Några små iakttagelser från vardagslivet med PS2:
Infotainmentsystemet är väldigt trevligt uppbyggt och man har fina genvägar på ”första sidan”. Man kommer tex direkt in till sina favoriter i telefonen eller direkt till Spotify/TuneIn. Man kan fördela apparna som man vill mellan de fyra kvadraterna på skärmen och då får man alltid några genvägar till samtliga kvadrater, mycket praktiskt, men kanske lite svårt att förklara
Sen är det väldigt smidigt när man har bagageluckan öppen och har en egen stäng-/låsknapp. Man har alltså två knappar på insidan av bagageluckan, den ena stänger enbart och den andra stänger samt låser hela bilen. Jag var aldrig nåt riktigt fan av walk away låsning eftersom jag alltid kände ett behov av att kontrollera att bilen verkligen var låst. Det förde till att jag i stort sett alltid tog upp foben ändå för att låsa. Nu är det antingen touch på handtaget eller stäng-/låsknappen på bagageluckan. Dvs jag behöver inte ta upp foben ur fickan. Det gillar jag!
Stolarna hade gärna fått ha aningen med sidostöd. Det är inga sportstolar som tex Alfa Stelvio jag hade förra veckan. Där satt man som i ett skruvstäd, det gillar jag
Nånting är konstigt med hur bilen visar räckvidd, ibland kan det stå extremt kort räckvidd på relativt hög % av batteriet och km ändras sen inte trots att % sjunker och trots att körstilen är densamma som under tidigare körning. Antar att det är en bugg som fixas. Inga större problem egentligen eftersom jag är van att köra på % sen tidigare. Men det bör ju ändå fixas.
Himla kul att bilen fattar vilket språk ett meddelande kommer på. Den läser upp så man förstår och inte tex svensk text som en engelskman hade läst det (dvs i stort sett oförståeligt)
Väldigt praktiskt med googleassistenten, man kan fråga allt som man också kan googla, tex när stänger affären, vad är klockan i Singapore eller barnens favorit ”hur lång är världens största bajskorv”. Inte alltid man har möjlighet att googla på telefonen när man kör, så det höjer nyttovärdet.
Fob är märkligt designad. Den har tre små knappar (bagage, lås, öppna) på ena kortsidan (!), helt omöjligt att veta vilken knapp som är vad utan att stå med förstoringsglas och ficklampa i mörkret. Hur tänkte dom där

men som tur är använder man ju inte den så mkt när det är sparköppning av bagaget och låsning på handtag eller luckan, men den hade helt klart kunnat bara betydligt mer intuitiv.
Det finns en slags launchkontroll, som jag inte visste om. Man trycker in både broms och gas, så känner man att bilen ”sätter sig”, så släpper man bromsen och får fullt skjut. Ingen aning om det gör nåt på acc tiden, men det ska tydligen spara hjulupphängningen från onödigt slitage eller nåt.