Re: Vilken båt kommer treorna med?
Postat: 13 feb 2019 11:05
Ingen chans att slippa nummerplåtshållaren ser jag... 

Hur vet vi det? Bilarna går ju med lastbil sista biten oavsett vilken hamn. Vad missar jag? Är det lastbilens ursprung eller något helt annat som avslöjar?TiborBlomhall skrev:Vi fick alltså svar på vår fråga om bilarna kommer med båt eller långtradare från Belgien.
Hoppades på lite fler dock.
Hödlmayr logistics har en stor hub i Belgien. Hade bilarna skeppats från exempelvis Gbg hamn -> Sthlm så hade det förmodligen varit något skandinaviskt logistikbolag som använtsOldschoolWarfare skrev:Hur vet vi det? Bilarna går ju med lastbil sista biten oavsett vilken hamn. Vad missar jag? Är det lastbilens ursprung eller något helt annat som avslöjar?TiborBlomhall skrev:Vi fick alltså svar på vår fråga om bilarna kommer med båt eller långtradare från Belgien.
Hoppades på lite fler dock.
Där min vita 3a ju!Tars skrev:SC i Upplandsväsby
Man kan väl ställa biltransportbilen på en lastbilstransportbåt också.helix skrev:Hödlmayr logistics har en stor hub i Belgien. Hade bilarna skeppats från exempelvis Gbg hamn -> Sthlm så hade det förmodligen varit något skandinaviskt logistikbolag som använtsOldschoolWarfare skrev:Hur vet vi det? Bilarna går ju med lastbil sista biten oavsett vilken hamn. Vad missar jag? Är det lastbilens ursprung eller något helt annat som avslöjar?TiborBlomhall skrev:Vi fick alltså svar på vår fråga om bilarna kommer med båt eller långtradare från Belgien.
Hoppades på lite fler dock.
Och ställa lastbilstransportbåten på en båttranssportbåtbylund skrev:Man kan väl ställa biltransportbilen på en lastbilstransportbåt också.
Ska hämta en svart P på morgonen de 20/2 klockan 09:00.Tars skrev:SC i Upplandsväsby
Tveksamt om Tesla skulle vilja ha bilar stående en hel vecka innan leverans.Segelflygaren skrev:Ska hämta en svart P på morgonen de 20/2 klockan 09:00.
Tror ni att det där är min?
Kanske är personalens bilar eller ännu fler demobilar.Surfaren skrev:Tveksamt om Tesla skulle vilja ha bilar stående en hel vecka innan leverans.Segelflygaren skrev:Ska hämta en svart P på morgonen de 20/2 klockan 09:00.
Tror ni att det där är min?
Har du nån källa på att det var 600 st? Det var ju en hel delMDurante skrev:Kom 600st med båt idag till Drammen.
Känner en som arbetar i hamnen, tror han har koll som loadmasterOldschoolWarfare skrev:Har du nån källa på att det var 600 st? Det var ju en hel delMDurante skrev:Kom 600st med båt idag till Drammen.
Glovis Courage är utanför Baja California på väg mot Panama.AndreasA skrev:Golden Ray har precis ändrat sin AIS att hon ska till Kina. Hon ligger dock fortfarande vid pir 80. De 2 senaste båtarna har gått Kina och det finns ingen på väg till Europa mellan SF och Panama (eller glömmer jag någon?).
Borde bara finnas utrymme för en båt till om Tesla ska klara av att leverera till alla som fått indikation på leverans innan mars månad är slut (en båt från SF alltså).
Cscc Europe passerar Dominikanska republiken nu.
Tack, glömde bort henne. Då har vi 3 båtar att hålla koll på, ska bli spännande att se om det blir en fjärde (jag kommer sluta hålla koll när jag får min bilhakan_k skrev:Glovis Courage är utanför Baja California på väg mot Panama.
Kostar extra med skyddsplastDadid skrev:Jag förstår inte skyddsplastrutinen riktigt.
Utförandet verkar lite slumpmässigt.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Samma här.AndreasA skrev:Tack, glömde bort henne. Då har vi 3 båtar att hålla koll på, ska bli spännande att se om det blir en fjärde (jag kommer sluta hålla koll när jag får min bilhakan_k skrev:Glovis Courage är utanför Baja California på väg mot Panama.).
Det kanske är skyddsplast som är Elons present till de som bokade första dagen.Dadid skrev:Jag förstår inte skyddsplastrutinen riktigt.
Utförandet verkar lite slumpmässigt.