Re: VW ID.7
Postat: 22 dec 2023 09:21
Nej, det står nog inte och faller med det. Men man vill ju veta vad man får för pengarna

Nej, det står nog inte och faller med det. Men man vill ju veta vad man får för pengarna
På hemsidan under standardutrustning->säkerhet och teknik står det värmepumpDatzun skrev:Nej, det står nog inte och faller med det. Men man vill ju veta vad man får för pengarna
Har ID7 inte något instrumentkluster i den kinesiska versionen?SwedishAdvocate skrev: ↑22 dec 2023 07:02Undrar vad tidigare kinesiska VW-kunder tycker om att instrumentklustret är borta i ID.7... Kanske inte var 'någon hit'...SR-71-BlackBird skrev: ↑22 dec 2023 03:08Går trögt i Kina, VW absolut viktigaste marknad.
300st sålda bilar efter 3 dagar.
[Video med elviking.]![]()
Beror väl på hur man definierar "kluster"... Jag skulle väl mer kalla det för en remsa. Men jo – jag gissar väl att remsan finns på de kinesiska bilarna också...iAkita skrev: ↑22 dec 2023 09:47Har ID7 inte något instrumentkluster i den kinesiska versionen?SwedishAdvocate skrev: ↑22 dec 2023 07:02Undrar vad tidigare kinesiska VW-kunder tycker om att instrumentklustret är borta i ID.7... Kanske inte var 'någon hit'...SR-71-BlackBird skrev: ↑22 dec 2023 03:08Går trögt i Kina, VW absolut viktigaste marknad.
300st sålda bilar efter 3 dagar.
[Video med elviking.]![]()
Tycker det var bra implementerat faktiskt. Jag kunde se vad som stod där. Mycket snyggare än i ID4 också.SwedishAdvocate skrev: ↑22 dec 2023 10:02Beror väl på hur man definierar "kluster"... Jag skulle väl mer kalla det för en remsa. Men jo – jag gissar väl att remsan finns på de kinesiska bilarna också...iAkita skrev: ↑22 dec 2023 09:47Har ID7 inte något instrumentkluster i den kinesiska versionen?SwedishAdvocate skrev: ↑22 dec 2023 07:02Undrar vad tidigare kinesiska VW-kunder tycker om att instrumentklustret är borta i ID.7... Kanske inte var 'någon hit'...SR-71-BlackBird skrev: ↑22 dec 2023 03:08Går trögt i Kina, VW absolut viktigaste marknad.
300st sålda bilar efter 3 dagar.
[Video med elviking.]![]()
Tack, spännande får avvakta lite tills dess då. Verkar inte vara svåra att få tag på då det finns flera leveransklara bilar just nu, så ingen panik att beställa.
Eftersom det finns HUD som standard känns det för mig inte som ett problem att den är en liten "remsa". Jag har haft HUD på fyra av mina fem senaste bilar, och med en bra och informationsrik HUD behöver man i princip inte ett instrumentkluster. Bilen jag körde innan min i4:a hade inte HUD, däremot ett stort instrumentkluster, och jag upplever det som hemskt mycket sämre. Jag trodde jag skulle kunna "vänja mig tillbaka" till att inte ha en HUD, men det var verkligen något jag saknade under hela perioden jag körde bilen.SwedishAdvocate skrev: ↑22 dec 2023 10:02Beror väl på hur man definierar "kluster"... Jag skulle väl mer kalla det för en remsa. Men jo – jag gissar väl att remsan finns på de kinesiska bilarna också...iAkita skrev: ↑22 dec 2023 09:47Har ID7 inte något instrumentkluster i den kinesiska versionen?SwedishAdvocate skrev: ↑22 dec 2023 07:02Undrar vad tidigare kinesiska VW-kunder tycker om att instrumentklustret är borta i ID.7... Kanske inte var 'någon hit'...SR-71-BlackBird skrev: ↑22 dec 2023 03:08Går trögt i Kina, VW absolut viktigaste marknad.
300st sålda bilar efter 3 dagar.
[Video med elviking.]![]()
Saknar inte instrumentkluster bakom/framför ratten, men en bra HUD är alltid trevligt när det finns som möjlighet tycker jag.iAkita skrev: ↑22 dec 2023 21:04Eftersom det finns HUD som standard känns det för mig inte som ett problem att den är en liten "remsa". Jag har haft HUD på fyra av mina fem senaste bilar, och med en bra och informationsrik HUD behöver man i princip inte ett instrumentkluster. Bilen jag körde innan min i4:a hade inte HUD, däremot ett stort instrumentkluster, och jag upplever det som hemskt mycket sämre. Jag trodde jag skulle kunna "vänja mig tillbaka" till att inte ha en HUD, men det var verkligen något jag saknade under hela perioden jag körde bilen.SwedishAdvocate skrev: ↑22 dec 2023 10:02Beror väl på hur man definierar "kluster"... Jag skulle väl mer kalla det för en remsa. Men jo – jag gissar väl att remsan finns på de kinesiska bilarna också...iAkita skrev: ↑22 dec 2023 09:47Har ID7 inte något instrumentkluster i den kinesiska versionen?SwedishAdvocate skrev: ↑22 dec 2023 07:02Undrar vad tidigare kinesiska VW-kunder tycker om att instrumentklustret är borta i ID.7... Kanske inte var 'någon hit'...SR-71-BlackBird skrev: ↑22 dec 2023 03:08Går trögt i Kina, VW absolut viktigaste marknad.
300st sålda bilar efter 3 dagar.
[Video med elviking.]![]()
Jag håller med om att det inte är bättre att ha information i ett instrumentkluster än på en central skärm som i Model 3/Y, och jag hade inte heller saknat det. Jag kan inte se förbrukningen i HUD:en på min bil och jag kikar oftare på mittskärmen än på instumentklustret för att får reda på den. Inget av det är dock lika bra som en HUD, i mitt tycke.martinot skrev: ↑22 dec 2023 21:36Saknar inte instrumentkluster bakom/framför ratten, men en bra HUD är alltid trevligt när det finns som möjlighet tycker jag.iAkita skrev: ↑22 dec 2023 21:04Eftersom det finns HUD som standard känns det för mig inte som ett problem att den är en liten "remsa". Jag har haft HUD på fyra av mina fem senaste bilar, och med en bra och informationsrik HUD behöver man i princip inte ett instrumentkluster. Bilen jag körde innan min i4:a hade inte HUD, däremot ett stort instrumentkluster, och jag upplever det som hemskt mycket sämre. Jag trodde jag skulle kunna "vänja mig tillbaka" till att inte ha en HUD, men det var verkligen något jag saknade under hela perioden jag körde bilen.SwedishAdvocate skrev: ↑22 dec 2023 10:02Beror väl på hur man definierar "kluster"... Jag skulle väl mer kalla det för en remsa. Men jo – jag gissar väl att remsan finns på de kinesiska bilarna också...iAkita skrev: ↑22 dec 2023 09:47Har ID7 inte något instrumentkluster i den kinesiska versionen?SwedishAdvocate skrev: ↑22 dec 2023 07:02
Undrar vad tidigare kinesiska VW-kunder tycker om att instrumentklustret är borta i ID.7... Kanske inte var 'någon hit'...![]()
Dom får väl göra som tesla och polestar, ge rabatt på räntan istället. Det verkar ju vara det nya. 8% är ju skitmycket. Jag tror dessutom att det triggar köpet bättre än rabatt på priset.Collin87 skrev: ↑20 nov 2023 09:22Rabatter som ramavtal, förbundsrabatter osv kommer finnas kvar. Inget annat.
Testa för all del, det skall nu vara samma pris på nätet som det är hos agenturen (fd ÅF)
Är väl samma som i Buzz och nyare ID4/5 etc med samma batteri?
Buzz vet jag inte, men ID4 droppar betydligt tidigare och snabbare och tar en bit över 30 minuter till 80%. Jag antar att den uppdaterade ID4/ID5 har samma laddkurva. Det är stor skillnad att få 150 kW vid 50% jämfört med 100 kW vis samma SoC.
Alltid.BMW-föraren blev dock så kränkt av att bli dragen av en folkvagn att hen körde om i ca 80 km/h lite senare när jag lagt mig på lagliga 50.