Re: VW I.D
Postat: 07 dec 2020 12:37
Har även jag beställt en 1st MAX.
Lite nyfiken, vad fick du för uppskattad leveranstid av handlaren?
Lite nyfiken, vad fick du för uppskattad leveranstid av handlaren?
Har även jag beställt en 1st MAX.iAkita skrev:Tack! ID4 1st skulle vara ett ganska stort steg ner i utrustningsnivå jämfört med min e-Niro, så den kändes inte aktuell (även om den säljs till ett fyndpris med tanke på vad man får). Den utrustning utöver 1st som jag får med Max som jag är mest intresserad av är LED-matrix, bättre och elektriskt reglerade stolar med svankstöd och massagefunktion, travel assist istället för lane assist, akusikglas, och motoriserad baklucka med rörelsesensor. Sen skadar det inte att den har HUD och panoramaglastak, även om det inte hade varit en dealbreaker.Skabb1 skrev:Spännande. Grattis! Håll oss uppdaterade!iAkita skrev:Sådär, då var en ID4 1st max beställd och en lång och jobbig väntan på bilen påbörjad! Det ska bli spännande att se vad den går för om SECC genomförs på samma sätt som 2020 även kommande sommar.
Vad gjorde att du valde MAX framöver 1st?
Jag har försökt forska lite om skillnaden men VW utrustningslista på webben är ganska hafsigt ihopslängd upplever jag. Bland annat funderar jag på skillnaden i förarstödsystem modellerna emellan. Kan någon bringa klarhet?
Grattis! Säljaren var väldigt vag angående leveranstid och ville inte lova för mycket, men antagligen andra halvan av mars någon gång. Du då?Dasko skrev:Har även jag beställt en 1st MAX.iAkita skrev:Tack! ID4 1st skulle vara ett ganska stort steg ner i utrustningsnivå jämfört med min e-Niro, så den kändes inte aktuell (även om den säljs till ett fyndpris med tanke på vad man får). Den utrustning utöver 1st som jag får med Max som jag är mest intresserad av är LED-matrix, bättre och elektriskt reglerade stolar med svankstöd och massagefunktion, travel assist istället för lane assist, akusikglas, och motoriserad baklucka med rörelsesensor. Sen skadar det inte att den har HUD och panoramaglastak, även om det inte hade varit en dealbreaker.Skabb1 skrev:Spännande. Grattis! Håll oss uppdaterade!iAkita skrev:Sådär, då var en ID4 1st max beställd och en lång och jobbig väntan på bilen påbörjad! Det ska bli spännande att se vad den går för om SECC genomförs på samma sätt som 2020 även kommande sommar.
Vad gjorde att du valde MAX framöver 1st?
Jag har försökt forska lite om skillnaden men VW utrustningslista på webben är ganska hafsigt ihopslängd upplever jag. Bland annat funderar jag på skillnaden i förarstödsystem modellerna emellan. Kan någon bringa klarhet?
Lite nyfiken, vad fick du för uppskattad leveranstid av handlaren?
Hur är det med nyckelfritt system på 1st? Är det bara i bilen eller även så att man slipper ta upp den för att komma in?iAkita skrev:Tack! ID4 1st skulle vara ett ganska stort steg ner i utrustningsnivå jämfört med min e-Niro, så den kändes inte aktuell (även om den säljs till ett fyndpris med tanke på vad man får). Den utrustning utöver 1st som jag får med Max som jag är mest intresserad av är LED-matrix, bättre och elektriskt reglerade stolar med svankstöd och massagefunktion, travel assist istället för lane assist, akusikglas, och motoriserad baklucka med rörelsesensor. Sen skadar det inte att den har HUD och panoramaglastak, även om det inte hade varit en dealbreaker.Skabb1 skrev:Spännande. Grattis! Håll oss uppdaterade!iAkita skrev:Sådär, då var en ID4 1st max beställd och en lång och jobbig väntan på bilen påbörjad! Det ska bli spännande att se vad den går för om SECC genomförs på samma sätt som 2020 även kommande sommar.
Vad gjorde att du valde MAX framöver 1st?
Jag har försökt forska lite om skillnaden men VW utrustningslista på webben är ganska hafsigt ihopslängd upplever jag. Bland annat funderar jag på skillnaden i förarstödsystem modellerna emellan. Kan någon bringa klarhet?
Tack detsamma!iAkita skrev:Grattis! Säljaren var väldigt vag angående leveranstid och ville inte lova för mycket, men antagligen andra halvan av mars någon gång. Du då?Dasko skrev:Har även jag beställt en 1st MAX.iAkita skrev:Tack! ID4 1st skulle vara ett ganska stort steg ner i utrustningsnivå jämfört med min e-Niro, så den kändes inte aktuell (även om den säljs till ett fyndpris med tanke på vad man får). Den utrustning utöver 1st som jag får med Max som jag är mest intresserad av är LED-matrix, bättre och elektriskt reglerade stolar med svankstöd och massagefunktion, travel assist istället för lane assist, akusikglas, och motoriserad baklucka med rörelsesensor. Sen skadar det inte att den har HUD och panoramaglastak, även om det inte hade varit en dealbreaker.Skabb1 skrev:Spännande. Grattis! Håll oss uppdaterade!iAkita skrev:Sådär, då var en ID4 1st max beställd och en lång och jobbig väntan på bilen påbörjad! Det ska bli spännande att se vad den går för om SECC genomförs på samma sätt som 2020 även kommande sommar.
Vad gjorde att du valde MAX framöver 1st?
Jag har försökt forska lite om skillnaden men VW utrustningslista på webben är ganska hafsigt ihopslängd upplever jag. Bland annat funderar jag på skillnaden i förarstödsystem modellerna emellan. Kan någon bringa klarhet?
Lite nyfiken, vad fick du för uppskattad leveranstid av handlaren?
I 1st Max räcker det att du har nyckeln med dig, men det gör det inte i 1st om jag förstår det rätt.jbark skrev:Hur är det med nyckelfritt system på 1st? Är det bara i bilen eller även så att man slipper ta upp den för att komma in?iAkita skrev:Tack! ID4 1st skulle vara ett ganska stort steg ner i utrustningsnivå jämfört med min e-Niro, så den kändes inte aktuell (även om den säljs till ett fyndpris med tanke på vad man får). Den utrustning utöver 1st som jag får med Max som jag är mest intresserad av är LED-matrix, bättre och elektriskt reglerade stolar med svankstöd och massagefunktion, travel assist istället för lane assist, akusikglas, och motoriserad baklucka med rörelsesensor. Sen skadar det inte att den har HUD och panoramaglastak, även om det inte hade varit en dealbreaker.Skabb1 skrev:Spännande. Grattis! Håll oss uppdaterade!iAkita skrev:Sådär, då var en ID4 1st max beställd och en lång och jobbig väntan på bilen påbörjad! Det ska bli spännande att se vad den går för om SECC genomförs på samma sätt som 2020 även kommande sommar.
Vad gjorde att du valde MAX framöver 1st?
Jag har försökt forska lite om skillnaden men VW utrustningslista på webben är ganska hafsigt ihopslängd upplever jag. Bland annat funderar jag på skillnaden i förarstödsystem modellerna emellan. Kan någon bringa klarhet?
Jag har också beställd en Max. Grattis till ossDasko skrev:Tack detsamma!iAkita skrev:Grattis! Säljaren var väldigt vag angående leveranstid och ville inte lova för mycket, men antagligen andra halvan av mars någon gång. Du då?
"Början av sommaren i bästa fall". Står dock Q1 när jag loggar in på "min wolkswagen".
Ja det är så jag tolkat det med tyvärr. Lite synd då vi har det som krav och en max blir för dyr med tanke på laddnätverket kontra Tesla. Det lutar nog mot en sr+ för oss då.iAkita skrev:I 1st Max räcker det att du har nyckeln med dig, men det gör det inte i 1st om jag förstår det rätt.jbark skrev:Hur är det med nyckelfritt system på 1st? Är det bara i bilen eller även så att man slipper ta upp den för att komma in?iAkita skrev:Tack! ID4 1st skulle vara ett ganska stort steg ner i utrustningsnivå jämfört med min e-Niro, så den kändes inte aktuell (även om den säljs till ett fyndpris med tanke på vad man får). Den utrustning utöver 1st som jag får med Max som jag är mest intresserad av är LED-matrix, bättre och elektriskt reglerade stolar med svankstöd och massagefunktion, travel assist istället för lane assist, akusikglas, och motoriserad baklucka med rörelsesensor. Sen skadar det inte att den har HUD och panoramaglastak, även om det inte hade varit en dealbreaker.Skabb1 skrev:Spännande. Grattis! Håll oss uppdaterade!iAkita skrev:Sådär, då var en ID4 1st max beställd och en lång och jobbig väntan på bilen påbörjad! Det ska bli spännande att se vad den går för om SECC genomförs på samma sätt som 2020 även kommande sommar.
Vad gjorde att du valde MAX framöver 1st?
Jag har försökt forska lite om skillnaden men VW utrustningslista på webben är ganska hafsigt ihopslängd upplever jag. Bland annat funderar jag på skillnaden i förarstödsystem modellerna emellan. Kan någon bringa klarhet?
Du har rätt.Yeahman82 skrev:Jag har också beställd en Max. Grattis till ossDasko skrev:Tack detsamma!iAkita skrev:Grattis! Säljaren var väldigt vag angående leveranstid och ville inte lova för mycket, men antagligen andra halvan av mars någon gång. Du då?
"Början av sommaren i bästa fall". Står dock Q1 när jag loggar in på "min wolkswagen".
Jag var faktiskt i kontakt med handlaren idag och han sa att jag kan räkna med leverans "någonstans i slutet feb början av mars, enligt den senaste informationen jag har från VW". Underligt att de ger så olika prognoser.
Jag ser förresten ingenting om leveranstid på "Min Volkswagen" utan där står det bara att bilen är beställd. Var ser ni den informationen?
Fast du kan få en del rabatt på ID4 Max, vilket gör att den kostar ganska exakt lika mycket som en SR+ (mindre om du vill ha dragkrok). Då får du en större och bättre utrustad bil med 77 kWh tillgänglig batterikapacitet, jämfört med 49 kWh i Model 3 SR+ (enligt "Teslabjörns" tester). Prestandamässigt vinner såklart Teslan överlägset, om det är viktigt för dig.jbark skrev:Ja det är så jag tolkat det med tyvärr. Lite synd då vi har det som krav och en max blir för dyr med tanke på laddnätverket kontra Tesla. Det lutar nog mot en sr+ för oss då.iAkita skrev:I 1st Max räcker det att du har nyckeln med dig, men det gör det inte i 1st om jag förstår det rätt.jbark skrev:
Hur är det med nyckelfritt system på 1st? Är det bara i bilen eller även så att man slipper ta upp den för att komma in?
Samma här, oavsett bil... försökte med min Tesla från 2018 men det gick inte för sig semikebike skrev:Jag skulle kunna betala extra för att slippa glastak.
Jag är inte heller överdrivet förtjust i det, men ID4 har iallafall ett motoriserat solskydd som man kan stänga om man vill slippa ha solen i huvudet.mikebike skrev:Jag skulle kunna betala extra för att slippa glastak.
Det är mest ljud, men även ljud och dyra reparationskostnader jag tänker på.iAkita skrev:Jag är inte heller överdrivet förtjust i det, men ID4 har iallafall ett motoriserat solskydd som man kan stänga om man vill slippa ha solen i huvudet.mikebike skrev:Jag skulle kunna betala extra för att slippa glastak.
Har också noterat det innan, och håller med om att det är inkonsekvent. Trist att VAG inte bjuder på samma deal för oss i Europa (där är det ju mer lika globalt på Tesla-sidan).Mickep skrev:I staterna får man tydligen 3 års!!! fri snabbladdning på 150 kW stationerna på electrify america. Varför får man inte samma på ionity i EU?
martinot skrev:Har också noterat det innan, och håller med om att det är inkonsekvent. Trist att VAG inte bjuder på samma deal för oss i Europa (där är det ju mer lika globalt på Tesla-sidan).Mickep skrev:I staterna får man tydligen 3 års!!! fri snabbladdning på 150 kW stationerna på electrify america. Varför får man inte samma på ionity i EU?
Ahh. Bra pris (grymt mycket elbil för pengarna, om modellen passar).taliz skrev:549 på lagerbilar.vigge50 skrev:Vad får du 549 ifrån? Tesla har höjt priserna så en SR+ kostar 579 och sen tillkommer 12 för dragkrok och 9 för destination avgift. Så nä, en Model 3 med dragkrok skulle kostat mer.taliz skrev:På tal om ID4 så skall det tydligen levereras 4000 bilar nu i december.
Men de verkar alla hamna i Tyskland och Nederländerna vad jag förstår.
Förövrigt är ju 587 fortfarande en hel del mer än 549.
Låter ju inte alls som nyckellöst då (låter snarare som precis alla gamla ICE fungerat de senaste 10 åren), eller har jag missat något?iAkita skrev:I 1st Max räcker det att du har nyckeln med dig, men det gör det inte i 1st om jag förstår det rätt.jbark skrev:Hur är det med nyckelfritt system på 1st? Är det bara i bilen eller även så att man slipper ta upp den för att komma in?iAkita skrev:Tack! ID4 1st skulle vara ett ganska stort steg ner i utrustningsnivå jämfört med min e-Niro, så den kändes inte aktuell (även om den säljs till ett fyndpris med tanke på vad man får). Den utrustning utöver 1st som jag får med Max som jag är mest intresserad av är LED-matrix, bättre och elektriskt reglerade stolar med svankstöd och massagefunktion, travel assist istället för lane assist, akusikglas, och motoriserad baklucka med rörelsesensor. Sen skadar det inte att den har HUD och panoramaglastak, även om det inte hade varit en dealbreaker.Skabb1 skrev:Spännande. Grattis! Håll oss uppdaterade!iAkita skrev:Sådär, då var en ID4 1st max beställd och en lång och jobbig väntan på bilen påbörjad! Det ska bli spännande att se vad den går för om SECC genomförs på samma sätt som 2020 även kommande sommar.
Vad gjorde att du valde MAX framöver 1st?
Jag har försökt forska lite om skillnaden men VW utrustningslista på webben är ganska hafsigt ihopslängd upplever jag. Bland annat funderar jag på skillnaden i förarstödsystem modellerna emellan. Kan någon bringa klarhet?
Ungefär lika för mig, med tillägget att glastaket inte tillför någon som helst nytta eller glädje för mig whatsoever,mikebike skrev:Det är mest ljud, men även ljud och dyra reparationskostnader jag tänker på.iAkita skrev:Jag är inte heller överdrivet förtjust i det, men ID4 har iallafall ett motoriserat solskydd som man kan stänga om man vill slippa ha solen i huvudet.mikebike skrev:Jag skulle kunna betala extra för att slippa glastak.
Håller med. Att öppna glastaket är det första jag gör när jag sätter mig i bilen på sommarn. Första milen rullar jag genom skogslandskap, man hör fågelkvitter, man känner alla dofter. Det är som att åka cab. Okej, framme på större vägar stänger jag taket fort som fanken igen. Dieselos och brum-brum buller kan jag vara utan. Men det öppningsbara panoramataket är bland det bästa med hela bilen.HelectriC skrev:På Ipace bör man välja till glastak annars får man en bil som tydligen transporterar in vägljud ordentlig i bilen. Plåttaket isolerar alltså mindre än glastaket.
För övrigt så är det öppningsbara glastaket det jag saknar mest från Model S. Det var helt fantastiskt!