Vi som hämtat ut MYP!

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare
Inlägg: 945
Blev medlem: 26 aug 2021 13:25

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av Honkan »

Halloj det pipper i bilen när jag laddar med hemma laddare, ska det göra det ?
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare
Inlägg: 785
Blev medlem: 03 mar 2022 22:37

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av Ilduce77 »

Jag kollar här också....

Jag har fått datum och klockslag i appen.

Behöver man bekräfta tiden för leverans, som man fått tilldelad i appen, någonstans?

Eller är tiden bokad och klar och det är bara att åka dit och få leverans? :)
Screenshot_2022-06-18-10-57-50-00_dea0ed4dc7fea9051b966dd91d80d9ae.jpg
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av Jeppe_E »

Ilduce77 skrev:
Jag kollar här också....

Jag har fått datum och klockslag i appen.

Behöver man bekräfta tiden för leverans, som man fått tilldelad i appen, någonstans?

Eller är tiden bokad och klar och det är bara att åka dit och få leverans? :)
Lite olika. En del har fått en anvisad tid. Andra får ett SMS där man kan gå in och välja tid. Men ja, eftersom du fått dag och tid, så är det bara att åka dit. Grattis!
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Helblodsprinsen
Inlägg: 18
Blev medlem: 17 maj 2022 12:53

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av Helblodsprinsen »

Hade uthämtning igår Vit MPY och var två saker som jag anmärkte på:
-liten liten repa på glastaket, anmärkte mest så att de kunde fota ifall att jag skulle få en spricka där efter att ha kört bilen. Repan var inget jag bad dem åtgärda.
-stort panelgap vid bakluckan på passagerarsidan. Kollade lite snabbt på två bilar som stod bredvid och de hade ungefär samma.

Annars var allt så perfekt det kan bli med en Tesla
Men- jag har läst många som upplever den tystare än MY från Shanghai, där håller jag tyvärr inte med!
Jag upplever att däckljuden hörs betydligt mer och det är säkert 21” som är boven. Kanske blir bättre efter att däcken är inkörda!
Det är ändå en helt fantastisk bil såklart och idag ska jag ut och åka en jäkla massa, tvätta, göra lackbehandling, montera nya stänkskydd mm. Därav vaknar man vid 07 en söndag och det känns som julafton när man var liten :D
Model 3 SR+ 2020 White/White
Model Y Performance 2022 Midnight/Black beställd
EljoGigo
Inlägg: 70
Blev medlem: 23 maj 2022 15:54

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av EljoGigo »

Såg inte detta vid leveransen, men upptäckte det nu. Är det något att bry sig om och kontakta Tesla eller fortsätter man vara überglücklich över en i övrigt fantastisk bil?
91E9ED0F-CA08-4D1A-A886-B12766E81755.jpeg
EB822318-612E-4E83-A78F-8CB0556BD3D6.jpeg
Användarvisningsbild
Hillstreet
Teslaägare
Inlägg: 64
Blev medlem: 03 jul 2019 19:35

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av Hillstreet »

EljoGigo skrev:
Såg inte detta vid leveransen, men upptäckte det nu. Är det något att bry sig om och kontakta Tesla eller fortsätter man vara überglücklich över en i övrigt fantastisk bil?
Jag hade bokat ett serviceärende. Det där ser ut att kunna poleras bort.
---

2019 Model 3 Performance
2022 Model Y Performance
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare
Inlägg: 785
Blev medlem: 03 mar 2022 22:37

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av Ilduce77 »

Jeppe_E skrev:
Ilduce77 skrev:
Jag kollar här också....

Jag har fått datum och klockslag i appen.

Behöver man bekräfta tiden för leverans, som man fått tilldelad i appen, någonstans?

Eller är tiden bokad och klar och det är bara att åka dit och få leverans? :)
Lite olika. En del har fått en anvisad tid. Andra får ett SMS där man kan gå in och välja tid. Men ja, eftersom du fått dag och tid, så är det bara att åka dit. Grattis!
Tackar! :)

Man har ju haft lite ångest över bonusen och kastats lite fram och tillbaka.... :D
Esandh
Inlägg: 65
Blev medlem: 26 dec 2021 07:01

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av Esandh »

Hämtade ut min vita MYP förra veckan. Beställde 13/1. Såg kanon ut vid upphämtning sånär som på att stänkskydd saknades och förarsätets klädsel inte vet helt sträckt på ett ställe. De bokade ett serviceärende och kommer att fixa detta. Köpte dock egna förstärkta stänkskydd fram och bak. Tycker att bilen ser mycket råare ut med dem än utan.

Upplevelsen vid upphämtningen var klockren. Var där en stund innan och hade kollat upp regnr så jag hittade min bil direkt och gick ett varv runt bilen och dreglade innan jag gick in till deras kontor. Blev väl bemött och det var bara två andra blivande ägare där samtidigt. Min upplevelse av Teslas service och bemötande är såhär långt tveklöst bäst i hela bilbranschen (köpt av Porsche, Audi, Skoda, Toyota samt flera märkesoberoende handlare stora som små tidigare)

Kör förövrigt företagsleasing via DNB och alla dokument var ordnade innan så hade bara med mig körkortet.

Har kört några mil nu och älskar verkligen bilen. Komforten är helt i min smak, lite stötig över korta gupp och hål men alla bilar jag har haft eller kört med lågprofil, sportchassi och 400hk+ har varit likadana eller stötigare.

Att ljudlöst ha fartresurser som en Ferrari F430, utrymmen som en familjekombi och teknik som ett rymdskepp passar en 40-årskrisande tvåbarnspappa som handen i handsken.

Bild nedan med stänkskydd.
7756D8B6-C997-4A4A-974B-945FCC5B15E4.jpeg
Sandman
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare
Inlägg: 785
Blev medlem: 03 mar 2022 22:37

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av Ilduce77 »

Esandh skrev:
.

Att ljudlöst ha fartresurser som en Ferrari F430, utrymmen som en familjekombi och teknik som ett rymdskepp passar en 40-årskrisande tvåbarnspappa som handen i handsken.

Bild nedan med stänkskydd.
Snyggt! :)

Vilka stänkskydd köpte du och var ifrån?

Hur var de att montera?

Tänker också köpa extra..
Esandh
Inlägg: 65
Blev medlem: 26 dec 2021 07:01

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av Esandh »

Köpte förstärkta från Tässla, beskrivningen som medföljer är helt fel men det finns en video i länken som beskriver hur man gör. Lätta att montera. Fick tyvärr inte länken att funka i inlägget.
Sandman
SwedishAdvocate
Inlägg: 5641
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av SwedishAdvocate »

Esandh skrev:
Köpte förstärkta från Tässla, beskrivningen som medföljer är helt fel men det finns en video i länken som beskriver hur man gör. Lätta att montera. Fick tyvärr inte länken att funka i inlägget.
De här kanske?

https://www.xn--tssla-gra.se/model-y/st ... on-model-y
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
piespo
Inlägg: 21
Blev medlem: 20 apr 2022 18:00

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av piespo »

Har nyligen hämtat ut min MYP och är sjukt nöjd men det är två saker som jag stör mig på och tänkte därför höra om det är någon annan som upplever samma sak.

1. Livekameran som går att nå via appen funkar endast att streama när jag är ansluten till Wi-Fi och så fort jag slår av Wi-Fi och testar via mobilnätet så står den bara och tuggar och efter ett tag står det ”Fel. Försök igen” är det fler som upplever samma problem? Polaren kan accessa livekameran via mobilnätet utan problem..

2. Bilens Wi-Fi mottagare hittar inte mitt trådlösa nätverk när jag står parkerad på uppfarten hemma typ 5 meter från ytterdörren. Mobilen kan koppla upp sig utan större problem när jag sitter i bilen. Otroligt irriterande när jag vill kunna ladda ner senaste uppdateringarna etc.

Alla tips på hur jag kan felsökning tas tacksamt emot! :roll:
Användarvisningsbild
Macca
Teslaägare
Inlägg: 11
Blev medlem: 15 jun 2022 23:54

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av Macca »

piespo skrev:
2. Bilens Wi-Fi mottagare hittar inte mitt trådlösa nätverk när jag står parkerad på uppfarten hemma typ 5 meter från ytterdörren. Mobilen kan koppla upp sig utan större problem när jag sitter i bilen. Otroligt irriterande när jag vill kunna ladda ner senaste uppdateringarna etc.

Alla tips på hur jag kan felsökning tas tacksamt emot! :roll:
Min klarar inte heller att ta upp wifi-signalen fast den bara står några få meter från huset så det är inget "fel".
piespo
Inlägg: 21
Blev medlem: 20 apr 2022 18:00

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av piespo »

Macca skrev:
piespo skrev:
2. Bilens Wi-Fi mottagare hittar inte mitt trådlösa nätverk när jag står parkerad på uppfarten hemma typ 5 meter från ytterdörren. Mobilen kan koppla upp sig utan större problem när jag sitter i bilen. Otroligt irriterande när jag vill kunna ladda ner senaste uppdateringarna etc.

Alla tips på hur jag kan felsökning tas tacksamt emot! :roll:
Min klarar inte heller att ta upp wifi-signalen fast den bara står några få meter från huset så det är inget "fel".
Tack för svar! Tråkigt att mottagaren i bilen verkar vara extremt kass!
Ellahills
Inlägg: 11
Blev medlem: 07 jun 2015 11:31

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av Ellahills »

Hämtade ut min i Fredags. Kvalitet i toppklass. Min 2020 XC90 hade diverse ljud och vibrationer men inte den här.
Tycker AP är lite känslig men får lära miu att inte hålla emot så mycket utan bara hålla lätt i ratten.
Bytte ut org främre stänkskydden och satte på förstärkta runt om. Monterat extra display vilket adderar precis det jag saknade från förra bilen, Waze automatiskt vid start.
B965951A-9D4E-4043-B475-54D7904EE3CD.jpeg
77004F6E-D387-422F-8B18-905F73582111.jpeg
48B834CF-57EF-488D-9235-95F0A8088CA8.jpeg
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare
Inlägg: 785
Blev medlem: 03 mar 2022 22:37

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av Ilduce77 »

Ellahills skrev:
Hämtade ut min i Fredags. Kvalitet i toppklass. Min 2020 XC90 hade diverse ljud och vibrationer men inte den här.
Tycker AP är lite känslig men får lära miu att inte hålla emot så mycket utan bara hålla lätt i ratten.
Bytte ut org främre stänkskydden och satte på förstärkta runt om. Monterat extra display vilket adderar precis det jag saknade från förra bilen, Waze automatiskt vid start.
Exakt en sådan display som jag var sugen på... :)
Monterade du själv? Klurigt? Pris?

Var köpte du stänkskydd från? Jag är på jakt.. Ännu så länge lutar det åt Tässla.. Men dina bakre ser inte lika långa ut.. Jag gillar dina.. Eller är det en synvilla..?
Esandh
Inlägg: 65
Blev medlem: 26 dec 2021 07:01

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av Esandh »

SwedishAdvocate skrev:
Esandh skrev:
Köpte förstärkta från Tässla, beskrivningen som medföljer är helt fel men det finns en video i länken som beskriver hur man gör. Lätta att montera. Fick tyvärr inte länken att funka i inlägget.
De här kanske?

https://www.xn--tssla-gra.se/model-y/st ... on-model-y
Exakt!
Sandman
Lurkern
Inlägg: 921
Blev medlem: 20 maj 2022 10:05

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av Lurkern »

Vad är det för display?
SugSnigel
Inlägg: 128
Blev medlem: 15 feb 2019 15:37

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av SugSnigel »

Dags att foliera!

Några tips i Gävleborg/Västernorrland?
EFE673BA-DA00-4E27-8A6E-59CE723F8AB1.jpeg
Model S 90D 2016 - S
Model 3 LR 2020 - S
Model X 100D 2017 - S
Model S 75D 2017 - S
Model 3 LR 2019 - S
2 x Model Y P 2022 - S
Model S 2023 Plaid - S
Model SPL -19 - S
E - Golf -15
Maxus Euniq -22
Mercedes Kleemann SLK55K S8
Beställd CyberTruck Tri x 2
Användarvisningsbild
linx
Teslaägare
Inlägg: 154
Blev medlem: 10 okt 2021 11:13
Referralkod: ts.la/johnnie154249

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av linx »

Vilken skillnad på höjd det är mellan bilarna? Eller är det en synvilla?
Model Y Performance, Svart/Svart - Uthämtad 17 augusti 2022
Tidigare: Model 3 LongRange med 19", Vit/Svart -- Uthämtad 3 december 2021 -- Såld 25 augusti 2022
Användarvisningsbild
Gasglad
Teslaägare
Inlägg: 119
Blev medlem: 01 nov 2019 20:50
Ort: Hudiksvall

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av Gasglad »

Hämtade min idag bilen var jättebra men båda fälgarna på höger sida var skrapade. Får åka på de här ett tag. Bokat SC i augusti för utbyte
Användarvisningsbild
Bengt
Teslaägare
Inlägg: 672
Blev medlem: 05 mar 2014 09:28
Ort: Sollentuna/Viby

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av Bengt »

Hur är det är med framvagnen på Berlinbilarna, är den gjuten i aluminium eller är det fortfarande plåt, någon av er som har kollat?

Tycker jag ser olika uppgifter på nätet.
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Användarvisningsbild
Transportsoren
Teslaägare
Inlägg: 43
Blev medlem: 23 jan 2022 17:31
Referralkod: ts.la/daniel119539

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av Transportsoren »

Bengt skrev:
Hur är det är med framvagnen på Berlinbilarna, är den gjuten i aluminium eller är det fortfarande plåt, någon av er som har kollat?

Tycker jag ser olika uppgifter på nätet.
Fortfarande plåt, Tesla sa ju att det skulle bli stopp i höst för att konfigurera om fabriken.
Men de har ju byggt någon testbil med megacasting fram och nya batteriformatet, dock var det ju inte batterier i utan bara vikter i för krocktest.
Användarvisningsbild
jozi81
Teslaägare
Inlägg: 10
Blev medlem: 10 apr 2022 22:35

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av jozi81 »

Även jag hämtade min vit/svart i dag i Umeå, grymt nöjd efter 30 mil i bilen.
Nästan nöjdast över att dom löste dragkroken direkt. Tog bara 20 minuter extra.
Högsta betyg Umeå!
6A367D37-B140-4964-8FB9-F964F93CC645.jpeg
Hazze7
Inlägg: 13
Blev medlem: 18 mar 2022 10:28

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av Hazze7 »

Hämtade ut min MYP svart i fredags och är supernöjd. Är dock lite fundersam på hur långt man behöver köra innan man får tillgång till AP? Har kört ca 40 mil i helgen, mest mindre sträckor, men den lyser med sin frånvaro. Någon som vet?
Skriv svar