Tycker det låter som ett bra pris för en sådan, hur många mil?Marcus_B skrev: ↑13 feb 2025 10:22Jag blev just kontaktad av min lokala Mercedes-handlare då jag visade intresse för en EQE-sedan vid den förra kampanjen. Jag fick nu ett pris på över 10 000 i månaden, privatleasing för en EQE 350 4 Matic med advancepaket och någon till extrautrustning. Det känns inte ens i närheten av de priser som var på tal i förra kamanjen för strax över 6000 kr för en Mercedes EQE-sedan. Blir intressant om någon annan får ett betydligt bättre pris.SwedishAdvocate skrev: ↑05 feb 2025 12:47Tror dom körde några annonser på blocket för den första 'batchen'. Men dom bilarna tog slut snabbt. Verkar som alla till det lägsta priset var tjingade redan innan handlarna öppnade kl. 9 första kampanjdagen…Dafro skrev: ↑05 feb 2025 11:24Ok du tänker så. Fast bara för att dom hade ett bra pris på ett fåtal bilar som krängdes iväg utan annons så tycker inte jag att det göra denna dealen dålig men visst den var ju bättre men inte tillgänglig för alla.manneson skrev: ↑05 feb 2025 11:13Man fick EQE SUV för 6200 för bara någon månad sedan.Dafro skrev: ↑05 feb 2025 10:21
Varför är det dåligt? Den nya finns ju inte öns än. Jag tycker det verkar grymt bra med tanke på vad en sådan bil kostar, bara värdeminskningen ligger ju på ca 11 500 och ska du låna så blir ju räntan ca 4000 till men visst det är väl med några mil ytterligare men det kostade inte så mycket. Finns även en till på den firman för 8995.
viewtopic.php?p=822003#p822003
Sen skrevs det i tråden om kanske 1-3(?) 'batcher' till, men dom tror jag aldrig det fanns några annonser för…
Bästa privatleasing erbjudanden för stunden
Moderator: Redaktion
Re: Bästa privatleasing erbjudanden för stunden
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Jag borde naturligtvis ha skrivit det, 1500 mil.Dafro skrev: ↑13 feb 2025 11:20Tycker det låter som ett bra pris för en sådan, hur många mil?Marcus_B skrev: ↑13 feb 2025 10:22Jag blev just kontaktad av min lokala Mercedes-handlare då jag visade intresse för en EQE-sedan vid den förra kampanjen. Jag fick nu ett pris på över 10 000 i månaden, privatleasing för en EQE 350 4 Matic med advancepaket och någon till extrautrustning. Det känns inte ens i närheten av de priser som var på tal i förra kamanjen för strax över 6000 kr för en Mercedes EQE-sedan. Blir intressant om någon annan får ett betydligt bättre pris.SwedishAdvocate skrev: ↑05 feb 2025 12:47Tror dom körde några annonser på blocket för den första 'batchen'. Men dom bilarna tog slut snabbt. Verkar som alla till det lägsta priset var tjingade redan innan handlarna öppnade kl. 9 första kampanjdagen…
Sen skrevs det i tråden om kanske 1-3(?) 'batcher' till, men dom tror jag aldrig det fanns några annonser för…
Med tanke på de priser som folk uppgett att de fick vid förra kampanjen så känns det pris jag fick som var 3-4 tusen högre i månaden inte så attraktivt.
Sant men det var ju dammsamlare som dom främst erbjöd till särskilt utvalda.Marcus_B skrev: ↑13 feb 2025 11:28Jag borde naturligtvis ha skrivit det, 1500 mil.Dafro skrev: ↑13 feb 2025 11:20Tycker det låter som ett bra pris för en sådan, hur många mil?Marcus_B skrev: ↑13 feb 2025 10:22Jag blev just kontaktad av min lokala Mercedes-handlare då jag visade intresse för en EQE-sedan vid den förra kampanjen. Jag fick nu ett pris på över 10 000 i månaden, privatleasing för en EQE 350 4 Matic med advancepaket och någon till extrautrustning. Det känns inte ens i närheten av de priser som var på tal i förra kamanjen för strax över 6000 kr för en Mercedes EQE-sedan. Blir intressant om någon annan får ett betydligt bättre pris.SwedishAdvocate skrev: ↑05 feb 2025 12:47Tror dom körde några annonser på blocket för den första 'batchen'. Men dom bilarna tog slut snabbt. Verkar som alla till det lägsta priset var tjingade redan innan handlarna öppnade kl. 9 första kampanjdagen…
Med tanke på de priser som folk uppgett att de fick vid förra kampanjen så känns det pris jag fick som var 3-4 tusen högre i månaden inte så attraktivt.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Ja, det är möjligt att det var oattraktiva bilar. Vad som däremot är märkligt är att den här "kampanjbilen" jag fick offert på verkar ha i princip samma specifikation som en bil utanför kampanjen som jag i november fick ett privatleasingpris på 9057 kr per månad med 1500 mil per år. Jag hade därför förväntat mig att priset skulle vara lägre än så på "kampanjbilarna".Dafro skrev: ↑13 feb 2025 11:38Sant men det var ju dammsamlare som dom främst erbjöd till särskilt utvalda.Marcus_B skrev: ↑13 feb 2025 11:28Jag borde naturligtvis ha skrivit det, 1500 mil.Dafro skrev: ↑13 feb 2025 11:20Tycker det låter som ett bra pris för en sådan, hur många mil?Marcus_B skrev: ↑13 feb 2025 10:22Jag blev just kontaktad av min lokala Mercedes-handlare då jag visade intresse för en EQE-sedan vid den förra kampanjen. Jag fick nu ett pris på över 10 000 i månaden, privatleasing för en EQE 350 4 Matic med advancepaket och någon till extrautrustning. Det känns inte ens i närheten av de priser som var på tal i förra kamanjen för strax över 6000 kr för en Mercedes EQE-sedan. Blir intressant om någon annan får ett betydligt bättre pris.SwedishAdvocate skrev: ↑05 feb 2025 12:47
Tror dom körde några annonser på blocket för den första 'batchen'. Men dom bilarna tog slut snabbt. Verkar som alla till det lägsta priset var tjingade redan innan handlarna öppnade kl. 9 första kampanjdagen…
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Äh, så heter det alltid. Jag leasade en VW Touran med DSG, dragkrok och några utrustningspaket för 3000 kr / mån för några år sen, men fick plocka upp bilen i Göteborg. Försökte få en lokal handlare att matcha men de påstod att de jag leasade ifrån måste gå med förlust och trodde knappt på mig.
Under tiden rusade priserna på avgasbilar och det blev nog en helt okej affär för handlaren jag leasade från ändå
Under tiden rusade priserna på avgasbilar och det blev nog en helt okej affär för handlaren jag leasade från ändå

Model Y LR AWD 2022
Som alltid bör man shoppa runt, kolla med så många som möjligt.
Att lita på att lokala hästhandlaren alltid ger korrekt info är nog inte så klokt..
Att lita på att lokala hästhandlaren alltid ger korrekt info är nog inte så klokt..
-
Jag frågade runt i december om en ”6k-eqe-suv” men var för sent ute.Marcus_B skrev: ↑13 feb 2025 11:28Jag borde naturligtvis ha skrivit det, 1500 mil.Dafro skrev: ↑13 feb 2025 11:20Tycker det låter som ett bra pris för en sådan, hur många mil?Marcus_B skrev: ↑13 feb 2025 10:22Jag blev just kontaktad av min lokala Mercedes-handlare då jag visade intresse för en EQE-sedan vid den förra kampanjen. Jag fick nu ett pris på över 10 000 i månaden, privatleasing för en EQE 350 4 Matic med advancepaket och någon till extrautrustning. Det känns inte ens i närheten av de priser som var på tal i förra kamanjen för strax över 6000 kr för en Mercedes EQE-sedan. Blir intressant om någon annan får ett betydligt bättre pris.SwedishAdvocate skrev: ↑05 feb 2025 12:47Tror dom körde några annonser på blocket för den första 'batchen'. Men dom bilarna tog slut snabbt. Verkar som alla till det lägsta priset var tjingade redan innan handlarna öppnade kl. 9 första kampanjdagen…
säljaren sa dock att det precis varit team-möte och att en ny kampanj kommer på måndag, som skulle gälla hela 2025.
Den har legat uppe och kostat 8500 eller 8995kr i månaden tror jag (eqe suv, 1500 mil, nåt amg/advancepaket).
Ser nu att den är nertagen, höll inte långt in på 2025. Knappast att den sålde så bra att den blev stoppad. Känns inte heller troligt att Mercedes försöker sälja bilarna för 10-14k hela året. Känns som det borde komma en ny kampanj inom en snar framtid.
Vad tror ni om Hongqi EHS7
1000 mil per år 13095kr i månaden, bra deal?
https://carplus.se/bilar/hongqi/hongqi- ... MTAwMH0%3D
Jag tror du är i fel tråd.hksnismo skrev: ↑14 feb 2025 08:58Vad tror ni om Hongqi EHS7

Ioniq 5 FE AWD
Jo det är nog tråden "dyraste privatleasing erbjudanden för stunden" som eftersöksMrRun skrev:Jag tror du är i fel tråd.hksnismo skrev: ↑14 feb 2025 08:58Vad tror ni om Hongqi EHS7

Hehe ja den där bilen förtjänar nästan en "Sämsta privatleasing erbjudanden för stunden"-tråd.
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Antagligen ändå en bättre deal än att köpa bilen.
Jag undrar fortfarande när kinabilarna ska ta över som många säger. Men nån gång lär det ju ske om historian ska upprepa sig - både japaner och koreaner har vi ju sett ner på förr.
Jag undrar fortfarande när kinabilarna ska ta över som många säger. Men nån gång lär det ju ske om historian ska upprepa sig - både japaner och koreaner har vi ju sett ner på förr.
Model Y LR AWD 2022
-
För kinabilarna finns ju en aspekt som inte fanns det gäller japsare och koreaner. Har ju dessutom en tämligen glasklar koppling till det krig i Europa som om ~en vecka går in på fjärde året. Står mer om det i t.ex. den här tråden:
viewtopic.php?p=839286#p839286
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Möller bil i Örebro har en Enyaq 85X i lager för 5187 kr/mån. Det börjar likna något.
Den finns på Blocket om någon är sugen på den.
Den finns på Blocket om någon är sugen på den.
- Sportbilsentusiasten
Prisvärt, förra gen?
Bilnjutare som planera köpa elbil 2025
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
-
Finns det några Enyaq refresh till salu (eller för privatleasing) ute hos handlarna än?…
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
-
Går att beställa, första leveranserna i april om jag minns rätt.SwedishAdvocate skrev: ↑16 feb 2025 23:14Finns det några Enyaq refresh till salu (eller för privatleasing) ute hos handlarna än?…
Nissan Ariya till riktigt bra pris måste jag medge. 3995:- 3000mil/36 månader för lilla 63 kWh batteriet ink service och vinterdäck. 4495:- med stora batteriet på 87 kWh och 4995:- för den fyrhjulsdrivna varianten.
Synd att den laddar lite långsamt. Finns det fler nackdelar?
https://www.bytbil.com/stockholms-lan/p ... 8-17911398
Infotainmentsystemet är uselt. Du kan inte ens ställa maximal laddprocent på batterier. Ljudet är också riktigt dåligt. Men annars är det en stilig och bekväm bil.Baeckman skrev: ↑17 feb 2025 17:29Nissan Ariya till riktigt bra pris måste jag medge. 3995:- 3000mil/36 månader för lilla 63 kWh batteriet ink service och vinterdäck. 4495:- med stora batteriet på 87 kWh och 4995:- för den fyrhjulsdrivna varianten.
- T4s
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tobias894955
Grannen har fått ringa bärgare 2 ggr i vintras tyvärr. Hans arbetsgivare som tvingat honom att ha bilen och har säkert redan kostat mer än vad som besparades mot annat.Baeckman skrev: ↑17 feb 2025 17:29Nissan Ariya till riktigt bra pris måste jag medge. 3995:- 3000mil/36 månader för lilla 63 kWh batteriet ink service och vinterdäck. 4495:- med stora batteriet på 87 kWh och 4995:- för den fyrhjulsdrivna varianten.
Bra information. Jag kommer inte skaffa den men tänkte att det är ändå rätt bra pris och tänkte att någon annan kan vara intresserad.
Tråkigt. Det är ju dock många som får bärga bilar numera. Tänker främst på 12V problematiken.
Tycker det finns bra erbjudande på Cupra Tavascan nu. Fria vinterhjul ingår också.
https://dinbil.se/cupra/erbjudanden/nya ... -340hk-4wd
-
5800kr/mån om man räknar med kontantinsatsen.StureP skrev: ↑19 feb 2025 19:29Tycker det finns bra erbjudande på Cupra Tavascan nu. Fria vinterhjul ingår också.
Det känns som marknadspris för MEB-bilar, men jag hade hellre lagt till 200-300kr för en Enyaq 85X Sportline och köpt begagnade vinterhjul. Då får man drag, HUD och lite annat också.
- Sportbilsentusiasten
Nytt jobb för hustrun i höst med 15-20mil/arbetsdag pendling inkl handling mm. Finns det privatleasing med tre till 4000 mil per år, vilka bilar/bilmärken har det?
Lutar åt att köpa begagnat istället
Bilnjutare som planera köpa elbil 2025
- VW Up 2012 HighUp
- VW Up 2012 HighUp
En begagnad e-Niro eller Kona hade lätt uppfyllt dina kravSportbilsentusiasten skrev: ↑20 feb 2025 05:56Nytt jobb för hustrun i höst med 15-20mil/arbetsdag pendling inkl handling mm. Finns det privatleasing med tre till 4000 mil per år, vilka bilar/bilmärken har det?