Sida 13 av 14

Re: Polestar 4

Postat: 11 sep 2024 23:11
av d3marcus
Körde Performance-modellen idag, fin känsla på vägen, styvt chassi och acc så det räcker och blir över. Regen mindre än hos en Tesla.

Interiören är klassledande och långt före Teslas samtliga modeller. Fina material och allt känns modernt. Klart tystare än en Y, vilket kanske inte är en större bedrift.

Digital UX över medel men en del buggar fortfarande. Navigationen sämre än hos Tesla men Spotify och inställningar bättre. Röststyrning klart bättre. Går att ändra hur stor del navigationen skall ta upp av mittskärmen.

Digitala backspegeln var så där, lurigt att byta fokus. Dock trevlig att se från baksätet, vinkeln mot förare spelar ju ingen roll. Blir heller ingen död vinkel.

Hade den varit 100k billigare hade den sålt riktigt bra.

Re: Polestar 4

Postat: 12 sep 2024 07:14
av lawe
Kolla Kris Rifas recension på Youtube. Tydligen en hel del att göra kvar på förarstöd och annan mjukvara (oväntat?)

Re: Polestar 4

Postat: 12 sep 2024 07:23
av toppo
lawe skrev: 12 sep 2024 07:14
Kolla Kris Rifas recension på Youtube. Tydligen en hel del att göra kvar på förarstöd och annan mjukvara (oväntat?)
Nu har jag provkört två olika bilar två gånger så Kris Rifa har kört mer än jag, men jag har inte uppmärksammat de problemen han stött på. För två veckor sedan körde jag på E4an genom Stockholm med ACC och upplevde inga problem med inbromsningar, däremot var styrningen under all kritik. Provkörde igen senast i helgen och körde då mindre med Pilot Assist, men det jag använde fungerade fint. Infotainment fungerade perfekt det jag testade, även om det säkert finns saker att förbättra.

Re: Polestar 4

Postat: 12 sep 2024 08:09
av mikebike
d3marcus skrev: 11 sep 2024 23:11
Körde Performance-modellen idag, fin känsla på vägen, styvt chassi och acc så det räcker och blir över. Regen mindre än hos en Tesla.

Interiören är klassledande och långt före Teslas samtliga modeller. Fina material och allt känns modernt. Klart tystare än en Y, vilket kanske inte är en större bedrift.

Digital UX över medel men en del buggar fortfarande. Navigationen sämre än hos Tesla men Spotify och inställningar bättre. Röststyrning klart bättre. Går att ändra hur stor del navigationen skall ta upp av mittskärmen.

Digitala backspegeln var så där, lurigt att byta fokus. Dock trevlig att se från baksätet, vinkeln mot förare spelar ju ingen roll. Blir heller ingen död vinkel.

Hade den varit 100k billigare hade den sålt riktigt bra.
Jag antar att bilen inte har ett eget Spotify-konto, som Tesla?
Navigation som är sämre än Teslas låter inget vidare...

Re: Polestar 4

Postat: 12 sep 2024 10:39
av toppo
mikebike skrev: 12 sep 2024 08:09
d3marcus skrev: 11 sep 2024 23:11
Körde Performance-modellen idag, fin känsla på vägen, styvt chassi och acc så det räcker och blir över. Regen mindre än hos en Tesla.

Interiören är klassledande och långt före Teslas samtliga modeller. Fina material och allt känns modernt. Klart tystare än en Y, vilket kanske inte är en större bedrift.

Digital UX över medel men en del buggar fortfarande. Navigationen sämre än hos Tesla men Spotify och inställningar bättre. Röststyrning klart bättre. Går att ändra hur stor del navigationen skall ta upp av mittskärmen.

Digitala backspegeln var så där, lurigt att byta fokus. Dock trevlig att se från baksätet, vinkeln mot förare spelar ju ingen roll. Blir heller ingen död vinkel.

Hade den varit 100k billigare hade den sålt riktigt bra.
Jag antar att bilen inte har ett eget Spotify-konto, som Tesla?
Navigation som är sämre än Teslas låter inget vidare...
Man har sitt vanliga Spotify-konto i bilen. Nu har jag inte testat Teslas navigation men det är Google Maps i Polestar 4 precis som i alla andra Polestar och Volvos, den funkar klockrent och framför allt trafikinformationen är oslagbar.

Re: Polestar 4

Postat: 12 sep 2024 11:40
av mikebike
toppo skrev: 12 sep 2024 10:39
mikebike skrev: 12 sep 2024 08:09
d3marcus skrev: 11 sep 2024 23:11
Körde Performance-modellen idag, fin känsla på vägen, styvt chassi och acc så det räcker och blir över. Regen mindre än hos en Tesla.

Interiören är klassledande och långt före Teslas samtliga modeller. Fina material och allt känns modernt. Klart tystare än en Y, vilket kanske inte är en större bedrift.

Digital UX över medel men en del buggar fortfarande. Navigationen sämre än hos Tesla men Spotify och inställningar bättre. Röststyrning klart bättre. Går att ändra hur stor del navigationen skall ta upp av mittskärmen.

Digitala backspegeln var så där, lurigt att byta fokus. Dock trevlig att se från baksätet, vinkeln mot förare spelar ju ingen roll. Blir heller ingen död vinkel.

Hade den varit 100k billigare hade den sålt riktigt bra.
Jag antar att bilen inte har ett eget Spotify-konto, som Tesla?
Navigation som är sämre än Teslas låter inget vidare...
Man har sitt vanliga Spotify-konto i bilen. Nu har jag inte testat Teslas navigation men det är Google Maps i Polestar 4 precis som i alla andra Polestar och Volvos, den funkar klockrent och framför allt trafikinformationen är oslagbar.
Misstänkte det, jag har inte Spotify Premium själv.

Re: Polestar 4

Postat: 12 sep 2024 11:41
av Maw
toppo skrev: 12 sep 2024 10:39
mikebike skrev: 12 sep 2024 08:09
d3marcus skrev: 11 sep 2024 23:11
Körde Performance-modellen idag, fin känsla på vägen, styvt chassi och acc så det räcker och blir över. Regen mindre än hos en Tesla.

Interiören är klassledande och långt före Teslas samtliga modeller. Fina material och allt känns modernt. Klart tystare än en Y, vilket kanske inte är en större bedrift.

Digital UX över medel men en del buggar fortfarande. Navigationen sämre än hos Tesla men Spotify och inställningar bättre. Röststyrning klart bättre. Går att ändra hur stor del navigationen skall ta upp av mittskärmen.

Digitala backspegeln var så där, lurigt att byta fokus. Dock trevlig att se från baksätet, vinkeln mot förare spelar ju ingen roll. Blir heller ingen död vinkel.

Hade den varit 100k billigare hade den sålt riktigt bra.
Jag antar att bilen inte har ett eget Spotify-konto, som Tesla?
Navigation som är sämre än Teslas låter inget vidare...
Man har sitt vanliga Spotify-konto i bilen. Nu har jag inte testat Teslas navigation men det är Google Maps i Polestar 4 precis som i alla andra Polestar och Volvos, den funkar klockrent och framför allt trafikinformationen är oslagbar.
Min erfarenhet från Polestar 2 jämfört med Tesla är att navigatorn i Polestar 2 är överlägsen Teslans navigation. Om det är samma navigation i Polestar 4 så borde det inte vara några problem med den.

Re: Polestar 4

Postat: 12 sep 2024 12:23
av Fredrik j
mikebike skrev: 12 sep 2024 11:40
toppo skrev: 12 sep 2024 10:39
mikebike skrev: 12 sep 2024 08:09
d3marcus skrev: 11 sep 2024 23:11
Körde Performance-modellen idag, fin känsla på vägen, styvt chassi och acc så det räcker och blir över. Regen mindre än hos en Tesla.

Interiören är klassledande och långt före Teslas samtliga modeller. Fina material och allt känns modernt. Klart tystare än en Y, vilket kanske inte är en större bedrift.

Digital UX över medel men en del buggar fortfarande. Navigationen sämre än hos Tesla men Spotify och inställningar bättre. Röststyrning klart bättre. Går att ändra hur stor del navigationen skall ta upp av mittskärmen.

Digitala backspegeln var så där, lurigt att byta fokus. Dock trevlig att se från baksätet, vinkeln mot förare spelar ju ingen roll. Blir heller ingen död vinkel.

Hade den varit 100k billigare hade den sålt riktigt bra.
Jag antar att bilen inte har ett eget Spotify-konto, som Tesla?
Navigation som är sämre än Teslas låter inget vidare...
Man har sitt vanliga Spotify-konto i bilen. Nu har jag inte testat Teslas navigation men det är Google Maps i Polestar 4 precis som i alla andra Polestar och Volvos, den funkar klockrent och framför allt trafikinformationen är oslagbar.
Misstänkte det, jag har inte Spotify Premium själv.
Polestar (eller egentligen Google) vill ju hellre att man använder youtube music istället för Spotify.
Tydligast blir det om man försöker beställa en låt via röststyrning. Glömmer man att säga, ”på Spotify” sist så svarar Google lite spydigt att det inte verkar som att jag har youtube music installerat men jag kan få lyssna på radio istället.

Re: Polestar 4

Postat: 12 sep 2024 13:34
av frippe
toppo skrev: 12 sep 2024 07:23
lawe skrev: 12 sep 2024 07:14
Kolla Kris Rifas recension på Youtube. Tydligen en hel del att göra kvar på förarstöd och annan mjukvara (oväntat?)
Nu har jag provkört två olika bilar två gånger så Kris Rifa har kört mer än jag, men jag har inte uppmärksammat de problemen han stött på. För två veckor sedan körde jag på E4an genom Stockholm med ACC och upplevde inga problem med inbromsningar, däremot var styrningen under all kritik. Provkörde igen senast i helgen och körde då mindre med Pilot Assist, men det jag använde fungerade fint. Infotainment fungerade perfekt det jag testade, även om det säkert finns saker att förbättra.
Det verkar cirkullera bilar i olika konfigurationer vid provkörning. Den som åkte med mig på provkörning sa att vissa bilar som används för provkörning är förseriebilar, som inte är helt fullt ut ok i alla avseenden.
Framför allt var det styrningen vid pilotassistance där den ormade sig lite mellan linjerna. Vilket min guide menade inte seriebilarna som kommit gjorde.

Re: Polestar 4

Postat: 12 sep 2024 13:37
av mikebike
Fredrik j skrev: 12 sep 2024 12:23
mikebike skrev: 12 sep 2024 11:40
toppo skrev: 12 sep 2024 10:39
mikebike skrev: 12 sep 2024 08:09
d3marcus skrev: 11 sep 2024 23:11
Körde Performance-modellen idag, fin känsla på vägen, styvt chassi och acc så det räcker och blir över. Regen mindre än hos en Tesla.

Interiören är klassledande och långt före Teslas samtliga modeller. Fina material och allt känns modernt. Klart tystare än en Y, vilket kanske inte är en större bedrift.

Digital UX över medel men en del buggar fortfarande. Navigationen sämre än hos Tesla men Spotify och inställningar bättre. Röststyrning klart bättre. Går att ändra hur stor del navigationen skall ta upp av mittskärmen.

Digitala backspegeln var så där, lurigt att byta fokus. Dock trevlig att se från baksätet, vinkeln mot förare spelar ju ingen roll. Blir heller ingen död vinkel.

Hade den varit 100k billigare hade den sålt riktigt bra.
Jag antar att bilen inte har ett eget Spotify-konto, som Tesla?
Navigation som är sämre än Teslas låter inget vidare...
Man har sitt vanliga Spotify-konto i bilen. Nu har jag inte testat Teslas navigation men det är Google Maps i Polestar 4 precis som i alla andra Polestar och Volvos, den funkar klockrent och framför allt trafikinformationen är oslagbar.
Misstänkte det, jag har inte Spotify Premium själv.
Polestar (eller egentligen Google) vill ju hellre att man använder youtube music istället för Spotify.
Tydligast blir det om man försöker beställa en låt via röststyrning. Glömmer man att säga, ”på Spotify” sist så svarar Google lite spydigt att det inte verkar som att jag har youtube music installerat men jag kan få lyssna på radio istället.
Hur funkar youtube music?
Abonnemang, utbud av musik och poddar?

Re: Polestar 4

Postat: 12 sep 2024 14:05
av Fredrik j
mikebike skrev: 12 sep 2024 13:37
Fredrik j skrev: 12 sep 2024 12:23
mikebike skrev: 12 sep 2024 11:40
toppo skrev: 12 sep 2024 10:39
mikebike skrev: 12 sep 2024 08:09

Jag antar att bilen inte har ett eget Spotify-konto, som Tesla?
Navigation som är sämre än Teslas låter inget vidare...
Man har sitt vanliga Spotify-konto i bilen. Nu har jag inte testat Teslas navigation men det är Google Maps i Polestar 4 precis som i alla andra Polestar och Volvos, den funkar klockrent och framför allt trafikinformationen är oslagbar.
Misstänkte det, jag har inte Spotify Premium själv.
Polestar (eller egentligen Google) vill ju hellre att man använder youtube music istället för Spotify.
Tydligast blir det om man försöker beställa en låt via röststyrning. Glömmer man att säga, ”på Spotify” sist så svarar Google lite spydigt att det inte verkar som att jag har youtube music installerat men jag kan få lyssna på radio istället.
Hur funkar youtube music?
Abonnemang, utbud av musik och poddar?
Jag vet inte. Har familjeabonnemang med Spotify.
Jag tror man också får youtube utan reklam.

Re: Polestar 4

Postat: 12 sep 2024 14:11
av ChristofferG
Fredrik j skrev: 12 sep 2024 12:23
Polestar (eller egentligen Google) vill ju hellre att man använder youtube music istället för Spotify.
Tydligast blir det om man försöker beställa en låt via röststyrning. Glömmer man att säga, ”på Spotify” sist så svarar Google lite spydigt att det inte verkar som att jag har youtube music installerat men jag kan få lyssna på radio istället.
Det går att ställa in föredragen musiktjänst på sitt Google-konto, då väljer den Spotify automstiskt om det är förvalt.
Jag skulle säga att Google sin vana trogen missar öppet mål med musiktjänst i bilen. Spotifyappen är den enda som är dräglig att använda men med stora brister.
Appen för Youtube Music är under all kritik och totalt omöjliga att använda i bilen.

Re: Polestar 4

Postat: 12 sep 2024 14:21
av Fredrik j
ChristofferG skrev: 12 sep 2024 14:11
Fredrik j skrev: 12 sep 2024 12:23
Polestar (eller egentligen Google) vill ju hellre att man använder youtube music istället för Spotify.
Tydligast blir det om man försöker beställa en låt via röststyrning. Glömmer man att säga, ”på Spotify” sist så svarar Google lite spydigt att det inte verkar som att jag har youtube music installerat men jag kan få lyssna på radio istället.
Det går att ställa in föredragen musiktjänst på sitt Google-konto, då väljer den Spotify automstiskt om det är förvalt.
Jag skulle säga att Google sin vana trogen missar öppet mål med musiktjänst i bilen. Spotifyappen är den enda som är dräglig att använda men med stora brister.
Appen för Youtube Music är under all kritik och totalt omöjliga att använda i bilen.
Ok. Om man ställer in Spotify där kanske rösten slutar rekommendera radio.

Re: Polestar 4

Postat: 12 sep 2024 20:28
av ERR
Hmm! Företagsleasing på 7500:- i månaden för dual motor och 2500mil per år är ju inte såååå mycket ändå. Får nog boka en provkörning och se om man kan ”leva” med en bas-utrustad. 😄

Re: Polestar 4

Postat: 12 sep 2024 20:57
av -AG-
Fredrik j skrev: 12 sep 2024 12:23
mikebike skrev: 12 sep 2024 11:40
toppo skrev: 12 sep 2024 10:39
mikebike skrev: 12 sep 2024 08:09
d3marcus skrev: 11 sep 2024 23:11
Körde Performance-modellen idag, fin känsla på vägen, styvt chassi och acc så det räcker och blir över. Regen mindre än hos en Tesla.

Interiören är klassledande och långt före Teslas samtliga modeller. Fina material och allt känns modernt. Klart tystare än en Y, vilket kanske inte är en större bedrift.

Digital UX över medel men en del buggar fortfarande. Navigationen sämre än hos Tesla men Spotify och inställningar bättre. Röststyrning klart bättre. Går att ändra hur stor del navigationen skall ta upp av mittskärmen.

Digitala backspegeln var så där, lurigt att byta fokus. Dock trevlig att se från baksätet, vinkeln mot förare spelar ju ingen roll. Blir heller ingen död vinkel.

Hade den varit 100k billigare hade den sålt riktigt bra.
Jag antar att bilen inte har ett eget Spotify-konto, som Tesla?
Navigation som är sämre än Teslas låter inget vidare...
Man har sitt vanliga Spotify-konto i bilen. Nu har jag inte testat Teslas navigation men det är Google Maps i Polestar 4 precis som i alla andra Polestar och Volvos, den funkar klockrent och framför allt trafikinformationen är oslagbar.
Misstänkte det, jag har inte Spotify Premium själv.
Polestar (eller egentligen Google) vill ju hellre att man använder youtube music istället för Spotify.
Tydligast blir det om man försöker beställa en låt via röststyrning. Glömmer man att säga, ”på Spotify” sist så svarar Google lite spydigt att det inte verkar som att jag har youtube music installerat men jag kan få lyssna på radio istället.
Behöver inte säga ”på Spotify” i min Volvo. Vore märkligt om det skiljer sig i Polestar.

Re: Polestar 4

Postat: 12 sep 2024 21:21
av toppo
frippe skrev: 12 sep 2024 13:34
toppo skrev: 12 sep 2024 07:23
lawe skrev: 12 sep 2024 07:14
Kolla Kris Rifas recension på Youtube. Tydligen en hel del att göra kvar på förarstöd och annan mjukvara (oväntat?)
Nu har jag provkört två olika bilar två gånger så Kris Rifa har kört mer än jag, men jag har inte uppmärksammat de problemen han stött på. För två veckor sedan körde jag på E4an genom Stockholm med ACC och upplevde inga problem med inbromsningar, däremot var styrningen under all kritik. Provkörde igen senast i helgen och körde då mindre med Pilot Assist, men det jag använde fungerade fint. Infotainment fungerade perfekt det jag testade, även om det säkert finns saker att förbättra.
Det verkar cirkullera bilar i olika konfigurationer vid provkörning. Den som åkte med mig på provkörning sa att vissa bilar som används för provkörning är förseriebilar, som inte är helt fullt ut ok i alla avseenden.
Framför allt var det styrningen vid pilotassistance där den ormade sig lite mellan linjerna. Vilket min guide menade inte seriebilarna som kommit gjorde.
Den första jag provkörde hade som sagt problem med styrningen med Pilot Assist och då meddelade de det innan körning, medans den andra jag körde var det ingen som meddelade något problem och jag upplevde heller inget problem med styrningen. Dock var det ingen som hade problem med adaptiva farthållaren som är det som Kris Rifa främst anmärkt på. Lagget när man aktiverade Pilot Assist/adaptivt farthållare fanns dock och hoppas de löser det.

Re: Polestar 4

Postat: 12 sep 2024 21:25
av toppo
ERR skrev: 12 sep 2024 20:28
Hmm! Företagsleasing på 7500:- i månaden för dual motor och 2500mil per år är ju inte såååå mycket ändå. Får nog boka en provkörning och se om man kan ”leva” med en bas-utrustad. 😄
Alla provkörningsbilar verkar dock ha Plus och uppgraderad klädsel så svårt att få upplevelsen av en bas. Sitter själv och lurar lite på huruvida privatleasing av en bas-utrustad alternativt att köpa en med Pilot, Plus med 50% rabatt och få vinterhjul gratis är bästa valet.

Re: Polestar 4

Postat: 12 sep 2024 21:42
av Fredrik j
-AG- skrev: 12 sep 2024 20:57
Fredrik j skrev: 12 sep 2024 12:23
mikebike skrev: 12 sep 2024 11:40
toppo skrev: 12 sep 2024 10:39
mikebike skrev: 12 sep 2024 08:09

Jag antar att bilen inte har ett eget Spotify-konto, som Tesla?
Navigation som är sämre än Teslas låter inget vidare...
Man har sitt vanliga Spotify-konto i bilen. Nu har jag inte testat Teslas navigation men det är Google Maps i Polestar 4 precis som i alla andra Polestar och Volvos, den funkar klockrent och framför allt trafikinformationen är oslagbar.
Misstänkte det, jag har inte Spotify Premium själv.
Polestar (eller egentligen Google) vill ju hellre att man använder youtube music istället för Spotify.
Tydligast blir det om man försöker beställa en låt via röststyrning. Glömmer man att säga, ”på Spotify” sist så svarar Google lite spydigt att det inte verkar som att jag har youtube music installerat men jag kan få lyssna på radio istället.
Behöver inte säga ”på Spotify” i min Volvo. Vore märkligt om det skiljer sig i Polestar.
Ja, så märkligt är det.

Det kan ju vara som ChristofferG skrev, att man kan välja vilken tjänst som default ska spela musik.
Det vore mycket märkligt min bil är unik på det här.

Re: Polestar 4

Postat: 29 sep 2024 21:29
av Ilduce77
mikebike skrev: 12 sep 2024 11:40
toppo skrev: 12 sep 2024 10:39
mikebike skrev: 12 sep 2024 08:09
d3marcus skrev: 11 sep 2024 23:11
Körde Performance-modellen idag, fin känsla på vägen, styvt chassi och acc så det räcker och blir över. Regen mindre än hos en Tesla.

Interiören är klassledande och långt före Teslas samtliga modeller. Fina material och allt känns modernt. Klart tystare än en Y, vilket kanske inte är en större bedrift.

Digital UX över medel men en del buggar fortfarande. Navigationen sämre än hos Tesla men Spotify och inställningar bättre. Röststyrning klart bättre. Går att ändra hur stor del navigationen skall ta upp av mittskärmen.

Digitala backspegeln var så där, lurigt att byta fokus. Dock trevlig att se från baksätet, vinkeln mot förare spelar ju ingen roll. Blir heller ingen död vinkel.

Hade den varit 100k billigare hade den sålt riktigt bra.
Jag antar att bilen inte har ett eget Spotify-konto, som Tesla?
Navigation som är sämre än Teslas låter inget vidare...
Man har sitt vanliga Spotify-konto i bilen. Nu har jag inte testat Teslas navigation men det är Google Maps i Polestar 4 precis som i alla andra Polestar och Volvos, den funkar klockrent och framför allt trafikinformationen är oslagbar.
Misstänkte det, jag har inte Spotify Premium själv.
Det ryktas om att tesla inte kommer stå för Spotify längre.. Att det kommer krävas ett premium abonnemang hos Spotify..

https://www.notateslaapp.com/news/2281/ ... -in-europe

Re: Polestar 4

Postat: 08 dec 2024 09:48
av toppo
Polestar 4 är kom längst i nytt räckviddstest, 53 mil innan det tog stopp.

https://alltomelbil.se/rackviddstest-pa ... mponerade/


Re: Polestar 4

Postat: 08 dec 2024 11:06
av Oscar11
toppo skrev: 08 dec 2024 09:48
Polestar 4 är kom längst i nytt räckviddstest, 53 mil innan det tog stopp.

https://alltomelbil.se/rackviddstest-pa ... mponerade/

Men effektivast var Tesla och Ford dvs billigast per km. Hur lång som kommer beror ju på batteristorlek. Polestar har ju nästan 20kWh mer än Teslan…

Re: Polestar 4

Postat: 08 dec 2024 13:36
av manneson
toppo skrev: 08 dec 2024 09:48
Polestar 4 är kom längst i nytt räckviddstest, 53 mil innan det tog stopp.

https://alltomelbil.se/rackviddstest-pa ... mponerade/

Stod mellan den och Porschen, de har ju båda ca 100kwh vs övriga runt 80kwh. Porschen är noterbart högre, så rätt väntat.

Re: Polestar 4

Postat: 08 dec 2024 21:48
av tsint
toppo skrev: 08 dec 2024 09:48
Polestar 4 är kom längst i nytt räckviddstest, 53 mil innan det tog stopp.

https://alltomelbil.se/rackviddstest-pa ... mponerade/

Kul! Tycker att P4 växer i mina ögon, jag tyckte tidigare att den hade konstiga proportioner men nu tycker jag den är rätt snygg :)

Provade en häromveckan, skapade ett visst ha-begär. Men jag hade problem att justera ögonen föra att kolla i backspegeln, tog typ en sekund att ändra fokus... kanske är något man lär sig men det är något jag har svårt att acceptera i en bil för 700k.

Re: Polestar 4

Postat: 08 dec 2024 21:51
av Fredrik j
tsint skrev: 08 dec 2024 21:48
toppo skrev: 08 dec 2024 09:48
Polestar 4 är kom längst i nytt räckviddstest, 53 mil innan det tog stopp.

https://alltomelbil.se/rackviddstest-pa ... mponerade/

Kul! Tycker att P4 växer i mina ögon, jag tyckte tidigare att den hade konstiga proportioner men nu tycker jag den är rätt snygg :)

Provade en häromveckan, skapade ett visst ha-begär. Men jag hade problem att justera ögonen föra att kolla i backspegeln, tog typ en sekund att ändra fokus... kanske är något man lär sig men det är något jag har svårt att acceptera i en bil för 700k.
Jag tycker Porsche Macan växer för mig. Särskilt när man ser den i verkligheten. Lite dyr men Porsche är ju Porsche.

Re: Polestar 4

Postat: 09 dec 2024 00:10
av zata
tsint skrev: 08 dec 2024 21:48
toppo skrev: 08 dec 2024 09:48
Polestar 4 är kom längst i nytt räckviddstest, 53 mil innan det tog stopp.

https://alltomelbil.se/rackviddstest-pa ... mponerade/

Kul! Tycker att P4 växer i mina ögon, jag tyckte tidigare att den hade konstiga proportioner men nu tycker jag den är rätt snygg :)

Provade en häromveckan, skapade ett visst ha-begär. Men jag hade problem att justera ögonen föra att kolla i backspegeln, tog typ en sekund att ändra fokus... kanske är något man lär sig men det är något jag har svårt att acceptera i en bil för 700k.
Jag har bytt från MYP till P4 och är väldigt nöjd. Backspegeln var knepig första dagarna, nu uppskattad. Vet inte om alla vänjer sig, men gissar att de flesta gör det. Ögonen/hjärnan är tydligen adaptiv :) Tesla bra på mycket och har gjort mycket för elbilarnas framgång men efter 5 år dags för nytt. Ångrar mig inte, P4 mycket mer komfort och inte lika nyckfull. (Musk var absolut inte avgörande i valet av byte, men väl en faktor)