Väntrum model Y Juniper
Moderator: Redaktion
-
Jjakobb
- Teslaägare
Re: Väntrum model Y Juniper
Då har man också fått slutfaktura och leveransfönster 15-20 augusti på en beställning gjord i mitten av maj. Blev lite orolig när jag läste hur länge vissa fått vänta på sin LR RWD.
Hur fungerar det där med slutfakturan när man har tagit privatleasing? På slutfakturan står det ju att den ska betalas inom tre dagar, behöver jag göra något alls eller löser DNB det med Tesla? Killen som jag snackade med på Tesla verkar inte ha någon koll på det...
Hur fungerar det där med slutfakturan när man har tagit privatleasing? På slutfakturan står det ju att den ska betalas inom tre dagar, behöver jag göra något alls eller löser DNB det med Tesla? Killen som jag snackade med på Tesla verkar inte ha någon koll på det...
-
Kajsthlm
Av nyfikenhet, jag har ju som sagt fått uppskattad leveranstid 21/7 - 26/7, det är alltså om exakt en vecka och några dagar framåt. Ni som varit med ett tag, hur har deras uppskattning funkat när det bara en vecka kvar? Finns det risk att datumet kan ändras?
-
Dexter86
- Teslaägare
Spec?Jjakobb skrev: ↑14 jul 2026 16:57Då har man också fått slutfaktura och leveransfönster 15-20 augusti på en beställning gjord i mitten av maj. Blev lite orolig när jag läste hur länge vissa fått vänta på sin LR RWD.
-
Jjakobb
- Teslaägare
Vit, 19", svart interiörDexter86 skrev: ↑14 jul 2026 18:33Spec?Jjakobb skrev: ↑14 jul 2026 16:57Då har man också fått slutfaktura och leveransfönster 15-20 augusti på en beställning gjord i mitten av maj. Blev lite orolig när jag läste hur länge vissa fått vänta på sin LR RWD.
-
Gizmo6
Är det efter semestern man menar då?vikingtir skrev: ↑13 jul 2026 08:39Från Juli månad Tesla ökade produktion till 6200 bilar i veckanGizmo6 skrev: ↑11 jul 2026 00:19Fel person som svarar, men jag hade förväntat VIN 4 juli som sedan flyttades varje dag och till slut hoppade datumet till 23 september och leverans 12 oktober. Den nya funktionen i appen behöver nog lite mer kött på benen innan det stämmer. Leverans augusti-september enligt tesla-appen. I övrigt helt dött ( semestertider såklart. Tvivlar starkt att tesla producerar 5000 bilar varje vecka rent generellt
https://alltomelbil.se/tesla-okar-produ ... -i-veckan/
Model Y Premium AWD ultra red. Order: 10/4
-
vikingtir
- Teslaägare
Läs artikeln, länken finns där. De menar att efterfrågan växer …Gizmo6 skrev: ↑15 jul 2026 02:49Är det efter semestern man menar då?vikingtir skrev: ↑13 jul 2026 08:39Från Juli månad Tesla ökade produktion till 6200 bilar i veckanGizmo6 skrev: ↑11 jul 2026 00:19Fel person som svarar, men jag hade förväntat VIN 4 juli som sedan flyttades varje dag och till slut hoppade datumet till 23 september och leverans 12 oktober. Den nya funktionen i appen behöver nog lite mer kött på benen innan det stämmer. Leverans augusti-september enligt tesla-appen. I övrigt helt dött ( semestertider såklart. Tvivlar starkt att tesla producerar 5000 bilar varje vecka rent generellt
Model X silver såld 2026
Model Y Premium AWD Ultra Red beställt 19/4
-
Gizmo6
Det har jag gjort, men det speglar inte verkligheten om det nu inte är så att man producerar dom bilar som fick VIN i maj-juni då det står väldigt stilla i juli med utdelade av VINvikingtir skrev: ↑15 jul 2026 11:02Läs artikeln, länken finns där. De menar att efterfrågan växer …Gizmo6 skrev: ↑15 jul 2026 02:49Är det efter semestern man menar då?vikingtir skrev: ↑13 jul 2026 08:39Från Juli månad Tesla ökade produktion till 6200 bilar i veckanGizmo6 skrev: ↑11 jul 2026 00:19Fel person som svarar, men jag hade förväntat VIN 4 juli som sedan flyttades varje dag och till slut hoppade datumet till 23 september och leverans 12 oktober. Den nya funktionen i appen behöver nog lite mer kött på benen innan det stämmer. Leverans augusti-september enligt tesla-appen. I övrigt helt dött ( semestertider såklart. Tvivlar starkt att tesla producerar 5000 bilar varje vecka rent generellt
-
Maisen
Jag har samma datum som dig, allt är klart men väntar på att få boka datum. Har du fått reg nr? Upphämtningsdag?
-
Jla
-
Kajsthlm
Ingen reg nr ännu och bara uppskattad datum som fortfarande är 21-26. Frågade Tesla via chatten igår de sa att de väntar på information/bekräftelse av transporten sa de. Ser i boring appen att en några gick i produktion igår som också ska till Stockholm, de kanske väntar på att fler bilar blir klara innan lastbilen rullar hit.
-
Dexter86
- Teslaägare
-
Maisen
Okej! Jag fick faktiskt reg nr nu! Kommer förhoppningsvis snart då.Kajsthlm skrev: ↑16 jul 2026 08:28Ingen reg nr ännu och bara uppskattad datum som fortfarande är 21-26. Frågade Tesla via chatten igår de sa att de väntar på information/bekräftelse av transporten sa de. Ser i boring appen att en några gick i produktion igår som också ska till Stockholm, de kanske väntar på att fler bilar blir klara innan lastbilen rullar hit.
Jag ska hämta i gbg.
-
Maisen
Beställt premium så kanske inte intressant. Men betalade 300k efter sålt gamla bilen och resten i restvärdeslån hos tesla. 1500mil på 3 år. Överkomlig månadskostnad.
-
vikingtir
- Teslaägare
Man blir så jäkla arg när man se i Boring att Performance som beställdes efter mig den 28/4 är redan på väg till Sthm 

Till och med Performance som beställdes den 30/5 är på väg till Örebro

Till och med Performance som beställdes den 30/5 är på väg till Örebro
Model X silver såld 2026
-
Gizmo6
Performance är ju dock en annan modell än det vi har beställt. Många andra länder som prioriteras före sverige gällande det vi har valt och ibland är det helt bisarrt hur vissa som beställt sent i juni går före i kön. Men så är det helt enkelt och många är i samma sits
-
Kajsthlm
Fick också reg nummer idagMaisen skrev: ↑16 jul 2026 14:15Okej! Jag fick faktiskt reg nr nu! Kommer förhoppningsvis snart då.Kajsthlm skrev: ↑16 jul 2026 08:28Ingen reg nr ännu och bara uppskattad datum som fortfarande är 21-26. Frågade Tesla via chatten igår de sa att de väntar på information/bekräftelse av transporten sa de. Ser i boring appen att en några gick i produktion igår som också ska till Stockholm, de kanske väntar på att fler bilar blir klara innan lastbilen rullar hit.
Jag ska hämta i gbg.
-
Dexter86
- Teslaägare
@maisen
Nej inte intressant för dom har 0 kampanj
men tack för respons ändå!
Intressant, jag va inne i chatten o härjade lite idag på Teslas, ingen i Europa prioriteras osv sa dom haha
LoL märkligt sa jag med tanke på att vissa som beställt i april inte ens fick leverans i juni o andra som beställt i juni har redan leverans i juli, jävla lotteri sa jag
Nej nej så är det absolut inte tyckte dom…man ba okej.
Jävla cirkus e detta
Tänk om man nu inte får i september, då e ju fan typ december nästa veva
Funderar på om man ska byta till Xpeng istället
Nej inte intressant för dom har 0 kampanj
Intressant, jag va inne i chatten o härjade lite idag på Teslas, ingen i Europa prioriteras osv sa dom haha
LoL märkligt sa jag med tanke på att vissa som beställt i april inte ens fick leverans i juni o andra som beställt i juni har redan leverans i juli, jävla lotteri sa jag
Nej nej så är det absolut inte tyckte dom…man ba okej.
Jävla cirkus e detta
Tänk om man nu inte får i september, då e ju fan typ december nästa veva
Funderar på om man ska byta till Xpeng istället
-
vikingtir
- Teslaägare
Fattar att Performance annan modell men tycker att den ligger närmare Premium modellen än Standard eller RWD, så borde tillverkas typ samtidigt eller om varandraGizmo6 skrev: ↑16 jul 2026 18:44Performance är ju dock en annan modell än det vi har beställt. Många andra länder som prioriteras före sverige gällande det vi har valt och ibland är det helt bisarrt hur vissa som beställt sent i juni går före i kön. Men så är det helt enkelt och många är i samma sits
Model X silver såld 2026
-
Tisky
Hur ser det ut med Standard beställningar?
Beställde 25/5 och hoppas på augusti men verkar vara folk som beställt i början av April som inte fått, ganska nedslående
Beställde 25/5 och hoppas på augusti men verkar vara folk som beställt i början av April som inte fått, ganska nedslående
-
Makk-
Jag har tyvärr inte hört något alls om min som är beställd 28/4. När har du beräknad leverans?
MY RWD Standard beställd 28/4
Beräknad leverans: Aug-Sept
Beräknad leverans: Aug-Sept
-
Tisky
Augusti - September, så borde inte få något än men boring Appen säger att jag borde få VIN 3:e augusti. Tror inte själv på det men hoppas ju.
-
Dexter86
- Teslaägare
Känns som jag kan glömma sept-oktober då , beställde mitten på juni
Dyker det upp någon halvintressant bil på deras sida nyper jag den eller byter till Xpeng
-
martinot
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin65735
Intresset för Tesla har ökat enormt under året. De anställer flera tusen nya arbetare, och bygger ut produktionskapaciteten i Berlin för fullt för att försöka komma ikapp och bara hålla jämna steg med den enormt stora efterfrågan.
Det sagt så har även Volvo och BMW liknande utmaningar med väldigt mycket högre efterfrågan än vad de räknat med, och därmed väldigt långa leveranstider även för iX3 och EX60 (precis som Tesla har för MY). Vissa får kanske inte ens garanterad leverans av sin Volvo eller BMW under 2026.
2026 är lite som 2021 all over again.
NACP has added the Chinese car manufacturer Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, etc) to the list of international sponsors of the war: https://tinyurl.com/NACP-Geely
Alriks Bilar - Kinas bilindustri kraschar: https://tinyurl.com/Alrik-CCP
Alriks Bilar - Kinas bilindustri kraschar: https://tinyurl.com/Alrik-CCP
-
Dexter86
- Teslaägare
Så är det ju, på gott och på ontmartinot skrev: ↑17 jul 2026 11:01Intresset för Tesla har ökat enormt under året. De anställer flera tusen nya arbetare, och bygger ut produktionskapaciteten i Berlin för fullt för att försöka komma ikapp och bara hålla jämna steg med den enormt stora efterfrågan.
Det sagt så har även Volvo och BMW liknande utmaningar med väldigt mycket högre efterfrågan än vad de räknat med, och därmed väldigt långa leveranstider även för iX3 och EX60 (precis som Tesla har för MY). Vissa får kanske inte ens garanterad leverans av sin Volvo eller BMW under 2026.
2026 är lite som 2021 all over again.
-
Maisen
Skickade idag och frågade när jag kan få boka hämtning, då det egentligen bara är en arbetsdag kvar innan första datum av förväntad leverans, fick tillbaka direkt att det är dags att boka dag. Kunde välja tidigast 31/7.
Så en vecka extra utan bil… Tradigt att dom inte uppdaterar löpande så man inte säljer av för tidigt.
Varsågoda att vara skadeglada
Så en vecka extra utan bil… Tradigt att dom inte uppdaterar löpande så man inte säljer av för tidigt.
Varsågoda att vara skadeglada