Vi kommer börja sälja bilen v 47 och har ett ex att visa v 48 på Svenska Mässan. Priset kommer börja på 885.000,-
Audi e-tron
Moderator: Redaktion
Re: Audi e-tron
Fick detta från min säljare tidigare idag:
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Shit. Det var rätt dyrt. Dock billigare än en X eller S.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
- ellerstrom
- Teslaägare
Ska bli intressant att se vad den kommer med för utrustning till detta pris och vilka tillval som finns (och vad dessa kostar). Känns som en riktigt bra bil (även om jag personligen inte gillar designen så värst mycket).dd88 skrev:Fick detta från min säljare tidigare idag:
Vi kommer börja sälja bilen v 47 och har ett ex att visa v 48 på Svenska Mässan. Priset kommer börja på 885.000,-
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
MangeT skrev:Shit. Det var rätt dyrt. Dock billigare än en X eller S.
Det beror på.
Kommer man ha samma:
* svindyra tillval som på fossilbilarna?
* rabatter som på fossilbilarna?
Är svaret JA och NEJ så blir Audin dyrare än Model S 75D.
De gånger jag har kollat på Audi så har det varit hur många alternativ som helst som alla kostat (rejält med) pengar.ellerstrom skrev:Ska bli intressant att se vad den kommer med för utrustning till detta pris och vilka tillval som finns (och vad dessa kostar). Känns som en riktigt bra bil (även om jag personligen inte gillar designen så värst mycket).dd88 skrev:Fick detta från min säljare tidigare idag:
Så är det ju. Å andra sidan kommer Audi sannolikt erbjuda en hel del tillval som inte ens går att få till Teslorna. Det intressanta blir ju vad en jämförbart utrustad bil kommer kosta.lobbin skrev:De gånger jag har kollat på Audi så har det varit hur många alternativ som helst som alla kostat (rejält med) pengar.ellerstrom skrev:Ska bli intressant att se vad den kommer med för utrustning till detta pris och vilka tillval som finns (och vad dessa kostar). Känns som en riktigt bra bil (även om jag personligen inte gillar designen så värst mycket).dd88 skrev:Fick detta från min säljare tidigare idag:
Audi Clubsport-rabatt ska gälla på E-tron enligt säljaren jag pratade med. Vill minnas att det är 8% på bilen och 10% på fabriksmonterade tillbehör.lobbin skrev:De gånger jag har kollat på Audi så har det varit hur många alternativ som helst som alla kostat (rejält med) pengar.ellerstrom skrev:Ska bli intressant att se vad den kommer med för utrustning till detta pris och vilka tillval som finns (och vad dessa kostar). Känns som en riktigt bra bil (även om jag personligen inte gillar designen så värst mycket).dd88 skrev:Fick detta från min säljare tidigare idag:
Är du LRF-ansluten så kan du få 10% på allt men vet inte om E-tron är en giltig bil då den inte finns på listan (vilket i sig inte är förvånande då bilen släpptes inatt och hemsidan troligtvis inte kommer uppdateras på ett tag)
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Får man länka till tester på Youtube längre?
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Kontakt:
InsideEv’s och Electrek - har nu båda studerat Audi E-tron.
https://insideevs.com/2019-audi-e-tron-debut-pricing/
https://electrek.co/2018/09/17/audi-lau ... ing-price/
Electrek's kommentar:
To be clear, this is not our review of the Audi e-tron. We have yet to try the new electric vehicle (hopefully soon). It’s more of an overview of what Audi is brining to market.
I think there’s a lot to be excited about for EV enthusiasts. From a technology standpoint, it looks like a solid new all-electric vehicle from a legacy automaker.
It’s not a weirdmobile and it pushes EV fast-charging forward in at least an incremental way. Despite still being entrenched in internal combustion engine vehicles, it’s a vehicle that Audi is clearly proud of and it is actively trying to sell it.
If anything, I’ve come out of the event convinced that Audi is serious about making all-electric vehicles.
Now let’s try it. We will report back when we do.
https://insideevs.com/2019-audi-e-tron-debut-pricing/
https://electrek.co/2018/09/17/audi-lau ... ing-price/
Electrek's kommentar:
To be clear, this is not our review of the Audi e-tron. We have yet to try the new electric vehicle (hopefully soon). It’s more of an overview of what Audi is brining to market.
I think there’s a lot to be excited about for EV enthusiasts. From a technology standpoint, it looks like a solid new all-electric vehicle from a legacy automaker.
It’s not a weirdmobile and it pushes EV fast-charging forward in at least an incremental way. Despite still being entrenched in internal combustion engine vehicles, it’s a vehicle that Audi is clearly proud of and it is actively trying to sell it.
If anything, I’ve come out of the event convinced that Audi is serious about making all-electric vehicles.
Now let’s try it. We will report back when we do.
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Kontakt:
MangeT skrev:Får man länka till tester på Youtube längre?
Vad fick du det ifrån? Använd bara taggen (yt)
Om du tänker på det som röstades om i EU-parlamentet häromdan så är det ett bra tag kvar än innan det (förhoppningsvis inte) blir någon lag av det som vi måste rätta oss efter.MangeT skrev:Får man länka till tester på Youtube längre?
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Kontakt:
Ja om det ens går att genomföra i komplett enligt förslaget.Surfaren skrev:Om du tänker på det som röstades om i EU-parlamentet häromdan så är det ett bra tag kvar än innan det (förhoppningsvis inte) blir någon lag av det som vi måste rätta oss efter.MangeT skrev:Får man länka till tester på Youtube längre?
Hittade ett intressant klipp till.
Det är av intresse då Audi nog delar teknik med Porsche som redan har kommit väldigt långt med sina tester och i princip kan leverera förserie-bilar - om de ville.
Surfaren skrev:Om du tänker på det som röstades om i EU-parlamentet häromdan så är det ett bra tag kvar än innan det (förhoppningsvis inte) blir någon lag av det som vi måste rätta oss efter.MangeT skrev:Får man länka till tester på Youtube längre?
Är inte så insatt men det kommer väl vara ok att länka till youtube även om det förslaget går igenom?
Kul, tyskarna börjar lära sig bygga elbilar. Verkar bättre än Mercedes etc, högt pris i början som för tesla. Sen ramlar tekniken in i billigare bilar. Borde bli billigare än Tesla model X i alla fall.
Isåfall har jag gjort samma tankevurpa. Att köpa en elbil trots att de inte vill sälja den borde vara ett tillräckligt stort straff för en tillverkare.Bjelke skrev:[
Eller så är det en tankevurpa deluxé![]()
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Kan man på något vis ta det på företaget? Jag har just nu lite svårt att låna 20k av mig själv.mjwahl skrev:Nu har jag förbokat en E-tron för 20 000 kr. Smidigt och enkelt var det.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- OfarligTesla
- Teslaägare
Såg fram emot den förut men nu när den presenteras verkar den lite tråkig, känns som en vanlig Audi men som drivs på el, känns rätt tråkig. Jag ville se lysande ringar i fronten och lite roligare design som e-tron sportback concept. Det enda roliga var ju kameror istället för sidospeglar.
Känner att denna kan bli ganska populär, så det var lika bra att lägga en reservation även på denna. Jag har ju snart en hel bil låst i olika reservationer 

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Javisst, det går väl bra om det är bolaget som ska äga bilen. Om du har ett kreditkort/betalkort på bolaget är bara att lägga in förbokningen idag på Audis hemsida.mati skrev:Kan man på något vis ta det på företaget? Jag har just nu lite svårt att låna 20k av mig själv.mjwahl skrev:Nu har jag förbokat en E-tron för 20 000 kr. Smidigt och enkelt var det.
Kia EV9
Tidigare Teslor:
Tesla model S P85 Lud - 15
Tesla. model X P90 Lud - 17
Tesla model Y LR- 21
Tidigare Teslor:
Tesla model Y LR- 21
Hur bokför man det?mjwahl skrev:Javisst, det går väl bra om det är bolaget som ska äga bilen. Om du har ett kreditkort/betalkort på bolaget är bara att lägga in förbokningen idag på Audis hemsida.mati skrev:Kan man på något vis ta det på företaget? Jag har just nu lite svårt att låna 20k av mig själv.mjwahl skrev:Nu har jag förbokat en E-tron för 20 000 kr. Smidigt och enkelt var det.
Du kan väl bokföra kvittot som Audi skickar efter genomförd betalning. Det är samma princip som när du beställer en Tesla på företaget.Verdi skrev:Hur bokför man det?mjwahl skrev:Javisst, det går väl bra om det är bolaget som ska äga bilen. Om du har ett kreditkort/betalkort på bolaget är bara att lägga in förbokningen idag på Audis hemsida.mati skrev:Kan man på något vis ta det på företaget? Jag har just nu lite svårt att låna 20k av mig själv.mjwahl skrev:Nu har jag förbokat en E-tron för 20 000 kr. Smidigt och enkelt var det.
Kia EV9
Tidigare Teslor:
Tesla model Y LR- 21
Tidigare Teslor:
Tesla model Y LR- 21
Fronten + interiören är i princip standard Audi, på gott och ont, lite tråkigt skulle jag säga men kanske precis vad elbilsmarknaden behöver. Det ryktas även om billigare modeller till nästa år och då blir det riktigt intressant. Speciellt om de väljer lägre effekt och behåller batteristorleken, men det är kanske för mycket begärt.OfarligTesla skrev:Såg fram emot den förut men nu när den presenteras verkar den lite tråkig, känns som en vanlig Audi men som drivs på el, känns rätt tråkig. Jag ville se lysande ringar i fronten och lite roligare design som e-tron sportback concept. Det enda roliga var ju kameror istället för sidospeglar.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Det är ju inte motorerna som kostar iaf. Peanuts att spara på en elmotor med 150hk mot en på 200hk tex. Men kan ju hända att dom prisar som för fossiler, dvs ju snabbare bil, desto högre pris. Inte ofta man betalar för storleken på tanken när man köper fossilare (förutom några få bilar som erbjuder större tank för ett litet merpris, men det räknas knappast)Laban skrev:Fronten + interiören är i princip standard Audi, på gott och ont, lite tråkigt skulle jag säga men kanske precis vad elbilsmarknaden behöver. Det ryktas även om billigare modeller till nästa år och då blir det riktigt intressant. Speciellt om de väljer lägre effekt och behåller batteristorleken, men det är kanske för mycket begärt.OfarligTesla skrev:Såg fram emot den förut men nu när den presenteras verkar den lite tråkig, känns som en vanlig Audi men som drivs på el, känns rätt tråkig. Jag ville se lysande ringar i fronten och lite roligare design som e-tron sportback concept. Det enda roliga var ju kameror istället för sidospeglar.
Model 3-24/Polestar 3-24