Re: Model S 75D 0-100 4,4sek
Postat: 24 okt 2017 12:54
VIN 180xxx...får uppgraderingen 

prng skrev:VIN 180xxx...får uppgraderingen
Vilket SC var du i kontakt med och vad sa de att anledningen var?Verdi skrev:Edit. Nej, min bil är såklart inte med på listan och får alltså ingen uppgradering.
Upplands Väsby. Jag fanns inte flaggad för uppdateringen i det där WARP-systemet. Nya bilar hade lagts till i helgen så de verkade medvetna om att nåt ändrats nyligen men... Känns som att jag snart bara mår illa av min Tesla. Är ju nöjd egentligen men när man gång efter gång är på fel sida slumpen så känns det bara jobbigt till slut. Kanske får ta och sälja den ändå.ellerstrom skrev:Vilket SC var du i kontakt med och vad sa de att anledningen var?Verdi skrev:Edit. Nej, min bil är såklart inte med på listan och får alltså ingen uppgradering.
Jag tror och hoppas på samma sak. Att de gör en långsam utrullning av denna uppdatering för att inte översvämma alla SC med folk som vill boka tid bara för att få sin bil uppgraderad/"uncorked" (eftersom det, i nuläget, verkar vara enda möjligheten då uppgraderingen inte går att göra OTA).Nyren skrev:Jag undrar om vi kanske bara ska vänta lite till. Det kanske tillkommer fler bilar i deras databas med tiden. Det skulle ju vara underligt om inte Verdis bil kan få uppdateringen. Själv vågar jag inte ringa och fråga ännu...
Powertools om du har en iPhone (kostar en slant, men ger dig 0-100 tiden samt annan info som effektuttag etc). Dock är den inte helt exakt, då den enbart uppdaterar sina parametrar var 0,25s. Men det är tillräckligt bra för att veta om du är corked eller uncorked.Kulingen skrev:Min bil säger dom är uppdaterad till 4.4 sek den har VIN195——
Frågan bara är hur man. Märker om det stämmer eller ej,
Kulingen skrev:Min bil säger dom är uppdaterad till 4.4 sek den har VIN195——
Frågan bara är hur man. Märker om det stämmer eller ej,
Får lita på att det är som dom säger, jag tycker den är supersnabbVerdi skrev:Kulingen skrev:Min bil säger dom är uppdaterad till 4.4 sek den har VIN195——
Frågan bara är hur man. Märker om det stämmer eller ej,
Beror ju på vilken erfarenhet av snabba bilar du har. 5,4 sekunder ger en ganska mjuk acceleration. 4,4 sekunder ger ett helt annat tryck mot ryggstödet. Jag märker det direkt när jag haft lånebil osv. Är jättestor skillnad. Men har man inget att jämföra mot så kanske det är knivigare.
Jag har en kille som är intresserad av att köpa min. Han är dock lite rädd att stålfjädringen är för hård så han ska låna en sån bil i slutet av veckan. Tycker han fjädringen känns bra så säljer jag nog min bil. Tar ev över en existerande leasing på en 90D i så fall.ellerstrom skrev:Jag tror och hoppas på samma sak. Att de gör en långsam utrullning av denna uppdatering för att inte översvämma alla SC med folk som vill boka tid bara för att få sin bil uppgraderad/"uncorked" (eftersom det, i nuläget, verkar vara enda möjligheten då uppgraderingen inte går att göra OTA).Nyren skrev:Jag undrar om vi kanske bara ska vänta lite till. Det kanske tillkommer fler bilar i deras databas med tiden. Det skulle ju vara underligt om inte Verdis bil kan få uppdateringen. Själv vågar jag inte ringa och fråga ännu...
För Android: http://appcrawlr.com/android-apps/best- ... erformanceellerstrom skrev:Powertools om du har en iPhone (kostar en slant, men ger dig 0-100 tiden samt annan info som effektuttag etc). Dock är den inte helt exakt, då den enbart uppdaterar sina parametrar var 0,25s. Men det är tillräckligt bra för att veta om du är corked eller uncorked.Kulingen skrev:Min bil säger dom är uppdaterad till 4.4 sek den har VIN195——
Frågan bara är hur man. Märker om det stämmer eller ej,
Hur snabb är 90d?Verdi skrev:Jag har en kille som är intresserad av att köpa min. Han är dock lite rädd att stålfjädringen är för hård så han ska låna en sån bil i slutet av veckan. Tycker han fjädringen känns bra så säljer jag nog min bil. Tar ev över en existerande leasing på en 90D i så fall.ellerstrom skrev:Jag tror och hoppas på samma sak. Att de gör en långsam utrullning av denna uppdatering för att inte översvämma alla SC med folk som vill boka tid bara för att få sin bil uppgraderad/"uncorked" (eftersom det, i nuläget, verkar vara enda möjligheten då uppgraderingen inte går att göra OTA).Nyren skrev:Jag undrar om vi kanske bara ska vänta lite till. Det kanske tillkommer fler bilar i deras databas med tiden. Det skulle ju vara underligt om inte Verdis bil kan få uppdateringen. Själv vågar jag inte ringa och fråga ännu...
4,3 sek tror jag. Typ samma som en uppgraderad 75D alltså. Men den 90D jag har tittat på har även ultra hifi, premium inredning, elbaklucka och lite annat. AP1 har den också vilket jag faktiskt ser som ett plus. Samt några mil till i räckvidd såklart. Fast det bästa är att jag får ta över Sixt leasing med garanterat restvärde. Så jag får veta worst case scenario. Blir ca 1100:-/mån dyrare än min nuvarande. Fast på min har jag inga garantier på restvärdet så det finns en osäkerhet där som jag inte gillar riktigt.Hyted skrev:Hur snabb är 90d?Verdi skrev:Jag har en kille som är intresserad av att köpa min. Han är dock lite rädd att stålfjädringen är för hård så han ska låna en sån bil i slutet av veckan. Tycker han fjädringen känns bra så säljer jag nog min bil. Tar ev över en existerande leasing på en 90D i så fall.ellerstrom skrev:Jag tror och hoppas på samma sak. Att de gör en långsam utrullning av denna uppdatering för att inte översvämma alla SC med folk som vill boka tid bara för att få sin bil uppgraderad/"uncorked" (eftersom det, i nuläget, verkar vara enda möjligheten då uppgraderingen inte går att göra OTA).Nyren skrev:Jag undrar om vi kanske bara ska vänta lite till. Det kanske tillkommer fler bilar i deras databas med tiden. Det skulle ju vara underligt om inte Verdis bil kan få uppdateringen. Själv vågar jag inte ringa och fråga ännu...
Precis. Det är ju inte prestandan i sig som jag är missnöjd med. Jag klarar mig jättebra. Och i vissa stunder tänker jag att det nästan är bättre med långsammare bil för körningen blir mer harmonisk. Men ändå. Det ÄR ju roligare när det går undan!Anders SE skrev:Lyckan varade inte så länge. Fick ett mail av Tesla idag och dom hade gjort fel. Det går inte att uppgradera min bil, Konstigt, dom kollade en gång när jag ringde, sen fick jag mail om att det skulle funka. Men idag går det inte ändå. Kan inte säga annat än att jag blev riktigt besviken. Det kanske är fel att bli besviken för jag vet ju vad jag köpte, men ändå...
Otroligt klantigt, då får dom väl för tusan ta och plocka ut batteripacket och byta säkring, det är antagligen det som behövs.Anders SE skrev:Lyckan varade inte så länge. Fick ett mail av Tesla idag och dom hade gjort fel. Det går inte att uppgradera min bil, Konstigt, dom kollade en gång när jag ringde, sen fick jag mail om att det skulle funka. Men idag går det inte ändå. Kan inte säga annat än att jag blev riktigt besviken. Det kanske är fel att bli besviken för jag vet ju vad jag köpte, men ändå...
SR-71-BlackBird skrev:Otroligt klantigt, då får dom väl för tusan ta och plocka ut batteripacket och byta säkring, det är antagligen det som behövs.Anders SE skrev:Lyckan varade inte så länge. Fick ett mail av Tesla idag och dom hade gjort fel. Det går inte att uppgradera min bil, Konstigt, dom kollade en gång när jag ringde, sen fick jag mail om att det skulle funka. Men idag går det inte ändå. Kan inte säga annat än att jag blev riktigt besviken. Det kanske är fel att bli besviken för jag vet ju vad jag köpte, men ändå...
På dom igen, nån j...kla ordning får det ändå vara.
Just denna sitter i packet, hur pass illa vet jag inte.Verdi skrev:SR-71-BlackBird skrev:Otroligt klantigt, då får dom väl för tusan ta och plocka ut batteripacket och byta säkring, det är antagligen det som behövs.Anders SE skrev:Lyckan varade inte så länge. Fick ett mail av Tesla idag och dom hade gjort fel. Det går inte att uppgradera min bil, Konstigt, dom kollade en gång när jag ringde, sen fick jag mail om att det skulle funka. Men idag går det inte ändå. Kan inte säga annat än att jag blev riktigt besviken. Det kanske är fel att bli besviken för jag vet ju vad jag köpte, men ändå...
På dom igen, nån j...kla ordning får det ändå vara.
En säkring borde ju inte sitta så illa till tycker man. Det är ju en säkring. Dvs den kan lösa ut och borde då kunna bytas rätt lätt. Eller tänker jag fel?
Känner precis samma, är så jäkla svårt vid köp av bil. När jag köpte Audin innan Teslan så visste jag att den här kommer se lika dan ut/val av utrustning i 3 år. Sen är det så klart bra att dom förbättrar bilarna så snabbt det går, så är lite svårt...Verdi skrev:Precis. Det är ju inte prestandan i sig som jag är missnöjd med. Jag klarar mig jättebra. Och i vissa stunder tänker jag att det nästan är bättre med långsammare bil för körningen blir mer harmonisk. Men ändå. Det ÄR ju roligare när det går undan!Anders SE skrev:Lyckan varade inte så länge. Fick ett mail av Tesla idag och dom hade gjort fel. Det går inte att uppgradera min bil, Konstigt, dom kollade en gång när jag ringde, sen fick jag mail om att det skulle funka. Men idag går det inte ändå. Kan inte säga annat än att jag blev riktigt besviken. Det kanske är fel att bli besviken för jag vet ju vad jag köpte, men ändå...
En rationell sak man kan vara lite bitter över är väl att värdet de facto sjunker mer för våra bilar som inte går att uppgradera. Hade varit bättre för oss om INGEN hade uppgraderats. Vet inte hur mycket det kan skilja i pris efter 3 år? 50 tusen?
Sen retar jag mig personligen på Teslas arrogans. Godtycket och virrigheten kring nästan allting är väldigt jobbig tycker jag. Tycker respekten för existerande kunder är lite dålig när de utan förvarning kan kasta ut väldigt stora förändringar mitt på året. Det leder också till att det nästan är omöjligt att veta vad man köper om man köper begagnat. Att veta årsmodell och modellbeteckning räcker liksom inte långt. Men jag kanske är för tysk av mig som uppskattar ordning och reda.
Fick ett bakslag till. Färgen har släppt runt backkameran så den ska bytas. Klistrar in vad dom skrev.SR-71-BlackBird skrev:Just denna sitter i packet, hur pass illa vet jag inte.Verdi skrev:SR-71-BlackBird skrev:Otroligt klantigt, då får dom väl för tusan ta och plocka ut batteripacket och byta säkring, det är antagligen det som behövs.Anders SE skrev:Lyckan varade inte så länge. Fick ett mail av Tesla idag och dom hade gjort fel. Det går inte att uppgradera min bil, Konstigt, dom kollade en gång när jag ringde, sen fick jag mail om att det skulle funka. Men idag går det inte ändå. Kan inte säga annat än att jag blev riktigt besviken. Det kanske är fel att bli besviken för jag vet ju vad jag köpte, men ändå...
På dom igen, nån j...kla ordning får det ändå vara.
En säkring borde ju inte sitta så illa till tycker man. Det är ju en säkring. Dvs den kan lösa ut och borde då kunna bytas rätt lätt. Eller tänker jag fel?
Visst är det trist, men de har å andra sidan sina direktiv.Anders SE skrev:Fick ett bakslag till. Färgen har släppt runt backkameran så den ska bytas. Klistrar in vad dom skrev.SR-71-BlackBird skrev:Just denna sitter i packet, hur pass illa vet jag inte.Verdi skrev:SR-71-BlackBird skrev:Otroligt klantigt, då får dom väl för tusan ta och plocka ut batteripacket och byta säkring, det är antagligen det som behövs.Anders SE skrev:Lyckan varade inte så länge. Fick ett mail av Tesla idag och dom hade gjort fel. Det går inte att uppgradera min bil, Konstigt, dom kollade en gång när jag ringde, sen fick jag mail om att det skulle funka. Men idag går det inte ändå. Kan inte säga annat än att jag blev riktigt besviken. Det kanske är fel att bli besviken för jag vet ju vad jag köpte, men ändå...
På dom igen, nån j...kla ordning får det ändå vara.
En säkring borde ju inte sitta så illa till tycker man. Det är ju en säkring. Dvs den kan lösa ut och borde då kunna bytas rätt lätt. Eller tänker jag fel?
”Vi kikade även på kameran, för att åtgärda denna behöver vi ta loss chromelisten på bakluckan. Vad vi ser på bilden har denna blivit modifierad (wrapped) och därav gäller inte heller garantin för detta. Vi ska göra vårt bästa för att ta loss chromelisten utan att skada wrappen eller appliquen i sig men skulle den trots detta gå sönder är kundkostnaden 1764:- för delar och arbete. Om den hålls hels blir kundkostanden istället 713:-.”
Helt ärligt. Vad spelar det för roll om den är folierad? Listen ska ju ändå tas bort. Går den sönder så får dom väl sätta dit en original chromad list. Eller tänker jag helt fel här?
Kanske bara jag som fick ett dåligt slut på dagen och är bitter efter detta mail?!?