Köper Elon Twitter?

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av wannabee »

backe skrev:
wannabee skrev:
Nu har visst stora annonsörer 'pausat' sin annonsering på Twitter, med början av General Motors (så förvånande :roll: ) och WV.

Då ska jag komma ihåg att aldrig köpa något från de här företagen. En svart lista alltså.

Elon kanske behöver kicka lite fler anställda då? Inte mig emot. Han hintade ju tidigt om att inte vara beroende av annonser.

https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/mass ... pa-twitter
Så du ska aldrig köpa en VW för att dom inte annonserar på Twitter? Låter som ett välgrundat val av framtida bil. Hade förstått om bolaget eller dess ledare gjorde omröstningar om att ge upp delar av ett land men avstå reklam på sociala medier kändes inte så stötande.
Jag avskyr företag som hyllar Woke kulturen.
Twitter var ju höjdpunkten av Woke tidigare och nu kommer den inte längre att vara det och då väljer de att inte stödja det längre.

Var ju någon i Sverige som skulle köpa gratistidningen här Metro? Och ändra på vänsterinriktningen och då skulle den inte längre tillåtas distribueras i tunnelbana och bussar av Woke folket, så han fick hoppa av köpet. Jag ogillar när yttrandefriheten för en del hindras med alla medel, medan Woke folket applåderar det.
backe

Inlägg av backe »

wannabee skrev:
backe skrev:
wannabee skrev:
Nu har visst stora annonsörer 'pausat' sin annonsering på Twitter, med början av General Motors (så förvånande :roll: ) och WV.

Då ska jag komma ihåg att aldrig köpa något från de här företagen. En svart lista alltså.

Elon kanske behöver kicka lite fler anställda då? Inte mig emot. Han hintade ju tidigt om att inte vara beroende av annonser.

https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/mass ... pa-twitter
Så du ska aldrig köpa en VW för att dom inte annonserar på Twitter? Låter som ett välgrundat val av framtida bil. Hade förstått om bolaget eller dess ledare gjorde omröstningar om att ge upp delar av ett land men avstå reklam på sociala medier kändes inte så stötande.
Jag avskyr företag som hyllar Woke kulturen.
Twitter var ju höjdpunkten av Woke tidigare och nu kommer den inte längre att vara det och då väljer de att inte stödja det längre.

Var ju någon i Sverige som skulle köpa gratistidningen här Metro? Och ändra på vänsterinriktningen och då skulle den inte längre tillåtas distribueras i tunnelbana och bussar av Woke folket, så han fick hoppa av köpet. Jag ogillar när yttrandefriheten för en del hindras med alla medel, medan Woke folket applåderar det.

Alla medel låter väldigt överdrivet, låter ganska rimligt att man som företagare pausar sin reklam i en kanal som numera ägs av sin kanske största konkurrent tills man utvärderat om det är ett medium man vill fortsätta annonsera via.

Jag tror att Nike skulle fundera över fortsatt reklam via Facebook om Rebook köper FB, åtminstone en paus för att göra en utvärdering.

Sen tror jag att Elon klassas som ganska kontroversiell och konfliktsökande, tror att fler än GM och VW kommer fundera om Twitter är rätt medium för dom när han är ägare.
Mickep

Inlägg av Mickep »

Det är inte osannolikt att anställda får gå tillbaka till jobbet under 60 dagar (den lagstadgade tiden för uppsägning).
Men de kommer vara en risk att sabotera verksamheten.
Det unika med twitter är att de har många celebriteter (verifierade), inte att vilken pleb som helst kan sprida sin fylledynga hur som helst. Att kunna kontakta Elon eller Trump är det som är USP.
Kriper

Inlägg av Kriper »

Ojsan!
Skärmavbild 2022-11-04 kl. 22.21.57.png
Var dig själv, alla andra är upptagna

BMW i4 IDrive40
Användarvisningsbild
d3marcus
Teslaägare

Inlägg av d3marcus »

Elon har noll koll på vad yttrandefrihet är. Yttrandefrihet är relationen mellan medborgare och staten, inte mellan medborgare och privata företag. Känns tryggt med en VD som inte ens förstår en sådan banal sak…
Melon Must

Inlägg av Melon Must »

Twitter kommer vara hans livs sämsta affär. Eftersom han själv tror att Twitter är det viktigaste verktyget för yttrandefriheten så kommer han också bli helt knäckt när han inser att väldigt få faktiskt bryr sig om Twitter. Sociala media har en begränsad livstid, det ersätts alltid med något nytt. Jag tror han börjar blir paranoid.
Mickep

Inlägg av Mickep »

Twitter måste läggas ned och byggas upp från grunden. Det går inte att alienera de anställda och påstå att de är woke och skuld till att annonsörer flyr, när det istället är något att som gjort att hat och skit exploderat på plattformen (varvid företag lämnar).
Gör twitter till en exclusive meet and greet celebrity plattform (ta rejält betalt). Så kanske det kommer gå runt. Men moderering behövs.
LarsOJ

Inlägg av LarsOJ »

” Biden says Twitter spews lies across the world”

https://www.reuters.com/world/us/biden- ... 022-11-05/

Han gillade tydligen inte att bli faktagranskad ;)
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

LarsOJ skrev:
” Biden says Twitter spews lies across the world”

https://www.reuters.com/world/us/biden- ... 022-11-05/

Han gillade tydligen inte att bli faktagranskad ;)
Exakt.

Sedan är inte "Twitter" en person, utan ett medie. Precis som andra tjänster på internet. Eller internet i sig själv; med samma dåliga Biden-"logik" kan man ju anklaga Internet och TCP/IP för att ljuga och sprida globala lögner. :D
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inlägg av Gustafsson »

Elon är en briljant företagare/innovatör/entreprenör/visionär. Men jag tycker inte han utmärker sig som en person som förstår sig på mänskliga relationer/vikten av bra kommunikation/politik/etik i största allmänhet.
De senare egenskaperna skulle jag tycka är viktiga för en som driver ett av världens ledande sociala medier.
Jag skulle inte att bli förvånad om Twitter inte existerar inom ett par år.

Börjar han uppträda politiskt på plattformen i mer agiterande form säljer jag iaf mina få Tesla-aktier, det är nära den punkten redan nu....

Edit
https://edition.cnn.com/2022/11/05/tech ... index.html
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
JockeX

Inlägg av JockeX »

Musk fixar helt enkelt inte att bli kritiserad. Många gånger önskar man att han bara kunde koncentrera sig på sina fantastiska företag istället för att driva vendettor.

Att driva twitter kommer bli hans undergång, för kritiken kommer aldrig sina vad han än gör. Suck.
Lurkern

Inlägg av Lurkern »

Elon är extremt bra på att föra fram budskap. Den politiska butt-hurt känslan hos vänstermobben kommer att lägga sig, och Twitter blir den plats det alltid borde varit. Ex. där immunologer diskuterar den senaste misinformationen från CDC om Covid, istället för att censurera dem.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inlägg av Gustafsson »

Lurkern skrev:
Elon är extremt bra på att föra fram budskap. Den politiska butt-hurt känslan hos vänstermobben kommer att lägga sig, och Twitter blir den plats det alltid borde varit. Ex. där immunologer diskuterar den senaste misinformationen från CDC om Covid, istället för att censurera dem.
För mig framstår vedertagna vetenskapliga kanaler som bättre att diskutera fakta i. Hur ska man kunna lita på någon på Twitter ?
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Lurkern

Inlägg av Lurkern »

På twitter litar man på de kompetenta individerna och organisationerna som finns där. Utmärkta kurerare av information. Vi hade sett en helt annan hantering av Covid med det utbudet på Twitter. Istället fick vi "brought to you by pfizer". Lögn efter lögn. Fortfarande rekommenderar CDC att barn från 5 år vaccineras. Noll risk från Covid och hög risk för jobbiga bieffekter. Negativ risk/reward. Kriminellt.
LarsOJ

Inlägg av LarsOJ »

Gustafsson skrev:
Lurkern skrev:
För mig framstår vedertagna vetenskapliga kanaler som bättre att diskutera fakta i. Hur ska man kunna lita på någon på Twitter ?
Okej t.ex nästan alla myndigheter i Sverige använder Twitter.
MSB, Folkhälsomyndigheten, Polisen, Försvarsmakten osv.

Du tycker inte att det kan vara viktigt att man kan lita på vad de säger och att de presenterar fakta?

Twitter är ju inget diskussionsforum direkt. Mycket enkelriktad kommunikation.
Lurkern

Inlägg av Lurkern »

Det är det son är viktigt. Men, skall de presentera fakta måste de tvingas till det. Kan komma som en chock, men formella källor ljuger ofta och mycket, och de gör det eftersom de kan.
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare

Inlägg av wannabee »

LarsOJ skrev:
Gustafsson skrev:
Lurkern skrev:

Du tycker inte att det kan vara viktigt att man kan lita på vad de säger och att de presenterar fakta?

Du menar att man skulle kunna börja lita på Svenska myndigheter i framtiden?

Jag gör det absolut inte längre i fråga om någonting alls.
SwedishAdvocate

Inlägg av SwedishAdvocate »

Tweet från Jack Dorsey:
Folks at Twitter past and present are strong and resilient. They will always find a way no matter how difficult the moment. I realize many are angry with me. I own the responsibility for why everyone is in this situation: I grew the company size too quickly. I apologize for that.
I am grateful for, and love, everyone who has ever worked on Twitter. I don't expect that to be mutual in this moment...or ever…and I understand. [Blått hjärta-emoji (Min redigering.)]
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
LarsOJ

Inlägg av LarsOJ »

wannabee skrev:
LarsOJ skrev:
Gustafsson skrev:
Lurkern skrev:

Nä dom flesta har redan förbrukat sitt förtroendekapital hos mig.

Men det vore ju fint om de blir faktagranskade så de inte kan fortsätta sprida dynga. Problemet som alltid är ju vilka som faktagranskar och vilken agenda DE har…

edit: Skönast är ju ändå att det verkar bli slut med frikorten för woke vänstern
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare

Inlägg av Larofo »

LarsOJ skrev:
wannabee skrev:
LarsOJ skrev:
Gustafsson skrev:
Lurkern skrev:

Nä dom flesta har redan förbrukat sitt förtroendekapital hos mig.

Men det vore ju fint om de blir faktagranskade så de inte kan fortsätta sprida dynga. Problemet som alltid är ju vilka som faktagranskar och vilken agenda DE har…

edit: Skönast är ju ändå att det verkar bli slut med frikorten för woke vänstern
Couldn't agree more.
Jerka

Inlägg av Jerka »

Vad betyder woke och vad är ”woke folket”? Varför ska man hata dem? Så många frågor… jag kanske borde hänga mer på Twitter? :?
LarsOJ

Inlägg av LarsOJ »

Jerka skrev:
Vad betyder woke och vad är ”woke folket”? Varför ska man hata dem? Så många frågor… jag kanske borde hänga mer på Twitter? :?
WOKE

Umbrella term for individuals who are engrossed by social justice and thinks of themselves as saviors with a moral high ground, but remain willfully ignorant to the irrationality of their claims and the problems they create. These individuals give special treatment to certain minorities in hopes of ending racism and perpetuate mental illnesses as the norm.

”My son's woke kindergarten teacher taught him that he's actually a girl because he played with dolls.”

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Woke
LarsOJ

Inlägg av LarsOJ »

Jerka skrev:
Woke har ju inget med Twitter att göra. Jag använder inte heller Twitter. Men uttalanden på Twitter citeras ju i alla andra media hela tiden.
SwedishAdvocate

Inlägg av SwedishAdvocate »

LarsOJ skrev:
Jerka skrev:
WOKE

Umbrella term for individuals who are engrossed by social justice and thinks of themselves as saviors with a moral high ground, but remain willfully ignorant to the irrationality of their claims and the problems they create. These individuals give special treatment to certain minorities in hopes of ending racism and perpetuate mental illnesses as the norm.

”My son's woke kindergarten teacher taught him that he's actually a girl because he played with dolls.”

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Woke
Ahhh... Urban Dictionary!...

...det får ju Wikipedia att framstå som En Ding Ding värld i jämförelse... [ironi]

Här kan man ju även hitta små 'guldkorn' som det här – bara för att skapa lite kontrast och kontext:...
maggots

A short and pejorative nickname for the Trumpian MAGA-ites.

Those maggots have infested this country and it’s time to toss the apple!

by Dr Bunnygirl August 20, 2020

Source:
https://www.urbandictionary.com/define. ... got&page=8
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Skriv svar