Såg både en S och X i Norrköping nu. Men de ska väl säljas inom två veckor om ryktena stämmer
Två nya i deras utställningshall? Det var ruskigt oväntat imo!
Jag läste att folk i UK blivit uppringda och erbjudna rabatter på "gamla" modellen, men att man då också gjort "disclaimern" att det antagligen kommer en ny version men med leverans först i april.
De kanske varit där hela tiden men bara att jag inte såg dem från vägen. De flyttar runt dem i lokalen
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
När kommuniceras det kring den ryktade uppdateringen av MS och MX skulle ni gissa?
Den 27:e i samband med kvartalsrapporten?
Tror ni att en potentiell refresh påverkar priserna uppåt?
Ja, 27:e är ju det mest sannolika som jag skrivit tidigare. Tesla brukar inte komma med en pressrelease för denna typ av nyhet utan vill få större genomslag genom t.ex. annonserat event eller kvartalsrapport. Nu är inget event planerat så då lär det bli på kvarts/årsbokslut. Ändring på hemsidan kan kanske ske en dag troligen samma dag dock.
Priset kan påverkas men tror inte det. Kan visserligen bli lite omstuvning på de val som går att göra så att det ändå kanske blir en prisändring för det som man vill ha.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
När kommuniceras det kring den ryktade uppdateringen av MS och MX skulle ni gissa?
Priset kan påverkas men tror inte det. Kan visserligen bli lite omstuvning på de val som går att göra så att det ändå kanske blir en prisändring för det som man vill ha.
Finns det några indikationer på att tillvalslistan nu skulle kunna inkludera en dragkrok?
Jag gjorde en MS beställning precis innan senaste prishöjningen men skulle gärna vänta längre på bilen för att ändra tillval och inkludera drag om det kommer.
Finns det några indikationer på att tillvalslistan nu skulle kunna inkludera en dragkrok?
Jag gjorde en MS beställning precis innan senaste prishöjningen men skulle gärna vänta längre på bilen för att ändra tillval och inkludera drag om det kommer.
Första indikationerna på nya saker brukar komma från de som spionerar på bilar som ska transporteras från fabrikerna. Skulle kunna komma lite bilder inom en vecka.
Andra indikationer är uppdatering i manualerna, hemsidan eller mjukvara som skickas till befintliga bilar.
Sist kommer info från Tesla och då har bilar redan börjat levereras..
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Kommande båtar med SoX ombord
The current shipping schedules show:
Dep Houston Arr Rotterdam
MAERSK IDAHO 24/1 - 8/2
MAERSK OHIO 31/1 - 15/2
SAFMARINE MAFADI 7/2 - 22/2
MAERSK MONTANA 14/2 - 1/3
From Rotterdam the containers are moved by road (or barge) to Tilburg in Holland. Your car is removed from the container and then joins a mini production line where it is reassembled. It is then moved to Zeebrugge and shipped to customers.
Kommande båtar med SoX ombord
The current shipping schedules show:
Dep Houston Arr Rotterdam
MAERSK IDAHO 24/1 - 8/2
MAERSK OHIO 31/1 - 15/2
SAFMARINE MAFADI 7/2 - 22/2
MAERSK MONTANA 14/2 - 1/3
From Rotterdam the containers are moved by road (or barge) to Tilburg in Holland. Your car is removed from the container and then joins a mini production line where it is reassembled. It is then moved to Zeebrugge and shipped to customers.
Var får du den informationen ifrån? Om det faktiskt hade producerats några bilar som transporterats till båtarna så hade det helt klart läckt bilder på dem.
Dom är i 3 delar och skickas i container på järnväg till Houston och sedan på containerfartyg till Rotterdam, vidare till Tilburg för montering.
Så det är inte lätt att få fram foton än.
Dom är i 3 delar och skickas i container på järnväg till Houston och sedan på containerfartyg till Rotterdam, vidare till Tilburg för montering.
Så det är inte lätt att få fram foton än.
Men var kommer informationen ifrån då? Så man kan bedöma tillförlitligheten.
Det finns en sida, 2021 Shipping Movements på Tesla club US med " MR Miserable " som följer upp fartygen som transporterar Tesla.
Mestadels dom från SF pier 80. Men SoX tar ju en annan route.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Hoppas verkligen inte detta är den ytterst nödvändiga refreshen!
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Jag bryr mig väldigt lite om utsidan så länge kromet försvinner så för mig kvittar det, tror dock knappast de testar en helt färdig bil sådär precis innan de vill släppa nyheten.
Jag bryr mig väldigt lite om utsidan så länge kromet försvinner så för mig kvittar det, tror dock knappast de testar en helt färdig bil sådär precis innan de vill släppa nyheten.
Nä precis, känns som att test etc bör ha varit avklarade för länge sedan om de redan ställt om produktionen etc. Och jag hoppas ärligt talat på något liiite mer radikalt än så små putsningar på utsidan. I alla fall på X.
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine