Körde Performance-modellen idag, fin känsla på vägen, styvt chassi och acc så det räcker och blir över. Regen mindre än hos en Tesla.
Interiören är klassledande och långt före Teslas samtliga modeller. Fina material och allt känns modernt. Klart tystare än en Y, vilket kanske inte är en större bedrift.
Digital UX över medel men en del buggar fortfarande. Navigationen sämre än hos Tesla men Spotify och inställningar bättre. Röststyrning klart bättre. Går att ändra hur stor del navigationen skall ta upp av mittskärmen.
Digitala backspegeln var så där, lurigt att byta fokus. Dock trevlig att se från baksätet, vinkeln mot förare spelar ju ingen roll. Blir heller ingen död vinkel.
Hade den varit 100k billigare hade den sålt riktigt bra.
Re: Polestar 4
Postat: 12 sep 2024 07:14
av lawe
Kolla Kris Rifas recension på Youtube. Tydligen en hel del att göra kvar på förarstöd och annan mjukvara (oväntat?)
Kolla Kris Rifas recension på Youtube. Tydligen en hel del att göra kvar på förarstöd och annan mjukvara (oväntat?)
Nu har jag provkört två olika bilar två gånger så Kris Rifa har kört mer än jag, men jag har inte uppmärksammat de problemen han stött på. För två veckor sedan körde jag på E4an genom Stockholm med ACC och upplevde inga problem med inbromsningar, däremot var styrningen under all kritik. Provkörde igen senast i helgen och körde då mindre med Pilot Assist, men det jag använde fungerade fint. Infotainment fungerade perfekt det jag testade, även om det säkert finns saker att förbättra.
Körde Performance-modellen idag, fin känsla på vägen, styvt chassi och acc så det räcker och blir över. Regen mindre än hos en Tesla.
Interiören är klassledande och långt före Teslas samtliga modeller. Fina material och allt känns modernt. Klart tystare än en Y, vilket kanske inte är en större bedrift.
Digital UX över medel men en del buggar fortfarande. Navigationen sämre än hos Tesla men Spotify och inställningar bättre. Röststyrning klart bättre. Går att ändra hur stor del navigationen skall ta upp av mittskärmen.
Digitala backspegeln var så där, lurigt att byta fokus. Dock trevlig att se från baksätet, vinkeln mot förare spelar ju ingen roll. Blir heller ingen död vinkel.
Hade den varit 100k billigare hade den sålt riktigt bra.
Jag antar att bilen inte har ett eget Spotify-konto, som Tesla?
Navigation som är sämre än Teslas låter inget vidare...
Körde Performance-modellen idag, fin känsla på vägen, styvt chassi och acc så det räcker och blir över. Regen mindre än hos en Tesla.
Interiören är klassledande och långt före Teslas samtliga modeller. Fina material och allt känns modernt. Klart tystare än en Y, vilket kanske inte är en större bedrift.
Digital UX över medel men en del buggar fortfarande. Navigationen sämre än hos Tesla men Spotify och inställningar bättre. Röststyrning klart bättre. Går att ändra hur stor del navigationen skall ta upp av mittskärmen.
Digitala backspegeln var så där, lurigt att byta fokus. Dock trevlig att se från baksätet, vinkeln mot förare spelar ju ingen roll. Blir heller ingen död vinkel.
Hade den varit 100k billigare hade den sålt riktigt bra.
Jag antar att bilen inte har ett eget Spotify-konto, som Tesla?
Navigation som är sämre än Teslas låter inget vidare...
Man har sitt vanliga Spotify-konto i bilen. Nu har jag inte testat Teslas navigation men det är Google Maps i Polestar 4 precis som i alla andra Polestar och Volvos, den funkar klockrent och framför allt trafikinformationen är oslagbar.
Körde Performance-modellen idag, fin känsla på vägen, styvt chassi och acc så det räcker och blir över. Regen mindre än hos en Tesla.
Interiören är klassledande och långt före Teslas samtliga modeller. Fina material och allt känns modernt. Klart tystare än en Y, vilket kanske inte är en större bedrift.
Digital UX över medel men en del buggar fortfarande. Navigationen sämre än hos Tesla men Spotify och inställningar bättre. Röststyrning klart bättre. Går att ändra hur stor del navigationen skall ta upp av mittskärmen.
Digitala backspegeln var så där, lurigt att byta fokus. Dock trevlig att se från baksätet, vinkeln mot förare spelar ju ingen roll. Blir heller ingen död vinkel.
Hade den varit 100k billigare hade den sålt riktigt bra.
Jag antar att bilen inte har ett eget Spotify-konto, som Tesla?
Navigation som är sämre än Teslas låter inget vidare...
Man har sitt vanliga Spotify-konto i bilen. Nu har jag inte testat Teslas navigation men det är Google Maps i Polestar 4 precis som i alla andra Polestar och Volvos, den funkar klockrent och framför allt trafikinformationen är oslagbar.
Misstänkte det, jag har inte Spotify Premium själv.
Körde Performance-modellen idag, fin känsla på vägen, styvt chassi och acc så det räcker och blir över. Regen mindre än hos en Tesla.
Interiören är klassledande och långt före Teslas samtliga modeller. Fina material och allt känns modernt. Klart tystare än en Y, vilket kanske inte är en större bedrift.
Digital UX över medel men en del buggar fortfarande. Navigationen sämre än hos Tesla men Spotify och inställningar bättre. Röststyrning klart bättre. Går att ändra hur stor del navigationen skall ta upp av mittskärmen.
Digitala backspegeln var så där, lurigt att byta fokus. Dock trevlig att se från baksätet, vinkeln mot förare spelar ju ingen roll. Blir heller ingen död vinkel.
Hade den varit 100k billigare hade den sålt riktigt bra.
Jag antar att bilen inte har ett eget Spotify-konto, som Tesla?
Navigation som är sämre än Teslas låter inget vidare...
Man har sitt vanliga Spotify-konto i bilen. Nu har jag inte testat Teslas navigation men det är Google Maps i Polestar 4 precis som i alla andra Polestar och Volvos, den funkar klockrent och framför allt trafikinformationen är oslagbar.
Min erfarenhet från Polestar 2 jämfört med Tesla är att navigatorn i Polestar 2 är överlägsen Teslans navigation. Om det är samma navigation i Polestar 4 så borde det inte vara några problem med den.
Körde Performance-modellen idag, fin känsla på vägen, styvt chassi och acc så det räcker och blir över. Regen mindre än hos en Tesla.
Interiören är klassledande och långt före Teslas samtliga modeller. Fina material och allt känns modernt. Klart tystare än en Y, vilket kanske inte är en större bedrift.
Digital UX över medel men en del buggar fortfarande. Navigationen sämre än hos Tesla men Spotify och inställningar bättre. Röststyrning klart bättre. Går att ändra hur stor del navigationen skall ta upp av mittskärmen.
Digitala backspegeln var så där, lurigt att byta fokus. Dock trevlig att se från baksätet, vinkeln mot förare spelar ju ingen roll. Blir heller ingen död vinkel.
Hade den varit 100k billigare hade den sålt riktigt bra.
Jag antar att bilen inte har ett eget Spotify-konto, som Tesla?
Navigation som är sämre än Teslas låter inget vidare...
Man har sitt vanliga Spotify-konto i bilen. Nu har jag inte testat Teslas navigation men det är Google Maps i Polestar 4 precis som i alla andra Polestar och Volvos, den funkar klockrent och framför allt trafikinformationen är oslagbar.
Misstänkte det, jag har inte Spotify Premium själv.
Polestar (eller egentligen Google) vill ju hellre att man använder youtube music istället för Spotify.
Tydligast blir det om man försöker beställa en låt via röststyrning. Glömmer man att säga, ”på Spotify” sist så svarar Google lite spydigt att det inte verkar som att jag har youtube music installerat men jag kan få lyssna på radio istället.
Kolla Kris Rifas recension på Youtube. Tydligen en hel del att göra kvar på förarstöd och annan mjukvara (oväntat?)
Nu har jag provkört två olika bilar två gånger så Kris Rifa har kört mer än jag, men jag har inte uppmärksammat de problemen han stött på. För två veckor sedan körde jag på E4an genom Stockholm med ACC och upplevde inga problem med inbromsningar, däremot var styrningen under all kritik. Provkörde igen senast i helgen och körde då mindre med Pilot Assist, men det jag använde fungerade fint. Infotainment fungerade perfekt det jag testade, även om det säkert finns saker att förbättra.
Det verkar cirkullera bilar i olika konfigurationer vid provkörning. Den som åkte med mig på provkörning sa att vissa bilar som används för provkörning är förseriebilar, som inte är helt fullt ut ok i alla avseenden.
Framför allt var det styrningen vid pilotassistance där den ormade sig lite mellan linjerna. Vilket min guide menade inte seriebilarna som kommit gjorde.
Körde Performance-modellen idag, fin känsla på vägen, styvt chassi och acc så det räcker och blir över. Regen mindre än hos en Tesla.
Interiören är klassledande och långt före Teslas samtliga modeller. Fina material och allt känns modernt. Klart tystare än en Y, vilket kanske inte är en större bedrift.
Digital UX över medel men en del buggar fortfarande. Navigationen sämre än hos Tesla men Spotify och inställningar bättre. Röststyrning klart bättre. Går att ändra hur stor del navigationen skall ta upp av mittskärmen.
Digitala backspegeln var så där, lurigt att byta fokus. Dock trevlig att se från baksätet, vinkeln mot förare spelar ju ingen roll. Blir heller ingen död vinkel.
Hade den varit 100k billigare hade den sålt riktigt bra.
Jag antar att bilen inte har ett eget Spotify-konto, som Tesla?
Navigation som är sämre än Teslas låter inget vidare...
Man har sitt vanliga Spotify-konto i bilen. Nu har jag inte testat Teslas navigation men det är Google Maps i Polestar 4 precis som i alla andra Polestar och Volvos, den funkar klockrent och framför allt trafikinformationen är oslagbar.
Misstänkte det, jag har inte Spotify Premium själv.
Polestar (eller egentligen Google) vill ju hellre att man använder youtube music istället för Spotify.
Tydligast blir det om man försöker beställa en låt via röststyrning. Glömmer man att säga, ”på Spotify” sist så svarar Google lite spydigt att det inte verkar som att jag har youtube music installerat men jag kan få lyssna på radio istället.
Hur funkar youtube music?
Abonnemang, utbud av musik och poddar?
Jag antar att bilen inte har ett eget Spotify-konto, som Tesla?
Navigation som är sämre än Teslas låter inget vidare...
Man har sitt vanliga Spotify-konto i bilen. Nu har jag inte testat Teslas navigation men det är Google Maps i Polestar 4 precis som i alla andra Polestar och Volvos, den funkar klockrent och framför allt trafikinformationen är oslagbar.
Misstänkte det, jag har inte Spotify Premium själv.
Polestar (eller egentligen Google) vill ju hellre att man använder youtube music istället för Spotify.
Tydligast blir det om man försöker beställa en låt via röststyrning. Glömmer man att säga, ”på Spotify” sist så svarar Google lite spydigt att det inte verkar som att jag har youtube music installerat men jag kan få lyssna på radio istället.
Hur funkar youtube music?
Abonnemang, utbud av musik och poddar?
Jag vet inte. Har familjeabonnemang med Spotify.
Jag tror man också får youtube utan reklam.
Polestar (eller egentligen Google) vill ju hellre att man använder youtube music istället för Spotify.
Tydligast blir det om man försöker beställa en låt via röststyrning. Glömmer man att säga, ”på Spotify” sist så svarar Google lite spydigt att det inte verkar som att jag har youtube music installerat men jag kan få lyssna på radio istället.
Det går att ställa in föredragen musiktjänst på sitt Google-konto, då väljer den Spotify automstiskt om det är förvalt.
Jag skulle säga att Google sin vana trogen missar öppet mål med musiktjänst i bilen. Spotifyappen är den enda som är dräglig att använda men med stora brister.
Appen för Youtube Music är under all kritik och totalt omöjliga att använda i bilen.
Polestar (eller egentligen Google) vill ju hellre att man använder youtube music istället för Spotify.
Tydligast blir det om man försöker beställa en låt via röststyrning. Glömmer man att säga, ”på Spotify” sist så svarar Google lite spydigt att det inte verkar som att jag har youtube music installerat men jag kan få lyssna på radio istället.
Det går att ställa in föredragen musiktjänst på sitt Google-konto, då väljer den Spotify automstiskt om det är förvalt.
Jag skulle säga att Google sin vana trogen missar öppet mål med musiktjänst i bilen. Spotifyappen är den enda som är dräglig att använda men med stora brister.
Appen för Youtube Music är under all kritik och totalt omöjliga att använda i bilen.
Ok. Om man ställer in Spotify där kanske rösten slutar rekommendera radio.
Re: Polestar 4
Postat: 12 sep 2024 20:28
av ERR
Hmm! Företagsleasing på 7500:- i månaden för dual motor och 2500mil per år är ju inte såååå mycket ändå. Får nog boka en provkörning och se om man kan ”leva” med en bas-utrustad.
Körde Performance-modellen idag, fin känsla på vägen, styvt chassi och acc så det räcker och blir över. Regen mindre än hos en Tesla.
Interiören är klassledande och långt före Teslas samtliga modeller. Fina material och allt känns modernt. Klart tystare än en Y, vilket kanske inte är en större bedrift.
Digital UX över medel men en del buggar fortfarande. Navigationen sämre än hos Tesla men Spotify och inställningar bättre. Röststyrning klart bättre. Går att ändra hur stor del navigationen skall ta upp av mittskärmen.
Digitala backspegeln var så där, lurigt att byta fokus. Dock trevlig att se från baksätet, vinkeln mot förare spelar ju ingen roll. Blir heller ingen död vinkel.
Hade den varit 100k billigare hade den sålt riktigt bra.
Jag antar att bilen inte har ett eget Spotify-konto, som Tesla?
Navigation som är sämre än Teslas låter inget vidare...
Man har sitt vanliga Spotify-konto i bilen. Nu har jag inte testat Teslas navigation men det är Google Maps i Polestar 4 precis som i alla andra Polestar och Volvos, den funkar klockrent och framför allt trafikinformationen är oslagbar.
Misstänkte det, jag har inte Spotify Premium själv.
Polestar (eller egentligen Google) vill ju hellre att man använder youtube music istället för Spotify.
Tydligast blir det om man försöker beställa en låt via röststyrning. Glömmer man att säga, ”på Spotify” sist så svarar Google lite spydigt att det inte verkar som att jag har youtube music installerat men jag kan få lyssna på radio istället.
Behöver inte säga ”på Spotify” i min Volvo. Vore märkligt om det skiljer sig i Polestar.
Kolla Kris Rifas recension på Youtube. Tydligen en hel del att göra kvar på förarstöd och annan mjukvara (oväntat?)
Nu har jag provkört två olika bilar två gånger så Kris Rifa har kört mer än jag, men jag har inte uppmärksammat de problemen han stött på. För två veckor sedan körde jag på E4an genom Stockholm med ACC och upplevde inga problem med inbromsningar, däremot var styrningen under all kritik. Provkörde igen senast i helgen och körde då mindre med Pilot Assist, men det jag använde fungerade fint. Infotainment fungerade perfekt det jag testade, även om det säkert finns saker att förbättra.
Det verkar cirkullera bilar i olika konfigurationer vid provkörning. Den som åkte med mig på provkörning sa att vissa bilar som används för provkörning är förseriebilar, som inte är helt fullt ut ok i alla avseenden.
Framför allt var det styrningen vid pilotassistance där den ormade sig lite mellan linjerna. Vilket min guide menade inte seriebilarna som kommit gjorde.
Den första jag provkörde hade som sagt problem med styrningen med Pilot Assist och då meddelade de det innan körning, medans den andra jag körde var det ingen som meddelade något problem och jag upplevde heller inget problem med styrningen. Dock var det ingen som hade problem med adaptiva farthållaren som är det som Kris Rifa främst anmärkt på. Lagget när man aktiverade Pilot Assist/adaptivt farthållare fanns dock och hoppas de löser det.
Hmm! Företagsleasing på 7500:- i månaden för dual motor och 2500mil per år är ju inte såååå mycket ändå. Får nog boka en provkörning och se om man kan ”leva” med en bas-utrustad.
Alla provkörningsbilar verkar dock ha Plus och uppgraderad klädsel så svårt att få upplevelsen av en bas. Sitter själv och lurar lite på huruvida privatleasing av en bas-utrustad alternativt att köpa en med Pilot, Plus med 50% rabatt och få vinterhjul gratis är bästa valet.
Jag antar att bilen inte har ett eget Spotify-konto, som Tesla?
Navigation som är sämre än Teslas låter inget vidare...
Man har sitt vanliga Spotify-konto i bilen. Nu har jag inte testat Teslas navigation men det är Google Maps i Polestar 4 precis som i alla andra Polestar och Volvos, den funkar klockrent och framför allt trafikinformationen är oslagbar.
Misstänkte det, jag har inte Spotify Premium själv.
Polestar (eller egentligen Google) vill ju hellre att man använder youtube music istället för Spotify.
Tydligast blir det om man försöker beställa en låt via röststyrning. Glömmer man att säga, ”på Spotify” sist så svarar Google lite spydigt att det inte verkar som att jag har youtube music installerat men jag kan få lyssna på radio istället.
Behöver inte säga ”på Spotify” i min Volvo. Vore märkligt om det skiljer sig i Polestar.
Ja, så märkligt är det.
Det kan ju vara som ChristofferG skrev, att man kan välja vilken tjänst som default ska spela musik.
Det vore mycket märkligt min bil är unik på det här.
Körde Performance-modellen idag, fin känsla på vägen, styvt chassi och acc så det räcker och blir över. Regen mindre än hos en Tesla.
Interiören är klassledande och långt före Teslas samtliga modeller. Fina material och allt känns modernt. Klart tystare än en Y, vilket kanske inte är en större bedrift.
Digital UX över medel men en del buggar fortfarande. Navigationen sämre än hos Tesla men Spotify och inställningar bättre. Röststyrning klart bättre. Går att ändra hur stor del navigationen skall ta upp av mittskärmen.
Digitala backspegeln var så där, lurigt att byta fokus. Dock trevlig att se från baksätet, vinkeln mot förare spelar ju ingen roll. Blir heller ingen död vinkel.
Hade den varit 100k billigare hade den sålt riktigt bra.
Jag antar att bilen inte har ett eget Spotify-konto, som Tesla?
Navigation som är sämre än Teslas låter inget vidare...
Man har sitt vanliga Spotify-konto i bilen. Nu har jag inte testat Teslas navigation men det är Google Maps i Polestar 4 precis som i alla andra Polestar och Volvos, den funkar klockrent och framför allt trafikinformationen är oslagbar.
Misstänkte det, jag har inte Spotify Premium själv.
Det ryktas om att tesla inte kommer stå för Spotify längre.. Att det kommer krävas ett premium abonnemang hos Spotify..
Kul! Tycker att P4 växer i mina ögon, jag tyckte tidigare att den hade konstiga proportioner men nu tycker jag den är rätt snygg
Provade en häromveckan, skapade ett visst ha-begär. Men jag hade problem att justera ögonen föra att kolla i backspegeln, tog typ en sekund att ändra fokus... kanske är något man lär sig men det är något jag har svårt att acceptera i en bil för 700k.
Kul! Tycker att P4 växer i mina ögon, jag tyckte tidigare att den hade konstiga proportioner men nu tycker jag den är rätt snygg
Provade en häromveckan, skapade ett visst ha-begär. Men jag hade problem att justera ögonen föra att kolla i backspegeln, tog typ en sekund att ändra fokus... kanske är något man lär sig men det är något jag har svårt att acceptera i en bil för 700k.
Jag tycker Porsche Macan växer för mig. Särskilt när man ser den i verkligheten. Lite dyr men Porsche är ju Porsche.
Kul! Tycker att P4 växer i mina ögon, jag tyckte tidigare att den hade konstiga proportioner men nu tycker jag den är rätt snygg
Provade en häromveckan, skapade ett visst ha-begär. Men jag hade problem att justera ögonen föra att kolla i backspegeln, tog typ en sekund att ändra fokus... kanske är något man lär sig men det är något jag har svårt att acceptera i en bil för 700k.
Jag har bytt från MYP till P4 och är väldigt nöjd. Backspegeln var knepig första dagarna, nu uppskattad. Vet inte om alla vänjer sig, men gissar att de flesta gör det. Ögonen/hjärnan är tydligen adaptiv Tesla bra på mycket och har gjort mycket för elbilarnas framgång men efter 5 år dags för nytt. Ångrar mig inte, P4 mycket mer komfort och inte lika nyckfull. (Musk var absolut inte avgörande i valet av byte, men väl en faktor)