Väntrum model Y Juniper

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Gizmo6

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Gizmo6 »

naren skrev: 18 aug 2026 12:47
vikingtir skrev: 17 aug 2026 18:17
Gizmo6 skrev: 17 aug 2026 18:01
Nu har den bittra personen i tråden fått ett VIN😅
Va rolig för dig! Grattis 🎉 fick du Boring eller Tesla?
Vad säger leverans?
Det är väl samma kö oavsett vilken app man använder eller har jag fått något om bakfoten? Boring kan väl endast vara före att visa upp ett Vin...

Sry om jag hade dålig ton, det var inte min avsikt.

Jag ville mest veta om Boring kunde skynda på leveransen av min bil, beställt en Vit standard 15/6 och det står fortfarande leverans september 2026
Vad menar du med att boring kan skynda på? Det enda den gör är att du får en större inblick i produceringen av din och andras bilar
Model Y Premium AWD ultra red. Order: 10/4
ONLYzx

Inlägg av ONLYzx »

Det är väldigt konstigt hur kö platsen räknas. Varje dag skulle betyda minst en plats mindre i kö men för min beställning är ju helt tvärtom. För någon vecka eller två sedan så var jag typ plats 60 i Sverige och totalt 63xx på alla beställningar som boring kan se…idag ligger jag på plats 79 i Sverige och typ 7000 totalt…
Hur?…kan finnas bara en förklaring. Fler människor som har lagt beställningar innan mig har upptäckt Boring nu…annars fattar jag inte varför.
Med beställningen lagt den 18 Juni tror jag verkligen att jag kan inte se leverans tidigare än November eller julafton :))
Tesla MY LR-AWD beställd 18.06
Wolf

Inlägg av Wolf »

Beräkning av köplatsen i Boring upplevs med rätta som opålitlig, men tittar man närmare så kan man, om jag inte missförstått helt, se varför man ena stunden är långt fram i kön och nästa långt bak.

Kön innehåller endast bilar där "data" från Borings användare förnyats de senaste 14 dagarna.

Köplatsen beräknas utifrån start på leveransfönster och sedan slut på leveransfönster, men därefter "submission time stamp". Order datum är inte ens en faktor här.

Därför, som jag ser det, är man ena stunden långt fram i kön, och en annan dag långt bak.
Makk-

Inlägg av Makk- »

Woho, äntligen kom VIN 8-)
MY RWD Standard beställd 28/4
Beräknad leverans: Aug-Sept
ONLYzx

Inlägg av ONLYzx »

Wolf skrev: 18 aug 2026 16:05
Beräkning av köplatsen i Boring upplevs med rätta som opålitlig, men tittar man närmare så kan man, om jag inte missförstått helt, se varför man ena stunden är långt fram i kön och nästa långt bak.

Kön innehåller endast bilar där "data" från Borings användare förnyats de senaste 14 dagarna.

Köplatsen beräknas utifrån start på leveransfönster och sedan slut på leveransfönster, men därefter "submission time stamp". Order datum är inte ens en faktor här.

Därför, som jag ser det, är man ena stunden långt fram i kön, och en annan dag långt bak.
Tusen tack för förklaringen!
Tisky

Inlägg av Tisky »

Känslan när man ser VIN regn men är utanför batchen :cry:

Grattis alla som fick idag!
olsun

Inlägg av olsun »

VIN i Boring och datum i Tesla-appen. 13-18 september.
Senast redigerad av olsun, redigerad totalt 1 gånger.
bengostar

Inlägg av bengostar »

Äntligen plingade det till med VIN! Leverans 20-25 september Gbg.
MY RWD standard beställd 4/5
Gizmo6

Inlägg av Gizmo6 »

Undrar varför det är sådana kontraster att vissa får VIN med specificerade datum. Vissa får ändrade datum utan VIN. Jag fick VIN utan ändring av datum augusti-september. Sen kanske boring -appen sprider den förvirringen när man får signal tidigare
Livenborn

Inlägg av Livenborn »

Ikväll fick även jag VIN samt ett snävare leveransdatum 21-26/9

Beställd 15/5 MY RWD
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare

Inlägg av Dexter86 »

Uppskattad levtid har försvunnit helt för mig i appen nu sedan typ måndags kanske
Undra varför!??
ONLYzx

Inlägg av ONLYzx »

Dexter86 skrev: 19 aug 2026 06:14
Uppskattad levtid har försvunnit helt för mig i appen nu sedan typ måndags kanske
Undra varför!??
Om du menar Borings app så litar jag inte direkt på det där…
Användarvisningsbild
vikingtir
Teslaägare

Inlägg av vikingtir »

Gizmo6 skrev: 18 aug 2026 19:43
Undrar varför det är sådana kontraster att vissa får VIN med specificerade datum. Vissa får ändrade datum utan VIN. Jag fick VIN utan ändring av datum augusti-september. Sen kanske boring -appen sprider den förvirringen när man får signal tidigare
Funderar att ta bort Boring ”skitappen”😡 Litar inte på skiten längre🤯 Nu visar Boring att VIN 17/9 och leverans 7/10 med låg sannolikhet!!😡😡🤯 Fast Tesla säger 6/9-11/9, med slutfakturan och VIN i den.
Model X silver såld 2026
Model Y Premium AWD Ultra Red beställt 19/4
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare

Inlägg av Dexter86 »

ONLYzx skrev: 19 aug 2026 06:46
Dexter86 skrev: 19 aug 2026 06:14
Undra varför!??
Om du menar Borings app så litar jag inte direkt på det där…
Tesla-appen
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare

Inlägg av Dexter86 »

Finns en LR RWD som är på G i appen
15.4” display
Skulle inte dom ha 16 nuförtiden?
Gizmo6

Inlägg av Gizmo6 »

vikingtir skrev: 19 aug 2026 08:21
Funderar att ta bort Boring ”skitappen”😡 Litar inte på skiten längre🤯 Nu visar Boring att VIN 17/9 och leverans 7/10 med låg sannolikhet!!😡😡🤯 Fast Tesla säger 6/9-11/9, med slutfakturan och VIN i den.
Skumt. Jag fick uppdaterad leverans från tesla precis mellan 18-23 september men ingen slutfaktura eller VIN där. Det känns nästan som att det bara är en bugg i boring-appen som inte fångat upp uppdateringen på din bil. Jag skulle nog frågat tesla om VIN I slutfakturan stämmer och om leveransdatumet du har fått av dom är korrekt. Det känns ju som att du får bilen datumet dom angett😃

Innan jag fick VIN I boring gissade AI:n att jag skulle få bilen i november så den går inte att lita på för tillfället.
Användarvisningsbild
vikingtir
Teslaägare

Inlägg av vikingtir »

Gizmo6 skrev: 19 aug 2026 12:29
Skumt. Jag fick uppdaterad leverans från tesla precis mellan 18-23 september men ingen slutfaktura eller VIN där. Det känns nästan som att det bara är en bugg i boring-appen som inte fångat upp uppdateringen på din bil. Jag skulle nog frågat tesla om VIN I slutfakturan stämmer och om leveransdatumet du har fått av dom är korrekt. Det känns ju som att du får bilen datumet dom angett😃
Det är min sista korrespondens med Tesla innan de uppdaterade igen leveransen
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Model X silver såld 2026
Användarvisningsbild
vikingtir
Teslaägare

Inlägg av vikingtir »

vikingtir skrev: 19 aug 2026 16:29
Nu dök upp att det finns uppdatering för Boring. Efter det när jag loggade in plötsligt finns det VIN, samma lev.fönster som i Tesla🤷‍♂️🤷‍♂️
Men i uppdatering central visar fortfarande VIN troligen 7/9 och leverans 3/10 med låg sannolikhet samt ingen data i flöde eller explorer😡😡🤯🤯🤯
Står fast- Skitapp💩
Model X silver såld 2026
Trilsk

Inlägg av Trilsk »

Trilsk skrev: 28 jul 2026 11:46
Idag fick jag VIN i Boring och leverans i Tesla app 30/8 - 4/9.
Svart Premium LR RWD beställd 11/6.
Idag har min MY fått ”i produktion” och ”vehicle built” i Boring. Kan vara intressant att veta för er andra hur flödet går, jag har som sagt leverans i Tesla app 30/8 - 3/9. Återstår att se om leveransfönstret kommer hållas eller om det blir innan eller efter.
Trilsk

Inlägg av Trilsk »

Dexter86 skrev: 19 aug 2026 11:32
Finns en LR RWD som är på G i appen
15.4” display
Skulle inte dom ha 16 nuförtiden?
Det står att när parts catalog blir tillgängligt så är det automatiskt 15.4”, men att det efter några dagar ändras till 16”.
Gizmo6

Inlägg av Gizmo6 »

vikingtir skrev: 19 aug 2026 16:45
vikingtir skrev: 19 aug 2026 16:29
Nu dök upp att det finns uppdatering för Boring. Efter det när jag loggade in plötsligt finns det VIN, samma lev.fönster som i Tesla🤷‍♂️🤷‍♂️
Men i uppdatering central visar fortfarande VIN troligen 7/9 och leverans 3/10 med låg sannolikhet samt ingen data i flöde eller explorer😡😡🤯🤯🤯
Står fast- Skitapp💩
Boring appen är ju inte dålig😅 men det var inte jättesmart att införa funktionen gällande prognos för leverans när det har varit kaos med ökningar av ordrar sen april. Den funktion är inte tillförlitlig för 5 öre. Det är en väldig lättnad iaf att det finns ett VIN och datum nu
MaVa86

Inlägg av MaVa86 »

MaVa86 skrev: 15 aug 2026 14:55
Tisky skrev: 15 aug 2026 08:45
Beställde en standard 25:e maj, fick i natt notis i Boring-appen att jag kan börja fylla i inbytesuppgifter.
Samma sak här. Tidigare när jag pratade med Tesla så fick jag infon att inbytes-steget blir aktivt 30-45 innan beräknad leverans. Ska bli spännande att se hur stor skillnaden blir mellan det första budet och detta bud.
En uppdatering, skickade in underlaget för inbytet i söndags och idag fick vi ett erbjudande. Det nya erbjudandet är strax under 10% lägre jämfört med det första budet. Nu har vi en äldre dieselbil som ändå inte gått så långt.
Det nya erbjudandet ligger strax under lägsta gränsen vi bestämt men vi känner att vi ändå accepterar.
Så länge inte räntan går upp till normala nivåer så kommer vi att amortera extra, alt lägga dom extra pengarna på ett räntekonto och år fem lösa lånet.
MY RWD Standard Pearl White
Beställd 17/6
Tisky

Inlägg av Tisky »

Fick med mitt inbyteserbjudande idag. 11.000 högre än det första så det var positivt!

Måste ladda upp lösenoffert men har ju inte en susning om när bilen kommer? Kan ju ta som längst om 30 dagar men isåfall kommer summan inte stämma? (Eftersom jag betalar av en bit nu den 25:e)
hawkwing

Inlägg av hawkwing »

Vår sannolika leverans närmar sig snabbt nu. Någon som vet hur det funkar och vilka tider man kan hämta? Öppet kväll och helg? Vi ska hämta i Trelleborg.
Trilsk

Inlägg av Trilsk »

Trilsk skrev: 19 aug 2026 16:47
Trilsk skrev: 28 jul 2026 11:46
Idag fick jag VIN i Boring och leverans i Tesla app 30/8 - 4/9.
Svart Premium LR RWD beställd 11/6.
Idag har min MY fått ”i produktion” och ”vehicle built” i Boring. Kan vara intressant att veta för er andra hur flödet går, jag har som sagt leverans i Tesla app 30/8 - 3/9. Återstår att se om leveransfönstret kommer hållas eller om det blir innan eller efter.
Fick registreringsnummer i Tesla app igår, jag tolkar det som att jag bör kunna hämta bilen till veckan. Någon som haft samma?