Polestar 4
Moderator: Redaktion
Re: Polestar 4
Körde Performance-modellen idag, fin känsla på vägen, styvt chassi och acc så det räcker och blir över. Regen mindre än hos en Tesla.
Interiören är klassledande och långt före Teslas samtliga modeller. Fina material och allt känns modernt. Klart tystare än en Y, vilket kanske inte är en större bedrift.
Digital UX över medel men en del buggar fortfarande. Navigationen sämre än hos Tesla men Spotify och inställningar bättre. Röststyrning klart bättre. Går att ändra hur stor del navigationen skall ta upp av mittskärmen.
Digitala backspegeln var så där, lurigt att byta fokus. Dock trevlig att se från baksätet, vinkeln mot förare spelar ju ingen roll. Blir heller ingen död vinkel.
Hade den varit 100k billigare hade den sålt riktigt bra.
Interiören är klassledande och långt före Teslas samtliga modeller. Fina material och allt känns modernt. Klart tystare än en Y, vilket kanske inte är en större bedrift.
Digital UX över medel men en del buggar fortfarande. Navigationen sämre än hos Tesla men Spotify och inställningar bättre. Röststyrning klart bättre. Går att ändra hur stor del navigationen skall ta upp av mittskärmen.
Digitala backspegeln var så där, lurigt att byta fokus. Dock trevlig att se från baksätet, vinkeln mot förare spelar ju ingen roll. Blir heller ingen död vinkel.
Hade den varit 100k billigare hade den sålt riktigt bra.
Re: Polestar 4
Kolla Kris Rifas recension på Youtube. Tydligen en hel del att göra kvar på förarstöd och annan mjukvara (oväntat?)
Q8 e-tron 55 S-line 2024
Polestar 2 LE PP 2021
Re: Polestar 4
Nu har jag provkört två olika bilar två gånger så Kris Rifa har kört mer än jag, men jag har inte uppmärksammat de problemen han stött på. För två veckor sedan körde jag på E4an genom Stockholm med ACC och upplevde inga problem med inbromsningar, däremot var styrningen under all kritik. Provkörde igen senast i helgen och körde då mindre med Pilot Assist, men det jag använde fungerade fint. Infotainment fungerade perfekt det jag testade, även om det säkert finns saker att förbättra.
ID4 GTX 340 hk MY25
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 9331
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Polestar 4
Jag antar att bilen inte har ett eget Spotify-konto, som Tesla?d3marcus skrev: ↑11 sep 2024 23:11Körde Performance-modellen idag, fin känsla på vägen, styvt chassi och acc så det räcker och blir över. Regen mindre än hos en Tesla.
Interiören är klassledande och långt före Teslas samtliga modeller. Fina material och allt känns modernt. Klart tystare än en Y, vilket kanske inte är en större bedrift.
Digital UX över medel men en del buggar fortfarande. Navigationen sämre än hos Tesla men Spotify och inställningar bättre. Röststyrning klart bättre. Går att ändra hur stor del navigationen skall ta upp av mittskärmen.
Digitala backspegeln var så där, lurigt att byta fokus. Dock trevlig att se från baksätet, vinkeln mot förare spelar ju ingen roll. Blir heller ingen död vinkel.
Hade den varit 100k billigare hade den sålt riktigt bra.
Navigation som är sämre än Teslas låter inget vidare...
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Polestar 4
Man har sitt vanliga Spotify-konto i bilen. Nu har jag inte testat Teslas navigation men det är Google Maps i Polestar 4 precis som i alla andra Polestar och Volvos, den funkar klockrent och framför allt trafikinformationen är oslagbar.mikebike skrev: ↑12 sep 2024 08:09Jag antar att bilen inte har ett eget Spotify-konto, som Tesla?d3marcus skrev: ↑11 sep 2024 23:11Körde Performance-modellen idag, fin känsla på vägen, styvt chassi och acc så det räcker och blir över. Regen mindre än hos en Tesla.
Interiören är klassledande och långt före Teslas samtliga modeller. Fina material och allt känns modernt. Klart tystare än en Y, vilket kanske inte är en större bedrift.
Digital UX över medel men en del buggar fortfarande. Navigationen sämre än hos Tesla men Spotify och inställningar bättre. Röststyrning klart bättre. Går att ändra hur stor del navigationen skall ta upp av mittskärmen.
Digitala backspegeln var så där, lurigt att byta fokus. Dock trevlig att se från baksätet, vinkeln mot förare spelar ju ingen roll. Blir heller ingen död vinkel.
Hade den varit 100k billigare hade den sålt riktigt bra.
Navigation som är sämre än Teslas låter inget vidare...
ID4 GTX 340 hk MY25
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 9331
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Polestar 4
Misstänkte det, jag har inte Spotify Premium själv.toppo skrev: ↑12 sep 2024 10:39Man har sitt vanliga Spotify-konto i bilen. Nu har jag inte testat Teslas navigation men det är Google Maps i Polestar 4 precis som i alla andra Polestar och Volvos, den funkar klockrent och framför allt trafikinformationen är oslagbar.mikebike skrev: ↑12 sep 2024 08:09Jag antar att bilen inte har ett eget Spotify-konto, som Tesla?d3marcus skrev: ↑11 sep 2024 23:11Körde Performance-modellen idag, fin känsla på vägen, styvt chassi och acc så det räcker och blir över. Regen mindre än hos en Tesla.
Interiören är klassledande och långt före Teslas samtliga modeller. Fina material och allt känns modernt. Klart tystare än en Y, vilket kanske inte är en större bedrift.
Digital UX över medel men en del buggar fortfarande. Navigationen sämre än hos Tesla men Spotify och inställningar bättre. Röststyrning klart bättre. Går att ändra hur stor del navigationen skall ta upp av mittskärmen.
Digitala backspegeln var så där, lurigt att byta fokus. Dock trevlig att se från baksätet, vinkeln mot förare spelar ju ingen roll. Blir heller ingen död vinkel.
Hade den varit 100k billigare hade den sålt riktigt bra.
Navigation som är sämre än Teslas låter inget vidare...
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Polestar 4
Min erfarenhet från Polestar 2 jämfört med Tesla är att navigatorn i Polestar 2 är överlägsen Teslans navigation. Om det är samma navigation i Polestar 4 så borde det inte vara några problem med den.toppo skrev: ↑12 sep 2024 10:39Man har sitt vanliga Spotify-konto i bilen. Nu har jag inte testat Teslas navigation men det är Google Maps i Polestar 4 precis som i alla andra Polestar och Volvos, den funkar klockrent och framför allt trafikinformationen är oslagbar.mikebike skrev: ↑12 sep 2024 08:09Jag antar att bilen inte har ett eget Spotify-konto, som Tesla?d3marcus skrev: ↑11 sep 2024 23:11Körde Performance-modellen idag, fin känsla på vägen, styvt chassi och acc så det räcker och blir över. Regen mindre än hos en Tesla.
Interiören är klassledande och långt före Teslas samtliga modeller. Fina material och allt känns modernt. Klart tystare än en Y, vilket kanske inte är en större bedrift.
Digital UX över medel men en del buggar fortfarande. Navigationen sämre än hos Tesla men Spotify och inställningar bättre. Röststyrning klart bättre. Går att ändra hur stor del navigationen skall ta upp av mittskärmen.
Digitala backspegeln var så där, lurigt att byta fokus. Dock trevlig att se från baksätet, vinkeln mot förare spelar ju ingen roll. Blir heller ingen död vinkel.
Hade den varit 100k billigare hade den sålt riktigt bra.
Navigation som är sämre än Teslas låter inget vidare...
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Re: Polestar 4
Polestar (eller egentligen Google) vill ju hellre att man använder youtube music istället för Spotify.mikebike skrev: ↑12 sep 2024 11:40Misstänkte det, jag har inte Spotify Premium själv.toppo skrev: ↑12 sep 2024 10:39Man har sitt vanliga Spotify-konto i bilen. Nu har jag inte testat Teslas navigation men det är Google Maps i Polestar 4 precis som i alla andra Polestar och Volvos, den funkar klockrent och framför allt trafikinformationen är oslagbar.mikebike skrev: ↑12 sep 2024 08:09Jag antar att bilen inte har ett eget Spotify-konto, som Tesla?d3marcus skrev: ↑11 sep 2024 23:11Körde Performance-modellen idag, fin känsla på vägen, styvt chassi och acc så det räcker och blir över. Regen mindre än hos en Tesla.
Interiören är klassledande och långt före Teslas samtliga modeller. Fina material och allt känns modernt. Klart tystare än en Y, vilket kanske inte är en större bedrift.
Digital UX över medel men en del buggar fortfarande. Navigationen sämre än hos Tesla men Spotify och inställningar bättre. Röststyrning klart bättre. Går att ändra hur stor del navigationen skall ta upp av mittskärmen.
Digitala backspegeln var så där, lurigt att byta fokus. Dock trevlig att se från baksätet, vinkeln mot förare spelar ju ingen roll. Blir heller ingen död vinkel.
Hade den varit 100k billigare hade den sålt riktigt bra.
Navigation som är sämre än Teslas låter inget vidare...
Tydligast blir det om man försöker beställa en låt via röststyrning. Glömmer man att säga, ”på Spotify” sist så svarar Google lite spydigt att det inte verkar som att jag har youtube music installerat men jag kan få lyssna på radio istället.
Re: Polestar 4
Det verkar cirkullera bilar i olika konfigurationer vid provkörning. Den som åkte med mig på provkörning sa att vissa bilar som används för provkörning är förseriebilar, som inte är helt fullt ut ok i alla avseenden.toppo skrev: ↑12 sep 2024 07:23Nu har jag provkört två olika bilar två gånger så Kris Rifa har kört mer än jag, men jag har inte uppmärksammat de problemen han stött på. För två veckor sedan körde jag på E4an genom Stockholm med ACC och upplevde inga problem med inbromsningar, däremot var styrningen under all kritik. Provkörde igen senast i helgen och körde då mindre med Pilot Assist, men det jag använde fungerade fint. Infotainment fungerade perfekt det jag testade, även om det säkert finns saker att förbättra.
Framför allt var det styrningen vid pilotassistance där den ormade sig lite mellan linjerna. Vilket min guide menade inte seriebilarna som kommit gjorde.
Model Y LR.
Model S70D
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 9331
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Polestar 4
Hur funkar youtube music?Fredrik j skrev: ↑12 sep 2024 12:23Polestar (eller egentligen Google) vill ju hellre att man använder youtube music istället för Spotify.mikebike skrev: ↑12 sep 2024 11:40Misstänkte det, jag har inte Spotify Premium själv.toppo skrev: ↑12 sep 2024 10:39Man har sitt vanliga Spotify-konto i bilen. Nu har jag inte testat Teslas navigation men det är Google Maps i Polestar 4 precis som i alla andra Polestar och Volvos, den funkar klockrent och framför allt trafikinformationen är oslagbar.mikebike skrev: ↑12 sep 2024 08:09Jag antar att bilen inte har ett eget Spotify-konto, som Tesla?d3marcus skrev: ↑11 sep 2024 23:11Körde Performance-modellen idag, fin känsla på vägen, styvt chassi och acc så det räcker och blir över. Regen mindre än hos en Tesla.
Interiören är klassledande och långt före Teslas samtliga modeller. Fina material och allt känns modernt. Klart tystare än en Y, vilket kanske inte är en större bedrift.
Digital UX över medel men en del buggar fortfarande. Navigationen sämre än hos Tesla men Spotify och inställningar bättre. Röststyrning klart bättre. Går att ändra hur stor del navigationen skall ta upp av mittskärmen.
Digitala backspegeln var så där, lurigt att byta fokus. Dock trevlig att se från baksätet, vinkeln mot förare spelar ju ingen roll. Blir heller ingen död vinkel.
Hade den varit 100k billigare hade den sålt riktigt bra.
Navigation som är sämre än Teslas låter inget vidare...
Tydligast blir det om man försöker beställa en låt via röststyrning. Glömmer man att säga, ”på Spotify” sist så svarar Google lite spydigt att det inte verkar som att jag har youtube music installerat men jag kan få lyssna på radio istället.
Abonnemang, utbud av musik och poddar?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Polestar 4
Jag vet inte. Har familjeabonnemang med Spotify.mikebike skrev: ↑12 sep 2024 13:37Hur funkar youtube music?Fredrik j skrev: ↑12 sep 2024 12:23Polestar (eller egentligen Google) vill ju hellre att man använder youtube music istället för Spotify.mikebike skrev: ↑12 sep 2024 11:40Misstänkte det, jag har inte Spotify Premium själv.
Tydligast blir det om man försöker beställa en låt via röststyrning. Glömmer man att säga, ”på Spotify” sist så svarar Google lite spydigt att det inte verkar som att jag har youtube music installerat men jag kan få lyssna på radio istället.
Abonnemang, utbud av musik och poddar?
Jag tror man också får youtube utan reklam.
-
- elbilist
- Inlägg: 74
- Blev medlem: 07 mar 2022 08:56
Re: Polestar 4
Det går att ställa in föredragen musiktjänst på sitt Google-konto, då väljer den Spotify automstiskt om det är förvalt.Fredrik j skrev: ↑12 sep 2024 12:23Polestar (eller egentligen Google) vill ju hellre att man använder youtube music istället för Spotify.
Tydligast blir det om man försöker beställa en låt via röststyrning. Glömmer man att säga, ”på Spotify” sist så svarar Google lite spydigt att det inte verkar som att jag har youtube music installerat men jag kan få lyssna på radio istället.
Jag skulle säga att Google sin vana trogen missar öppet mål med musiktjänst i bilen. Spotifyappen är den enda som är dräglig att använda men med stora brister.
Appen för Youtube Music är under all kritik och totalt omöjliga att använda i bilen.
Re: Polestar 4
Ok. Om man ställer in Spotify där kanske rösten slutar rekommendera radio.ChristofferG skrev: ↑12 sep 2024 14:11Det går att ställa in föredragen musiktjänst på sitt Google-konto, då väljer den Spotify automstiskt om det är förvalt.Fredrik j skrev: ↑12 sep 2024 12:23Polestar (eller egentligen Google) vill ju hellre att man använder youtube music istället för Spotify.
Tydligast blir det om man försöker beställa en låt via röststyrning. Glömmer man att säga, ”på Spotify” sist så svarar Google lite spydigt att det inte verkar som att jag har youtube music installerat men jag kan få lyssna på radio istället.
Jag skulle säga att Google sin vana trogen missar öppet mål med musiktjänst i bilen. Spotifyappen är den enda som är dräglig att använda men med stora brister.
Appen för Youtube Music är under all kritik och totalt omöjliga att använda i bilen.
Re: Polestar 4
Hmm! Företagsleasing på 7500:- i månaden för dual motor och 2500mil per år är ju inte såååå mycket ändå. Får nog boka en provkörning och se om man kan ”leva” med en bas-utrustad. 
Re: Polestar 4
Behöver inte säga ”på Spotify” i min Volvo. Vore märkligt om det skiljer sig i Polestar.Fredrik j skrev: ↑12 sep 2024 12:23Polestar (eller egentligen Google) vill ju hellre att man använder youtube music istället för Spotify.mikebike skrev: ↑12 sep 2024 11:40Misstänkte det, jag har inte Spotify Premium själv.toppo skrev: ↑12 sep 2024 10:39Man har sitt vanliga Spotify-konto i bilen. Nu har jag inte testat Teslas navigation men det är Google Maps i Polestar 4 precis som i alla andra Polestar och Volvos, den funkar klockrent och framför allt trafikinformationen är oslagbar.mikebike skrev: ↑12 sep 2024 08:09Jag antar att bilen inte har ett eget Spotify-konto, som Tesla?d3marcus skrev: ↑11 sep 2024 23:11Körde Performance-modellen idag, fin känsla på vägen, styvt chassi och acc så det räcker och blir över. Regen mindre än hos en Tesla.
Interiören är klassledande och långt före Teslas samtliga modeller. Fina material och allt känns modernt. Klart tystare än en Y, vilket kanske inte är en större bedrift.
Digital UX över medel men en del buggar fortfarande. Navigationen sämre än hos Tesla men Spotify och inställningar bättre. Röststyrning klart bättre. Går att ändra hur stor del navigationen skall ta upp av mittskärmen.
Digitala backspegeln var så där, lurigt att byta fokus. Dock trevlig att se från baksätet, vinkeln mot förare spelar ju ingen roll. Blir heller ingen död vinkel.
Hade den varit 100k billigare hade den sålt riktigt bra.
Navigation som är sämre än Teslas låter inget vidare...
Tydligast blir det om man försöker beställa en låt via röststyrning. Glömmer man att säga, ”på Spotify” sist så svarar Google lite spydigt att det inte verkar som att jag har youtube music installerat men jag kan få lyssna på radio istället.
Re: Polestar 4
Den första jag provkörde hade som sagt problem med styrningen med Pilot Assist och då meddelade de det innan körning, medans den andra jag körde var det ingen som meddelade något problem och jag upplevde heller inget problem med styrningen. Dock var det ingen som hade problem med adaptiva farthållaren som är det som Kris Rifa främst anmärkt på. Lagget när man aktiverade Pilot Assist/adaptivt farthållare fanns dock och hoppas de löser det.frippe skrev: ↑12 sep 2024 13:34Det verkar cirkullera bilar i olika konfigurationer vid provkörning. Den som åkte med mig på provkörning sa att vissa bilar som används för provkörning är förseriebilar, som inte är helt fullt ut ok i alla avseenden.toppo skrev: ↑12 sep 2024 07:23Nu har jag provkört två olika bilar två gånger så Kris Rifa har kört mer än jag, men jag har inte uppmärksammat de problemen han stött på. För två veckor sedan körde jag på E4an genom Stockholm med ACC och upplevde inga problem med inbromsningar, däremot var styrningen under all kritik. Provkörde igen senast i helgen och körde då mindre med Pilot Assist, men det jag använde fungerade fint. Infotainment fungerade perfekt det jag testade, även om det säkert finns saker att förbättra.
Framför allt var det styrningen vid pilotassistance där den ormade sig lite mellan linjerna. Vilket min guide menade inte seriebilarna som kommit gjorde.
ID4 GTX 340 hk MY25
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Re: Polestar 4
Alla provkörningsbilar verkar dock ha Plus och uppgraderad klädsel så svårt att få upplevelsen av en bas. Sitter själv och lurar lite på huruvida privatleasing av en bas-utrustad alternativt att köpa en med Pilot, Plus med 50% rabatt och få vinterhjul gratis är bästa valet.
ID4 GTX 340 hk MY25
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Re: Polestar 4
Ja, så märkligt är det.-AG- skrev: ↑12 sep 2024 20:57Behöver inte säga ”på Spotify” i min Volvo. Vore märkligt om det skiljer sig i Polestar.Fredrik j skrev: ↑12 sep 2024 12:23Polestar (eller egentligen Google) vill ju hellre att man använder youtube music istället för Spotify.mikebike skrev: ↑12 sep 2024 11:40Misstänkte det, jag har inte Spotify Premium själv.
Tydligast blir det om man försöker beställa en låt via röststyrning. Glömmer man att säga, ”på Spotify” sist så svarar Google lite spydigt att det inte verkar som att jag har youtube music installerat men jag kan få lyssna på radio istället.
Det kan ju vara som ChristofferG skrev, att man kan välja vilken tjänst som default ska spela musik.
Det vore mycket märkligt min bil är unik på det här.
Re: Polestar 4
Det ryktas om att tesla inte kommer stå för Spotify längre.. Att det kommer krävas ett premium abonnemang hos Spotify..mikebike skrev: ↑12 sep 2024 11:40Misstänkte det, jag har inte Spotify Premium själv.toppo skrev: ↑12 sep 2024 10:39Man har sitt vanliga Spotify-konto i bilen. Nu har jag inte testat Teslas navigation men det är Google Maps i Polestar 4 precis som i alla andra Polestar och Volvos, den funkar klockrent och framför allt trafikinformationen är oslagbar.mikebike skrev: ↑12 sep 2024 08:09Jag antar att bilen inte har ett eget Spotify-konto, som Tesla?d3marcus skrev: ↑11 sep 2024 23:11Körde Performance-modellen idag, fin känsla på vägen, styvt chassi och acc så det räcker och blir över. Regen mindre än hos en Tesla.
Interiören är klassledande och långt före Teslas samtliga modeller. Fina material och allt känns modernt. Klart tystare än en Y, vilket kanske inte är en större bedrift.
Digital UX över medel men en del buggar fortfarande. Navigationen sämre än hos Tesla men Spotify och inställningar bättre. Röststyrning klart bättre. Går att ändra hur stor del navigationen skall ta upp av mittskärmen.
Digitala backspegeln var så där, lurigt att byta fokus. Dock trevlig att se från baksätet, vinkeln mot förare spelar ju ingen roll. Blir heller ingen död vinkel.
Hade den varit 100k billigare hade den sålt riktigt bra.
Navigation som är sämre än Teslas låter inget vidare...
https://www.notateslaapp.com/news/2281/ ... -in-europe
Re: Polestar 4
Polestar 4 är kom längst i nytt räckviddstest, 53 mil innan det tog stopp.
https://alltomelbil.se/rackviddstest-pa ... mponerade/
https://alltomelbil.se/rackviddstest-pa ... mponerade/
ID4 GTX 340 hk MY25
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
- Oscar11
- Teslaägare
- Inlägg: 270
- Blev medlem: 24 nov 2022 06:51
- Referralkod: ts.la/oscar23897
Re: Polestar 4
Men effektivast var Tesla och Ford dvs billigast per km. Hur lång som kommer beror ju på batteristorlek. Polestar har ju nästan 20kWh mer än Teslan…toppo skrev: ↑08 dec 2024 09:48Polestar 4 är kom längst i nytt räckviddstest, 53 mil innan det tog stopp.
https://alltomelbil.se/rackviddstest-pa ... mponerade/
Tesla MYLR -23
Re: Polestar 4
Stod mellan den och Porschen, de har ju båda ca 100kwh vs övriga runt 80kwh. Porschen är noterbart högre, så rätt väntat.toppo skrev: ↑08 dec 2024 09:48Polestar 4 är kom längst i nytt räckviddstest, 53 mil innan det tog stopp.
https://alltomelbil.se/rackviddstest-pa ... mponerade/
Re: Polestar 4
Kul! Tycker att P4 växer i mina ögon, jag tyckte tidigare att den hade konstiga proportioner men nu tycker jag den är rätt snyggtoppo skrev: ↑08 dec 2024 09:48Polestar 4 är kom längst i nytt räckviddstest, 53 mil innan det tog stopp.
https://alltomelbil.se/rackviddstest-pa ... mponerade/

Provade en häromveckan, skapade ett visst ha-begär. Men jag hade problem att justera ögonen föra att kolla i backspegeln, tog typ en sekund att ändra fokus... kanske är något man lär sig men det är något jag har svårt att acceptera i en bil för 700k.
Re: Polestar 4
Jag tycker Porsche Macan växer för mig. Särskilt när man ser den i verkligheten. Lite dyr men Porsche är ju Porsche.tsint skrev: ↑08 dec 2024 21:48Kul! Tycker att P4 växer i mina ögon, jag tyckte tidigare att den hade konstiga proportioner men nu tycker jag den är rätt snyggtoppo skrev: ↑08 dec 2024 09:48Polestar 4 är kom längst i nytt räckviddstest, 53 mil innan det tog stopp.
https://alltomelbil.se/rackviddstest-pa ... mponerade/
![]()
Provade en häromveckan, skapade ett visst ha-begär. Men jag hade problem att justera ögonen föra att kolla i backspegeln, tog typ en sekund att ändra fokus... kanske är något man lär sig men det är något jag har svårt att acceptera i en bil för 700k.
Re: Polestar 4
Jag har bytt från MYP till P4 och är väldigt nöjd. Backspegeln var knepig första dagarna, nu uppskattad. Vet inte om alla vänjer sig, men gissar att de flesta gör det. Ögonen/hjärnan är tydligen adaptivtsint skrev: ↑08 dec 2024 21:48Kul! Tycker att P4 växer i mina ögon, jag tyckte tidigare att den hade konstiga proportioner men nu tycker jag den är rätt snyggtoppo skrev: ↑08 dec 2024 09:48Polestar 4 är kom längst i nytt räckviddstest, 53 mil innan det tog stopp.
https://alltomelbil.se/rackviddstest-pa ... mponerade/
![]()
Provade en häromveckan, skapade ett visst ha-begär. Men jag hade problem att justera ögonen föra att kolla i backspegeln, tog typ en sekund att ändra fokus... kanske är något man lär sig men det är något jag har svårt att acceptera i en bil för 700k.

Såld M3P -20
såld MYP -23
ID3 -21
Polestar 4 -25
såld MYP -23
ID3 -21
Polestar 4 -25