Någon borde skriva ny text till Rosenströms Lurad...pegs skrev:Ingen som fått en programuppdatering ännu?
Första bilden på en svensk tesla med V7.0
Moderator: Redaktion
Re: Första bilden på en svensk tesla med V7.0
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Oftast segwayprylar. Reservdelar eller reparerade maskiner. Det är inte ofta jag skickar nått, så det är väl det som är problemet. Glömmer mellan gångerna.Herr X skrev:Vad skickar du då? Prover på olika resistenta bakterier?Martinen skrev:Det är ändå omständligt att skicka grejer till Norge tycker så.
Jag har norskt AS men handlar i stort sett bara med svenska AB. Fungerar helt smärtfritt. Att skicka grejer fram och tillbaka är också en barnlek.
Det krävs en del extra dokument jämfört när man skickar inom EU. Dessutom har DHL varit ovanligt jobbiga dom senaste gångerna och bytt rutiner mm.
- Nicklas
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ida2603
Jo, det hoppas och tror jag de satsar på... Det är ju bara lunch ännu i det förlovade landetSegelflygaren skrev:Tror ni inte att den börjar komma ut i natt?

Okej jag ångrar mig - du har rätt.. vissa grejer är lite meckigare. Prylar med tull är pyssel.Martinen skrev:Oftast segwayprylar. Reservdelar eller reparerade maskiner. Det är inte ofta jag skickar nått, så det är väl det som är problemet. Glömmer mellan gångerna.
Det krävs en del extra dokument jämfört när man skickar inom EU.
Mat är lite extra meck också eftersom det är tull på viss mat. Höll på med lite matimport för ett tag sedan.
http://www.dn.se/motor/tullmiss-med-koe ... -miljoner/
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Programvaran är klar och någonstans sitter någon och kan starta distributionen.
Vad är det som stoppar? Det skulle vara uppfriskande med lite transparens och ett klart besked.
Det är 2015, det är inte så att verktygen för kommunikation saknas...
Vad är det som stoppar? Det skulle vara uppfriskande med lite transparens och ett klart besked.
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Tesla jobbar inte så.pegs skrev:Programvaran är klar och någonstans sitter någon och kan starta distributionen.

- Segelflygaren
- Teslaägare
Och hur hade det fungerat om det varit ett annat bilmärke?dstr skrev:Tesla jobbar inte så.pegs skrev:Programvaran är klar och någonstans sitter någon och kan starta distributionen.
"Det här är XC90 T8, den har lane assist" - och så har bilfan det när den levereras.Segelflygaren skrev:
Och hur hade det fungerat om det varit ett annat bilmärke?
Tesla för över ett år sedan: "Det här är p85d med autopilot"...
Vem var det som provkörde en demobil med AP, då vet vi väl direkt om man måste ha ett finger på rätten. Hur var det?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Antar att det inte var 7.0 eller hade du tur?Plinder skrev:Min bil är på service idag och jag fick precis en notis om att någon uppdatering har installerats. Om några timmar får jag se...
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
- Segelflygaren
- Teslaägare
"Det här är XC90 T8, den har lane assist" - och så har bilfan det när den levereras.dstr skrev:Segelflygaren skrev:
Och hur hade det fungerat om det varit ett annat bilmärke?
Tesla för över ett år sedan: "Det här är p85d med autopilot"...[/O
Och om du köpt en Volvo utan denna funktion vid leverans så slipper du fundera på när den kommer, för svaret är aldrig.
Första bilden på en svensk tesla med V7.0
+1 segelflygaren
Kia EV9
Tidigare Teslor:
Tesla model S P85 Lud - 15
Tesla. model X P90 Lud - 17
Tesla model Y LR- 21
Tidigare Teslor:
Tesla model S P85 Lud - 15
Tesla. model X P90 Lud - 17
Tesla model Y LR- 21
...och jag hade inte heller betalt för denSegelflygaren skrev:
Och om du köpt en Volvo utan denna funktion vid leverans så slipper du fundera på när den kommer, för svaret är aldrig.
- Segelflygaren
- Teslaägare
Personligen skulle jag inte betala särskilt många kronor för en autopilot som bara fungerar upp till 50 km/h, vad kostar Volvos?dstr skrev:...och jag hade inte heller betalt för denSegelflygaren skrev:
För mig handlar det mer om principen att man levererar det man tar betalt för.Segelflygaren skrev:Personligen skulle jag inte betala särskilt många kronor för en autopilot som bara fungerar upp till 50 km/h, vad kostar Volvos?
Att just du börjar debatera kring detta får mig verkligen att fundera över hur mkt det kostade att köpa din tystnad.
Känns lovande att just du skriver detSegelflygaren skrev:Personligen skulle jag inte betala särskilt många kronor för en autopilot som bara fungerar upp till 50 km/h ...

Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Hahapegs skrev:Känns lovande att just du skriver detSegelflygaren skrev:Personligen skulle jag inte betala särskilt många kronor för en autopilot som bara fungerar upp till 50 km/h ...
Nu klarar iofs Volvos högre farter.
Volvo och Mercedes har dock en feature jag inte riktigt gillar - att låsa på bilen framför och följa den. Kör den av vägen så följer du efter. Man får ju hoppas att Teslan är smartare än så...
- Segelflygaren
- Teslaägare
dstr skrev:För mig handlar det mer om principen att man levererar det man tar betalt för.Segelflygaren skrev:Personligen skulle jag inte betala särskilt många kronor för en autopilot som bara fungerar upp till 50 km/h, vad kostar Volvos?
Att just du börjar debatera kring detta får mig verkligen att fundera över hur mkt det kostade att köpa din tystnad.
Det vore bra om vi kan hålla detta till sakfrågan i stället för personpåhopp, och ja jag känner mig påhoppad.
När jag beställde var det åtminstone klart för mig att bilen inte skulle levereras med Autopilot, sen att det tagit längre tid än vad Elon sagt är förstås tråkigt. Alternativet hade varit att man inte sagt något alls och förmodligen tagit samma belopp för den adaptiva farthållaren och det automatiska halv/heljuset. Och ärligt talat tror jag att även du beställt detta, med tanke på att du verkar ha de flesta tillvalen.
Personligen tycker jag att det är häftigt att vänta på en ny programvara.
Kan meddela att jag inte behövde ha något finger på ratten vid AP.Pontus skrev:Vem var det som provkörde en demobil med AP, då vet vi väl direkt om man måste ha ett finger på rätten. Hur var det?
VW ID.7 GTX Tourer -25
Tesla Model S 100D -18 - Såld
Cyklar på Scott E-Silence 20
Tesla Model S 100D -18 - Såld
Cyklar på Scott E-Silence 20
- Segelflygaren
- Teslaägare
Jag var in på Volvos hemsida och letade efter funktionen utan att hitta den. Kan du förklara hur den fungerar och upp till vilken fart. För det är väl inte så att den "studsar" mellan linjerna?dstr skrev:Volvo och Mercedes har dock en feature jag inte riktigt gillar - att låsa på bilen framför och följa den. Kör den av vägen så följer du efter. Man får ju hoppas att Teslan är smartare än så...
Jag går in här o ser en massa inlägg men inget som hör till topicen förutom mannen som körde AP från avenyn
Försöker tejpa backsensorn som ramlat in i bakskärmen i hopp om att den ska fungera till AP kommer...

Försöker tejpa backsensorn som ramlat in i bakskärmen i hopp om att den ska fungera till AP kommer...

Någon som fått V. 7 ännu? Fredagen börjar lida mot sitt slut.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Jag pratade med en Tesla-säljare idag och han trodde tidigast nästa vecka...
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre