Re: Blästrade trösklar
Postat: 26 sep 2019 23:56
Här går killen från Michigan igenom sin bil efter lackskador. Han har kört 18000 miles och har flera kilometer grusväg till och från bostaden.
Har du ingen bild på din egen bil?default skrev:Uppdatering från mig som haft flagade färg. Tesla kommer att göra någon sorts åtgärd på den sidan där det har flagat men inte på den andra sidan som också är rejält prickig. P.g.a att det inte går att kommunicera med SC så vet jag inte exakt hur mycket man ska lacka. Jag ska försöka övertala dom att åtgärda andra sidan också när jag är på plats, om de vägrar så ska jag be lackfirman ge en offert på det. Efter detta blir det transparent film + stänkskydd.
Jag kan inte förklara hur usel kommunikationen varit. Flera på Tesla (jag har ringt försäljning för de är de enda som svarar) har sagt att de inte ens har telefoner på SC längre vilket låter helt sjukt. Jag hade tidigare viss kontakt via mail men de har slutat svara på dessa också. Jag höll på att lacka ur totalt då bilen ska in på fredag och jag bor 40 mil från SC och hade ingen information om hur länge de skulle ha bilen och om jag behövde fixa hyrbil. Tillslut fick jag ett SMS där de säger att de ska ha bilen inne en vecka och lånebil finns. I SMSet står också att de inte kan ringa. Skratta eller gråta, avgör själv.
På sätt och vis är jag positivt överraskad då jag inte trodde de skulle göra någon åtgärd alls. Samtidigt har min samlade bild av Tesla Sverige blivit sämre efter detta, trots åtgärden. Jag vågar heller inte ropa hej ännu innan jag ser att det blir bra. Till de som skrivit i tråden att jag överdriver och att detta problem finns på alla bilmärken så såg jag nyss en bild på facebook. Jag tror vi kan fastslå att vissa Model 3 har problem med kvalitén på lacken
Läs trådenSnap02 skrev:Har du ingen bild på din egen bil?default skrev:Uppdatering från mig som haft flagade färg. Tesla kommer att göra någon sorts åtgärd på den sidan där det har flagat men inte på den andra sidan som också är rejält prickig. P.g.a att det inte går att kommunicera med SC så vet jag inte exakt hur mycket man ska lacka. Jag ska försöka övertala dom att åtgärda andra sidan också när jag är på plats, om de vägrar så ska jag be lackfirman ge en offert på det. Efter detta blir det transparent film + stänkskydd.
Jag kan inte förklara hur usel kommunikationen varit. Flera på Tesla (jag har ringt försäljning för de är de enda som svarar) har sagt att de inte ens har telefoner på SC längre vilket låter helt sjukt. Jag hade tidigare viss kontakt via mail men de har slutat svara på dessa också. Jag höll på att lacka ur totalt då bilen ska in på fredag och jag bor 40 mil från SC och hade ingen information om hur länge de skulle ha bilen och om jag behövde fixa hyrbil. Tillslut fick jag ett SMS där de säger att de ska ha bilen inne en vecka och lånebil finns. I SMSet står också att de inte kan ringa. Skratta eller gråta, avgör själv.
På sätt och vis är jag positivt överraskad då jag inte trodde de skulle göra någon åtgärd alls. Samtidigt har min samlade bild av Tesla Sverige blivit sämre efter detta, trots åtgärden. Jag vågar heller inte ropa hej ännu innan jag ser att det blir bra. Till de som skrivit i tråden att jag överdriver och att detta problem finns på alla bilmärken så såg jag nyss en bild på facebook. Jag tror vi kan fastslå att vissa Model 3 har problem med kvalitén på lacken
Har inte tillstymmelse till lackproblrm på min tesla 3 svart efter 1650 mil.
Samma sak på en tesla träff ingen hade problem där heller. Det enda som cirkulerar är gamla bilder på nätet typ den du postade.
Om problemet varit stort så hade det garanterats funnits bilder på det o inte bara dom bilder från ägaren i Kanada eller finländaren.
Ändå ska alla montera stänkskydd.pefreli skrev:Som konstaterats tidigare verkar detta ha drabbat max runt 1% av ägarna.
Men det är såklart tråkigt för dem som blir drabbade.
helfoliering, vad får du betala för det för på model 3?erikande02 skrev:Väldigt många bilmärken har någon form av stänkskydd monterade. Främst framhjulsdrivna bilar av förklarliga skäl.
När jag tittar på olika fabrikat och modeller upptäcker jag att hybrider oftare än andra inte har stänkskydd.
Antagligen beror detta på luftmotståndet och aerodynamiken.
Vad jag har förstått så är modell 3 ett praktexemplar vad gäller aerodynamik och då förstår man varför den saknar stänkskydd från fabrik.
Jag har beställt en multicoat vit och lägger pengarna på att helfoliera bilen när den kommer med clearbra. Stänkskydd åker på ögona bums. Även om det ger mig några kilometer kortare räckvidd.
Det hade jag gjort oavsett vilken bil jag köpt för 700k.
det lät inte så farligt, trodde du skulle säga 20-26...erikande02 skrev:15k inkl. Moms
Även om det inte rostar är det ju inte så kul om färgen försvinner, på bilden har jag bara kört runt 500 mil och i princip inget på grus. Det som syns längre bak är bara reflektioner.tor-ake skrev:Bakom bakhjulen finns ingen lackad plåt som kan rosta. Man får alltså välja själv om man tycker smutsränder från hjulsprutet är fulast eller om stänkskyddet är fulast. Bilen håller sig mycket renare med alla fyra stänkskydden på plats, helt klart.
Model 3 har ju inte funnits ens en enda hel vinter än, började ju levereras i mars, så eventuella rostproblem har inte visat sig än.Snap02 skrev:Det är som sagt få som har några problem, men oavsett trist om man får det. Jag har kört Ditec behandling, gasar inte som fan, tvättar bilen o sköter om den. Har inte ett märke efter 1680 mil.
Jag har hittills aldrig sett en rostig tesla oavsett modell o dom har funnits ett tag nu.
Se https://electrek.co/2017/08/22/tesla-mo ... alloy-mix/Klintan skrev:Model 3 har ju inte funnits ens en enda hel vinter än, började ju levereras i mars, så eventuella rostproblem har inte visat sig än.Snap02 skrev:Det är som sagt få som har några problem, men oavsett trist om man får det. Jag har kört Ditec behandling, gasar inte som fan, tvättar bilen o sköter om den. Har inte ett märke efter 1680 mil.
Jag har hittills aldrig sett en rostig tesla oavsett modell o dom har funnits ett tag nu.
Model S och X har aluminiumkaross och rostar därför inte.
Attans jag som redan satt dit stänklappar...point1 skrev:Tydligen kommer även vi i Sverige få det, fick svar från en Tesla Sales advisor att alla Model 3:or får det "automatiskt monterat innan och efter leverans".
Automatiskt monterat efter leverans? Hur ska det gå till? Kommer de kalla in alla bilar? Låter inte realistiskt.point1 skrev:Tydligen kommer även vi i Sverige få det, fick svar från en Tesla Sales advisor att alla Model 3:or får det "automatiskt monterat innan och efter leverans".
Mer i ämnet;MaxE skrev:Verkar som att ägare i Canada skall få ett allväderskit.