Samma här. En e-tron och två M3HelectriC skrev:Känner att denna kan bli ganska populär, så det var lika bra att lägga en reservation även på denna. Jag har ju snart en hel bil låst i olika reservationer

Moderator: Redaktion
Samma här. En e-tron och två M3HelectriC skrev:Känner att denna kan bli ganska populär, så det var lika bra att lägga en reservation även på denna. Jag har ju snart en hel bil låst i olika reservationer
Frun ska ha en M3. Jag har ska byta min MX till våren. Har inte bestämt om det blir en M3 eller Audi ännu. Får se hur det utvecklar sig på laddningsfronten, tror det kommer avgöra om man hänger kvar vid Tesla. Byggkvaliten är till Audis fördel.mjwahl skrev:Jag släpper mina två Model 3 reservationer i veckan. Ser ingen poäng att ha både etron och Model 3.
Om inte annat så kommer du snart slå i taket för antal tecken i signaturen.HelectriC skrev:Känner att denna kan bli ganska populär, så det var lika bra att lägga en reservation även på denna. Jag har ju snart en hel bil låst i olika reservationer
Jag tänker att det är två olika sorters bilar. Model 3 skulle kunna ersätta i3 här hos oss. E-tron skulle kunna ersätta Model S.mjwahl skrev:Jag släpper mina två Model 3 reservationer i veckan. Ser ingen poäng att ha både etron och Model 3.
Nu är det väl inte bara motorerna man sparar på. Drivaxlar, växellådor, kablage, det är dubbla uppsättningar av allt med AWD så det finns nog en del att tjäna.HelectriC skrev:Det är ju inte motorerna som kostar iaf. Peanuts att spara på en elmotor med 150hk mot en på 200hk tex. Men kan ju hända att dom prisar som för fossiler, dvs ju snabbare bil, desto högre pris. Inte ofta man betalar för storleken på tanken när man köper fossilare (förutom några få bilar som erbjuder större tank för ett litet merpris, men det räknas knappast)
sanderik skrev:Förbokade en e-tron för "länge" sedan och haft lite dialog med min åf sedan dess. Fick idag följande info från honom.
Bilen kan specas v43.
Första leverans i Sverige runt v6-7 i samband med vm i Åre.
Prisbild 800-850 för standard. 870-910 för proline.
Förmånsvärden från 2975 netto vid 50% skatt.
Sitter i den intressanta sitsen att min MS85 går ut i december och de två m3 reservationerna som ligger i röret verkar bli senare än Audin. får nog bli först till kvarn principen...
För övrigt borde väl bilen hetat "Audi a6 allroad e-tron"?
Intressant, frugan sa så sent som idag att hon funderade på en ny M3. Sålde vår förra för lite mer än ett år sen då vi skulle bygga hus och behövde en mer praktisk bil, men vore definitivt kul att ha något liknande igen. På många sätt en fantastisk bil men finns ju vissa kompromisser, som komfort och vägljud.mahulkp skrev:Frun ska ha en M3. Jag har ska byta min MX till våren. Har inte bestämt om det blir en M3 eller Audi ännu. Får se hur det utvecklar sig på laddningsfronten, tror det kommer avgöra om man hänger kvar vid Tesla. Byggkvaliten är till Audis fördel.mjwahl skrev:Jag släpper mina två Model 3 reservationer i veckan. Ser ingen poäng att ha både etron och Model 3.
Oj, högre förmånsvärde än Model S alltså.sanderik skrev:Förbokade en e-tron för "länge" sedan och haft lite dialog med min åf sedan dess. Fick idag följande info från honom.
Bilen kan specas v43.
Sitter i den intressanta sitsen att min MS85 går ut i december och de två m3 reservationerna som ligger i röret verkar bli senare än Audin. får nog bli först till kvarn principen...
Var fick du denna info? Enligt Youtube-recensionen i tråden så finns inte detta lullull i basversionen.Laban skrev:Nu är det väl inte bara motorerna man sparar på. Drivaxlar, växellådor, kablage, det är dubbla uppsättningar av allt med AWD så det finns nog en del att tjäna.HelectriC skrev:Det är ju inte motorerna som kostar iaf. Peanuts att spara på en elmotor med 150hk mot en på 200hk tex. Men kan ju hända att dom prisar som för fossiler, dvs ju snabbare bil, desto högre pris. Inte ofta man betalar för storleken på tanken när man köper fossilare (förutom några få bilar som erbjuder större tank för ett litet merpris, men det räknas knappast)
Sen har basversionen 20" fälgar, Bang & Olufsen Premium 3D sound, ventilerade säten och annat lull-lull så det går säkert att trimma ner det en del. Basversionen kallas också "Premium Plus" vilket ger indikationer på att det kommer andra modeller så småningom.
Tycker det är väldigt mycket kombi över den. Min Audi frälste arbetskamrat sa som sagt "ser ut som en A4 allroad". Men inget fel med det, jag tycker de har gjort helt rätt. De hamnar mellan X och S bilmässigt vilket är bra för Audi, Tesla samt köparna.Verdi skrev:Tycker inte den ser ut som en A6 riktigt.
Kanske tolkade detta fel:Legato skrev:Var fick du denna info? Enligt Youtube-recensionen i tråden så finns inte detta lullull i basversionen.
Jag får nog ta och kolla in konfiguratorn själv, hmm, det verkar stämma. Basversionen kallas Premium plus och innehåller allt ovan.
The good news is that you still get a fairly well-equipped car with the base version starting at $74,800 before incentive in the US.
Audi lists the standard feature in the base e-tron, which is weirdly named ‘Premium Plus’:
Audi pre sense city & side assist
Matrix design LED headlights
Bang & Olufsen 3D Premium sound system
Heated & ventilated front seats
MMI® Navigation with Virtual Cockpit Plus
Topview camera with virtual 3D
The base version comes standard with the 20″ 5-spoke design wheels and based on the online configurator, they cannot be changed with the ‘Premium Plus’ version
Legato skrev:Var fick du denna info? Enligt Youtube-recensionen i tråden så finns inte detta lullull i basversionen.Laban skrev:Nu är det väl inte bara motorerna man sparar på. Drivaxlar, växellådor, kablage, det är dubbla uppsättningar av allt med AWD så det finns nog en del att tjäna.HelectriC skrev:Det är ju inte motorerna som kostar iaf. Peanuts att spara på en elmotor med 150hk mot en på 200hk tex. Men kan ju hända att dom prisar som för fossiler, dvs ju snabbare bil, desto högre pris. Inte ofta man betalar för storleken på tanken när man köper fossilare (förutom några få bilar som erbjuder större tank för ett litet merpris, men det räknas knappast)
Sen har basversionen 20" fälgar, Bang & Olufsen Premium 3D sound, ventilerade säten och annat lull-lull så det går säkert att trimma ner det en del. Basversionen kallas också "Premium Plus" vilket ger indikationer på att det kommer andra modeller så småningom.
Det var ju bra Audi går ut tydligt och rejält med vad de kan erbjuda, men hur många enheter (bilar) räknar de med?Laban skrev:Kanske tolkade detta fel:Legato skrev:Var fick du denna info? Enligt Youtube-recensionen i tråden så finns inte detta lullull i basversionen.
https://electrek.co/2018/09/18/audi-e-t ... figurator/
Jag får nog ta och kolla in konfiguratorn själv.
The good news is that you still get a fairly well-equipped car with the base version starting at $74,800 before incentive in the US.
Audi lists the standard feature in the base e-tron, which is weirdly named ‘Premium Plus’:
Audi pre sense city & side assist
Matrix design LED headlights
Bang & Olufsen 3D Premium sound system
Heated & ventilated front seats
MMI® Navigation with Virtual Cockpit Plus
Topview camera with virtual 3D
The base version comes standard with the 20″ 5-spoke design wheels and based on the online configurator, they cannot be changed with the ‘Premium Plus’ version
Nja. Men hade hoppats på att den skulle vara lite mer aggressiv i looken. Typ som q8an... nu känns den faktiskt lite beige...Verdi skrev:sanderik skrev:Förbokade en e-tron för "länge" sedan och haft lite dialog med min åf sedan dess. Fick idag följande info från honom.
Bilen kan specas v43.
Tycker inte den ser ut som en A6 riktigt.
Frågan är ju hur bra Ionity hinner bli till sommaren? Eller när man nu tänker sig en långresa... och vad kostar det?
Så Supercharger-nätverket är färdigbyggt idag? Laddbätverken kommer aldrig bli färdigbyggda...Zalman3 skrev:Ionitys nätverk ska i princip vara färdigbyggt inom 2 år.
Framförallt får man väl hoppas att Ionity inte är klart då...Svenssons skrev:Så Supercharger-nätverket är färdigbyggt idag? Laddbätverken kommer aldrig bli färdigbyggda...Zalman3 skrev:Ionitys nätverk ska i princip vara färdigbyggt inom 2 år.
Seeking Alpha har väl ungefär samma trovärdighet som Charles Ponzi...
Zalman3 skrev:Pratade med en Audi se säljare och han
menar att den baseras på den kinesiska Audi Q5 lång.
Han säger också att det inte är en pappers lansering, utan målsättningen är att leverans tiden ska ligga runt 3-4 månader.
Möjligtvis får man räkna med en något större leveranstid just i början.
Seeking Alpha spekulerar i att Audi säljer ca 70.000 Audi e-tron första året.
Bilar för provkörning ska finnas senast i december.
Och de första leveranserna i Sverige sker runt årsskiftet.
Ionitys nätverk ska i princip vara färdigbyggt inom 2 år.
OTA är ju smidigt men att generellt alls få uppdateringar till sin bil är ju inte speciellt vanligt. Skulle det vara en uppdatering så är den av sådan grad att man inte märker av den.Legato skrev:Har någon förresten läst något om OTA-updates? Tror inte jag sett något om det alls? Känns lite märkligt.