Jag har tagit min på 60 mån. Då räknar jag med att kunna köpa ut den privat efter det. Behöver inte fundera om 3 år redan vad som ska göras. Vill man bli av med den innan 5 år kan man enkelt lösa ut den eller sälja kontraktet vidare till annat företag (har precis gjort det med min förra. Hade ett år kvar på 36 mån leasing men sålde den vidare) Vad vinner man på 36 mån menar ni?spacecoin skrev: ↑10 jul 2024 09:2736 mån, vinterdäck separat om du vill hålla ned fmv + dra moms, WC är OK, gärna under tak. Kolla upp hur det är med installationsbidrag innan.Tauonium skrev: ↑09 jul 2024 23:34Funderar på att utnyttja detta erbjudande med 0,74% i ränta. Det blir i så fall min första Tesla och jag undrar om forumet kan hjälpa till med hur jag ska resonera. Jag tänker mig finansiell företagsleasing på 36 månader. Skillnaden i månadskostnad mellan en Tesla Long Range bakhjulsdrift och en Long Range fyrhjulsdrift verkar vara minimal och förmånsvärdet är "bara" några tusenlappar/helår.
Är det bättre med 48 eller 60 månader leasing?
Bör man inhandla vinterdäck vid sidan om för att kunna dra hela momsen?
Ska man helst köpa en Wallconnector? och via Tesla i så fall? eller är det bättre att köpa en ute på marknaden. Vilken rek. forumet i så fall?
Uppgraderad Autopilot Ja/Nej?
Vad mer??
Hur bör man tänka? Stort tack på förhand!![]()
EAP kan du köpa efter så kolla om du är nöjd med AP först. Autopark och filbyte med blinkers funkar ok, menjag skulle klara mig utan. Andrahandsvärdet är nära 0 på EAP/FSD.
Ränteerbjudandet sänkt till 0,74% på Model Y AWD och P idag (2024-05-17)
Moderator: Redaktion
Re: Ränteerbjudandet sänkt till 0,74% på Model Y AWD och P idag (2024-05-17)
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Det beror ju på om man vill ha en ny bil på firman eller en billigare bil privatWalker skrev: ↑10 jul 2024 09:39Jag har tagit min på 60 mån. Då räknar jag med att kunna köpa ut den privat efter det. Behöver inte fundera om 3 år redan vad som ska göras. Vill man bli av med den innan 5 år kan man enkelt lösa ut den eller sälja kontraktet vidare till annat företag (har precis gjort det med min förra. Hade ett år kvar på 36 mån leasing men sålde den vidare) Vad vinner man på 36 mån menar ni?spacecoin skrev: ↑10 jul 2024 09:2736 mån, vinterdäck separat om du vill hålla ned fmv + dra moms, WC är OK, gärna under tak. Kolla upp hur det är med installationsbidrag innan.Tauonium skrev: ↑09 jul 2024 23:34Funderar på att utnyttja detta erbjudande med 0,74% i ränta. Det blir i så fall min första Tesla och jag undrar om forumet kan hjälpa till med hur jag ska resonera. Jag tänker mig finansiell företagsleasing på 36 månader. Skillnaden i månadskostnad mellan en Tesla Long Range bakhjulsdrift och en Long Range fyrhjulsdrift verkar vara minimal och förmånsvärdet är "bara" några tusenlappar/helår.
Ska man helst köpa en Wallconnector? och via Tesla i så fall? eller är det bättre att köpa en ute på marknaden. Vilken rek. forumet i så fall?
Vad mer??
EAP kan du köpa efter så kolla om du är nöjd med AP först. Autopark och filbyte med blinkers funkar ok, menjag skulle klara mig utan. Andrahandsvärdet är nära 0 på EAP/FSD.

Det är ju personligt vad som är bäst. Jag har köpt ut min leasing MX till firman när räntan drog iväg (efter 48m). Nu skulle jag nog välja en billigare bil (FMV) med kortare leasingtid.
Tack för svar!spacecoin skrev: ↑10 jul 2024 10:20Det beror ju på om man vill ha en ny bil på firman eller en billigare bil privatWalker skrev: ↑10 jul 2024 09:39Jag har tagit min på 60 mån. Då räknar jag med att kunna köpa ut den privat efter det. Behöver inte fundera om 3 år redan vad som ska göras. Vill man bli av med den innan 5 år kan man enkelt lösa ut den eller sälja kontraktet vidare till annat företag (har precis gjort det med min förra. Hade ett år kvar på 36 mån leasing men sålde den vidare) Vad vinner man på 36 mån menar ni?spacecoin skrev: ↑10 jul 2024 09:2736 mån, vinterdäck separat om du vill hålla ned fmv + dra moms, WC är OK, gärna under tak. Kolla upp hur det är med installationsbidrag innan.Tauonium skrev: ↑09 jul 2024 23:34Funderar på att utnyttja detta erbjudande med 0,74% i ränta. Det blir i så fall min första Tesla och jag undrar om forumet kan hjälpa till med hur jag ska resonera. Jag tänker mig finansiell företagsleasing på 36 månader. Skillnaden i månadskostnad mellan en Tesla Long Range bakhjulsdrift och en Long Range fyrhjulsdrift verkar vara minimal och förmånsvärdet är "bara" några tusenlappar/helår.
Vad mer??
EAP kan du köpa efter så kolla om du är nöjd med AP först. Autopark och filbyte med blinkers funkar ok, menjag skulle klara mig utan. Andrahandsvärdet är nära 0 på EAP/FSD.Utvecklingen går snabbt. Teknikutveckling som nya batterier, ny lagstiftning för förarassistans/autonomi etc talar för kortare leasing. Fördelar med längre (om räntan är låg) är mer moms att dra.
Det är ju personligt vad som är bäst. Jag har köpt ut min leasing MX till firman när räntan drog iväg (efter 48m). Nu skulle jag nog välja en billigare bil (FMV) med kortare leasingtid.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Har du fått din G6 nu? För några dagar sedan skrev du att du skjutit leveransen på framtiden.
Bilias privatleasingerbjudande är från 6995kr. https://www.bilia.se/bilar/xpeng/bilmodeller/xpeng-g6/. Xpeng själva erbjuder endast privat avbetalning med 20% kontant och 6,36% effektiv ränta.
MY RWD Vit 2023
Skulle aldrig någonsin välja alternativet privatleasing. Är det sämsta av alla världar (oavsett hat mot Tesla, eller inte).
Finansiell leasing för mitt företag, absolut en poäng (speciellt med gällande skatteregler). Men privat så är det cash som gäller för privata bilköp (och hade jag inte haft råd med det, så hade jag tagit ett banklån).

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Intressant läsning på bilias hemsida.Freez skrev: ↑10 jul 2024 10:30Har du fått din G6 nu? För några dagar sedan skrev du att du skjutit leveransen på framtiden.
Bilias privatleasingerbjudande är från 6995kr. https://www.bilia.se/bilar/xpeng/bilmodeller/xpeng-g6/. Xpeng själva erbjuder endast privat avbetalning med 20% kontant och 6,36% effektiv ränta.
Privatleasing: från 6995.- med lilla batteriet, bakhjulsdrift och nada dragkrok (kostar extra) och 1000 mil/år. Inget om försäkring. Företagsleasing (operationell): ränta 6,25% 20% insats och med restvärde efter 36 mån 50% - från 5995.- utan dragkrok.
En Y kostar (finansiell) med 0,74% ränta med dragkrok 3871.-
Vid kontantköp med dragkrok är Tesla Y hela 12000.- dyrare än G6, alltså tolvtusen… det är ju MYCKET dyrare! …eller?
Jag tror herr Piggelin jobbar på xpeng/bilia.
Senast redigerad av Walker, redigerad totalt 3 gång.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Det tror jag ocksåWalker skrev: ↑10 jul 2024 12:47Intressant läsning på bilias hemsida.Freez skrev: ↑10 jul 2024 10:30Har du fått din G6 nu? För några dagar sedan skrev du att du skjutit leveransen på framtiden.
Privatleasing: från 6995.- med lilla batteriet, bakhjulsdrift och nada dragkrok (kostar extra) och 1000 mil/år. Inget om försäkring. Företagsleasing (operationell): ränta 6,25% 20% insats och med restvärde efter 36 mån 50% - från 5995.- utan dragkrok.
En Y kostar (finansiell) med 0,74% ränta med dragkrok 3871.-
Jag tror herr Piggelin jobbar på xpeng/bilia.

MY RWD Vit 2023
Ja deras kampanj gick ut i slutet av juni... Nej jag tar fortfarande den senare. Även med ovan pris är den tusenlappar billigare i månaden än en Tesla.Freez skrev: ↑10 jul 2024 10:30Har du fått din G6 nu? För några dagar sedan skrev du att du skjutit leveransen på framtiden.
- T4s
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tobias894955
Privatleasing är det sämsta alternativet att binda pengar, 215 820 kr i ditt fall. Du ingår ett avtal som är mycket svårt/dyrt att gå ur utan att äga något med dolda kostnader.Piggelin skrev: ↑10 jul 2024 13:27Hahaha. Va? Som allt annat finns det bra och dåliga exempel. Men en bra privatleasingdeal är alltid bättre än en bra köpdeal. Man har noll risk. Man slipper binda 500-700k i massa år. Personligen tjänar jag många hundra tusen om året på börsen och att låsa upp så mycket kapital i onödan vore vansinne.martinot skrev: ↑10 jul 2024 11:08Skulle aldrig någonsin välja alternativet privatleasing. Är det sämsta av alla världar (oavsett hat mot Tesla, eller inte).
Finansiell leasing för mitt företag, absolut en poäng (speciellt med gällande skatteregler). Men privat så är det cash som gäller för privata bilköp (och hade jag inte haft råd med det, så hade jag tagit ett banklån).
Visa mig ett räkneexempel på hur 5995 kr i månaden under tre år med fast ränta och garanterat restvärde och inklusive försäkring skulle vara sämre än att köpa en MY och äga den i tre år.
Jag väntar.
Privatleasing binder inte pengar, det belastar enbart kassaflödet. Att köpa en bil innebär att man binder pengar som man annars kan använda till investeringar. Privatleasing är tryggt under förutsättning att man vill ha samma bil i 36 månader. Vill man ha den kortare eller längre tid och därmed kunna realisera förlusten vid bästa givna tillfälle är det dåligt. Privatleasing kan enbart jämföras med köp över 36 månader, och i längden blir privatleasing ofta dyrare än att köpa, men kan naturligtvis även vara billigare beroende på förutsättningarna.T4s skrev: ↑10 jul 2024 13:48Privatleasing är det sämsta alternativet att binda pengar, 215 820 kr i ditt fall. Du ingår ett avtal som är mycket svårt/dyrt att gå ur utan att äga något med dolda kostnader.Piggelin skrev: ↑10 jul 2024 13:27Hahaha. Va? Som allt annat finns det bra och dåliga exempel. Men en bra privatleasingdeal är alltid bättre än en bra köpdeal. Man har noll risk. Man slipper binda 500-700k i massa år. Personligen tjänar jag många hundra tusen om året på börsen och att låsa upp så mycket kapital i onödan vore vansinne.martinot skrev: ↑10 jul 2024 11:08Skulle aldrig någonsin välja alternativet privatleasing. Är det sämsta av alla världar (oavsett hat mot Tesla, eller inte).
Visa mig ett räkneexempel på hur 5995 kr i månaden under tre år med fast ränta och garanterat restvärde och inklusive försäkring skulle vara sämre än att köpa en MY och äga den i tre år.
Jag väntar.
ID4 GTX 340 hk MY25
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Men nu finns inget 5995.-/mån, fast ränta inklusive försäkring. Nu kostar det från 6995.- utan garantier på kostnadsökning, utan försäkring och för 1000 mil/år. Jag räknar LÄTT hem en Y för betydligt bättre siffror. Men… det är klart… vill man absolut inte ha en Y så står det en fritt att välja annat märke. Det lite udda är väl att kliva in på ett märkesforum och skrika sig hes om vilket dyrt och värdelöst märke detta forum förespråkar. Finns det inte något xpengforum där du hittar dina kompisar?Ett alternativt förslag är att du, likt zeekr-entusiasterna, skapar en egen tråd för xpeng (kanske en för varje modell?) istället för att röja runt här i tråden som handlar om Tesla Y och ränterabatterna för DEN bilen?Piggelin skrev: ↑10 jul 2024 13:27Hahaha. Va? Som allt annat finns det bra och dåliga exempel. Men en bra privatleasingdeal är alltid bättre än en bra köpdeal. Man har noll risk. Man slipper binda 500-700k i massa år. Personligen tjänar jag många hundra tusen om året på börsen och att låsa upp så mycket kapital i onödan vore vansinne.martinot skrev: ↑10 jul 2024 11:08Skulle aldrig någonsin välja alternativet privatleasing. Är det sämsta av alla världar (oavsett hat mot Tesla, eller inte).
Jag väntar.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
toppo skrev: ↑10 jul 2024 13:58Privatleasing binder inte pengar, det belastar enbart kassaflödet. Att köpa en bil innebär att man binder pengar som man annars kan använda till investeringar. Privatleasing är tryggt under förutsättning att man vill ha samma bil i 36 månader. Vill man ha den kortare eller längre tid och därmed kunna realisera förlusten vid bästa givna tillfälle är det dåligt. Privatleasing kan enbart jämföras med köp över 36 månader, och i längden blir privatleasing ofta dyrare än att köpa, men kan naturligtvis även vara billigare beroende på förutsättningarna.T4s skrev: ↑10 jul 2024 13:48Privatleasing är det sämsta alternativet att binda pengar, 215 820 kr i ditt fall. Du ingår ett avtal som är mycket svårt/dyrt att gå ur utan att äga något med dolda kostnader.Piggelin skrev: ↑10 jul 2024 13:27Hahaha. Va? Som allt annat finns det bra och dåliga exempel. Men en bra privatleasingdeal är alltid bättre än en bra köpdeal. Man har noll risk. Man slipper binda 500-700k i massa år. Personligen tjänar jag många hundra tusen om året på börsen och att låsa upp så mycket kapital i onödan vore vansinne.martinot skrev: ↑10 jul 2024 11:08Skulle aldrig någonsin välja alternativet privatleasing. Är det sämsta av alla världar (oavsett hat mot Tesla, eller inte).
Jag väntar.
Precis. Folk verkar inte förstå vad privatleasing är.
Privatleasing med rätt deal är alltid billigare och tryggare än att köpa.
Mitt avtal är gratis att överlåta. Vilket är hur lätt som helst. Finna sidor dedikerade för detta. Som sköter allt. Finns inga som helst dolda kostnader.T4s skrev: ↑10 jul 2024 13:48Privatleasing är det sämsta alternativet att binda pengar, 215 820 kr i ditt fall. Du ingår ett avtal som är mycket svårt/dyrt att gå ur utan att äga något med dolda kostnader.Piggelin skrev: ↑10 jul 2024 13:27Hahaha. Va? Som allt annat finns det bra och dåliga exempel. Men en bra privatleasingdeal är alltid bättre än en bra köpdeal. Man har noll risk. Man slipper binda 500-700k i massa år. Personligen tjänar jag många hundra tusen om året på börsen och att låsa upp så mycket kapital i onödan vore vansinne.martinot skrev: ↑10 jul 2024 11:08Skulle aldrig någonsin välja alternativet privatleasing. Är det sämsta av alla världar (oavsett hat mot Tesla, eller inte).
Jag väntar.
Du däremot kan få en rejäl pungspark om Tesla sänker priserna eller när nya Model Y kommer ut och värdet på de gamla rasar...
Vem ska du (gratis) överlåta avtalet till tänker du?Piggelin skrev: ↑10 jul 2024 14:39Mitt avtal är gratis att överlåta. Vilket är hur lätt som helst. Finna sidor dedikerade för detta. Som sköter allt. Finns inga som helst dolda kostnader.T4s skrev: ↑10 jul 2024 13:48Privatleasing är det sämsta alternativet att binda pengar, 215 820 kr i ditt fall. Du ingår ett avtal som är mycket svårt/dyrt att gå ur utan att äga något med dolda kostnader.Piggelin skrev: ↑10 jul 2024 13:27Hahaha. Va? Som allt annat finns det bra och dåliga exempel. Men en bra privatleasingdeal är alltid bättre än en bra köpdeal. Man har noll risk. Man slipper binda 500-700k i massa år. Personligen tjänar jag många hundra tusen om året på börsen och att låsa upp så mycket kapital i onödan vore vansinne.martinot skrev: ↑10 jul 2024 11:08Skulle aldrig någonsin välja alternativet privatleasing. Är det sämsta av alla världar (oavsett hat mot Tesla, eller inte).
Jag väntar.
Du däremot kan få en rejäl pungspark om Tesla sänker priserna eller när nya Model Y kommer ut och värdet på de gamla rasar...
Model 3 2024
Man kan ju fundera på vem som tar en risk vid olika sätt att finansiera bilköp. Ex risken för restvärdeskalkylen.
Om någon annan än du själv tar en risk vill de i regel ha betalt för besväret.
Om någon annan än du själv tar en risk vill de i regel ha betalt för besväret.
-
I fallet med kinesiska biltillverkare och t.ex den Xpung som Piggelin enligt uppg. ska privatleasa, så skulle jag gissa på att det är det kinesiska kommunistpartiet med sina banker som tar en del av risken. Tanken hittills har väl varit att försöka ta maximalt med marknadsandelar genom att subventionera kostnaden mot kund. Den långsiktiga planen är väl att europeiska kunder istället ska få börja betala vad det verkligen kostar om ~5-10-15 år istället... Typ ngt sånt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Lite fascinerande diskussion. Många menar idag på att elbilar är överprisade - att priserna måste ner för att få tillbaka köpkraften i dagens räntemiljö. Även att teknikutveckling går fort och att priserna på batterier kommer sjunka ska bidra till sjunkande priser på elbilar. Men så fort privatleasing nämns på forumet för att någon vill garantera restvärdet och trygga sig mot allt för stora prisfall på 50% av nybilspriset över tre år, då är det ”dyrt” och bättre att lånefinansiera. Jag tycker det är svårt att veta exakt hur utvecklingen kommer vara, men om det är ett någorlunda bra privatleasingserbjudande kan jag absolut förstå att man väljer detta.
ID4 GTX 340 hk MY25
Hej på er
,
Detta erbjudande har ju fångat min uppmärksamhet. Har idag en Tiguan TDI -19 och har gått i tankarna att byta ut den mot en plug-in hybrid.
Men med detta ränte erbjudandet får de nog bli en MY. Vad tycker ni är det säkraste sättet att finansiera detta privat? Min tanke är 60 mån med 40% restvärde.
Finns de några do’s and donts med bilen?
Detta erbjudande har ju fångat min uppmärksamhet. Har idag en Tiguan TDI -19 och har gått i tankarna att byta ut den mot en plug-in hybrid.
Men med detta ränte erbjudandet får de nog bli en MY. Vad tycker ni är det säkraste sättet att finansiera detta privat? Min tanke är 60 mån med 40% restvärde.
Finns de några do’s and donts med bilen?
carlf skrev: ↑10 jul 2024 14:58Vem ska du (gratis) överlåta avtalet till tänker du?Piggelin skrev: ↑10 jul 2024 14:39Mitt avtal är gratis att överlåta. Vilket är hur lätt som helst. Finna sidor dedikerade för detta. Som sköter allt. Finns inga som helst dolda kostnader.T4s skrev: ↑10 jul 2024 13:48Privatleasing är det sämsta alternativet att binda pengar, 215 820 kr i ditt fall. Du ingår ett avtal som är mycket svårt/dyrt att gå ur utan att äga något med dolda kostnader.Piggelin skrev: ↑10 jul 2024 13:27Hahaha. Va? Som allt annat finns det bra och dåliga exempel. Men en bra privatleasingdeal är alltid bättre än en bra köpdeal. Man har noll risk. Man slipper binda 500-700k i massa år. Personligen tjänar jag många hundra tusen om året på börsen och att låsa upp så mycket kapital i onödan vore vansinne.martinot skrev: ↑10 jul 2024 11:08
Skulle aldrig någonsin välja alternativet privatleasing. Är det sämsta av alla världar (oavsett hat mot Tesla, eller inte).
Jag väntar.
Bara lägga ut på en av de sidor som endast jobbar med detta. Jag har överlåtit bilar förut. Sjukt enkelt.
https://www.leasematching.com/alla-annonser
Tesla subventioner ca 5% ränta. Xpeng subventionerar säljpriset till leasingbolaget. Alla företag jobbar med subventioner.
Gjorde ett litet överslag på bilen jag precis sålde. Köpte den dyrt för 719000.-, fick 70000 i miljöbonus och sålde den för 483000.- Delar man den kostnaden på 24 månader (den tid jag ägde den) blir det runt 6900.-/mån. Nu hade jag den på företagsleasing så siffrorna ser helt annorlunda ut. Inget jag ids gå in på här och nu. Men inklusive mitt byte till ny bil och vad jag betalar av mina privata, skattade, pengar så har bilen kostat mig runt 5000.-/mån. Även kollat upp mina siffror mot min revisor och - ja! Jag har räknat rätt.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Oklart vad du menar med ”kostat mig” dock. Min bil kostar mig 2000 i nettolöneavdrag, övriga kostnader (förutom drivmedel) ligger på (mitt) företag.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Kör Zeekr X för 3 955 kr/månad.
Just nu kan du Privatleasa Zeekr X Long Range RWD från 3 955 sek/månad* med leverans inom några veckor.
Erbjudandet gäller i mån av tillgång på bilar i den efterfrågade konfigurationen.*Privatleasing av Zeekr X Long Range RWD i standardutförande erbjuds genom Arval. Månadskostnad från SEK 3 955 och en återbetalningsbar engångskostnad på 3 000 SEK i depositionsavgift. Kontraktets varaktighet är minimum 36 månader, årlig körsträcka upp till 15 000 km. Priserna inkluderar service och underhållsavtal. Minsta totalkostnaden inkluderar inte däck, fordonsskatt och obligatorisk försäkring. Priserna gäller för Zeekr X Long Range RWD beställningar gjorda mellan 8 juli -31 augusti 2024 och med leverans senast 30 september 2024. Godkänd kreditvärdighet och kundkännedomsanalys är ett krav för att teckna ett leasingavtal med Arval.
Fördelaktigt. Vet ej vad försäkring kostar men det är helt klart ”billigt” för privatpersoner om man jämfört med att köpa / leasea en Tesla.
Just nu kan du Privatleasa Zeekr X Long Range RWD från 3 955 sek/månad* med leverans inom några veckor.
Erbjudandet gäller i mån av tillgång på bilar i den efterfrågade konfigurationen.*Privatleasing av Zeekr X Long Range RWD i standardutförande erbjuds genom Arval. Månadskostnad från SEK 3 955 och en återbetalningsbar engångskostnad på 3 000 SEK i depositionsavgift. Kontraktets varaktighet är minimum 36 månader, årlig körsträcka upp till 15 000 km. Priserna inkluderar service och underhållsavtal. Minsta totalkostnaden inkluderar inte däck, fordonsskatt och obligatorisk försäkring. Priserna gäller för Zeekr X Long Range RWD beställningar gjorda mellan 8 juli -31 augusti 2024 och med leverans senast 30 september 2024. Godkänd kreditvärdighet och kundkännedomsanalys är ett krav för att teckna ett leasingavtal med Arval.
Fördelaktigt. Vet ej vad försäkring kostar men det är helt klart ”billigt” för privatpersoner om man jämfört med att köpa / leasea en Tesla.
Glöm inte förmånsvärdet..
MY RWD Vit 2023
Eftersom jag kör enskild firma så drabbar alla kostnader även mig. Jag har ju ingen ”lön” utan får ett resultat att förhålla mig till. Inte alltid så lätt att räkna hur saker slår mot min privata ekonomi. Men när det gäller bilkostnaderna så landar de totalt runt 5K. Mer exakt siffra är svår att få fram. Kostnader som jag har för bilen skulle ju generera i högre resultat, samtidigt som fmv höjer mitt resultat. Det blir mycket + och - innan man är klar.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24