För många andra- eller tredjebilar så behöver man väldigt sällan längre räckvidd än så här som MX-30 har. Bra för ekonomi och klimat/miljö med att inte köra runt med för stora och tunga batterier i alla ens bilar. Stora batterier blir även ofta onödigt tunga bilar. Är bara en fördel med körkänslan när det är mindre och lättare bilar att ratta runt i vardagen.mussla skrev: ↑08 aug 2024 19:41Bra att veta. Då stryker jag nog Corsa-e från andrabilslistan.Klintan skrev: ↑08 aug 2024 19:17Ja, de är så stora nu så de åker inte med så ofta. Då får de ta det, de får plats i alla fall.mussla skrev: ↑08 aug 2024 18:02Jag gillar den. Men ungarna tyckte att baksätet var för klaustrofobiskt. Synd att den inte finns med traditionella bakdörrar.Klintan skrev: ↑08 aug 2024 15:10Slog till på en MX-30 nu, under 170´ för en fullutrustad -21 med knappt 4000 mil på mätaren. Riktigt skön att köra, tyst och bekväm och nybilskänslan kvar. Körde 13 mil på 50% batteriförbrukning.
Som andrabil blir den perfekt för oss. 10 års komponentgaranti ger en trygghet.
20240808_104215.jpg
Var lite sugen på Opel Corsa-e annars, som ligger i nästan samma prisklass. Gick med i en Facebook-grupp för den, men där var de flesta bara nöjda med att bli av med sin leasingbil. Verkar väldigt strulig. I Mazdagrupperna klagar man på dörrarna och räckvidden, men bilen verkar pålitlig.
Mazdan tyckte jag var riktigt trevlig fram. Kändes ombonad och lite lyxig. Trevlig att köra också. Räckvidden räcker gott för en andrabil. Egentligen bara en fördel att den är lite kort för då får man bilen billigare.
Mazda MX-30. Något att ha?
Moderator: Redaktion
Re: Mazda MX-30. Något att ha?

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/