av med en bil, dvs den fungerar som endabil.
Det betyder ju inte att andrabilen inte ändå är en smidigare vardagsbil som man kör mest med.
Om du har flera bilar så är det den som du skulle behållt om du bara hade fått ha en bil som är "förstabil".
D.v.s. den bil som uppfyller flest behov enligt prioritering bäst.
Vad som är roligast att köra är ju något helt annat.
Re: Honda E
Postat: 14 jan 2022 20:32
av Bjelke
Fredrik j skrev:mati skrev:Bjelke skrev:
Kallar du din Tesla för andrabil fortfarande? Känns som att du skrivit mer och mer som att ni i princip alltid tar
den i första hand numera

Det är ju en definitionsfråga. Jag kallar vår e-Golf också för andrabil, trots att den rullar typ tre gånger så mycket som förstabilen.
För mig är förstabilen den bilen man troligen skulle behålla om man hade varit tvungen att göra sig av med en bil, dvs den fungerar som endabil.
Det betyder ju inte att andrabilen inte ändå är en smidigare vardagsbil som man kör mest med.

)
Om du har flera bilar så är det den som du skulle behållt om du bara hade fått ha en bil som är "förstabil".
D.v.s. den bil som uppfyller flest behov enligt prioritering bäst.
Vad som är roligast att köra är ju något helt annat.
Fan också, jag har ju två snudd på exakt likadana ju
(Förutom prestanda då)
Re: Honda E
Postat: 14 jan 2022 20:33
av Bjelke
martinot skrev:Bjelke skrev:
Kallar du din Tesla för andrabil fortfarande? Känns som att du skrivit mer och mer som att ni i princip alltid tar
den i första hand numera

Absolut. Detta ställer ju begreppen "förstabil" och "andrabil" lite på ända!
Så håller med om att jag inte vet längre vad som definierar de begreppen...

Ja då minns jag någorlunda rätt för en gångs skull då

Re: Honda E
Postat: 14 jan 2022 21:26
av mati
Bjelke skrev:Fredrik j skrev:mati skrev:Bjelke skrev:
Kallar du din Tesla för andrabil fortfarande? Känns som att du skrivit mer och mer som att ni i princip alltid tar
den i första hand numera

Det är ju en definitionsfråga. Jag kallar vår e-Golf också för andrabil, trots att den rullar typ tre gånger så mycket som förstabilen.
För mig är förstabilen den bilen man troligen skulle behålla om man hade varit tvungen att göra sig av med en bil, dvs den fungerar som endabil.
Det betyder ju inte att andrabilen inte ändå är en smidigare vardagsbil som man kör mest med.

)
Om du har flera bilar så är det den som du skulle behållt om du bara hade fått ha en bil som är "förstabil".
D.v.s. den bil som uppfyller flest behov enligt prioritering bäst.
Vad som är roligast att köra är ju något helt annat.
Fan också, jag har ju två snudd på exakt likadana ju
(Förutom prestanda då)
Du får kalla dem för 1a och 1b

Re: Honda E
Postat: 14 jan 2022 21:44
av Bjelke
Re: Honda E
Postat: 16 jan 2022 14:58
av Pontus
Ursäkta om svaren finns i tråden men jag orkar inte läsa hela.
Var och provkörde en idag, charmig bil med finesser som tilltalade mitt teknikintresse. Dock kändes det som att förbrukningen var hög, typ 3,2 efter en provtur med lite motorväg med moms och några småvägar totalt 2-3 mil. Sjönk ifrån 91% till typ 74% på den lilla sträckan. Hur mycket upplever ni som har den att den drar?
Som gämförelse drog min model 3 på vägen dit ca 2,5 - 2,6 i 140 på motorväg i flera mil.
Re: Honda E
Postat: 16 jan 2022 14:59
av Pontus
Sedan vad det gäller privatleasinge så tillkommer försäkring och vad kostar övermilen?
Re: Honda E
Postat: 16 jan 2022 15:12
av mati
Pontus skrev:Ursäkta om svaren finns i tråden men jag orkar inte läsa hela.
Var och provkörde en idag, charmig bil med finesser som tilltalade mitt teknikintresse. Dock kändes det som att förbrukningen var hög, typ 3,2 efter en provtur med lite motorväg med moms och några småvägar totalt 2-3 mil. Sjönk ifrån 91% till typ 74% på den lilla sträckan. Hur mycket upplever ni som har den att den drar?
Som gämförelse drog min model 3 på vägen dit ca 2,5 - 2,6 i 140 på motorväg i flera mil.
Ja, Honda e har ett rykte om sig att vara törstig. Det är väl den höga förbrukningen som gör att räckvidden i praktiken är så kort. När vi provkörde de så hamnade vi på ett snitt strax under 2kWh/mil, medan vår e-Golf på samma sträcka låg runt 1,5kWh/mil. Lite tråkigt att de inte har lyckats göra den snålare. Liten som den är.
Re: Honda E
Postat: 16 jan 2022 15:43
av martinot
mati skrev:Pontus skrev:Ursäkta om svaren finns i tråden men jag orkar inte läsa hela.
Var och provkörde en idag, charmig bil med finesser som tilltalade mitt teknikintresse. Dock kändes det som att förbrukningen var hög, typ 3,2 efter en provtur med lite motorväg med moms och några småvägar totalt 2-3 mil. Sjönk ifrån 91% till typ 74% på den lilla sträckan. Hur mycket upplever ni som har den att den drar?
Som gämförelse drog min model 3 på vägen dit ca 2,5 - 2,6 i 140 på motorväg i flera mil.
Ja, Honda e har ett rykte om sig att vara törstig. Det är väl den höga förbrukningen som gör att räckvidden i praktiken är så kort. När vi provkörde de så hamnade vi på ett snitt strax under 2kWh/mil, medan vår e-Golf på samma sträcka låg runt 1,5kWh/mil. Lite tråkigt att de inte har lyckats göra den snålare. Liten som den är.
Grym liten bil den där e-Golf! Förstår att ni inte vill byta ut den!

Re: Honda E
Postat: 16 jan 2022 16:29
av mati
martinot skrev:mati skrev:Pontus skrev:Ursäkta om svaren finns i tråden men jag orkar inte läsa hela.
Var och provkörde en idag, charmig bil med finesser som tilltalade mitt teknikintresse. Dock kändes det som att förbrukningen var hög, typ 3,2 efter en provtur med lite motorväg med moms och några småvägar totalt 2-3 mil. Sjönk ifrån 91% till typ 74% på den lilla sträckan. Hur mycket upplever ni som har den att den drar?
Som gämförelse drog min model 3 på vägen dit ca 2,5 - 2,6 i 140 på motorväg i flera mil.
Ja, Honda e har ett rykte om sig att vara törstig. Det är väl den höga förbrukningen som gör att räckvidden i praktiken är så kort. När vi provkörde de så hamnade vi på ett snitt strax under 2kWh/mil, medan vår e-Golf på samma sträcka låg runt 1,5kWh/mil. Lite tråkigt att de inte har lyckats göra den snålare. Liten som den är.
Grym liten bil den där e-Golf! Förstår att ni inte vill byta ut den!

Du menar pga dess låga förbrukning? Ja, det är en snål liten rackare. Och då kör vi sommartid ändå på väldigt ineffektiva 17"-fälgar. Jag har sett att det finns folk som regelbundet kör den under 1kWh/milen på sommarn. Främst i stadstrafik då såklart. Det är svårslaget.
Jag tycker att det borde inte vara omöjligt för Honda att åstadkomma samma eller lägre förbrukning med Honda e. Den är ju ännu mindre, bygger (väl?) inte på en fossilplattform och har annars samma prestandasiffror som e-Golf. Samma batteristorlek också. Det finns alla förutsättningar liksom.
Re: Honda E
Postat: 16 jan 2022 16:55
av PhR34k
Ang förbrukningen så har jag åkt från Värmdö till Brottby och sedan tillbaka. Det är ca 15 mil under tidig vår förra året. Det var på håret som man säger.
Sen har jag märkt att den är törstig som fan i början sedan planar den ut, brukar ligga runt 15kWh förbrukning efter 15-20min körning.
Re: Honda E
Postat: 16 jan 2022 19:27
av Pontus
PhR34k skrev:Ang förbrukningen så har jag åkt från Värmdö till Brottby och sedan tillbaka. Det är ca 15 mil under tidig vår förra året. Det var på håret som man säger.
Sen har jag märkt att den är törstig som fan i början sedan planar den ut, brukar ligga runt 15kWh förbrukning efter 15-20min körning.
Tack bra att veta
Re: Honda E
Postat: 16 jan 2022 19:28
av PhR34k
Pontus skrev:PhR34k skrev:Ang förbrukningen så har jag åkt från Värmdö till Brottby och sedan tillbaka. Det är ca 15 mil under tidig vår förra året. Det var på håret som man säger.
Sen har jag märkt att den är törstig som fan i början sedan planar den ut, brukar ligga runt 15kWh förbrukning efter 15-20min körning.
Tack bra att veta
Ingen fara.
Är det något mer du undrar så kan jag försöka svara. Har haft våran i familjen i 1 1/2 år snart.
Re: Honda E
Postat: 16 jan 2022 20:17
av mati
PhR34k skrev:Ang förbrukningen så har jag åkt från Värmdö till Brottby och sedan tillbaka. Det är ca 15 mil under tidig vår förra året. Det var på håret som man säger.
Sen har jag märkt att den är törstig som fan i början sedan planar den ut, brukar ligga runt 15kWh förbrukning efter 15-20min körning.
Intressant. Vad beror det på tror du? Är det batterivärmaren som jobbar på högtryck de första milen så som i e-tron?
Re: Honda E
Postat: 16 jan 2022 20:19
av PhR34k
mati skrev:PhR34k skrev:Ang förbrukningen så har jag åkt från Värmdö till Brottby och sedan tillbaka. Det är ca 15 mil under tidig vår förra året. Det var på håret som man säger.
Sen har jag märkt att den är törstig som fan i början sedan planar den ut, brukar ligga runt 15kWh förbrukning efter 15-20min körning.
Intressant. Vad beror det på tror du? Är det batterivärmaren som jobbar på högtryck de första milen så som i e-tron?
Måste vara något i den stilen för det hjälper inte att slå av värmen heller.
Re: Honda E
Postat: 16 jan 2022 20:22
av mati
PhR34k skrev:mati skrev:PhR34k skrev:Ang förbrukningen så har jag åkt från Värmdö till Brottby och sedan tillbaka. Det är ca 15 mil under tidig vår förra året. Det var på håret som man säger.
Sen har jag märkt att den är törstig som fan i början sedan planar den ut, brukar ligga runt 15kWh förbrukning efter 15-20min körning.
Intressant. Vad beror det på tror du? Är det batterivärmaren som jobbar på högtryck de första milen så som i e-tron?
Måste vara något i den stilen för det hjälper inte att slå av värmen heller.
Då är det ju det sedvanliga och tråkiga problemet att bilen slösar energi förmodligen helt i onödan. Man behöver inte ett varmt batteri när man bara ska köra några få mil. Konstigt att det ska vara så svårt för biltillverkarna att lösa detta på ett bra sätt.
Re: Honda E
Postat: 16 jan 2022 20:35
av Legato
PhR34k skrev:mati skrev:PhR34k skrev:Ang förbrukningen så har jag åkt från Värmdö till Brottby och sedan tillbaka. Det är ca 15 mil under tidig vår förra året. Det var på håret som man säger.
Sen har jag märkt att den är törstig som fan i början sedan planar den ut, brukar ligga runt 15kWh förbrukning efter 15-20min körning.
Intressant. Vad beror det på tror du? Är det batterivärmaren som jobbar på högtryck de första milen så som i e-tron?
Måste vara något i den stilen för det hjälper inte att slå av värmen heller.
Där håller jag inte med. På vår får man ca 30 km extra räckvidd när det är några minusgrader och man slår av värmen. Jag tror kupévärmaren är onödigt "törstig".
Med temperatur runt nollan och ca 90 km/h så drar min ca 2 kWh/mil när kupén är uppvärmd (dvs ca 15 mil räckvidd). Upplever att den drar ungefär lika mycket som min Model 3 på 20“-fälg drog.
Re: Honda E
Postat: 16 jan 2022 20:37
av PhR34k
Legato skrev:PhR34k skrev:mati skrev:PhR34k skrev:Ang förbrukningen så har jag åkt från Värmdö till Brottby och sedan tillbaka. Det är ca 15 mil under tidig vår förra året. Det var på håret som man säger.
Sen har jag märkt att den är törstig som fan i början sedan planar den ut, brukar ligga runt 15kWh förbrukning efter 15-20min körning.
Intressant. Vad beror det på tror du? Är det batterivärmaren som jobbar på högtryck de första milen så som i e-tron?
Måste vara något i den stilen för det hjälper inte att slå av värmen heller.
Där håller jag inte med. På vår får man ca 30 km extra räckvidd när det är några minusgrader och man slår av värmen. Jag tror kupévärmaren är onödigt "törstig".
Med temperatur runt nollan och ca 90 km/h så drar min ca 2 kWh/mil när kupén är uppvärmd. Upplever att den drar ungefär lika mycket som min Model 3 på 20“-fälg drog.
Alltså ja. Man får mer km men den är fortfarande törstig. Alltså det står tex 100km räckvidd, slår du av värmen så får du 25km extra men det står så oavsett, även när bilen är ”varm” så får man typ 20 km extra om man slår av kliman. Det var det jag menade

Re: Honda E
Postat: 16 jan 2022 20:39
av mati
Legato skrev:
Med temperatur runt nollan och ca 90 km/h så drar min ca 2 kWh/mil när kupén är uppvärmd (dvs ca 15 mil räckvidd). Upplever att den drar ungefär lika mycket som min Model 3 på 20“-fälg drog.
Oj, men vad förbrukar den då
innan kupén är uppvärmd?
Re: Honda E
Postat: 20 jan 2022 16:42
av Richardk
Efter att ha läst denna tråden så blev jag så sugen på en Honda e att jag var tvungen att provköra den. Provkörde igår och gillade skarpt bilen. Haft en Tesla s innan och en e-up. Jämfört med e-up så kändes den bättre och roligare på alla punkter. Jämfört med Teslan så kändes den cool och stor vill ha faktor men räckvidden sjönk väldigt snabbt när man gasade. Stort plus för att man kunde koppla ur antispinn enkelt och busa lite med bilen när andan faller på
Några frågor som dök upp:
1: Säljaren sa att man inte kunde byta från 17” till 16” fälgar för att bilen var programmerad från fabriken. Stämmer detta verkligen?
2: Vad tror ni värdeminskningen blir på denna bilen per år de första 1, 2 och 3 åren? Kan man köpa en begagnad för säg 200tkr om ett år med 5-7000 mil? Den jag kollade på var registrerad 2020 med 990 mil på mätaren och kostade 299tkr.
3: Finns det många sålda Honda e? Kommer det bli lätt att hitta en begagnad om 1-2 år?
4: Enligt säljaren så ingick abonnemang på appen till första ägaren så länge som den hade bilen. Men den bilen jag kollade på var registrerad 2020 och där kostade det 480kr om året. Kanske ingen big deal men gillar inte det sättet. Bättre att att de alltid ingår och att första ägaren betalar lite mer. Ingår det verkligen till första ägaren för alltid?
5: Man skulle kunna köpa en dragkrok som cykelhållare. Någon som känner till en Honda e som dragit ett riktigt släp? (Trots att det är olagligt?)
6: Någon som hört om facelift med större batteri i framtiden? När i så fall?
7: Hur är det med mjukvaruuppdatering? Kan det lösa den höga förbrukningen?
8: Är ni fortfarande nöjda med era köp av Honda e?
Re: Honda E
Postat: 20 jan 2022 20:12
av Legato
mati skrev:Legato skrev:
Med temperatur runt nollan och ca 90 km/h så drar min ca 2 kWh/mil när kupén är uppvärmd (dvs ca 15 mil räckvidd). Upplever att den drar ungefär lika mycket som min Model 3 på 20“-fälg drog.
Oj, men vad förbrukar den då
innan kupén är uppvärmd?
Runt 2,5 vid samma temperatur skulle jag säga. Det blir dock väldigt varmt och skönt, tycker det alltid blir "intensivare" värme i en liten kupé.
Re: Honda E
Postat: 20 jan 2022 20:18
av Dexter
Legato skrev:mati skrev:Legato skrev:
Med temperatur runt nollan och ca 90 km/h så drar min ca 2 kWh/mil när kupén är uppvärmd (dvs ca 15 mil räckvidd). Upplever att den drar ungefär lika mycket som min Model 3 på 20“-fälg drog.
Oj, men vad förbrukar den då
innan kupén är uppvärmd?
Runt 2,5 vid samma temperatur skulle jag säga. Det blir dock väldigt varmt och skönt, tycker det alltid blir "intensivare" värme i en liten kupé.
Förbrukar verkligen Hondan så mycket?
Den drar betydligt mer än min M3P med 20tums friktionsdäck i så fall.
Re: Honda E
Postat: 20 jan 2022 20:20
av Legato
Richardk skrev:Efter att ha läst denna tråden så blev jag så sugen på en Honda e att jag var tvungen att provköra den. Provkörde igår och gillade skarpt bilen. Haft en Tesla s innan och en e-up. Jämfört med e-up så kändes den bättre och roligare på alla punkter. Jämfört med Teslan så kändes den cool och stor vill ha faktor men räckvidden sjönk väldigt snabbt när man gasade. Stort plus för att man kunde koppla ur antispinn enkelt och busa lite med bilen när andan faller på
Några frågor som dök upp:
1: Säljaren sa att man inte kunde byta från 17” till 16” fälgar för att bilen var programmerad från fabriken. Stämmer detta verkligen?
2: Vad tror ni värdeminskningen blir på denna bilen per år de första 1, 2 och 3 åren? Kan man köpa en begagnad för säg 200tkr om ett år med 5-7000 mil? Den jag kollade på var registrerad 2020 med 990 mil på mätaren och kostade 299tkr.
3: Finns det många sålda Honda e? Kommer det bli lätt att hitta en begagnad om 1-2 år?
4: Enligt säljaren så ingick abonnemang på appen till första ägaren så länge som den hade bilen. Men den bilen jag kollade på var registrerad 2020 och där kostade det 480kr om året. Kanske ingen big deal men gillar inte det sättet. Bättre att att de alltid ingår och att första ägaren betalar lite mer. Ingår det verkligen till första ägaren för alltid?
5: Man skulle kunna köpa en dragkrok som cykelhållare. Någon som känner till en Honda e som dragit ett riktigt släp? (Trots att det är olagligt?)
6: Någon som hört om facelift med större batteri i framtiden? När i så fall?
7: Hur är det med mjukvaruuppdatering? Kan det lösa den höga förbrukningen?
8: Är ni fortfarande nöjda med era köp av Honda e?
Det är en riktigt kul och busig bil, särskilt vintertid!
1. Det är fel, de levereras ju tom med 16" från fabrik för den som vill.
2. I teorin ja det tror jag, i praktiken nej dock. Tror få/inga kommer rulla så mycket på så kort tid. Det är inte en bil för långresa.
3. Nej det kan man väl inte påstå. Ca 300 sålda i Sverige.
4. Basabonnemanget ingår tror jag men tilläggsfunktioner som geofencing och mobil nyckel kostar extra efter ett år.
5. Ej läst om. Bortsett från att det är olagligt så skulle räckvidden bli orimligt liten.
6. Rykten finns alltid men tror det är osannolikt. Det är en bil byggd för citykörning. Personligen skulle jag inte ens vilja ha ett större och tyngre batteri.
7. Tyvärr varit stendött på den fronten, men man ska aldrig säga aldrig
8. JA! Trots att min app inte funkar och trots avsevärt dyrare övriga bilar.
Re: Honda E
Postat: 20 jan 2022 20:21
av Legato
Dexter skrev:Legato skrev:mati skrev:Legato skrev:
Med temperatur runt nollan och ca 90 km/h så drar min ca 2 kWh/mil när kupén är uppvärmd (dvs ca 15 mil räckvidd). Upplever att den drar ungefär lika mycket som min Model 3 på 20“-fälg drog.
Oj, men vad förbrukar den då
innan kupén är uppvärmd?
Runt 2,5 vid samma temperatur skulle jag säga. Det blir dock väldigt varmt och skönt, tycker det alltid blir "intensivare" värme i en liten kupé.
Förbrukar verkligen Hondan så mycket?
Den drar betydligt mer än min M3P med 20tums friktionsdäck i så fall.
Allt beror på hur man kör

Den är likvärdig i förbrukning med min 3LR med 20 tums friktion som jag hade. Den startade jag dock väldigt sällan kall eftersom appen funkade

Re: Honda E
Postat: 20 jan 2022 22:05
av Richardk
Legato skrev:Richardk skrev:Efter att ha läst denna tråden så blev jag så sugen på en Honda e att jag var tvungen att provköra den. Provkörde igår och gillade skarpt bilen. Haft en Tesla s innan och en e-up. Jämfört med e-up så kändes den bättre och roligare på alla punkter. Jämfört med Teslan så kändes den cool och stor vill ha faktor men räckvidden sjönk väldigt snabbt när man gasade. Stort plus för att man kunde koppla ur antispinn enkelt och busa lite med bilen när andan faller på
Några frågor som dök upp:
1: Säljaren sa att man inte kunde byta från 17” till 16” fälgar för att bilen var programmerad från fabriken. Stämmer detta verkligen?
2: Vad tror ni värdeminskningen blir på denna bilen per år de första 1, 2 och 3 åren? Kan man köpa en begagnad för säg 200tkr om ett år med 5-7000 mil? Den jag kollade på var registrerad 2020 med 990 mil på mätaren och kostade 299tkr.
3: Finns det många sålda Honda e? Kommer det bli lätt att hitta en begagnad om 1-2 år?
4: Enligt säljaren så ingick abonnemang på appen till första ägaren så länge som den hade bilen. Men den bilen jag kollade på var registrerad 2020 och där kostade det 480kr om året. Kanske ingen big deal men gillar inte det sättet. Bättre att att de alltid ingår och att första ägaren betalar lite mer. Ingår det verkligen till första ägaren för alltid?
5: Man skulle kunna köpa en dragkrok som cykelhållare. Någon som känner till en Honda e som dragit ett riktigt släp? (Trots att det är olagligt?)
6: Någon som hört om facelift med större batteri i framtiden? När i så fall?
7: Hur är det med mjukvaruuppdatering? Kan det lösa den höga förbrukningen?
8: Är ni fortfarande nöjda med era köp av Honda e?
Det är en riktigt kul och busig bil, särskilt vintertid!
1. Det är fel, de levereras ju tom med 16" från fabrik för den som vill.
2. I teorin ja det tror jag, i praktiken nej dock. Tror få/inga kommer rulla så mycket på så kort tid. Det är inte en bil för långresa.
3. Nej det kan man väl inte påstå. Ca 300 sålda i Sverige.
4. Basabonnemanget ingår tror jag men tilläggsfunktioner som geofencing och mobil nyckel kostar extra efter ett år.
5. Ej läst om. Bortsett från att det är olagligt så skulle räckvidden bli orimligt liten.
6. Rykten finns alltid men tror det är osannolikt. Det är en bil byggd för citykörning. Personligen skulle jag inte ens vilja ha ett större och tyngre batteri.
7. Tyvärr varit stendött på den fronten, men man ska aldrig säga aldrig
8. JA! Trots att min app inte funkar och trots avsevärt dyrare övriga bilar.
Tack för svar.
Tänkte bara förtydliga visa saker.
1: På fråga ett så tror jag säljaren inte ville byta fälgar mellan bilarna eftersom han hade flera Honda e. Så han drog troligen en liten lögn. Men enligt honom så var det väldigt viktigt att om bilen sålts med 17” så skulle den inte köras med 16” fälgar.
6: Där tänkte jag mer som den uppgraderingen som e-up fick med större batteri men samma yttermått och troligtvis ungefär samma vikt. Hade varit intressant om det blir en Honda e Type R också med större batteri
Sjukt sugen men det är ju det där med räckvidd och laddning. Behöver köra ca 10 mil om dagen minimum och har bara 16A huvudsäkring. Har flera bilar så det är ganska lugnt men man vill ju den ska vara fullladdad på morgonen.
Verkar var sjukt dålig marknadsföring av Honda gällande laddningen.
Står så här: Honda Power Charger kan anslutas till 3-fas för en maximal laddningskapacitet på 22Kw och 7,4Kw på en fas med en integrerad effektmätare.
https://www.honda.se/cars/new/honda-e/charging.html
Då borde det ju gå att ladda 3-fas med en Tesla Wall charger? Eller är det direkt felaktigt av Honda att skriva att det är 3-fas laddning? För det skiljer väl inget på en Tesla Wall charger och Honda Power charger?