Ni är alla välkomna att möta upp oss! Äen om jag hoppas att ni alla råkar ut för helvetiska laddköer och delad laddeffekt, så vet jag att vi anländer ljusår efter er.Leo skrev:Tog en liten extra laddresa tillbaka till snabbladdaren i Kalix på eftermiddagen! Vi var ju såååå sugna på köra 10mil ytterligare när vi precis avverkat 165mil…Sofie skrev:Det verkar vara lite dåligt med laddningsmöjligheter i Haparanda, hur löser ni det? Jag känner att vi nog behöver lite vägledning.
SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Moderator: Redaktion
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Sofie skrev:Ni är alla välkomna att möta upp oss! Äen om jag hoppas att ni alla råkar ut för helvetiska laddköer och delad laddeffekt, så vet jag att vi anländer ljusår efter er.Leo skrev:Tog en liten extra laddresa tillbaka till snabbladdaren i Kalix på eftermiddagen! Vi var ju såååå sugna på köra 10mil ytterligare när vi precis avverkat 165mil…Sofie skrev:Det verkar vara lite dåligt med laddningsmöjligheter i Haparanda, hur löser ni det? Jag känner att vi nog behöver lite vägledning.
Vi kommer ha koll på alla.

Men via den kommer de som kommer först ju också kunna se när vi andra kommer intrillandes.
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
- Robin_j
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/robin14790
Jag ska hjälpa er så mycket som möjligt genom hela Sverige är min plan för vi borde ligga bredvid varandra hela vägenSofie skrev:Ni är alla välkomna att möta upp oss! Äen om jag hoppas att ni alla råkar ut för helvetiska laddköer och delad laddeffekt, så vet jag att vi anländer ljusår efter er.Leo skrev:Tog en liten extra laddresa tillbaka till snabbladdaren i Kalix på eftermiddagen! Vi var ju såååå sugna på köra 10mil ytterligare när vi precis avverkat 165mil…Sofie skrev:Det verkar vara lite dåligt med laddningsmöjligheter i Haparanda, hur löser ni det? Jag känner att vi nog behöver lite vägledning.

Model S P85+ 2014 pre autopilot (veteran bil) med openpilot o dragkrok
Model X long range 2019 (renoverings objekt)
Ambitoinen fanns ju att köra i år men fick aldrig på plats med en co-driver så jag får blev en av hang-arounds vid starten igen
Men vi blir ju en del som möts upp där nere för att heja på!

Model S75D MCU2/AP HW3, Obsidian Black Metallic, Black Premium Interior, Carbon Fiber Decor, Dark Headliner, PUP & Sunroof
Min bil börjar bli redo!
Jag åker ju neråt redan imorgon, så man får vila ut innan starten och inte ha så långt att köra på lördag. 
Och det där med att bara EV6 och Ioniq har 230-uttag i bilen stämmer inte!

Och det där med att bara EV6 och Ioniq har 230-uttag i bilen stämmer inte!

Jösses! Nästan så du kan skylla på att förbrukningen blev för hög pga av all extrautrustning du har med dig om du inte vinner
Själv nöjer jag med att plugga in en 220V kylbox i baksätet. Laddstoppen kommer bli så jäkla korta så jag inte hinner köpa mat längs vägen. Hoppas jag iallafall.

Själv nöjer jag med att plugga in en 220V kylbox i baksätet. Laddstoppen kommer bli så jäkla korta så jag inte hinner köpa mat längs vägen. Hoppas jag iallafall.
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW i4 M50 -24 (Såld)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Ska be tittare att komma och parkera/ladda bredvid dig på alla laddare som delar effekt! Så man har nån chans att hinna ikapp!iAkita skrev:Jösses! Nästan så du får skylla på att förbrukningen blev för hög pga av all extrautrustning du har med dig om du inte vinner![]()

Be dem åka och ladda vid SuC istället, så jag har en chans mot Model 3:orna. Helst de med laddporten på fel sidajoel80 skrev:Ska be tittare att komma och parkera/ladda bredvid dig på alla laddare som delar effekt! Så man har nån chans att hinna ikapp!iAkita skrev:Jösses! Nästan så du får skylla på att förbrukningen blev för hög pga av all extrautrustning du har med dig om du inte vinner![]()

BMW i4 M50 -24 (Såld)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
BMW i4 M50 -24 (Såld)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
- Generalbogge
- Teslaägare
Tyvärr ytterligare ett avhopp, då Asefa inte kan vara med, hennes hundvakt hoppade av i sista stund. Så det gör ju dessvärre att vi inte verkar få med oss någon MY detta året. Lite synd. Men jag hoppas fortfarande att vi blir minst 10 ekipage.
Vädret ser ut att bli gynnsamt på första etappen, så vi hoppas på nya rekordtider.
Har uppdaterat första inlägget, och lagt till länken till Glympse där nu. Det går redan nu att gå in och följa Joel och hans resa ner söderut.
Jag har också uppdaterat första sidan med startordningen. Vi låter de båda gamla MS bilarna köra först, och sedan fyller vi på i den ordning som jag tror att vi bör komma i.
Väl mött imorgon.
Vädret ser ut att bli gynnsamt på första etappen, så vi hoppas på nya rekordtider.
Har uppdaterat första inlägget, och lagt till länken till Glympse där nu. Det går redan nu att gå in och följa Joel och hans resa ner söderut.

Jag har också uppdaterat första sidan med startordningen. Vi låter de båda gamla MS bilarna köra först, och sedan fyller vi på i den ordning som jag tror att vi bör komma i.
Väl mött imorgon.
Men vad tråkigt att det inte kommer med någon Model Y. Det är en av de elbilar som säljer allra bäst, och har dessutom förutsättningar för en riktigt bra tid. Märkligt att inte någon är sugen på att följa med.
Men det ska bli väldigt roligt ändå! Vi ses imorgon!
BMW i4 M50 -24 (Såld)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
BMW i4 M50 -24 (Såld)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Jag skulle vara med med en MYLR men mina sommmarhjul (med the new aero fälgar) blev kvar i Polen i november 2021 när jag blev överraskad av kallt väder. Är i Polen med min MX nu och ska köra upp MY hjulen (MY står i Stockholm med vinterhjul) så fort det blir en ledig plats på färjan. Dock hinner jag inte upp i tid till SECC.iAkita skrev:Men vad tråkigt att det inte kommer med någon Model Y. Det är en av de elbilar som säljer allra bäst, och har dessutom förutsättningar för en riktigt bra tid. Märkligt att inte någon är sugen på att följa med.
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
Be nån köra ner MY till Ystad så möts ni där?EnTraktor skrev:Jag skulle vara med med en MYLR men mina sommmarhjul (med the new aero fälgar) blev kvar i Polen i november 2021 när jag blev överraskad av kallt väder. Är i Polen med min MX nu och ska köra upp MY hjulen (MY står i Stockholm med vinterhjul) så fort det blir en ledig plats på färjan. Dock hinner jag inte upp i tid till SECC.iAkita skrev:Men vad tråkigt att det inte kommer med någon Model Y. Det är en av de elbilar som säljer allra bäst, och har dessutom förutsättningar för en riktigt bra tid. Märkligt att inte någon är sugen på att följa med.

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- Robin_j
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/robin14790
Börjar strax min resa ner till starten jag också 

Model S P85+ 2014 pre autopilot (veteran bil) med openpilot o dragkrok
Ja, jag såg att hade planerat att vara med i år igen. Synd att det inte funkade, det hade varit trevligt att ses igen. Men det blir nästa år istället kanske!EnTraktor skrev:Jag skulle vara med med en MYLR men mina sommmarhjul (med the new aero fälgar) blev kvar i Polen i november 2021 när jag blev överraskad av kallt väder. Är i Polen med min MX nu och ska köra upp MY hjulen (MY står i Stockholm med vinterhjul) så fort det blir en ledig plats på färjan. Dock hinner jag inte upp i tid till SECC.iAkita skrev:Men vad tråkigt att det inte kommer med någon Model Y. Det är en av de elbilar som säljer allra bäst, och har dessutom förutsättningar för en riktigt bra tid. Märkligt att inte någon är sugen på att följa med.
BMW i4 M50 -24 (Såld)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
BMW i4 M50 -24 (Såld)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Jag har en MYLR och är sugen men kan inte.. barnen spelar beachvolly-sm i Tylösand från söndag till söndag så det får gå föreiAkita skrev:Men vad tråkigt att det inte kommer med någon Model Y. Det är en av de elbilar som säljer allra bäst, och har dessutom förutsättningar för en riktigt bra tid. Märkligt att inte någon är sugen på att följa med.

VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Framme i Ystad. Man fick starta sist såg jag
Tesla Model 3 LR 2024 blå
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Mycket intressant tävling.
Kan avgöras på triviala saker som att hitta till laddaren.
Och att det inte är kö.
Om jag minns rätt så förra året var det nån som i en stad fick åka till 3 ställen innan det gick att ladda.
Sånt tar tid.
Kan avgöras på triviala saker som att hitta till laddaren.
Och att det inte är kö.
Om jag minns rätt så förra året var det nån som i en stad fick åka till 3 ställen innan det gick att ladda.
Sånt tar tid.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- Generalbogge
- Teslaägare
Så är det när man kommer fram förstLophornis skrev:Framme i Ystad. Man fick starta sist såg jag

Var det inte från Haparanda som jaktstarten var. Men det blir bra detta också.Generalbogge skrev:Så är det när man kommer fram förstLophornis skrev:Framme i Ystad. Man fick starta sist såg jag
Ioniq 28kWh (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
- Generalbogge
- Teslaägare
Det var bokstavsordningen som fick avgöra. Både du och Jojje har 2021:orLophornis skrev:Var det inte från Haparanda som jaktstarten var. Men det blir bra detta också.Generalbogge skrev:Så är det när man kommer fram förstLophornis skrev:Framme i Ystad. Man fick starta sist såg jag
Jaha, vad händer nu fram till starten?
Mediterar och slipar på körplan. Utforskar Ystad lite mera, fast man varit här förr så finns det fina gränder och vrår att utforska.Generalbogge skrev:Det var bokstavsordningen som fick avgöra. Både du och Jojje har 2021:orLophornis skrev:Var det inte från Haparanda som jaktstarten var. Men det blir bra detta också.Generalbogge skrev:Så är det när man kommer fram förstLophornis skrev:Framme i Ystad. Man fick starta sist såg jag
Jaha, vad händer nu fram till starten?
Ioniq 28kWh (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Vad tror ni tiden blir på första delsträckan?
Klart bättre tror jag eftersom det nu finns fler snabbladdare även norr om Sundsvall.
Men även fler elbilar så köer kan ställa till det.
Tiden från förra året.
Klart bättre tror jag eftersom det nu finns fler snabbladdare även norr om Sundsvall.
Tiden från förra året.
Första deltävlingen startade fredag 30:e juli kl 13:04 från Ystad. Läs mer om deltävling ett här. Resultatet blev:
1. Segelflygaren (Tesla Model 3 LR): 18:52
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Jag tror inte vinnartiden kommer att skilja sig mycket från förra året. Däremot kan nog fler bilar komma närmare fjolårets segertid.Zalman3 skrev:Vad tror ni tiden blir på första delsträckan?
Tiden från förra året.
Första deltävlingen startade fredag 30:e juli kl 13:04 från Ystad. Läs mer om deltävling ett här. Resultatet blev:
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
- Generalbogge
- Teslaägare
Jag tippar på 18.45. Så ingen jätteförbättring med andra ord. Det är väl sträckan upp till Stockholm/Uppsala som blir den kritiska om det ska bli kö eller inte, tror jag. Sedan blir det sent på dygnet och bör vara lugnt. På SuC i alla fall.Niklas Z skrev:Jag tror inte vinnartiden kommer att skilja sig mycket från förra året. Däremot kan nog fler bilar komma närmare fjolårets segertid.Zalman3 skrev:Vad tror ni tiden blir på första delsträckan?
Tiden från förra året.
Är det nån som har järnkoll på vägarbeten?Generalbogge skrev:Jag tippar på 18.45. Så ingen jätteförbättring med andra ord. Det är väl sträckan upp till Stockholm/Uppsala som blir den kritiska om det ska bli kö eller inte, tror jag. Sedan blir det sent på dygnet och bör vara lugnt. På SuC i alla fall.Niklas Z skrev:Jag tror inte vinnartiden kommer att skilja sig mycket från förra året. Däremot kan nog fler bilar komma närmare fjolårets segertid.Zalman3 skrev:Vad tror ni tiden blir på första delsträckan?
Tiden från förra året.