Sida 14 av 35
					
				Re: BMW i4
				Postat: 17 mar 2022 20:08
				av anna__
				flukke skrev:Någon som har fått sin bil?
Inte hört någonting från min säljare förutom ev leverans i april-maj men jag tvivlar. 
Beställt i oktober
 
Verkar vara en som fick sin bil idag i Malmö, han hade beställt i Juni
 
			
					
				Re: BMW i4
				Postat: 21 mar 2022 17:09
				av HelectriC
				Hämtar min på onsdag 

 
			
					
				Re: BMW i4
				Postat: 21 mar 2022 17:36
				av Nect
				HelectriC skrev:Hämtar min på onsdag 

 
Pictures or it didn’t happened!  

 
			
					
				Re: BMW i4
				Postat: 21 mar 2022 21:12
				av HelectriC
				Det är lite kul med vanlig ÅF ändå. Jag började tänka på hur jag skulle organisera hela logistiken runt att hämta bilen, få den till lackbehandling, hämta igen. Tycka synd om mig själv för att jag bara får köra bilen 1min innan jag lämnar in den igen.
Meeen, så tänkte jag att en vanlig ÅF ändå kanske kan lite mer än bara skicka ett sms att de inte tänker hjälpa till med något när jag hämtar bilen, så jag frågade om de inte kunde ta bilen till lackbehandlaren innan jag hämtar, så blir det enklare för mig. Absolut var svaret, dom kör dit den imorgon, hämtar igen på onsdag morgon, så får jag bilen utlevererad onsdag lunch som först avtalat. Det gör allt så mkt enklare och bättre för mig 

 
			
					
				Re: BMW i4
				Postat: 21 mar 2022 21:39
				av anna__
				När beställde du?
Känns som jag får vänta i evigheter på min  

 
			
					
				Re: BMW i4
				Postat: 21 mar 2022 22:15
				av HelectriC
				anna__ skrev:När beställde du?
Känns som jag får vänta i evigheter på min  

 
Första dagen det var möjligt, har för mig det var ca 2 juni 2021.
 
			
					
				Re: BMW i4
				Postat: 22 mar 2022 09:18
				av Bjelke
				I Norge alltså, utifall någon inte vet det redan 

 
			
					
				Re: BMW i4
				Postat: 23 mar 2022 15:40
				av HelectriC
				Satan, den går som en skållad råtta 

Färgen är väldigt föränderlig beroende på ljus, från ljusblå til primergrå. Helt klart nöjd med valet!
 
			
					
				Re: BMW i4
				Postat: 23 mar 2022 15:54
				av Niclas
				Mer körintryck tack, gärna jämfort med Model S
			 
			
					
				Re: BMW i4
				Postat: 23 mar 2022 16:01
				av MWall
				Kul med bilar som i praktiken inte går att köpa... Där väntetiden är "över ett år" och där vissa tillval plockas bort pga "komponentbrist"... Och kul med en ombytlig regering som hela tiden ändrar förutsättningarna i form av ändrad förmånsbeskattning, ändrade regler för bonusen... 
Kanske bara är jag som är gnällig men hur fasiken hittar man "köpglädje" i detta virrvarr?
			 
			
					
				Re: BMW i4
				Postat: 23 mar 2022 16:21
				av dd88
				Otroligt fin bil!
			 
			
					
				Re: BMW i4
				Postat: 23 mar 2022 16:30
				av MWall
				
Jag tycker inte BMW är på rätt väg riktigt. För många designelement. Blir plottrigt. Gillar inte "rundningen" av baken heller som påminner om Mercedes. På det stora hela ser den trött och tung ut. Som en myrslok. 
Tacka vet jag gamla F36. Mycket mer harmonisk i formgivningen. Mer clean. 

 
			 
			
					
				Re: BMW i4
				Postat: 23 mar 2022 16:35
				av Xeik
				MWall skrev:
Jag tycker inte BMW är på rätt väg riktigt. För många designelement. Blir plottrigt. Gillar inte "rundningen" av baken heller som påminner om Mercedes. 
Tacka vet jag gamla F36. Mycket mer harmonisk i formgivningen. Mer clean. 

  
Håller med. 
Har kört bmw innan Teslan, och tycker också att det överlag blivit sämre för var version nu. 
På denna kaross så är det främst handtagen till dörrarna som stör mig mest. Tycker dom är helt fruktansvärda faktiskt...
 
			
					
				Re: BMW i4
				Postat: 23 mar 2022 16:43
				av dd88
				Ja med 4GC peakade BMW utan tvekan.
Var sjukt nöjd med min M3, trots luft i hjulhusen fram. Vi beställde nya 3an i svart för att trolla bort grillen, annars så är det mest småsaker som jag stör mig på rent utseendemässigt med den. 
Funderade på det så sent som idag när jag låg bakom en iX, ”nya generationen” bilar ser ju förjävlig ut i de flesta fall. Är ju inte bara BMW som gått ner sig, Tesla slutade bry sig iom Model 3 och slog rekord med Model Y. Mercedes bilar ser ut som något som hade kunnat komma från Kina för 10-15 år sedan, Audi går all in på att varje bil ska se klonad ut. Finns knappt en ny bil på marknaden idag utan en detalj eller linje som får en att vilja gråta en skvätt.
			 
			
					
				Re: BMW i4
				Postat: 23 mar 2022 17:25
				av HelectriC
				Niclas skrev:Mer körintryck tack, gärna jämfort med Model S
 
Har knappt haft tid att köra än 
 
 
Men det jag saknade mest med Polestar, inställbart chassi, har M50 och det funkar riktigt bra. Mjuk och fin över gupp och på väg hem från jobbet i pendlarkö trots 20” fälgar med lågprofildäck. Rapp och aggressiv i sport med styvt chassi. Synd att man måste ut och skruva under bilen på Polestar, det gör man ju i praktiken aldrig.
Den går inte alls att jämföra med Model S egentligen. Model S är en sävlig finlandsfärja i jämförelse 

  M50 är mer som Model 3 i handling.
 
			
					
				Re: BMW i4
				Postat: 23 mar 2022 18:28
				av Nect
				Meer bilder  

 
			
					
				Re: BMW i4
				Postat: 23 mar 2022 20:56
				av kalenen
				HelectriC skrev:Niclas skrev:Mer körintryck tack, gärna jämfort med Model S
 
Har knappt haft tid att köra än 
 
 
Men det jag saknade mest med Polestar, inställbart chassi, har M50 och det funkar riktigt bra. Mjuk och fin över gupp och på väg hem från jobbet i pendlarkö trots 20” fälgar med lågprofildäck. Rapp och aggressiv i sport med styvt chassi. Synd att man måste ut och skruva under bilen på Polestar, det gör man ju i praktiken aldrig.
Den går inte alls att jämföra med Model S egentligen. Model S är en sävlig finlandsfärja i jämförelse 

  M50 är mer som Model 3 i handling.
 
Kan nog inte hålla med om detta med en nyare Model S, men nu var det ett tag sen jag körde en också.
Däremot var jag ut i veckan och provkörde en i4 M50 och den är som en tank jämfört med min model 3, känns att det är en tung bil. Fördel mot Model 3 är upplevd kvalitet på interiör, komfort och ljudnivå i kupèn. Den är styvare vid akiv körning där M3 kränger lite mer, men vet av egen erfarenhet att det här ordnas med nya fjädrar på M3.
Det som talar mot i4 är räckvidd, utrymme och så är man helt befriad från feedback vad bilen gör, du känner inget i rumpan vad som pågår och inget i ratten. Sen vet jag inte om det var något fel på bilen jag körde men programmeringen av gaspedalen var rätt hemsk, på min M3P är den väldigt linjär och fin hela vägen medan den på i4:an var mer allt eller ingen när man började gasa.
Dock sammanfattat en trevlig bil och framförallt om man vill åka bekvämt, det är ingen bil som ger mer körglädje än att den är snabb rakt fram. Men hade man kunnat få leverans idag hade jag köpt den, för jag vill ha komfort och en tystare bil. Men att vänta 1-år på en bil som troligen kommer åldras fort som elbil duger inte.
 
			
					
				Re: BMW i4
				Postat: 23 mar 2022 21:31
				av taliz
				kalenen skrev:HelectriC skrev:Niclas skrev:Mer körintryck tack, gärna jämfort med Model S
 
Har knappt haft tid att köra än 
 
 
Men det jag saknade mest med Polestar, inställbart chassi, har M50 och det funkar riktigt bra. Mjuk och fin över gupp och på väg hem från jobbet i pendlarkö trots 20” fälgar med lågprofildäck. Rapp och aggressiv i sport med styvt chassi. Synd att man måste ut och skruva under bilen på Polestar, det gör man ju i praktiken aldrig.
Den går inte alls att jämföra med Model S egentligen. Model S är en sävlig finlandsfärja i jämförelse 

  M50 är mer som Model 3 i handling.
 
Kan nog inte hålla med om detta med en nyare Model S, men nu var det ett tag sen jag körde en också.
Däremot var jag ut i veckan och provkörde en i4 M50 och den är som en tank jämfört med min model 3, känns att det är en tung bil. Fördel mot Model 3 är upplevd kvalitet på interiör, komfort och ljudnivå i kupèn. Den är styvare vid akiv körning där M3 kränger lite mer, men vet av egen erfarenhet att det här ordnas med nya fjädrar på M3.
Det som talar mot i4 är räckvidd, utrymme och så är man helt befriad från feedback vad bilen gör, du känner inget i rumpan vad som pågår och inget i ratten. Sen vet jag inte om det var något fel på bilen jag körde men programmeringen av gaspedalen var rätt hemsk, på min M3P är den väldigt linjär och fin hela vägen medan den på i4:an var mer allt eller ingen när man började gasa.
Dock sammanfattat en trevlig bil och framförallt om man vill åka bekvämt, det är ingen bil som ger mer körglädje än att den är snabb rakt fram. Men hade man kunnat få leverans idag hade jag köpt den, för jag vill ha komfort och en tystare bil. Men att vänta 1-år på en bil som troligen kommer åldras fort som elbil duger inte.
 
Är din M3P en facelift eller gamla?
 
			
					
				Re: BMW i4
				Postat: 23 mar 2022 21:52
				av HelectriC
				Har inte hunnit varken ta så många bilder eller köra bilen så väldigt långt, var några vänner som absolut ville ut och cykla. Men då fick jag testa kroken till cykelhållare och den kommer ut så fint den, helt automatiskt med enbart ett tryck 

  sen gillar jag verkligen att snabbt kunna välja mellan full regenerering eller ingen (växelväljaren i D eller B). Gillar även HUD som jag saknar på Model 3. Också schysst att keyless verkligen är helt keyless, behöver inte toucha handtaget eller något, samma som med Tesla. Digital nyckel funkade inte med min mobil, tydligen är den för gammal, så får väl köpa ny då 

  Sparksensorn på bagageluckan är skönt att få tillbaks. Saknade den när jag bytte Polestar mot ioniq.
Tråkigt att inte ha frunk! Trevligt att igen kunna öppna taket även om öppningen är betydligt mindre än på Model S jag hade. Riktigt schysst att Android Auto även visas i instrument framför förare och i HUD, känns bättre integrerat än i ioniq. Inbyggda kartan känns sjukt gammal rent designmässigt. Jisses, den kommer inte användas ofta kan jag säga 
 
 
Autopilot eller vad BMW kallar den är också riktigt smidig. Inget pling-plong varje gång man byter fil som i Teslan (det är faktiskt sjukt irriterande). Ratten kunde gärna varit lite mindre, gillar storleken i Model 3. Harman Kardon stereon är bra, behöver nog lite tid för att helt komma fram till om den är riktigt bra eller medel.
 
			
					
				Re: BMW i4
				Postat: 23 mar 2022 22:10
				av anna__
				Väntar på min också, om ett par månader eller år haha vem vet.
Vet du om Apple carplay funkar i HUD också?
HelectriC skrev:Har inte hunnit varken ta så många bilder eller köra bilen så väldigt långt, var några vänner som absolut ville ut och cykla. Men då fick jag testa kroken till cykelhållare och den kommer ut så fint den, helt automatiskt med enbart ett tryck 

  sen gillar jag verkligen att snabbt kunna välja mellan full regenerering eller ingen (växelväljaren i D eller B). Gillar även HUD som jag saknar på Model 3. Också schysst att keyless verkligen är helt keyless, behöver inte toucha handtaget eller något, samma som med Tesla. Digital nyckel funkade inte med min mobil, tydligen är den för gammal, så får väl köpa ny då 

  Sparksensorn på bagageluckan är skönt att få tillbaks. Saknade den när jag bytte Polestar mot ioniq.
Tråkigt att inte ha frunk! Trevligt att igen kunna öppna taket även om öppningen är betydligt mindre än på Model S jag hade. Riktigt schysst att Android Auto även visas i instrument framför förare och i HUD, känns bättre integrerat än i ioniq. Inbyggda kartan känns sjukt gammal rent designmässigt. Jisses, den kommer inte användas ofta kan jag säga 
 
 
Autopilot eller vad BMW kallar den är också riktigt smidig. Inget pling-plong varje gång man byter fil som i Teslan (det är faktiskt sjukt irriterande). Ratten kunde gärna varit lite mindre, gillar storleken i Model 3. Harman Kardon stereon är bra, behöver nog lite tid för att helt komma fram till om den är riktigt bra eller medel.
 
 
			
					
				Re: BMW i4
				Postat: 23 mar 2022 22:13
				av HelectriC
				anna__ skrev:Väntar på min också, om ett par månader eller år haha vem vet.
Vet du om Apple carplay funkar i HUD också?
HelectriC skrev:Har inte hunnit varken ta så många bilder eller köra bilen så väldigt långt, var några vänner som absolut ville ut och cykla. Men då fick jag testa kroken till cykelhållare och den kommer ut så fint den, helt automatiskt med enbart ett tryck 

  sen gillar jag verkligen att snabbt kunna välja mellan full regenerering eller ingen (växelväljaren i D eller B). Gillar även HUD som jag saknar på Model 3. Också schysst att keyless verkligen är helt keyless, behöver inte toucha handtaget eller något, samma som med Tesla. Digital nyckel funkade inte med min mobil, tydligen är den för gammal, så får väl köpa ny då 

  Sparksensorn på bagageluckan är skönt att få tillbaks. Saknade den när jag bytte Polestar mot ioniq.
Tråkigt att inte ha frunk! Trevligt att igen kunna öppna taket även om öppningen är betydligt mindre än på Model S jag hade. Riktigt schysst att Android Auto även visas i instrument framför förare och i HUD, känns bättre integrerat än i ioniq. Inbyggda kartan känns sjukt gammal rent designmässigt. Jisses, den kommer inte användas ofta kan jag säga 
 
 
Autopilot eller vad BMW kallar den är också riktigt smidig. Inget pling-plong varje gång man byter fil som i Teslan (det är faktiskt sjukt irriterande). Ratten kunde gärna varit lite mindre, gillar storleken i Model 3. Harman Kardon stereon är bra, behöver nog lite tid för att helt komma fram till om den är riktigt bra eller medel.
 
 
Både AA och Apple play ska funka sömlöst på alla skärmar.
 
			
					
				Re: BMW i4
				Postat: 23 mar 2022 22:18
				av anna__
				Fy fasen vad gött 
 
HelectriC skrev:anna__ skrev:Väntar på min också, om ett par månader eller år haha vem vet.
Vet du om Apple carplay funkar i HUD också?
HelectriC skrev:Har inte hunnit varken ta så många bilder eller köra bilen så väldigt långt, var några vänner som absolut ville ut och cykla. Men då fick jag testa kroken till cykelhållare och den kommer ut så fint den, helt automatiskt med enbart ett tryck 

  sen gillar jag verkligen att snabbt kunna välja mellan full regenerering eller ingen (växelväljaren i D eller B). Gillar även HUD som jag saknar på Model 3. Också schysst att keyless verkligen är helt keyless, behöver inte toucha handtaget eller något, samma som med Tesla. Digital nyckel funkade inte med min mobil, tydligen är den för gammal, så får väl köpa ny då 

  Sparksensorn på bagageluckan är skönt att få tillbaks. Saknade den när jag bytte Polestar mot ioniq.
Tråkigt att inte ha frunk! Trevligt att igen kunna öppna taket även om öppningen är betydligt mindre än på Model S jag hade. Riktigt schysst att Android Auto även visas i instrument framför förare och i HUD, känns bättre integrerat än i ioniq. Inbyggda kartan känns sjukt gammal rent designmässigt. Jisses, den kommer inte användas ofta kan jag säga 
 
 
Autopilot eller vad BMW kallar den är också riktigt smidig. Inget pling-plong varje gång man byter fil som i Teslan (det är faktiskt sjukt irriterande). Ratten kunde gärna varit lite mindre, gillar storleken i Model 3. Harman Kardon stereon är bra, behöver nog lite tid för att helt komma fram till om den är riktigt bra eller medel.
 
 
Både AA och Apple play ska funka sömlöst på alla skärmar.
 
 
			
					
				Re: BMW i4
				Postat: 23 mar 2022 22:19
				av martinot
				HelectriC skrev:Niclas skrev:Mer körintryck tack, gärna jämfort med Model S
 
Har knappt haft tid att köra än 
 
 
Men det jag saknade mest med Polestar, inställbart chassi, har M50 och det funkar riktigt bra. Mjuk och fin över gupp och på väg hem från jobbet i pendlarkö trots 20” fälgar med lågprofildäck. Rapp och aggressiv i sport med styvt chassi. Synd att man måste ut och skruva under bilen på Polestar, det gör man ju i praktiken aldrig.
Den går inte alls att jämföra med Model S egentligen. Model S är en sävlig finlandsfärja i jämförelse 

  M50 är mer som Model 3 i handling.
 
Låter utmärkt (gillar M3, men inte MS)! 
 
Gillar att man kan ställa chassi, och utan att behöva krypa under bilen (hade aldrig orkat det om jag haft en PS2PP). Låter som en grymt trevlig bekantskap!
 
			
					
				Re: BMW i4
				Postat: 23 mar 2022 22:57
				av Legato
				Trådlöst AA är så himla smutt. Märkligt att inte alla nya bilar har det. Är för stunden i USA och har en bil som känns som den är från 80-talet (Chevy Suburban), men trådlös AA har den allt och det funkar utmärkt!
			 
			
					
				Re: BMW i4
				Postat: 24 mar 2022 08:56
				av Bjelke
				Fronten ser iaf verkligen o-aerodynamisk ut, den hade nog kunnat göras bättre utan att tappa 
BMW-DNA för mycket tror jag…