Re: Ford Mustang Mach-e
Postat: 30 mar 2022 15:22
Jag upplever Mach-e som rymligare runt förarplatsen.
Har ägt en S och kört en Mach-E.Gargamel skrev:Någon som har provsuttit både mack e och tms?
Vill veta om det är bättre plats runt ratten t.ex.
Tänkte svänga förbi en Ford idag och testa om jag hinner.
Helst mina benLegato skrev:Har ägt en S och kört en Mach-E.Gargamel skrev:Någon som har provsuttit både mack e och tms?
Vill veta om det är bättre plats runt ratten t.ex.
Tänkte svänga förbi en Ford idag och testa om jag hinner.
Är dock inte riktigt med på frågan. "Plats runt ratten"? Hur menar du? Vad tänkte du använda detta utrymme till? Försöker inte vara ironisk, förstår bara inte frågan.
Då finns det kanske chans att jag får plats i en sådan.BrooklynS skrev:Jag upplever Mach-e som rymligare runt förarplatsen.
Haha ok. Hur lång är du då? Jag antar att det alltså betyder att dina ben har det trångt under ratten i Model S med sätet längst bak och ratten längst upp? Visste inte ens att det kunde vara ett reellt problem...Gargamel skrev:Helst mina benLegato skrev:Har ägt en S och kört en Mach-E.Gargamel skrev:Någon som har provsuttit både mack e och tms?
Vill veta om det är bättre plats runt ratten t.ex.
Tänkte svänga förbi en Ford idag och testa om jag hinner.
Är dock inte riktigt med på frågan. "Plats runt ratten"? Hur menar du? Vad tänkte du använda detta utrymme till? Försöker inte vara ironisk, förstår bara inte frågan.
207 cm kort.Legato skrev:Haha ok. Hur lång är du då? Jag antar att det alltså betyder att dina ben har det trångt under ratten i Model S med sätet längst bak och ratten längst upp? Visste inte ens att det kunde vara ett reellt problem...Gargamel skrev:Helst mina benLegato skrev:Har ägt en S och kört en Mach-E.Gargamel skrev:Någon som har provsuttit både mack e och tms?
Vill veta om det är bättre plats runt ratten t.ex.
Tänkte svänga förbi en Ford idag och testa om jag hinner.
Är dock inte riktigt med på frågan. "Plats runt ratten"? Hur menar du? Vad tänkte du använda detta utrymme till? Försöker inte vara ironisk, förstår bara inte frågan.
Har inte Mach-e vanligt 12V batteri?Gargamel skrev:Då finns det kanske chans att jag får plats i en sådan.BrooklynS skrev:Jag upplever Mach-e som rymligare runt förarplatsen.
Var till Sätra Ford och skulle provsitta, så var batteriet paj på den så det gick inte att flytta sätet eller göra något som kräver 24v-batteriet
12 eller 24, oavsett så var den trasigHelectriC skrev:Har inte Mach-e vanligt 12V batteri?Gargamel skrev:Då finns det kanske chans att jag får plats i en sådan.BrooklynS skrev:Jag upplever Mach-e som rymligare runt förarplatsen.
Var till Sätra Ford och skulle provsitta, så var batteriet paj på den så det gick inte att flytta sätet eller göra något som kräver 24v-batteriet
Helt OK leveranstid!Gargamel skrev:Har hittar några som finns att få tag på inom ganska kort tid, ty snart till 1 1/2 månad. Hoppas på ett bra leasingpris dock.
Antar att det är en 2022:a?Gargamel skrev:Har hittar några som finns att få tag på inom ganska kort tid, ty snart till 1 1/2 månad. Hoppas på ett bra leasingpris dock.
Har du inte provkört hennes också för att jämföra det där med styrningen?Anderzzon skrev:Antar att det är en 2022:a?Gargamel skrev:Har hittar några som finns att få tag på inom ganska kort tid, ty snart till 1 1/2 månad. Hoppas på ett bra leasingpris dock.
Jag provkörde en i december förra året och var lite sugen då leasingpriset var rätt bra och de hade bilar som kunde levereras på några veckor bara.
Dock så gillade jag inte styrningen riktigt. Vet inte om det var något fel på bilen men den var väldigt indirekt, nästan som att det var en liten liten fördröjning när man vred på ratten. Upplevde att det blev lite bättre när jag stängde av laneassisten men ändå inte ok.
Men i slutänden kändes det mer värt att gå upp ca 700 kr till i månaden för en Model 3 istället som enligt mig är mer kompetent, även om det är mindre såklart. Leveranstiden sprang dock iväg på Model 3 så vi bytte till Model Y istället vilken kanske ju är mer jämförbar med Mach E men också dyrare.
Kan även nämna att min faster har en Mach E men klagade på att mobilnyckeln strular ofta.
Nej jag hade tänkt fråga om jag kunde låna den för att testa lite mer men eftersom vi sedan landade i en Model 3 istället så frågade jag aldrig.Bjelke skrev:Har du inte provkört hennes också för att jämföra det där med styrningen?
Finns inte VP som tillval för en extra kostnad, eller har jag fel minne?Elbilsambivalent skrev:Är riktigt sugen på en Mach-e när jag insåg att baksätet är ganska brett och tycks klara av barnstolar på ett behagligt sätt. Det i kombination med hygglig snabbladdning och väldigt bra räckvidd gör det attraktivt.
Minus för avsaknad av värmepump.
Hur har Mach-E stått sig under vintern, ni som äger en?
Kul!Gargamel skrev:Nu är det dags att åka å provköra en mach e. Får se vad det slutar med om det blir en lease
Ja hur blev det nu då?martinot skrev:Kul!Gargamel skrev:Nu är det dags att åka å provköra en mach e. Får se vad det slutar med om det blir en lease
Spännande att höra vad du tycker. Återkoppla efteråt!
Kul! Du för rapportera (både + och -) sedan!Bjelke skrev:Jag kommer iaf hämta ut en som hyrbil en vecka snartska bli lite spännande iaf…
Det finns ingen VP i den, inte ens som tillval. Räckvidden sjunker en del på vintern, absolut, skulle gissa 25% eller så. (beroende på hur du kör och hur du hanterar kringutrustning)martinot skrev:Finns inte VP som tillval för en extra kostnad, eller har jag fel minne?Elbilsambivalent skrev:Är riktigt sugen på en Mach-e när jag insåg att baksätet är ganska brett och tycks klara av barnstolar på ett behagligt sätt. Det i kombination med hygglig snabbladdning och väldigt bra räckvidd gör det attraktivt.
Minus för avsaknad av värmepump.
Hur har Mach-E stått sig under vintern, ni som äger en?
Lätt!martinot skrev:Kul! Du för rapportera (både + och -) sedan!Bjelke skrev:Jag kommer iaf hämta ut en som hyrbil en vecka snartska bli lite spännande iaf…