Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jag hade precis bestämt mig för att behålla vår X Performance och bygga en trackday-bil av en M3P.
...men om dom drar till med något under 7.10 så blir det svårt. Om den trillar in på en 6-minuters tid så får jag nog tänka om igen. Fan.
Roadster kommer väl vilken torsdag som helst
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jag tror ändå 7:10 är en rimlig tid. En sektion hade klockats av en åskådare och motsvarade bilar som kör 7:2x, men det var ett tidigt varv så lär ju ha gjorts justeringar efter det.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Mercedes-Benz AMG GT 63 S - 7:23.01
Porsche Panamera Turbo S - 7:25.04
Tesla Model S Plaid - 7:30.09
BMW M8 Competition (G15) - 7:32.79
Tiden är ok sett till konkurrenterna, men sett till förväntan så är det definitivt inte i tillräckligt.
Tja, Michael Funke körde 7.29 i en Opel Astra OPC tvålitersturbo i Rundstrecken Challenge Nürburgring 2011. Så lite mer kanske man kan hoppas på från Tesla?
Sen råder det lite osäkerhet kring vilken sträcka som Tesla tog tid på, Electrec påstår att det är ett fullt varv men på klippen är det andra bilar vilket tyder på att det måste vara BTG.
During tourist driving sessions, the full main straight cannot be driven at speed due to the exit/entrance. These laps are usually timed "bridge to gantry", which is only 19.1 km (11.9 mi). The lap goes from the "bridge" at Antoniusbuche to the "gantry" (currently carrying Audi sponsorship) on Döttinger Höhe.
Edit:
Börjar klarna lite, Tesla ska ha varit där på en ”öppen” testdag för tillverkare. Är det ett fullt varv så kommer ett officiellt besked snart.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Sen råder det lite osäkerhet kring vilken sträcka som Tesla tog tid på, Electrec påstår att det är ett fullt varv men på klippen är det andra bilar vilket tyder på att det måste vara BTG. Skiljer cirka 1.5-2s.
During tourist driving sessions, the full main straight cannot be driven at speed due to the exit/entrance. These laps are usually timed "bridge to gantry", which is only 19.1 km (11.9 mi). The lap goes from the "bridge" at Antoniusbuche to the "gantry" (currently carrying Audi sponsorship) on Döttinger Höhe.
Det är hela rundan... det står på tidkortet.
Det florerar mycket bilder och filmer nu från protyperna som var där för ett år sedan. Jag har nog inte sett något från årets försök.
tänk om Tesla hade fokuserat lika mycket på byggkvalitet, ny design på bilarna och serviceapparaten istället för enbart på fart. Då tror jag dom hade blivit enormt framgångsrika. Är det verkligen så viktigt för de flesta kunder att bilen är rekordsnabb på Nürburgring?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
tänk om Tesla hade fokuserat lika mycket på byggkvalitet, ny design på bilarna och serviceapparaten istället för enbart på fart. Då tror jag dom hade blivit enormt framgångsrika. Är det verkligen så viktigt för de flesta kunder att bilen är rekordsnabb på Nürburgring?
Tycker att kinatillverkade Teslor har hög kvalitet.
Och nu ger Teslas Umeåkontor toppservice till oss här i Norrland.
Så det säljs Brazillions med Teslor i Norrland nu.
Speciellt eftersom man får förlita sig på några få kanske fungerande 50kW CCS laddare om man vill köra nåt annat än Tesla.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Sen råder det lite osäkerhet kring vilken sträcka som Tesla tog tid på, Electrec påstår att det är ett fullt varv men på klippen är det andra bilar vilket tyder på att det måste vara BTG. Skiljer cirka 1.5-2s.
During tourist driving sessions, the full main straight cannot be driven at speed due to the exit/entrance. These laps are usually timed "bridge to gantry", which is only 19.1 km (11.9 mi). The lap goes from the "bridge" at Antoniusbuche to the "gantry" (currently carrying Audi sponsorship) on Döttinger Höhe.
Det är hela rundan... det står på tidkortet.
Det florerar mycket bilder och filmer nu från protyperna som var där för ett år sedan. Jag har nog inte sett något från årets försök.
Även första varvet?
Tesla skriver själva "Model S Plaid sets an official full lap time of 7:35.579 at Nürburgring" i klippet ovan.
Visst borde man vänta på officiella besked innan man drar slutsatser, men all motstridig info som plockas upp bidrar helt klart till spekulationer.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Plaid är tung. Med bättre däck går det få bättre tider.
Plaid ska väl ha dom bästa gatdäcken som finns att tillgå just nu?
Hur mycket påverkar däckbredden? Plaid har väl fortfarande smalare däck standard (nya 21") än vad bilarna ovan har?
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
tänk om Tesla hade fokuserat lika mycket på byggkvalitet, ny design på bilarna och serviceapparaten istället för enbart på fart. Då tror jag dom hade blivit enormt framgångsrika. Är det verkligen så viktigt för de flesta kunder att bilen är rekordsnabb på Nürburgring?
Det kan vara viktigt för elbilen. Nu har Musk visat att även i prestandaskråt är elbilarna att räkna med.
Det gäller att plocka bort alla argument mot elbilen, bit för bit.
Det borde inte finnas något motsatsförhållande mellan byggkvalitet och snabb på bana.
tänk om Tesla hade fokuserat lika mycket på byggkvalitet, ny design på bilarna och serviceapparaten istället för enbart på fart. Då tror jag dom hade blivit enormt framgångsrika. Är det verkligen så viktigt för de flesta kunder att bilen är rekordsnabb på Nürburgring?
Tycker att kinatillverkade Teslor har hög kvalitet.
Och nu ger Teslas Umeåkontor toppservice till oss här i Norrland.
Så det säljs Brazillions med Teslor i Norrland nu.
Speciellt eftersom man får förlita sig på några få kanske fungerande 50kW CCS laddare om man vill köra nåt annat än Tesla.
Tyvärr är det inte helt så jag upplever situationen i Norge, verkar fortfarande ha en del brister inom service. Designen börjar ju också bli vääääldigt gammal. Min fru förbjöd mig att beställa eftersom bilarna ser gamla ut, likadana som den första vi köpte 2014. Nu kom Model Y till Europa, men den ser ju redan gammal ut eftersom den ser ut som en Model 3 som funnits alltför länge i samma skepnad.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14