”Mendoza’s attorneys alleged that Tesla and its CEO, Elon Musk, have exaggerated or made false claims about the Autopilot system for years in order to, “generate excitement about the company’s vehicles and thereby improve its financial condition.””
UNECE R157 är inte lagligt i Sverige. Tyskland, Schweiz, Tjeckien och nått land till än så länge.
Lokal trafiklagstiftning måste anpassas, och jag vet inte om den processen är påbörjad i Sverige.
Precis, men inte bara därför. Komforten, finns inget jag kört som slår den. Tycker dessutom den är snyggare än Tesla.
Men ja, tråkigt med dessa begränsande lagar.
Re: FSD Beta är imponerande!
Postat: 13 dec 2024 22:36
av backe
Nu får Elon lite betalt för sitt stöd till Trump.
Trump is probably going to kill the crash reporting rule that made Tesla look bad / Under the NHTSA rule, Tesla was required to report thousands of crashes involving its driver assist tech. Scrapping the rule would leave us all in the dark.
Donald Trump’s transition team is taking aim at a Biden-era rule requiring automakers and tech companies to report crashes that involve fully or partially autonomous vehicles, according to Reuters. Scrapping the crash reporting rule would greatly benefit Tesla, which to date, has reported the most number of crashes.
Trump is probably going to kill the crash reporting rule that made Tesla look bad / Under the NHTSA rule, Tesla was required to report thousands of crashes involving its driver assist tech. Scrapping the rule would leave us all in the dark.
Donald Trump’s transition team is taking aim at a Biden-era rule requiring automakers and tech companies to report crashes that involve fully or partially autonomous vehicles, according to Reuters. Scrapping the crash reporting rule would greatly benefit Tesla, which to date, has reported the most number of crashes.
Vill man veta verför Elon vill döda den här NHTSA-rapporteringen (standing order) och varför det var värt i kvarts miljard dollar att satsa på Trump kan man kolla på detta senaste gräv från WSJ från igår (varning otäcka bilder). Använd inte AP i mörker! Endast computer vision är inte säkert i dessa omständigheter.
SEC, FTC med flera har långa och stora pågående utredningar mot Elons företag som lär läggas ned tyvärr. Kapitalismen när den är som värst.
Kul att Teslafolket tror på allvar att Pichai tycker att Tesla är en spelare.
Det här är rent smicker till vice-vice narcissisten.
Med tanke på DOJ vs Google så tror jag inte Sundar säger publikt "lol Cruise är borta, det finns ingen #2". Om du lyssnar på Dimitri Dolgov låter det annorlunda. Kolla hans No Priors-intervju?
Waymo gör mellan 175-200k betalda resor i veckan. Tesla gör noll, och det beror på att Tesla inte har ett system som är kapabelt till autonomi. De har inte infrastrukturen, de har inte tekniken, de har ingen plan eller affärsmodell. De har inga bilar. Inga depåer. Inga tillstånd. Nästa årtionde kanske?
Waymo har ansökt hos CPUC precis för att köra i andra städer i CA, ex Pacifica: https://archive.is/GzbND
Min gissning är att innan Tesla ens har kommit igång med begränsad testing (utan säkerhetsförare) finns Waymo i 20-30 städer och gör över 1M betalda resor i veckan.
Re: FSD Beta är imponerande!
Postat: 16 dec 2024 11:22
av spacecoin
Nu verkar FSDS v13 rulla ut bortom de fyra på YT och Teslapersonal. Det ska bli spännande att se hur stor förbättringen är!
Re: FSD Beta är imponerande!
Postat: 18 dec 2024 19:37
av frippan
Kul att se hur v13 beter sig i new york i rush hour.
Hade nog inte gjort det bättre själv.
Kul att se hur v13 beter sig i new york i rush hour.
Hade nog inte gjort det bättre själv.
Anledningen till att den är en (imponerande) L2 driver assist och inte autonom är detta: Efter fyra år av FSDS så kan mjukvaran inte skilja på en grön signal för gående och en grön signal för bilar.
Kul att se hur v13 beter sig i new york i rush hour.
Hade nog inte gjort det bättre själv.
Anledningen till att den är en (imponerande) L2 driver assist och inte autonom är detta: Efter fyra år av FSDS så kan mjukvaran inte skilja på en grön signal för gående och en grön signal för bilar.
Meh! Blev ju inte ens gult! Den körde ju på gul signal, så det där är helt legit!
Kul att Teslafolket tror på allvar att Pichai tycker att Tesla är en spelare.
Det här är rent smicker till vice-vice narcissisten.
Med tanke på DOJ vs Google så tror jag inte Sundar säger publikt "lol Cruise är borta, det finns ingen #2". Om du lyssnar på Dimitri Dolgov låter det annorlunda. Kolla hans No Priors-intervju?
Waymo gör mellan 175-200k betalda resor i veckan. Tesla gör noll, och det beror på att Tesla inte har ett system som är kapabelt till autonomi. De har inte infrastrukturen, de har inte tekniken, de har ingen plan eller affärsmodell. De har inga bilar. Inga depåer. Inga tillstånd. Nästa årtionde kanske?
Waymo har ansökt hos CPUC precis för att köra i andra städer i CA, ex Pacifica: https://archive.is/GzbND
Min gissning är att innan Tesla ens har kommit igång med begränsad testing (utan säkerhetsförare) finns Waymo i 20-30 städer och gör över 1M betalda resor i veckan.
waymo scale.png
Although Alphabet doesn't disclose Waymo's financial results, the robotaxi is a major part of an “Other Bets” division that had suffered an operating loss of $3.3 billion through the first nine months of this year, down from a setback of $4.2 billion at the same time last year
Kul att Teslafolket tror på allvar att Pichai tycker att Tesla är en spelare.
Det här är rent smicker till vice-vice narcissisten.
Med tanke på DOJ vs Google så tror jag inte Sundar säger publikt "lol Cruise är borta, det finns ingen #2". Om du lyssnar på Dimitri Dolgov låter det annorlunda. Kolla hans No Priors-intervju?
Waymo gör mellan 175-200k betalda resor i veckan. Tesla gör noll, och det beror på att Tesla inte har ett system som är kapabelt till autonomi. De har inte infrastrukturen, de har inte tekniken, de har ingen plan eller affärsmodell. De har inga bilar. Inga depåer. Inga tillstånd. Nästa årtionde kanske?
Waymo har ansökt hos CPUC precis för att köra i andra städer i CA, ex Pacifica: https://archive.is/GzbND
Min gissning är att innan Tesla ens har kommit igång med begränsad testing (utan säkerhetsförare) finns Waymo i 20-30 städer och gör över 1M betalda resor i veckan.
waymo scale.png
Although Alphabet doesn't disclose Waymo's financial results, the robotaxi is a major part of an “Other Bets” division that had suffered an operating loss of $3.3 billion through the first nine months of this year, down from a setback of $4.2 billion at the same time last year
Återkom 2026. Waymo skalar exponentiellt.Tesla har inte ens en tydlig affärsmodell.
Alphabet och de övriga investerarna har uppskattningsvis plöjt ned 10-15B i Waymo över 15 år. Det är därför ingen annan kan eller är i närheten av robotaxi som skalar förutom Baidu möjligen.
Tesla har en fin city-adas. Men något robotaxi i meningsfull skala (eg 1000+ bilar) blir det inte på många år.
Rekommenderar senaste avsnittet av Autonocast-podden för att förstå hur komplex operations-biten är om man nu har tekniken på plats.
Drive Sweden hade nyligen ett lunchseminarie med Richard Bishop om autonoma fordon där man går igenom marknaden:
Kul att se hur v13 beter sig i new york i rush hour.
Hade nog inte gjort det bättre själv.
Anledningen till att den är en (imponerande) L2 driver assist och inte autonom är detta: Efter fyra år av FSDS så kan mjukvaran inte skilja på en grön signal för gående och en grön signal för bilar.
Meh! Blev ju inte ens gult! Den körde ju på gul signal, så det där är helt legit!
Tror du måste ha tittat på fel video? Blir aldrig gult när man står och väntar vid rött ljus som videon visar.
Kul att se hur v13 beter sig i new york i rush hour.
Hade nog inte gjort det bättre själv.
Anledningen till att den är en (imponerande) L2 driver assist och inte autonom är detta: Efter fyra år av FSDS så kan mjukvaran inte skilja på en grön signal för gående och en grön signal för bilar.
Meh! Blev ju inte ens gult! Den körde ju på gul signal, så det där är helt legit!
Tror du måste ha tittat på fel video? Blir aldrig gult när man står och väntar vid rött ljus som videon visar.
Kul att se hur v13 beter sig i new york i rush hour.
Hade nog inte gjort det bättre själv.
Anledningen till att den är en (imponerande) L2 driver assist och inte autonom är detta: Efter fyra år av FSDS så kan mjukvaran inte skilja på en grön signal för gående och en grön signal för bilar.
Meh! Blev ju inte ens gult! Den körde ju på gul signal, så det där är helt legit!
Tror du måste ha tittat på fel video? Blir aldrig gult när man står och väntar vid rött ljus som videon visar.
Gissar på att enoch skojade lite med oss…
OK, den flög långt över mitt huvud, jag är väl lite trög kantänka....