Vars ska du hämta upp den nånstans?Dagfinn skrev:X Plaid, svart med vita säten och 20".Jimboo99 skrev:Grattis! Har du beställt X eller S?Dagfinn skrev:Nu jävlar kom sms:et, upphämtning bokat tisdag 20e!
{gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Moderator: Redaktion
- kalle_sala
- Teslaägare
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2
Göteborg, Exportgatan.kalle_sala skrev:Vars ska du hämta upp den nånstans?Dagfinn skrev:X Plaid, svart med vita säten och 20".Jimboo99 skrev:Grattis! Har du beställt X eller S?Dagfinn skrev:Nu jävlar kom sms:et, upphämtning bokat tisdag 20e!
/Dagfinn
Model S 100D 2018
Model X Plaid 2023
Model Y LR AWD 2024
Model Y LR AWD 2024
Snart kommer vi se en drös med nya S och X som bara snurrar runt när alla vill prova prestandan mitt i vintern 

Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Polestar 2 LRSM -25
Polestar 2 LRSM -25
Bara jag som skickar ”kontroll sms” till mig själva varje kvart, för att kontrollera om telefonen fortfarande fungerar?
- bjornnilsson
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/bjrn91016
RN1144188xx här så våra RN är väldigt nära. Beställde Plaid tidig morgon efter eventet. Jag är klar såtillvida att jag fått bud på inbytesbilen som jag accepterat men ingen slutfaktura/VIN och leveransdatum Jan-Mars. Det kanske är så ändå att Tesla går efter beställningsordning och vi kanske får glädja oss åt våra bilar i Mars istället. Det blir nog bra det med.southofcold skrev:Så är det säkert. Det var lite det som jag "undrade över". Kanske skall vända på fråga - vad har ni som fått lev. besked för RN-nummer (5 första siffrorna)? Vill försöka förstå hur "långt bak i kön" jag ligger och när jag rimligen kan förvänta mig en bil. Man börjar ju - som vissa andra här också - bli lite sugen.fth skrev:Det var nog rätt många som beställde S/X innan lanseringen av refresh, dom ligger ju rimligen före oss som beställde direkt efter eventet.southofcold skrev:Hej i tråden,
Nyfiken fråga men är det någon som har ett reservationsnummer som är "högre" än RN114417580 och som har fått leveransbesked?
/fth
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
MS90D HW1 2016
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
BANANER I FRUNKEN!!!!Dansken skrev:Bara jag som skickar ”kontroll sms” till mig själva varje kvart, för att kontrollera om telefonen fortfarande fungerar?
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Vi har RN114214662 och bilen (MS LR) var med på båten till Zeebrugge. Har inte fått sms än men "lovad leverans" av säljaren i Malmö innan nyår. Beställde bilen 18 nov 2020bjornnilsson skrev:RN1144188xx här så våra RN är väldigt nära. Beställde Plaid tidig morgon efter eventet. Jag är klar såtillvida att jag fått bud på inbytesbilen som jag accepterat men ingen slutfaktura/VIN och leveransdatum Jan-Mars. Det kanske är så ändå att Tesla går efter beställningsordning och vi kanske får glädja oss åt våra bilar i Mars istället. Det blir nog bra det med.southofcold skrev:Så är det säkert. Det var lite det som jag "undrade över". Kanske skall vända på fråga - vad har ni som fått lev. besked för RN-nummer (5 första siffrorna)? Vill försöka förstå hur "långt bak i kön" jag ligger och när jag rimligen kan förvänta mig en bil. Man börjar ju - som vissa andra här också - bli lite sugen.fth skrev:Det var nog rätt många som beställde S/X innan lanseringen av refresh, dom ligger ju rimligen före oss som beställde direkt efter eventet.southofcold skrev:Hej i tråden,
Nyfiken fråga men är det någon som har ett reservationsnummer som är "högre" än RN114417580 och som har fått leveransbesked?
/fth
Micke
Model S75D. Beställd 26 oktober. Levererad 6 mars. AP2, vita "skinnsäten", sjukt skön bil!
Kan du skicka ett till mig också, jag börjar misstänka att min telefon också gått sönder.Dansken skrev:Bara jag som skickar ”kontroll sms” till mig själva varje kvart, för att kontrollera om telefonen fortfarande fungerar?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Hur gör ni med FSD, funderar på att nöja mig med ”uppgraderad autopilot”.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Roligt att läsa denna tråden just nu, ni är som barn på julafton.
Men förstår er helt, lång väntan på något gott.

Men förstår er helt, lång väntan på något gott.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Jag tycker autopilot räcker. Har testat både autopilot och uppgraderad autopilot.SR-71-BlackBird skrev:Hur gör ni med FSD, funderar på att nöja mig med ”uppgraderad autopilot”.
Har ej testat fsd men det enda jag saknade när jag hade enbart autopilot mot uppgraderad autopilot var filbytet som blir lite drygt om man inte har det men det är ändå ok.
När alla funktionerna funkar i Sverige kan jag absolut tänka mig att betala för det men med tanke på hur svårt dom har att få till en fungerande automatiskt vindrutetorkare eller helljus avbländade så undrar jag hur länge det dröjer innan fsd faktiskt kommer fungera.
FSD är helt otänkbart för mig. Ger ju inget mervärde överhuvudtaget. Gör den det i framtiden så köper jag till det då.SR-71-BlackBird skrev:Hur gör ni med FSD, funderar på att nöja mig med ”uppgraderad autopilot”.
För mig är valet mellan EAP eller inget.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Enig - vill dock minnas att jag gillade autoparkering-funktionen på min 2016 MS - men i övrigt skulle jag nog nöja mig med vanlig AP. Är det inte ngn annan grafik när man väljer FSD, eller har jag drömt det?Legato skrev:FSD är helt otänkbart för mig. Ger ju inget mervärde överhuvudtaget. Gör den det i framtiden så köper jag till det då.SR-71-BlackBird skrev:Hur gör ni med FSD, funderar på att nöja mig med ”uppgraderad autopilot”.
För mig är valet mellan EAP eller inget.
Edit: såg nu att jag hade drömt det.

(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
- Gustafsson
- Teslaägare
Jag har FSD idag. När jag köpte det för fyra år sedan trodde jag det skulle komma åtminstone någon användbar funktion, men av det blev det inget. Nada! Sällan man blivit mer lurad om jag ska vara elak.
Jag skänker hellre pengarna till bättre behövande, Tesla behöver inte heller mer pengar för att ställa om världen till fossilfritt.
Klarar mig bra med ”basic” AP.
Är dock spänd på vad den nya radarn det ryktas om ska komma kan bidra med. Sådan finns ju inte i de bilar som levereras nu vad jag vet.
Jag skänker hellre pengarna till bättre behövande, Tesla behöver inte heller mer pengar för att ställa om världen till fossilfritt.
Klarar mig bra med ”basic” AP.
Är dock spänd på vad den nya radarn det ryktas om ska komma kan bidra med. Sådan finns ju inte i de bilar som levereras nu vad jag vet.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Jag har (igen) beställt med FSD. Och är samtidigt rätt säker på att det inte kommer bli värt det, men hoppet har man ju alltid.SR-71-BlackBird skrev:Hur gör ni med FSD, funderar på att nöja mig med ”uppgraderad autopilot”.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
- Gustafsson
- Teslaägare
Försöker hitta uppgift om max AC- laddström. Den är ju högre än för 3/Y för de gamla facelift S (24 A/fas, jfrt 16A/fas ). Vore nice om det fortfarande är så eller ännu hellre 32 A.
Nån som vet?
Nån som vet?
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... D578F.htmlGustafsson skrev:Försöker hitta uppgift om max AC- laddström. Den är ju högre än för 3/Y för de gamla facelift S (24 A/fas, jfrt 16A/fas ). Vore nice om det fortfarande är så eller ännu hellre 32 A.
Nån som vet?
"Vid trefasladdning (om tillämpligt i din region) visas den tillgängliga strömmen per fas (upp till 32 Ampere). Under laddningen visar den högra statusflaggan trefassymbolen framför den visade strömmen."
Edit: Hahaha, det finns några goa översättningar i den manualen:
Parkera Fyrkantig ratt
Autostyrningen bedömer hur den bäst kan hjälpa dig att styra Model X. När autostyrning är påslagen kräver den att du håller i fyrkantig ratt. Om funktionen inte upptäcker dina händer på fyrkantig ratt under en viss tidsperiod blinkar en lampa längs instrumentpanelens överkant och följande meddelande visas: Vrid lätt på rektangulärratten
Min ratt har fyra kanter,
fyra kanter har min ratt.
Och har den ej fyra kanter,
då är den ej min ratt!
Senast redigerad av Dagfinn, redigerad totalt 4 gång.
/Dagfinn
Model S 100D 2018
Model X Plaid 2023
Model Y LR AWD 2024
Model Y LR AWD 2024
Är inte säker men har för mig att jag tidigare sett att det fortfarande är 24A/16,5 kW som gäller.Gustafsson skrev:Försöker hitta uppgift om max AC- laddström. Den är ju högre än för 3/Y för de gamla facelift S (24 A/fas, jfrt 16A/fas ). Vore nice om det fortfarande är så eller ännu hellre 32 A.
Nån som vet?
https://evexperten.se
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Prata med tesla nyss kom lastbil/lastbilar med model s igår till malmö som är påväg upp eller framme idag (min var med där iallafall
)
Till stockholm.

Till stockholm.
- AndIT
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/andreas51215
Jag har inget egentligt belägg för detta, men tror det enbart sitter enkelladdare i bilarna sedan flera år? (Raven åtminstone?!)Legato skrev:Är inte säker men har för mig att jag tidigare sett att det fortfarande är 24A/16,5 kW som gäller.Gustafsson skrev:Försöker hitta uppgift om max AC- laddström. Den är ju högre än för 3/Y för de gamla facelift S (24 A/fas, jfrt 16A/fas ). Vore nice om det fortfarande är så eller ännu hellre 32 A.
Nån som vet?
Utifrån nedan länk så skulle isf laddhastigheten uppgå till Max 11kW, som på 3/Y
https://www.tesla.com/sv_SE/support/hom ... ing-speeds
Tesla MS G/S -2023
Tesla MY RWD B/S -2023
Tesla MS Plaid G/V
Tesla MYP V/S -2022
Tesla MY LR AWD V/S -2021
Tesla M3 LR AWD FSD V/S -2019
Volvo XC60 D4 -2018
Volvo XC70 D4 -2015
Citroën C3 1,4 -2006
Volvo V50 1,8F -2006
Volvo V40 Classic 2.0 -2004
Tesla MS Plaid G/V
Tesla MYP V/S -2022
Tesla MY LR AWD V/S -2021
Tesla M3 LR AWD FSD V/S -2019
Volvo XC60 D4 -2018
Volvo XC70 D4 -2015
Citroën C3 1,4 -2006
Volvo V50 1,8F -2006
Volvo V40 Classic 2.0 -2004
Verkar vara 24 ampere på 400v trefas fortfarande? Ingen asterisk på s/x här iaf: https://www.tesla.com/sv_SE/support/hom ... rd-charger
Ännu en bingogrej kanske, vi får veta nästa vecka.
Ännu en bingogrej kanske, vi får veta nästa vecka.
Senast redigerad av Dagfinn, redigerad totalt 1 gånger.
/Dagfinn
Model S 100D 2018
Model X Plaid 2023
Model Y LR AWD 2024
Model Y LR AWD 2024
- Monark1954
- Teslaägare
I manualen står detAndIT skrev:Jag har inget egentligt belägg för detta, men tror det enbart sitter enkelladdare i bilarna sedan flera år? (Raven åtminstone?!)Legato skrev:Är inte säker men har för mig att jag tidigare sett att det fortfarande är 24A/16,5 kW som gäller.Gustafsson skrev:Försöker hitta uppgift om max AC- laddström. Den är ju högre än för 3/Y för de gamla facelift S (24 A/fas, jfrt 16A/fas ). Vore nice om det fortfarande är så eller ännu hellre 32 A.
Nån som vet?
Utifrån nedan länk så skulle isf laddhastigheten uppgå till Max 11kW, som på 3/Y
https://www.tesla.com/sv_SE/support/hom ... ing-speeds
"Anm
Vid trefasladdning (om tillämpligt i din region) visas den tillgängliga strömmen per fas (upp till 32 Ampere). Under laddningen visar den högra statusflaggan trefassymbolen framför den visade strömmen."
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Flera på TMC som bekräftade 16.6kw på nya S.
(Såld) M3P - Röd - vita säten
- Gustafsson
- Teslaägare
Vi får se snart nog. Iaf 24 A sannolikt då..