taliz skrev:Men struntsamma, vad tycker DU de skulle gjort istället? Vad hade varit rimligt enligt DIG?
Som med de flesta problem så börjar det hela med att;
a) Erkänna problemet
När det är gjort så kan man;
b) Förändra marknadsföringen
Sen bör man för att behålla positivitet kring märket;
c) Erbjuda någon form av lösning till drabbade ägare
Tänkbara lösningar skulle kunna vara;
Återställ laddhastighet
Det är faktiskt inte mitt ansvar som kund att hjälpa Tesla att smita från sitt garantiansvar. Återställ laddhastighet antingen permanent eller som någon var inne på, låt ägare själv välja ”nu har jag bråttom”-knappen för att få full fart.
Erbjud batteripack som inte har problemet
Finns inte tekniken – säg det då (kanske batteridagen ge svar). Men under tiden ge oss legacy-Teslaägare ett löfte att detta kommer att erbjudas till reducerad kostnad när detta är färdigutvecklat.
Med tanke på hur många ägare som är drabbade, och betydligt fler lär det ju bli, så borde någon form av organiserad global rörelse startas för att påverka Tesla i rätt riktning, och det var lite min förhoppning med den här tråden, fast det kanske redan finns?