Re: Model 3 - officiell Sverigepremiär imorgon 14/11!
Postat: 22 nov 2018 13:55
Inte en Model Y?
https://teslaclubsweden.se/forum/
Både Tesla X och Y kan vara intressanta. Men X är lite för stor och kostsam tycker jag.ovelundkvist skrev:Inte en Model Y?
Kontigt, jag hhåller samma tid trots av vi 6 timmar efterSeregon skrev:Liknande för mig, men kvart i nio istället. Enda problemet är att AP:n inte tycker att jag håller i ratten tillräckligt så jag måste ge lite extra tyngd till och från.Jeppe_E skrev:Det är nog fel på mig. Jag har en hand tjugo i åtta på ratten, armbågen vilandes på dörrpanelens armbågsstöd. Ser hela instrumentpanelen på min XC60. Men jag är ju ingen kille (mer gubbe) och inte speciellt stressad i trafiken heller.
![]()
![]()
Dessutom körs det väl med AM/PM? Själv kör jag med tiden 7:38.Pontus skrev:Kontigt, jag hhåller samma tid trots av vi 6 timmar efterSeregon skrev:Liknande för mig, men kvart i nio istället. Enda problemet är att AP:n inte tycker att jag håller i ratten tillräckligt så jag måste ge lite extra tyngd till och från.Jeppe_E skrev:Det är nog fel på mig. Jag har en hand tjugo i åtta på ratten, armbågen vilandes på dörrpanelens armbågsstöd. Ser hela instrumentpanelen på min XC60. Men jag är ju ingen kille (mer gubbe) och inte speciellt stressad i trafiken heller.
![]()
![]()
men det räcker bra men en hand där och armbågen i dörren för att AP ska känna det som att jag håller i rätten när man kör med den.
Du kan ju dock vika ner plattan och lägga den i botten på den djupa delen på MS.HelectriC skrev:Bagaget är också ganska stort och plattan för den djupa delen passar bra att trycka längre in i bagaget när man använder den djupa delen (något jag saknar på MS)..
HelectriC skrev:Idag var jag också och kollade på M3 och måste säga att jag är imponerad. Mycket bättre stabilitet i inredningen än MS. Bagaget är också ganska stort och plattan för den djupa delen passar bra att trycka längre in i bagaget när man använder den djupa delen (något jag saknar på MS). Ratten kunde haft lite högre premiumkänsla, men annars tror jag detta blir en väldigt trevlig bil och jag kan inte för allt i världen se att man väljer tex en e-Niro framför M3.
Jag tror inte det är några problem att ha M3 som första bil, så länge man inte har barnvagn eller fler än 2 barn.
dd88 skrev:HelectriC skrev:Idag var jag också och kollade på M3 och måste säga att jag är imponerad. Mycket bättre stabilitet i inredningen än MS. Bagaget är också ganska stort och plattan för den djupa delen passar bra att trycka längre in i bagaget när man använder den djupa delen (något jag saknar på MS). Ratten kunde haft lite högre premiumkänsla, men annars tror jag detta blir en väldigt trevlig bil och jag kan inte för allt i världen se att man väljer tex en e-Niro framför M3.
Jag tror inte det är några problem att ha M3 som första bil, så länge man inte har barnvagn eller fler än 2 barn.
Var själv och tittade på Model 3 idag (M3 är en heeeelt annan bil) och både farhågor och förväntningar infriades. Två saker jag reagerade på var hur mörkt det vara i bagaget. Hon som visade bilen ursäktade sig tom att dom inte hade bättre belysning i hallen, men finns det ingen belysning i bilen?
Det andra var att jag satt så extremt dåligt i baksätet. Är ”bara” 184 men jag satt så det inte fanns något stöd under låren, skulle inte vilja åka många mil där. Kändes lite som att sätta sig vid ungarnas matbord på förskolan.
Funkar det? Oavsett så tycker jag lösningen där den ligger på den högre nivån längre in i bagaget är bättre. Då kan man också lasta grejer i den djupa delen för att sen ”lägga på locket”. Det är lite problematiskt i MS där man inte har nånstans att göra av locket under tiden man fyller den djupa delen om man sen vill lägga locket på.EV vs ICE skrev:Du kan ju dock vika ner plattan och lägga den i botten på den djupa delen på MS.HelectriC skrev:Bagaget är också ganska stort och plattan för den djupa delen passar bra att trycka längre in i bagaget när man använder den djupa delen (något jag saknar på MS)..
Men jag föredrar att hålla 5:40PM framför 5:40AM. Eller om vi säger xx:40 så blir det ju rätt helt oavsettSvenssons skrev:Dessutom körs det väl med AM/PM? Själv kör jag med tiden 7:38.Pontus skrev:Kontigt, jag hhåller samma tid trots av vi 6 timmar efterSeregon skrev:Liknande för mig, men kvart i nio istället. Enda problemet är att AP:n inte tycker att jag håller i ratten tillräckligt så jag måste ge lite extra tyngd till och från.Jeppe_E skrev:Det är nog fel på mig. Jag har en hand tjugo i åtta på ratten, armbågen vilandes på dörrpanelens armbågsstöd. Ser hela instrumentpanelen på min XC60. Men jag är ju ingen kille (mer gubbe) och inte speciellt stressad i trafiken heller.
![]()
![]()
men det räcker bra men en hand där och armbågen i dörren för att AP ska känna det som att jag håller i rätten när man kör med den.
Yes, vik upp "fliken" och kör ner plattan till vänster först så lägger den sig platt på golvet där nere. Men det hjälper ju inte om du vill göra som ovan.HelectriC skrev:Funkar det? Oavsett så tycker jag lösningen där den ligger på den högre nivån längre in i bagaget är bättre. Då kan man också lasta grejer i den djupa delen för att sen ”lägga på locket”. Det är lite problematiskt i MS där man inte har nånstans att göra av locket under tiden man fyller den djupa delen om man sen vill lägga locket på.EV vs ICE skrev:Du kan ju dock vika ner plattan och lägga den i botten på den djupa delen på MS.HelectriC skrev:Bagaget är också ganska stort och plattan för den djupa delen passar bra att trycka längre in i bagaget när man använder den djupa delen (något jag saknar på MS)..
Plattan i mattan verkar ju annars vara ett bekant koncept för Tesla-förare.EV vs ICE skrev:Yes, vik upp "fliken" och kör ner plattan till vänster först så lägger den sig platt på golvet där nere. Men det hjälper ju inte om du vill göra som ovan.HelectriC skrev:Funkar det? Oavsett så tycker jag lösningen där den ligger på den högre nivån längre in i bagaget är bättre. Då kan man också lasta grejer i den djupa delen för att sen ”lägga på locket”. Det är lite problematiskt i MS där man inte har nånstans att göra av locket under tiden man fyller den djupa delen om man sen vill lägga locket på.EV vs ICE skrev:Du kan ju dock vika ner plattan och lägga den i botten på den djupa delen på MS.HelectriC skrev:Bagaget är också ganska stort och plattan för den djupa delen passar bra att trycka längre in i bagaget när man använder den djupa delen (något jag saknar på MS)..
Vi tänkte åka och titta på den i Täby iafTiborBlomhall skrev:Var i butiken i MoS nu på morgonen. En enda pers som kollade på Model 3, ingen kö.
Teslas butik är den enda i hela jäkla centrumet som INTE har nån Black Friday erbjudande![]()
Bilen står där i bara två dagar till, söndag 25:e är sista dagen. Sen på natten till måndag flyttas den till Täby C och kommer stå i Teslas utställningslokal där 26 nov - 10 dec.
Personligen skulle jag gissa att i Täby kommer man få lite mer tid på sig att kolla detaljer, då det borde bli mindre kö där. Alla som ville se bilen i Stockholm har redan sett den (ingen resonerade väl som så att jag orkar inte bila till MoS, jag väntar två veckor tills den kommer till Täby?) och butiken i Täby är mer undanskymd än den i MoS. Fast jag kan ha fel (fråga bara min fru om sånt).
Bjelke skrev:Vi tänkte åka och titta på den i Täby iafTiborBlomhall skrev:Var i butiken i MoS nu på morgonen. En enda pers som kollade på Model 3, ingen kö.
Teslas butik är den enda i hela jäkla centrumet som INTE har nån Black Friday erbjudande![]()
Bilen står där i bara två dagar till, söndag 25:e är sista dagen. Sen på natten till måndag flyttas den till Täby C och kommer stå i Teslas utställningslokal där 26 nov - 10 dec.
Personligen skulle jag gissa att i Täby kommer man få lite mer tid på sig att kolla detaljer, då det borde bli mindre kö där. Alla som ville se bilen i Stockholm har redan sett den (ingen resonerade väl som så att jag orkar inte bila till MoS, jag väntar två veckor tills den kommer till Täby?) och butiken i Täby är mer undanskymd än den i MoS. Fast jag kan ha fel (fråga bara min fru om sånt).
naj, inte Dunkin, blääää, smakar ju bara kemikalier. Får alltid ont i magen efter en sådanBjelke skrev:Ja Täby är riktigt najs iaf men MOS är typ aldrig mer!
Synd bara att dunkande munkarna är borta numera
Perfekt det är ju då msn får tid att lära känna bilen lite bättre. Var där samma tid igår igen och fick lite mer tid att leka med displayen men då var det fortfarande liten kö.TiborBlomhall skrev:Var i butiken i MoS nu på morgonen. En enda pers som kollade på Model 3, ingen kö.
Teslas butik är den enda i hela jäkla centrumet som INTE har nån Black Friday erbjudande![]()
Bilen står där i bara två dagar till, söndag 25:e är sista dagen. Sen på natten till måndag flyttas den till Täby C och kommer stå i Teslas utställningslokal där 26 nov - 10 dec.
Personligen skulle jag gissa att i Täby kommer man få lite mer tid på sig att kolla detaljer, då det borde bli mindre kö där. Alla som ville se bilen i Stockholm har redan sett den (ingen resonerade väl som så att jag orkar inte bila till MoS, jag väntar två veckor tills den kommer till Täby?) och butiken i Täby är mer undanskymd än den i MoS. Fast jag kan ha fel (fråga bara min fru om sånt).
Trean kommer gå fint med barnvagn enl mig.HelectriC skrev:Idag var jag också och kollade på M3 och måste säga att jag är imponerad. Mycket bättre stabilitet i inredningen än MS. Bagaget är också ganska stort och plattan för den djupa delen passar bra att trycka längre in i bagaget när man använder den djupa delen (något jag saknar på MS). Ratten kunde haft lite högre premiumkänsla, men annars tror jag detta blir en väldigt trevlig bil och jag kan inte för allt i världen se att man väljer tex en e-Niro framför M3.
Jag tror inte det är några problem att ha M3 som första bil, så länge man inte har barnvagn eller fler än 2 barn.
Vad var så negativt nu jämfört med vad du trodde i förväg? Var enligt min tvåminuterstitt bara bättre än jag trodde när jag reserveradeOfarligTesla skrev:Jag har iaf avbrutit min reservation nu efter att ha sett den, känns lite trist då jag hoppades på 3an så jag kunde skaffat en P, men så är det ibland. Bra att vi fick sitta i den så pass tidigt iaf.
Gillade inte inredningen. Tyckte det var för mycket ren plast. I Model S är det iaf "vegan leather" (plast) så det mesta är lite soft touch och trevligare. Samt att jag slog i knät i skärmen flera ggr under den lilla tiden jag satte, så fort jag rörde foten från gasen. Sitter även bättre i S både fram och bak.Lofet2 skrev:Vad var så negativt nu jämfört med vad du trodde i förväg? Var enligt min tvåminuterstitt bara bättre än jag trodde när jag reserveradeOfarligTesla skrev:Jag har iaf avbrutit min reservation nu efter att ha sett den, känns lite trist då jag hoppades på 3an så jag kunde skaffat en P, men så är det ibland. Bra att vi fick sitta i den så pass tidigt iaf.