Sida 149 av 231
					
				Re: VW I.D
				Postat: 08 dec 2020 23:35
				av El2an
				HelectriC skrev:På Ipace bör man välja till glastak annars får man en bil som tydligen transporterar in vägljud ordentlig i bilen. Plåttaket isolerar alltså mindre än glastaket.
För övrigt så är det öppningsbara glastaket det jag saknar mest från Model S. Det var helt fantastiskt!
 
Hmm de vill jag nog syna, Är väl som då kompisen byggde nytt hus och försäljaren sa att de va lika nästan lika bra u-värde på fönstren idag (2007) som i väggen 

 
			
					
				Re: VW I.D
				Postat: 09 dec 2020 08:15
				av HelectriC
				El2an skrev:HelectriC skrev:På Ipace bör man välja till glastak annars får man en bil som tydligen transporterar in vägljud ordentlig i bilen. Plåttaket isolerar alltså mindre än glastaket.
För övrigt så är det öppningsbara glastaket det jag saknar mest från Model S. Det var helt fantastiskt!
 
Hmm de vill jag nog syna, Är väl som då kompisen byggde nytt hus och försäljaren sa att de va lika nästan lika bra u-värde på fönstren idag (2007) som i väggen 

 
Gå in och läs på norska ipacegrupper, så hittar du snabbt otaliga exempel. Inte direkt så att jag har ett egenintresse av att framhäva glastak och speciellt inte på Ipace eftersom jag inte längre har någon, så varför jag skulle hitta på det är en aningen märklig kommentar. Jag är inte heller ipaceförsäljare ifall du trodde det.
 
			
					
				Re: VW I.D
				Postat: 09 dec 2020 17:33
				av Revoltra
				Har någon sett priser på vad ID4 pure, pro, family et.c kommer kosta?
Är på väg att beställa en id4 1st (514 tkr) , men funderar på om jag behöver alla bjällror och visslor eller ska vänta på en variant som kanske är mycket billigare?
			 
			
					
				Re: VW I.D
				Postat: 09 dec 2020 18:15
				av taliz
				Revoltra skrev:Har någon sett priser på vad ID4 pure, pro, family et.c kommer kosta?
Är på väg att beställa en id4 1st (514 tkr) , men funderar på om jag behöver alla bjällror och visslor eller ska vänta på en variant som kanske är mycket billigare?
 
Om dom gör samma med ID4 som med ID3 så kommer billigaste ID4 (åtminstone med stora batteriet) bli dyrare än 1st.
Vill man ha lägre pris får man vänta på de med mindre batteri. Eller prissänkningar...
 
			
					
				Re: VW I.D
				Postat: 09 dec 2020 19:01
				av Revoltra
				taliz skrev:Revoltra skrev:Har någon sett priser på vad ID4 pure, pro, family et.c kommer kosta?
Är på väg att beställa en id4 1st (514 tkr) , men funderar på om jag behöver alla bjällror och visslor eller ska vänta på en variant som kanske är mycket billigare?
 
Om dom gör samma med ID4 som med ID3 så kommer billigaste ID4 (åtminstone med stora batteriet) bli dyrare än 1st.
Vill man ha lägre pris får man vänta på de med mindre batteri. Eller prissänkningar...
 
Minsann. Intressant. Ser att id3 life kostar 434.900. Vad kostade ID3 1st? Minns inte och hittar det inte just nu.
 
			
					
				Re: VW I.D
				Postat: 09 dec 2020 19:07
				av vigge50
				Revoltra skrev:taliz skrev:Revoltra skrev:Har någon sett priser på vad ID4 pure, pro, family et.c kommer kosta?
Är på väg att beställa en id4 1st (514 tkr) , men funderar på om jag behöver alla bjällror och visslor eller ska vänta på en variant som kanske är mycket billigare?
 
Om dom gör samma med ID4 som med ID3 så kommer billigaste ID4 (åtminstone med stora batteriet) bli dyrare än 1st.
Vill man ha lägre pris får man vänta på de med mindre batteri. Eller prissänkningar...
 
Minsann. Intressant. Ser att id3 life kostar 434.900. Vad kostade ID3 1st? Minns inte och hittar det inte just nu.
 
Enligt denna artikeln började de på 409 900 kr. 
https://www.vibilagare.se/nyheter/volks ... officiella 
			
					
				Re: VW I.D
				Postat: 09 dec 2020 20:03
				av PapaD
				Med tillägg för lack. 10 eller 15 beroende på.
			 
			
					
				Re: VW I.D
				Postat: 09 dec 2020 20:41
				av mikebike
				PapaD skrev:Med tillägg för lack. 10 eller 15 beroende på.
 
Ofan, kommer den olackad?
10 för solid och 15 för metallic?
 

 
			
					
				Re: VW I.D
				Postat: 09 dec 2020 21:22
				av PapaD
				Nu är jag osäker här, det kanske såldes ngn solid lackad 1'st i Sverige. Metallic 10 tvåfärgad 15 i pålägg. Det fanns inte som alternativ för mig, antar att förbokarna fick välja?
			 
			
					
				Re: VW I.D
				Postat: 10 dec 2020 09:39
				av Zalman3
				
Volkswagen ID 6 to arrive with 435-mile range in 2023
Electric saloon and estate also due to get 200kW charging.
Meanwhile, Autocar can confirm that Volkswagen is planning to upgrade the charging capacity of the ID 3. It will receive a 130kW charging option next July, plus a 170kW option is set to become available by December 2021, allowing a 93-mile range extension on a 10-minute charge.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... range-2023
Äntligen så kommer ID med lite snabbare laddning.
 
			
					
				Re: VW I.D
				Postat: 10 dec 2020 09:59
				av Mickep
				Behåller de priset så kan 170kW versionen bli riktigt intressant (också om de inför gratis laddning på ionity!)
			 
			
					
				Re: VW I.D
				Postat: 10 dec 2020 11:55
				av taliz
				Zalman3 skrev:
Volkswagen ID 6 to arrive with 435-mile range in 2023
Electric saloon and estate also due to get 200kW charging.
Meanwhile, Autocar can confirm that Volkswagen is planning to upgrade the charging capacity of the ID 3. It will receive a 130kW charging option next July, plus a 170kW option is set to become available by December 2021, allowing a 93-mile range extension on a 10-minute charge.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... range-2023
Äntligen så kommer ID med lite snabbare laddning.
 
Kommer det som en OTA eller kräver det ny hårdvara tro?
Med VWs historik är det väl stor risk för det senare.
 
			
					
				Re: VW I.D
				Postat: 10 dec 2020 13:37
				av Maw
				taliz skrev:Zalman3 skrev:
Volkswagen ID 6 to arrive with 435-mile range in 2023
Electric saloon and estate also due to get 200kW charging.
Meanwhile, Autocar can confirm that Volkswagen is planning to upgrade the charging capacity of the ID 3. It will receive a 130kW charging option next July, plus a 170kW option is set to become available by December 2021, allowing a 93-mile range extension on a 10-minute charge.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... range-2023
Äntligen så kommer ID med lite snabbare laddning.
 
Kommer det som en OTA eller kräver det ny hårdvara tro?
Med VWs historik är det väl stor risk för det senare.
 
Med tanke på att den högre hastigheten på 200 kW gäller ID.6 som ligger ett par år bort och inte nuvarande modeller så behövs nog ingen uppdatering via OTA utan den får det nog från början  

 
			
					
				Re: VW I.D
				Postat: 10 dec 2020 14:44
				av PapaD
				Jag blir oerhört förvånad, börjar rent av gå i kyrkan, om jag får uppdaterad laddhastighet OTA som fungerar. Kan aldrig tro att duktiga ingenjörer byggt systemet för framtiden, det vore ju på tok för dyrt. Nej,det är nog framtida bilar som får den hårdvaran.
			 
			
					
				Re: VW I.D
				Postat: 10 dec 2020 14:57
				av Zalman3
				PapaD skrev:Jag blir oerhört förvånad, börjar rent av gå i kyrkan, om jag får uppdaterad laddhastighet OTA som fungerar. Kan aldrig tro att duktiga ingenjörer byggt systemet för framtiden, det vore ju på tok för dyrt. Nej,det är nog framtida bilar som får den hårdvaran.
 
Men uppgraderingen från 50kW till 100kW laddning för en ID3 är väl OTA?
 
			
					
				Re: VW I.D
				Postat: 10 dec 2020 15:11
				av Fredrik j
				Är man väl konspiratoriskt om man tror att man kan ha sparat någon funktion/förbättring som man lika gärna skulle kunnat skicka med från början för att sedan skicka den som OTA? För att visa att man kan.
			 
			
					
				Re: VW I.D
				Postat: 10 dec 2020 15:12
				av Mickep
				Ser inget problem om de kan uppgradera hårdvaran. det blir som att stoppa på så man kan ladda från ccs.
			 
			
					
				Re: VW I.D
				Postat: 10 dec 2020 15:20
				av chaffis75
				Zalman3 skrev:PapaD skrev:Jag blir oerhört förvånad, börjar rent av gå i kyrkan, om jag får uppdaterad laddhastighet OTA som fungerar. Kan aldrig tro att duktiga ingenjörer byggt systemet för framtiden, det vore ju på tok för dyrt. Nej,det är nog framtida bilar som får den hårdvaran.
 
Men uppgraderingen från 50kW till 100kW laddning för en ID3 är väl OTA?
 
Alla id3 som säljs idag har 100 kW standard..
Hur de blir med lilla batteriet låter jag vara osagt..
 
			
					
				Re: VW I.D
				Postat: 10 dec 2020 15:44
				av Zalman3
				chaffis75 skrev:Zalman3 skrev:PapaD skrev:Jag blir oerhört förvånad, börjar rent av gå i kyrkan, om jag får uppdaterad laddhastighet OTA som fungerar. Kan aldrig tro att duktiga ingenjörer byggt systemet för framtiden, det vore ju på tok för dyrt. Nej,det är nog framtida bilar som får den hårdvaran.
 
Men uppgraderingen från 50kW till 100kW laddning för en ID3 är väl OTA?
 
Alla id3 som säljs idag har 100 kW standard..
Hur de blir med lilla batteriet låter jag vara osagt..
 
Och har man 100kW då kan man uppgradera till 125kW med OTA?
 
			
					
				Re: VW I.D
				Postat: 10 dec 2020 16:01
				av thnis
				chaffis75 skrev:Zalman3 skrev:PapaD skrev:Jag blir oerhört förvånad, börjar rent av gå i kyrkan, om jag får uppdaterad laddhastighet OTA som fungerar. Kan aldrig tro att duktiga ingenjörer byggt systemet för framtiden, det vore ju på tok för dyrt. Nej,det är nog framtida bilar som får den hårdvaran.
 
Men uppgraderingen från 50kW till 100kW laddning för en ID3 är väl OTA?
 
Alla id3 som säljs idag har 100 kW standard..
Hur de blir med lilla batteriet låter jag vara osagt..
 
VW har sagt att med det lilla batteriet så blir det 50 kW standard men man kommer kunna betala extra för att få 100 kW
 
			
					
				Re: VW I.D
				Postat: 10 dec 2020 16:05
				av thnis
				Zalman3 skrev:chaffis75 skrev:Zalman3 skrev:PapaD skrev:Jag blir oerhört förvånad, börjar rent av gå i kyrkan, om jag får uppdaterad laddhastighet OTA som fungerar. Kan aldrig tro att duktiga ingenjörer byggt systemet för framtiden, det vore ju på tok för dyrt. Nej,det är nog framtida bilar som får den hårdvaran.
 
Men uppgraderingen från 50kW till 100kW laddning för en ID3 är väl OTA?
 
Alla id3 som säljs idag har 100 kW standard..
Hur de blir med lilla batteriet låter jag vara osagt..
 
Och har man 100kW då kan man uppgradera till 125kW med OTA?
 
Den infon har man väl inte gått ut med annat än att versionen med 77 kWh batteri kommer med 125 kW laddning?
 
			
					
				Re: VW I.D
				Postat: 10 dec 2020 18:21
				av taliz
				Maw skrev:taliz skrev:Zalman3 skrev:
Volkswagen ID 6 to arrive with 435-mile range in 2023
Electric saloon and estate also due to get 200kW charging.
Meanwhile, Autocar can confirm that Volkswagen is planning to upgrade the charging capacity of the ID 3. It will receive a 130kW charging option next July, plus a 170kW option is set to become available by December 2021, allowing a 93-mile range extension on a 10-minute charge.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... range-2023
Äntligen så kommer ID med lite snabbare laddning.
 
Kommer det som en OTA eller kräver det ny hårdvara tro?
Med VWs historik är det väl stor risk för det senare.
 
Med tanke på att den högre hastigheten på 200 kW gäller ID.6 som ligger ett par år bort och inte nuvarande modeller så behövs nog ingen uppdatering via OTA utan den får det nog från början  

 
Jo det fattar jag också. Syftade på 130 respektive  170kw.
 
			
					
				Re: VW I.D
				Postat: 10 dec 2020 18:23
				av taliz
				Hur tillförlitlig är We Connect-appen på ID3?
Jag kör en eGolf 2020 nu och det funkar oftast, men är väldigt segt. Just nu funkar det inte alls, ”something went wrong”.
Funderar på att hyra en ID3 Max härnäst. eGolfens räckvidd är verkligen usel. Med några mil kvar på min 11 mil commute begränsade den hastigheten till 120kmh trots att jag startade med varm bil och 100%. Visst det var lite blött, men ändå 6-7 grader så inte ens vinter riktigt.
			 
			
					
				Re: VW I.D
				Postat: 10 dec 2020 18:58
				av thnis
				taliz skrev:Hur tillförlitlig är We Connect-appen på ID3?
Jag kör en eGolf 2020 nu och det funkar oftast, men är väldigt segt. Just nu funkar det inte alls, ”something went wrong”.
Funderar på att hyra en ID3 Max härnäst. eGolfens räckvidd är verkligen usel. Med några mil kvar på min 11 mil commute begränsade den hastigheten till 120kmh trots att jag startade med varm bil och 100%. Visst det var lite blött, men ändå 6-7 grader så inte ens vinter riktigt.
 
Är nyfiken på vad du kommer tycka om ID3. Om du bestämmer dig för att hyra en.
Btw WeConnect funkar klockrent på våran e-Golf i alla fall. Hade problem med det i början dock. Men löste sig när du bytte ut ngn modul i bilen som hade med uppkopplingen att göra.
 
			
					
				Re: VW I.D
				Postat: 10 dec 2020 19:20
				av PapaD
				De typ 50 ggr jag använt appen så har jag kontakt inom 5 sekunder. Men jag har ingen direkt nytta av den, starta värme skiter jag i, ladda gör jag när jag kommer hem o där står den varmt när jag ska ha den.