Sida 13 av 15

Re: Nyfiken på vad din Model 3 SR/LR/P 2019-2022 är värd?

Postat: 28 maj 2024 07:14
av Kontroll
Nu när Highland varit ute ett tag, kan man se hur performance har stått sig gentemot LR/RWD? Tänker att den nya performance-varianten är mer ändrar än dom övriga, det bör väll slå hårdare mot andrahandsvärdet på dom tidigare?

Re: Nyfiken på vad din Model 3 SR/LR/P 2019-2022 är värd?

Postat: 28 maj 2024 07:44
av Legato
Kontroll skrev: 28 maj 2024 07:14
Nu när Highland varit ute ett tag, kan man se hur performance har stått sig gentemot LR/RWD? Tänker att den nya performance-varianten är mer ändrar än dom övriga, det bör väll slå hårdare mot andrahandsvärdet på dom tidigare?
Performance har faktiskt stått sig bättre än LR senaste halvåret. Jag antar att det påverkats av att det ej gått att köpa nya. Kanske justeras det "tillbaka" när Highland P börjar levereras?

Re: Nyfiken på vad din Model 3 SR/LR/P 2019-2022 är värd?

Postat: 28 maj 2024 08:22
av Kontroll
Ok tack. Står i valet och kvalet mellan LR och P på en model Y så klurar på vilken som kommer hålla bäst andrahandsvärde efter 3-4 år givet att Juniper lär komma nästa år. Svårt det där.

Re: Nyfiken på vad din Model 3 SR/LR/P 2019-2022 är värd?

Postat: 28 maj 2024 08:50
av Legato
Kontroll skrev: 28 maj 2024 08:22
Ok tack. Står i valet och kvalet mellan LR och P på en model Y så klurar på vilken som kommer hålla bäst andrahandsvärde efter 3-4 år givet att Juniper lär komma nästa år. Svårt det där.
Mmm på 3 har det varit marginellt.

En begagnad P kostar ungefär 8% mer än en LR nu. Skulle gissa att genomsnittliga inköpspriset diffat aningen mer, dvs lite bättre andrahandsvärde på LR, men det är som sagt väldigt liten skillnad.

Jag skulle köpt den du vill ha, är så liten skillnad i andrahandsvärde som det verkar.

Re: Nyfiken på vad din Model 3 SR/LR/P 2019-2022 är värd?

Postat: 28 maj 2024 10:27
av AndersB_Hson
Hej, vad tror du om denna?
* 2019-06
* Miltal 11400
* LR RWD
* Vinterhjul (Ja/Nej) Ja
* Dragkrok (Ja/Nej) Nej
* EAP (Ja/Nej) Nej
* FSD (Ja/Nej) Nej
* Skick (1-5) 5
* Svart/svart 18 tumshjul

Re: Nyfiken på vad din Model 3 SR/LR/P 2019-2022 är värd?

Postat: 28 maj 2024 12:23
av Legato
AndersB_Hson skrev: 28 maj 2024 10:27
Hej, vad tror du om denna?
* 2019-06
* Miltal 11400
* LR RWD
* Vinterhjul (Ja/Nej) Ja
* Dragkrok (Ja/Nej) Nej
* EAP (Ja/Nej) Nej
* FSD (Ja/Nej) Nej
* Skick (1-5) 5
* Svart/svart 18 tumshjul
Hej! Tyvärr ingen data på LR RWD, men min "best guess" är ca 270 kkr.

Re: Nyfiken på vad din Model 3 SR/LR/P 2019-2022 är värd?

Postat: 29 maj 2024 07:56
av Xerxes
Legato skrev: 27 maj 2024 11:20
Xerxes skrev: 27 maj 2024 10:18
Årsmodell: 2022-09
* Miltal: 3280
* LR eller P: LR
* Vinterhjul (Ja/Nej): Nej
* Dragkrok (Ja/Nej): Nej
* EAP (Ja/Nej): Ja
* FSD (Ja/Nej): Nej
* Färg: Svart
* Skick (1-5):4
* Performance Boost: Ja
402-412k
Tack, kan bara konstatera att tesla är oerhört snåla, fick 330k som inbytespris där. Pratade med BMW och de la sig strax över 400k.

Re: Nyfiken på vad din Model 3 SR/LR/P 2019-2022 är värd?

Postat: 29 maj 2024 08:01
av taliz
Xerxes skrev: 29 maj 2024 07:56
Legato skrev: 27 maj 2024 11:20
Xerxes skrev: 27 maj 2024 10:18
Årsmodell: 2022-09
* Miltal: 3280
* LR eller P: LR
* Vinterhjul (Ja/Nej): Nej
* Dragkrok (Ja/Nej): Nej
* EAP (Ja/Nej): Ja
* FSD (Ja/Nej): Nej
* Färg: Svart
* Skick (1-5):4
* Performance Boost: Ja
402-412k
Tack, kan bara konstatera att tesla är oerhört snåla, fick 330k som inbytespris där. Pratade med BMW och de la sig strax över 400k.
BMW är väl mer desperata antar jag. Deras nybilsförsäljning av elbilar har ju tagit tvärstopp.

Re: Nyfiken på vad din Model 3 SR/LR/P 2019-2022 är värd?

Postat: 29 maj 2024 08:37
av Legato
Xerxes skrev: 29 maj 2024 07:56
Legato skrev: 27 maj 2024 11:20
Xerxes skrev: 27 maj 2024 10:18
Årsmodell: 2022-09
* Miltal: 3280
* LR eller P: LR
* Vinterhjul (Ja/Nej): Nej
* Dragkrok (Ja/Nej): Nej
* EAP (Ja/Nej): Ja
* FSD (Ja/Nej): Nej
* Färg: Svart
* Skick (1-5):4
* Performance Boost: Ja
402-412k
Tack, kan bara konstatera att tesla är oerhört snåla, fick 330k som inbytespris där. Pratade med BMW och de la sig strax över 400k.
Det var så lite!

Tesla har ju en svårare position vid inbyten då man inte har något förhandlingsutrymme på den bil man säljer.

BMW mfl har ju ofta mycket prutmån i priset och då kan man, som alternativ, betala väldigt bra för inbyte men inte pruta så mycket på bilen som ska säljas.

Över 400 är såklart fantastiskt bra. Skulle gissa att du får 360-ish om du säljer rent till Carla, Riddermarks mfl.

Re: Nyfiken på vad din Model 3 SR/LR/P 2019-2022 är värd?

Postat: 31 maj 2024 21:24
av Vindens
Provkörde en model 3 enligt nedan som bilhandlaren ville ha 389 + 5 tkr för vinterhjul.
Jag bjöd 375 inkl vinterhjul och det kändes som jag klev på någon tå.
Vad säger modellen att den är värd?

Årsmodell: 2021-10 registrerad 2021-12
* Miltal: 5650
* LR eller P: LR
* Vinterhjul (Ja/Nej): nej
* Dragkrok (Ja/Nej): nej
* EAP (Ja/Nej): Ja
* FSD (Ja/Nej): Nej
* Färg: vit
* Skick (1-5):3.5

Re: Nyfiken på vad din Model 3 SR/LR/P 2019-2022 är värd?

Postat: 01 jun 2024 22:45
av Legato
Vindens skrev: 31 maj 2024 21:24
Provkörde en model 3 enligt nedan som bilhandlaren ville ha 389 + 5 tkr för vinterhjul.
Jag bjöd 375 inkl vinterhjul och det kändes som jag klev på någon tå.
Vad säger modellen att den är värd?

Årsmodell: 2021-10 registrerad 2021-12
* Miltal: 5650
* LR eller P: LR
* Vinterhjul (Ja/Nej): nej
* Dragkrok (Ja/Nej): nej
* EAP (Ja/Nej): Ja
* FSD (Ja/Nej): Nej
* Färg: vit
* Skick (1-5):3.5
354-362k

Så allt utom handlarens reaktion var ganska "by the book" känns det som. Rimligt handlarpris, rimligt bud från dig. Märklig respons...

Re: Nyfiken på vad din Model 3 SR/LR/P 2019-2022 är värd?

Postat: 01 jun 2024 23:11
av Vindens
Legato skrev: 01 jun 2024 22:45
Vindens skrev: 31 maj 2024 21:24
Provkörde en model 3 enligt nedan som bilhandlaren ville ha 389 + 5 tkr för vinterhjul.
Jag bjöd 375 inkl vinterhjul och det kändes som jag klev på någon tå.
Vad säger modellen att den är värd?

Årsmodell: 2021-10 registrerad 2021-12
* Miltal: 5650
* LR eller P: LR
* Vinterhjul (Ja/Nej): nej
* Dragkrok (Ja/Nej): nej
* EAP (Ja/Nej): Ja
* FSD (Ja/Nej): Nej
* Färg: vit
* Skick (1-5):3.5
354-362k

Så allt utom handlarens reaktion var ganska "by the book" känns det som. Rimligt handlarpris, rimligt bud från dig. Märklig respons...
Tack, då är man inte ute och cyklar.
Vissa handlare verkar tro att deras lager består av aktier :D

Re: Nyfiken på vad din Model 3 SR/LR/P 2019-2022 är värd?

Postat: 03 jun 2024 12:14
av dgp
* Årsmodell - 2021 (september)
* Miltal. - 5200
* LR eller P. - Performance
* Vinterhjul (Ja/Nej) - Ja (endast däck)
* Dragkrok (Ja/Nej) - Nej
* EAP (Ja/Nej) - Nej
* FSD (Ja/Nej) - Nej
* Skick (1-5) - 4 eller 5!

Re: Nyfiken på vad din Model 3 SR/LR/P 2019-2022 är värd?

Postat: 03 jun 2024 12:36
av Legato
dgp skrev: 03 jun 2024 12:14
* Årsmodell - 2021 (september)
* Miltal. - 5200
* LR eller P. - Performance
* Vinterhjul (Ja/Nej) - Ja (endast däck)
* Dragkrok (Ja/Nej) - Nej
* EAP (Ja/Nej) - Nej
* FSD (Ja/Nej) - Nej
* Skick (1-5) - 4 eller 5!
386-394k

Re: Nyfiken på vad din Model 3 SR/LR/P 2019-2022 är värd?

Postat: 04 jun 2024 23:05
av Weirdoz
Hej - vad tror du om vår 3a;
* Årsmodell - 2019 (mars)
* Miltal. - 8100
* LR eller P. - LR awd
* Vinterhjul (Ja/Nej) - Ja
* Dragkrok (Ja/Nej) - Nej
* EAP (Ja/Nej) - ja
* FSD (Ja/Nej) - ja
* Skick (1-5) - 2-3
+acceleration boost

Re: Nyfiken på vad din Model 3 SR/LR/P 2019-2022 är värd?

Postat: 05 jun 2024 06:28
av Dinsdale
Legato skrev: 16 mar 2024 08:52
Dinsdale skrev: 16 mar 2024 07:03
Legato skrev: 22 feb 2024 12:23
Dinsdale skrev: 22 feb 2024 12:12
Testar med SR+:

* Årsmodell: 2021-05
* Miltal: 3600
* SR+, LR eller P: SR+
* Vinterhjul (Ja/Nej): Ja
* Dragkrok (Ja/Nej): Nej
* EAP (Ja/Nej): Nej
* FSD (Ja/Nej): Nej
* Skick (1-5): 4

Grå. Rattvärme. Lägre degradering än jämförbar bil i samma ålder.

Hur mycket gör vinterhjulen egentligen? Värt att sälja separat istället?
330k med vinterhjul och 325k utan ungefär.

Så det lönar sig att sälja separat, mer en fråga om man tycker det är värt "merarbetet".
FYI bjöd Tesla faktiskt 320 i inbytesvärde härom dagen. Oklart om det är med eller utan vinterdäck, men det låter som att det kanske inte är helt uppåt väggarna isf. Vad är det rimligt att lägga emellan för att byta till en 3 LR med drag i motsvarande skick men ett halvår, ett år nyare tro.
Bra med 320! De brukar kräva vinterhjul till, men fortfarande bra för att vara från Tesla.

Runt 400k är rimligt för en 2022 LR med motsvarande spec.
Ca 330 i feb och 320 bjudet men avstod. Svårt att hitta nånting i samma ålder med samma batterikapacitet kvar om jag ska ta SR istf LR, och de flesta LR med liknande miltal tycker jag saknar fuskträ på dörrarna eller är byggda i USA. Hur mycket har det gått ner sen dess tro? 160 mil mer på mätaren. Gissar att en motsvarande 2022 LR gått ner ungefär lika mycket, så det jag till slut får lägga emellan blir ungefär samma som i feb.

* Årsmodell: 2021-05
* Miltal: 3760
* SR+, LR eller P: SR+
* Vinterhjul (Ja/Nej): Ja
* Dragkrok (Ja/Nej): Nej
* EAP (Ja/Nej): Nej
* FSD (Ja/Nej): Nej
* Skick (1-5): 4

Grå. Rattvärme. Lägre degradering än jämförbar bil i samma ålder.

Tack på förhand!

Re: Nyfiken på vad din Model 3 SR/LR/P 2019-2022 är värd?

Postat: 05 jun 2024 07:08
av Legato
Dinsdale skrev: 05 jun 2024 06:28
Legato skrev: 16 mar 2024 08:52
Dinsdale skrev: 16 mar 2024 07:03
Legato skrev: 22 feb 2024 12:23
Dinsdale skrev: 22 feb 2024 12:12
Testar med SR+:

* Årsmodell: 2021-05
* Miltal: 3600
* SR+, LR eller P: SR+
* Vinterhjul (Ja/Nej): Ja
* Dragkrok (Ja/Nej): Nej
* EAP (Ja/Nej): Nej
* FSD (Ja/Nej): Nej
* Skick (1-5): 4

Grå. Rattvärme. Lägre degradering än jämförbar bil i samma ålder.

Hur mycket gör vinterhjulen egentligen? Värt att sälja separat istället?
330k med vinterhjul och 325k utan ungefär.

Så det lönar sig att sälja separat, mer en fråga om man tycker det är värt "merarbetet".
FYI bjöd Tesla faktiskt 320 i inbytesvärde härom dagen. Oklart om det är med eller utan vinterdäck, men det låter som att det kanske inte är helt uppåt väggarna isf. Vad är det rimligt att lägga emellan för att byta till en 3 LR med drag i motsvarande skick men ett halvår, ett år nyare tro.
Bra med 320! De brukar kräva vinterhjul till, men fortfarande bra för att vara från Tesla.

Runt 400k är rimligt för en 2022 LR med motsvarande spec.
Ca 330 i feb och 320 bjudet men avstod. Svårt att hitta nånting i samma ålder med samma batterikapacitet kvar om jag ska ta SR istf LR, och de flesta LR med liknande miltal tycker jag saknar fuskträ på dörrarna eller är byggda i USA. Hur mycket har det gått ner sen dess tro? 160 mil mer på mätaren. Gissar att en motsvarande 2022 LR gått ner ungefär lika mycket, så det jag till slut får lägga emellan blir ungefär samma som i feb.

* Årsmodell: 2021-05
* Miltal: 3760
* SR+, LR eller P: SR+
* Vinterhjul (Ja/Nej): Ja
* Dragkrok (Ja/Nej): Nej
* EAP (Ja/Nej): Nej
* FSD (Ja/Nej): Nej
* Skick (1-5): 4

Grå. Rattvärme. Lägre degradering än jämförbar bil i samma ålder.

Tack på förhand!
313-323k

Addera ca 20k för motsvarande 2022a.

Re: Nyfiken på vad din Model 3 SR/LR/P 2019-2022 är värd?

Postat: 05 jun 2024 08:35
av -JTM3-
* 2021 juni
* Miltal: 7800
* LR eller P: LR
* Vinterhjul (Ja/Nej): ja
* Dragkrok (Ja/Nej): ja
* EAP (Ja/Nej): nej
* FSD (Ja/Nej): nej
* Färg: grå/svart
* Skick (1-5): 4,5

Min är bland de sista från usa? Har 82kWh Panasonic, men med nyare dörrar med fuskträ och rattvärme. Inget svankstöd på passagerarstol.
Tänker att bättre/större batteri kan höja värdet för en del?

Re: Nyfiken på vad din Model 3 SR/LR/P 2019-2022 är värd?

Postat: 05 jun 2024 08:42
av Legato
-JTM3- skrev: 05 jun 2024 08:35
* 2021 juni
* Miltal: 7800
* LR eller P: LR
* Vinterhjul (Ja/Nej): ja
* Dragkrok (Ja/Nej): ja
* EAP (Ja/Nej): nej
* FSD (Ja/Nej): nej
* Färg: grå/svart
* Skick (1-5): 4,5

Min är bland de sista från usa? Har 82kWh Panasonic, men med nyare dörrar med fuskträ och rattvärme. Inget svankstöd på passagerarstol.
Tänker att bättre/större batteri kan höja värdet för en del?
340-350k.

Tror tyvärr inte det större batteriet påverkar märkbart. Gissningsvis typ 1 av 100 köpare som ens vet att det kan diffa.

Generellt överskattar nog de flesta ägare även värdet av tillval eller extrautrustning. Min erfarenhet är att man nästan inte får något tillbaka för sådant tyvärr. Bra att passa på som köpare när objekt dyker upp där mycket pengar lagts på uppgraderingar.

Re: Nyfiken på vad din Model 3 SR/LR/P 2019-2022 är värd?

Postat: 19 jun 2024 11:38
av Coolio
Årsmodell: 2022
* Miltal: 5300
* LR eller P: LR
* Vinterhjul (Ja/Nej): ja
* Dragkrok (Ja/Nej): Nej
* EAP (Ja/Nej): Ja
* FSD (Ja/Nej): nej
* Skick (1-5):4
Vit

Re: Nyfiken på vad din Model 3 SR/LR/P 2019-2022 är värd?

Postat: 19 jun 2024 12:22
av Legato
Coolio skrev: 19 jun 2024 11:38
Årsmodell: 2022
* Miltal: 5300
* LR eller P: LR
* Vinterhjul (Ja/Nej): ja
* Dragkrok (Ja/Nej): Nej
* EAP (Ja/Nej): Ja
* FSD (Ja/Nej): nej
* Skick (1-5):4
Vit
381-389k

Re: Nyfiken på vad din Model 3 SR/LR/P 2019-2022 är värd?

Postat: 28 jun 2024 20:57
av Vindens
Avbokade min P2 och letar efter en låg TCO-häst om man inte drar YOLO och beställer en Highland.

Bilhandlaren vill ha 283 för nedanstående.
Killgissning säger 260-270 :)

Vad säger modellen?

Årsmodell: 2020
* Miltal: 12000
* LR eller P: LR
* Vinterhjul (Ja/Nej): ja
* Dragkrok (Ja/Nej): Nej
* EAP (Ja/Nej): Ja
* FSD (Ja/Nej): nej
* Skick (1-5):3 (hade hundbenen varit bättre skyddade hade jag vågat påstå 4 med tanke på miltal)
Vit

Re: Nyfiken på vad din Model 3 SR/LR/P 2019-2022 är värd?

Postat: 29 jun 2024 05:43
av Legato
Vindens skrev: 28 jun 2024 20:57
Avbokade min P2 och letar efter en låg TCO-häst om man inte drar YOLO och beställer en Highland.

Bilhandlaren vill ha 283 för nedanstående.
Killgissning säger 260-270 :)

Vad säger modellen?

Årsmodell: 2020
* Miltal: 12000
* LR eller P: LR
* Vinterhjul (Ja/Nej): ja
* Dragkrok (Ja/Nej): Nej
* EAP (Ja/Nej): Ja
* FSD (Ja/Nej): nej
* Skick (1-5):3 (hade hundbenen varit bättre skyddade hade jag vågat påstå 4 med tanke på miltal)
Vit
Bra gissat!

Modellen säger 273-281k exklusive KVDs avgifter. Så 283k från handlare låter som ett riktigt bra pris.

Personligen tycker jag dock 2021or är mest "bang for the buck" just nu, men värdesätter man inte de förändringar som kom då så kan man absolut göra fynd på 2019/2020.

Re: Nyfiken på vad din Model 3 SR/LR/P 2019-2022 är värd?

Postat: 29 jun 2024 08:03
av Vindens
Legato skrev: 29 jun 2024 05:43
Vindens skrev: 28 jun 2024 20:57
Avbokade min P2 och letar efter en låg TCO-häst om man inte drar YOLO och beställer en Highland.

Bilhandlaren vill ha 283 för nedanstående.
Killgissning säger 260-270 :)

Vad säger modellen?

Årsmodell: 2020
* Miltal: 12000
* LR eller P: LR
* Vinterhjul (Ja/Nej): ja
* Dragkrok (Ja/Nej): Nej
* EAP (Ja/Nej): Ja
* FSD (Ja/Nej): nej
* Skick (1-5):3 (hade hundbenen varit bättre skyddade hade jag vågat påstå 4 med tanke på miltal)
Vit
Bra gissat!

Modellen säger 273-281k exklusive KVDs avgifter. Så 283k från handlare låter som ett riktigt bra pris.

Personligen tycker jag dock 2021or är mest "bang for the buck" just nu, men värdesätter man inte de förändringar som kom då så kan man absolut göra fynd på 2019/2020.
Tack, jag kan hålla med om att 2021:or har fina uppdateringar och bra köp map TCO men min uppfattning är dock att det är större skillnad mellan ”marknadsvärde” och vad i alla fall bilhandlare vill ha för 2021:or? Däremot är 2021 P mycket bättre prissatta? Ibland väldigt liten skillnad mot LR. När priserna börjar närma sig 400 så blir det svårt att inte snegla på Highland istället.

Bilen ovan tyckte jag inte hade körmässigt så större skillnader mot en 2021:a (kinabyggd Q2 med uppdateringar) med halva milen. Skillnad på ljudnivå vid motorvägsfart var ytterst marginell.
Däremot uppmärksammade jag vibrationer vid kraftigare inbromsning främst vid motorvägsfart med regen low. Inget märkbart i normala hastigheter.

Kanske fel tråd att ställa frågan men är det bromsskivorna som kan vara skeva/dåliga? Finns det något annat vanliga fel för dessa symptom på USA byggd 2020 att vara uppmärksam på?

Re: Nyfiken på vad din Model 3 SR/LR/P 2019-2022 är värd?

Postat: 29 jun 2024 08:20
av Legato
Vindens skrev: 29 jun 2024 08:03
Legato skrev: 29 jun 2024 05:43
Vindens skrev: 28 jun 2024 20:57
Avbokade min P2 och letar efter en låg TCO-häst om man inte drar YOLO och beställer en Highland.

Bilhandlaren vill ha 283 för nedanstående.
Killgissning säger 260-270 :)

Vad säger modellen?

Årsmodell: 2020
* Miltal: 12000
* LR eller P: LR
* Vinterhjul (Ja/Nej): ja
* Dragkrok (Ja/Nej): Nej
* EAP (Ja/Nej): Ja
* FSD (Ja/Nej): nej
* Skick (1-5):3 (hade hundbenen varit bättre skyddade hade jag vågat påstå 4 med tanke på miltal)
Vit
Bra gissat!

Modellen säger 273-281k exklusive KVDs avgifter. Så 283k från handlare låter som ett riktigt bra pris.

Personligen tycker jag dock 2021or är mest "bang for the buck" just nu, men värdesätter man inte de förändringar som kom då så kan man absolut göra fynd på 2019/2020.
Tack, jag kan hålla med om att 2021:or har fina uppdateringar och bra köp map TCO men min uppfattning är dock att det är större skillnad mellan ”marknadsvärde” och vad i alla fall bilhandlare vill ha för 2021:or? Däremot är 2021 P mycket bättre prissatta? Ibland väldigt liten skillnad mot LR. När priserna börjar närma sig 400 så blir det svårt att inte snegla på Highland istället.

Bilen ovan tyckte jag inte hade körmässigt så större skillnader mot en 2021:a (kinabyggd Q2 med uppdateringar) med halva milen. Skillnad på ljudnivå vid motorvägsfart var ytterst marginell.
Däremot uppmärksammade jag vibrationer vid kraftigare inbromsning främst vid motorvägsfart med regen low. Inget märkbart i normala hastigheter.

Kanske fel tråd att ställa frågan men är det bromsskivorna som kan vara skeva/dåliga? Finns det något annat vanliga fel för dessa symptom på USA byggd 2020 att vara uppmärksam på?
En 2021a med samma mil och egenskaper i övrigt säger modellen 295-303k för. Personligen tror jag inte TCO kommer bli högre på en sådan bil, men trevligare ägande med tex elbaklucka, bättre räckvidd och rattvärme (i vissa fall). Ljudnivån håller jag med om att den inte skiljer något dramatiskt (en av få reella nackdelar med M3 imo). Dock är det mycket ovanligt att hitta handlarbilar med så lågt "påslag" som den du hittade.

Vi kommer ha en sen 2021a (med rattvärme) i fint skick och med extremt låg degradering (lägsta jag sett!) till salu inom kort. Har gått drygt 9k mil. Läggs troligen ut för 335-339k.

Är ingen expert på det mekaniska men vibrationer vid inbromsning är mycket vanligt på treor med 5k+ mil. Andra mycket vanliga fel (mer regel än undantag) är:
* Missljud vid öppning/stängning av dörrar.
* Skrapade bakstycken på framstolarna.
* Mer eller mindre blästring runt hjulhus.
* Lacksläpp på kant av baklucka och/eller dörrkanter.
* Slitna golvmattor.