Ser ut som aktien kan ta sig upp till 800 idag, däromkring säljer jag och går kort igen, denna värdering under rådande omständigheter känns väldigt hög.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Verkar som Freemont fabriken kan öppna snart igen.
Kan tänka mig att Teslas förmåga att ha få underleverantörer och att tillverka mycket själva, är en stor fördel, när man snabbt vill rampa upp produktionen igen.
Fossilfordonstillverkare pratar om att det tar 2-3 år att nå full fart igen.
Scanias inköpschef: ”Det tar nog 2-3 år innan vi är tillbaka på riktigt”
Hur de 1.200 underleverantörerna klarar sig är av största vikt. Scanias inköpschef Anders Williamsson uppger dock i en artikel i Svenska Dagbladet att endast två av bolagets leverantörer tvingats till rekonstruktion hittills.
Jag vet inte,möjligt att det har en inverkan att folk inte köper dyra saker när många riskerar jobbet men samtidigt är leveransen beställningar gjorda av folk hemifrån för någon månad sedan. En nedsläckning av internet hade varit dödsstöten för Tesla, men apokalypsen har inte nått så långt.vi hade en högkonjunktur för bara 2 månader sedan. Så det är inte en ekonomisk kris utan en reaktionär kris som beror på åtgärder. Folk kommer ha en uppdämt behov att spendera när det hela är över. Kina har kommit igång, och de kan leverera produkter till andra fabriker. Då kan hjulen börja snurra i smått (folk måste ännu vara hemma men tillverkning och framför allt matproduktion) skriker efter arbetskraft.Tjänster och kultur kommer att vara begränsad ca ett halvår. (även resande) men övriga kommer att kunna komma igång. Efterfrågan finns, men just nu är den hindrad.
Jag vet inte,möjligt att det har en inverkan att folk inte köper dyra saker när många riskerar jobbet men samtidigt är leveransen beställningar gjorda av folk hemifrån för någon månad sedan. En nedsläckning av internet hade varit dödsstöten för Tesla, men apokalypsen har inte nått så långt.vi hade en högkonjunktur för bara 2 månader sedan. Så det är inte en ekonomisk kris utan en reaktionär kris som beror på åtgärder. Folk kommer ha en uppdämt behov att spendera när det hela är över. Kina har kommit igång, och de kan leverera produkter till andra fabriker. Då kan hjulen börja snurra i smått (folk måste ännu vara hemma men tillverkning och framför allt matproduktion) skriker efter arbetskraft.Tjänster och kultur kommer att vara begränsad ca ett halvår. (även resande) men övriga kommer att kunna komma igång. Efterfrågan finns, men just nu är den hindrad.
Efterfrågan dämpas såklart när folk blir av med jobben och/eller upplever en otrygghet. Är tyvärr inte särskilt troligt att vi går direkt tillbaka till högkonjunktur när det här är "över". Om det nånsin blir som förr. Covid-19 kommer nog finnas där som något man kan få i många år. Dock inte i samma omfattning som nu.
Jag vet inte,möjligt att det har en inverkan att folk inte köper dyra saker när många riskerar jobbet men samtidigt är leveransen beställningar gjorda av folk hemifrån för någon månad sedan. En nedsläckning av internet hade varit dödsstöten för Tesla, men apokalypsen har inte nått så långt.vi hade en högkonjunktur för bara 2 månader sedan. Så det är inte en ekonomisk kris utan en reaktionär kris som beror på åtgärder. Folk kommer ha en uppdämt behov att spendera när det hela är över. Kina har kommit igång, och de kan leverera produkter till andra fabriker. Då kan hjulen börja snurra i smått (folk måste ännu vara hemma men tillverkning och framför allt matproduktion) skriker efter arbetskraft.Tjänster och kultur kommer att vara begränsad ca ett halvår. (även resande) men övriga kommer att kunna komma igång. Efterfrågan finns, men just nu är den hindrad.
Efterfrågan dämpas såklart när folk blir av med jobben och/eller upplever en otrygghet. Är tyvärr inte särskilt troligt att vi går direkt tillbaka till högkonjunktur när det här är "över". Om det nånsin blir som förr. Covid-19 kommer nog finnas där som något man kan få i många år. Dock inte i samma omfattning som nu.
Nej, det kommer inte bli som förr. Det kommer bli bättre. Mänskligheten har varit med om långt mycket värre och vi har alltid fortsatt vår ekonomiska expansion. Miljontals människor lyfts från fattigdom till konsumerande medelklass varje år. Alla marknader kommer fortsätta växa tack vare det. Vi får även numera större tillgång till billig förnyelsebar energi för varje år som går vilket gör att industrier kommer kunna växa än snabbare framöver än vad de har gjort historiskt.
En liten sjukdom är obehagligt för stunden och vi kommer minnas den länge. Men i det stora hela spelar den ingen roll.
Jag vet inte,möjligt att det har en inverkan att folk inte köper dyra saker när många riskerar jobbet men samtidigt är leveransen beställningar gjorda av folk hemifrån för någon månad sedan. En nedsläckning av internet hade varit dödsstöten för Tesla, men apokalypsen har inte nått så långt.vi hade en högkonjunktur för bara 2 månader sedan. Så det är inte en ekonomisk kris utan en reaktionär kris som beror på åtgärder. Folk kommer ha en uppdämt behov att spendera när det hela är över. Kina har kommit igång, och de kan leverera produkter till andra fabriker. Då kan hjulen börja snurra i smått (folk måste ännu vara hemma men tillverkning och framför allt matproduktion) skriker efter arbetskraft.Tjänster och kultur kommer att vara begränsad ca ett halvår. (även resande) men övriga kommer att kunna komma igång. Efterfrågan finns, men just nu är den hindrad.
Efterfrågan dämpas såklart när folk blir av med jobben och/eller upplever en otrygghet. Är tyvärr inte särskilt troligt att vi går direkt tillbaka till högkonjunktur när det här är "över". Om det nånsin blir som förr. Covid-19 kommer nog finnas där som något man kan få i många år. Dock inte i samma omfattning som nu.
Nej, det kommer inte bli som förr. Det kommer bli bättre. Mänskligheten har varit med om långt mycket värre och vi har alltid fortsatt vår ekonomiska expansion. Miljontals människor lyfts från fattigdom till konsumerande medelklass varje år. Alla marknader kommer fortsätta växa tack vare det. Vi får även numera större tillgång till billig förnyelsebar energi för varje år som går vilket gör att industrier kommer kunna växa än snabbare framöver än vad de har gjort historiskt.
En liten sjukdom är obehagligt för stunden och vi kommer minnas den länge. Men i det stora hela spelar den ingen roll.
”Obehaglig för stunden...?”
Jag tror inte du säger så om en när och kär går bort i denna ”lilla” sjukdom. Däremot är ett sådant uttalande väldigt obehagligt när såpass många drabbas av denna dråpare.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Jag vet inte,möjligt att det har en inverkan att folk inte köper dyra saker när många riskerar jobbet men samtidigt är leveransen beställningar gjorda av folk hemifrån för någon månad sedan. En nedsläckning av internet hade varit dödsstöten för Tesla, men apokalypsen har inte nått så långt.vi hade en högkonjunktur för bara 2 månader sedan. Så det är inte en ekonomisk kris utan en reaktionär kris som beror på åtgärder. Folk kommer ha en uppdämt behov att spendera när det hela är över. Kina har kommit igång, och de kan leverera produkter till andra fabriker. Då kan hjulen börja snurra i smått (folk måste ännu vara hemma men tillverkning och framför allt matproduktion) skriker efter arbetskraft.Tjänster och kultur kommer att vara begränsad ca ett halvår. (även resande) men övriga kommer att kunna komma igång. Efterfrågan finns, men just nu är den hindrad.
Efterfrågan dämpas såklart när folk blir av med jobben och/eller upplever en otrygghet. Är tyvärr inte särskilt troligt att vi går direkt tillbaka till högkonjunktur när det här är "över". Om det nånsin blir som förr. Covid-19 kommer nog finnas där som något man kan få i många år. Dock inte i samma omfattning som nu.
Nej, det kommer inte bli som förr. Det kommer bli bättre. Mänskligheten har varit med om långt mycket värre och vi har alltid fortsatt vår ekonomiska expansion. Miljontals människor lyfts från fattigdom till konsumerande medelklass varje år. Alla marknader kommer fortsätta växa tack vare det. Vi får även numera större tillgång till billig förnyelsebar energi för varje år som går vilket gör att industrier kommer kunna växa än snabbare framöver än vad de har gjort historiskt.
En liten sjukdom är obehagligt för stunden och vi kommer minnas den länge. Men i det stora hela spelar den ingen roll.
”Obehaglig för stunden...?”
Jag tror inte du säger så om en när och kär går bort i denna ”lilla” sjukdom. Däremot är ett sådant uttalande väldigt obehagligt när såpass många drabbas av denna dråpare.
Jag ber om ursäkt om någon tog illa vid sig. Jag menar bara att vi inte ska ge upp och tro att världen är förstörd för all framtid pga Corona för det är antagligen inte sant.
Vi har alla haft nära och kära som gått bort i sjukdomar. Ja, det är så hemskt att man knappt ens kan tänka på det. Men den här tråden handlar väl om aktien Tesla och hur aktiemarknaden kommer se ut efter den här krisen. Den ekonomiska utvecklingen kommer fortsätta i än högre takt som den alltid har gjort. Teslas nuvarande börsvärde reflekterar det. Tror man på något annat ska man sälja alla sina aktier med en gång.
Jag vet inte,möjligt att det har en inverkan att folk inte köper dyra saker när många riskerar jobbet men samtidigt är leveransen beställningar gjorda av folk hemifrån för någon månad sedan. En nedsläckning av internet hade varit dödsstöten för Tesla, men apokalypsen har inte nått så långt.vi hade en högkonjunktur för bara 2 månader sedan. Så det är inte en ekonomisk kris utan en reaktionär kris som beror på åtgärder. Folk kommer ha en uppdämt behov att spendera när det hela är över. Kina har kommit igång, och de kan leverera produkter till andra fabriker. Då kan hjulen börja snurra i smått (folk måste ännu vara hemma men tillverkning och framför allt matproduktion) skriker efter arbetskraft.Tjänster och kultur kommer att vara begränsad ca ett halvår. (även resande) men övriga kommer att kunna komma igång. Efterfrågan finns, men just nu är den hindrad.
Efterfrågan dämpas såklart när folk blir av med jobben och/eller upplever en otrygghet. Är tyvärr inte särskilt troligt att vi går direkt tillbaka till högkonjunktur när det här är "över". Om det nånsin blir som förr. Covid-19 kommer nog finnas där som något man kan få i många år. Dock inte i samma omfattning som nu.
Nej, det kommer inte bli som förr. Det kommer bli bättre. Mänskligheten har varit med om långt mycket värre och vi har alltid fortsatt vår ekonomiska expansion. Miljontals människor lyfts från fattigdom till konsumerande medelklass varje år. Alla marknader kommer fortsätta växa tack vare det. Vi får även numera större tillgång till billig förnyelsebar energi för varje år som går vilket gör att industrier kommer kunna växa än snabbare framöver än vad de har gjort historiskt.
En liten sjukdom är obehagligt för stunden och vi kommer minnas den länge. Men i det stora hela spelar den ingen roll.
Jovisst. Men det kan ju bli en flera år lång svacka trots det.
Och där dök den, lite till så ska nog jag köpa in mig lite grann
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
The confidence in Tesla is based on Morgan Stanley asking investors which of the three companies they would give $10 billion to for five years to invest in developing and manufacturing all-electric and autonomous vehicles. Only 20% of respondents chose GM; 24% picked Toyota; and 56% selected Tesla.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Procenten säger inte så mycket egentligen. Det är bättre att göra som amerikanarna och räkna dollar(points).
Vid ett värde av $180 som aktien stod i slutet av förra våren så är 10% $18. Med dagens aktiekurs är 10% $73. Det är rätt stor skillnad. Trevligt om man har mycket aktier
Procenten säger inte så mycket egentligen. Det är bättre att göra som amerikanarna och räkna dollar(points).
Vid ett värde av $180 som aktien stod i slutet av förra våren så är 10% $18. Med dagens aktiekurs är 10% $73. Det är rätt stor skillnad. Trevligt om man har mycket aktier
Tycker tvärtom att procenten är det enda relevanta. Håller inte heller med om att amerikanarna räknar dollar, de räknar oftast också i procent. Tar du en lista på "gainers" så baseras den alltid på den procentuella utvecklingen (allt annat vore såklart absurt).
Har du $1 miljon i 1-centsaktier och $1 miljon i $1000-aktier så är det viss skillnad om den förstnämnda ökar $1 i värde vs den sistnämnda
Procenten säger inte så mycket egentligen. Det är bättre att göra som amerikanarna och räkna dollar(points).
Vid ett värde av $180 som aktien stod i slutet av förra våren så är 10% $18. Med dagens aktiekurs är 10% $73. Det är rätt stor skillnad. Trevligt om man har mycket aktier
Tycker tvärtom att procenten är det enda relevanta. Håller inte heller med om att amerikanarna räknar dollar, de räknar oftast också i procent. Tar du en lista på "gainers" så baseras den alltid på den procentuella utvecklingen (allt annat vore såklart absurt).
Har du $1 miljon i 1-centsaktier och $1 miljon i $1000-aktier så är det viss skillnad om den förstnämnda ökar $1 i värde vs den sistnämnda
Japp, avkastning räknar man i procent och förmögenhet i kronor (eller dollar eller vad man nu äger)
Procenten säger inte så mycket egentligen. Det är bättre att göra som amerikanarna och räkna dollar(points).
Vid ett värde av $180 som aktien stod i slutet av förra våren så är 10% $18. Med dagens aktiekurs är 10% $73. Det är rätt stor skillnad. Trevligt om man har mycket aktier
Tycker tvärtom att procenten är det enda relevanta. Håller inte heller med om att amerikanarna räknar dollar, de räknar oftast också i procent. Tar du en lista på "gainers" så baseras den alltid på den procentuella utvecklingen (allt annat vore såklart absurt).
Har du $1 miljon i 1-centsaktier och $1 miljon i $1000-aktier så är det viss skillnad om den förstnämnda ökar $1 i värde vs den sistnämnda
Japp, avkastning räknar man i procent och förmögenhet i kronor (eller dollar eller vad man nu äger)
Ja det är definitivt skillnad i det fallet
Amerikanarna använder rätt ofta points vilket är mer relevant för aktier man känner till. Visst det är fortfarande 10% men det krävs nästan 4ggr så mycket kapital för att orsaka den rörelsen nu vilket är bullish om något. Det är ju också skillnad när det kanske tickar in en halv årslön på kontot på en timme istället för någon månadslön som det var för ett år sedan.
Jag bryr mig alltid bara om värdeutvecklingen iaf och bedömer hur aktien presterar efter det.
Det pratas om att Tesla har 60% chans att komma in i SP500.
Gör man det, då måste vissa fonder köpa Tesla, vilket innebär att kursen höjs pga dessa "tvångsköp".
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension