Vad är sagt egentligen runt miljöbonusen? Har inte riktigt hängt med senaste dagarna. Inga beslut fattade men förslag ligger runt förändring som träder i kraft 1 juli, korrekt?
Enligt podden Bilar med sladd 25 april så ska beslut tas 11 maj, alltså onsdag nästa vecka.
Regeringen tar beslut på torsdagar så bör bli den 12 i sådana falla men jag tror de har fullt upp med NATO frågan så detta kan säkerligen skjutas på framtiden….
Man kan bara hoppas att de lyssnar på Transportstyrelsens yttrande:
"Transportstyrelsen kan till 1 juli 2022 tillgodose förändringarna enligt 1 §, 17 § punkt 1 och punkt 2, 5 § punkt 3 a, 15 §, ta bort det generella kravet på att lämna försäkran och anpassningar för att möta ett eventuellt borttag av 35-procentregeln. Kvarvarande förslag om nya krav för gasbilar och införandet av ett pristak bedömer Transportstyrelsen kan mötas till 1 januari 2023."
Om riksdagen inte skjuter på beslutet, eller datumet för pristaket så kör de över Transportstyrelsen.
Hörde detta från en insider som jobbar till sjöss. Viking Adventure är lastad med Tequila flaskor som ska fyllas på i Mexico. Det ingår nu en flaska i varje levererad MY som plåster på såren vid försenad leverans.
Jag har inte fått något mail, men uppskattad leveranstid har ändrats från Juli till Maj.
Tesla Model Y P, AP, -22 Tesla Model 3 LR AWD, FSD, -19 BMW i3, -18
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Vad har ni för konfig på era bilar? Jag har inte fått något mejl och har fortfarande Maj som uppskattad leveransmånad. Beställde 26 mars, vitt yttre med svart inre + 20" däcken.
Senast redigerad av Highfoot, redigerad totalt 1 gånger.
Vad har ni för konfig på era bilar? Jag har inte fått något mejl och har fortfarande Maj som uppskattad leveransmånad. Beställde 26 mars, vitt yttre med svart inre + 20" däcken.
Vit med svart inredning och 20 tum. Inga andra tillval...
Beställd 10 mars.
Samma här. Beställde 10 Mars, vitt yttre med svart inre + 20" däcken - inget mejl och fortfarande Maj som uppsk. leveransmånad
Vit med svart inredning och 20 tum. Inga andra tillval...
Beställd 10 mars.
Också vit med svart inredning och 20”
Fått mail fortfarande maj som uppskattad lev.