Man undrar hur/om bara detta faktum kommer att påverka kursen ytterligare?
/fth
Moderator: Redaktion
Nog en bra idé att ta bort eller ändra limit på den ordern innan opening bellJocce skrev:Jag la säljorder på 955. Var nära igår men ingen Cigarr
/Jocce
Jag har ett gäng bull från när jag försökte "fånga de fallande knivarna" under den stora nedgången tidigare, dom har återuppstått från dom döda och tickar på bra nudstr skrev:Jag är nöjd att jag bytte mina bear mot bull igår. Synd bara att jag fegade på beloppet.
https://www.tesmanian.com/blogs/tesmani ... r-globally
Tesla stock (NASDAQ: TSLA) went up more than 5% on Wednesday June 10th during the trading hours on the new of Semi Trucks Now Ready For Volume Production, Leaked Email By Elon Musk
Now the electric automaker has a market cap of close to $184 billion, surpassed Toyota $181 billion became #1 most valuable automaker in the world.
Och? Finns många korthus som har tagits till skyarna innan de landar/rasar.Alfred skrev:Nej. Nikola är ett korthus utan substans som lever på hypen runt Tesla.
Och varför skulle inte ett korthus kunna bli mer värt än GM och Ford en stund?Alfred skrev:Nej. Nikola är ett korthus utan substans som lever på hypen runt Tesla.
Nej, det har du såklart rätt i. Men med den investeringsfilosofin kan man ju lika gärna köpa trisslotter.Fredrik j skrev:Och varför skulle inte ett korthus kunna bli mer värt än GM och Ford en stund?Alfred skrev:Nej. Nikola är ett korthus utan substans som lever på hypen runt Tesla.
Alfred skrev:Nej, det har du såklart rätt i. Men med den investeringsfilosofin kan man ju lika gärna köpa trisslotter.Fredrik j skrev:Och varför skulle inte ett korthus kunna bli mer värt än GM och Ford en stund?Alfred skrev:Nej. Nikola är ett korthus utan substans som lever på hypen runt Tesla.
Post-corona-med-världshistoriens-största-kvantitativa-lättnader-yra?fth skrev:Även NASDAQ Composite på ATH, passerade 10,000 nyss, galet!
Post-corona-yra?
/fth
Nikola har ju ingenting utom ett gäng depositionslösa reservationer. Vem som helst kan gå in och skriva upp sig på dussintals bilar utan att betala något eller lova något.ChristerSjo skrev:Alfred skrev:Nej, det har du såklart rätt i. Men med den investeringsfilosofin kan man ju lika gärna köpa trisslotter.Fredrik j skrev:Och varför skulle inte ett korthus kunna bli mer värt än GM och Ford en stund?Alfred skrev:Nej. Nikola är ett korthus utan substans som lever på hypen runt Tesla.
Jo det var det många som gjorde på 80-90 talet. Klimatet som rådde då var det hype kring dessa aktier Fermenta och Framtidsfarbriken är väll bara några exempel. Felaktig "hype" vet man inte förrän efteråt.
Det är ingen investeringsfilosofi. Bara en iaktagelse.Alfred skrev:Nej, det har du såklart rätt i. Men med den investeringsfilosofin kan man ju lika gärna köpa trisslotter.Fredrik j skrev:Och varför skulle inte ett korthus kunna bli mer värt än GM och Ford en stund?Alfred skrev:Nej. Nikola är ett korthus utan substans som lever på hypen runt Tesla.
Jag tror faktiskt jag (för första gången?) hann före @Zalman3 den här gångenLegato skrev:Över $1000 men tror även det är första gången som Tesla är världens högst värderade biltillverkare?
$188 miljarder för Tesla och $183 miljarder för Toyota just nu. Riktigt bananas.
Edit såg att Zalman redan skrivit om detta, men bananas är det hur som
/fthfth skrev:Helt galet, sannolikt så blir idag alltså Tesla den största biltillverkaren i världen map börsvärde![]()
![]()
Ett tips Tibor är att Tesla aktien går lite upp och nerTiborBlomhall skrev:...å så är de nu tvåa igen
Vad är det egentligen som motiverar Tesla’s värdering jfr med övriga:TiborBlomhall skrev:...å så är de nu tvåa igen
-All of the aboveVoltAmpere skrev:Vad är det egentligen som motiverar Tesla’s värdering jfr med övriga:TiborBlomhall skrev:...å så är de nu tvåa igen
-Batteriteknik?
-Självkörandeteknik?
-Mjukvara?
-Kommande modeller, såsom Semi & Cybertruck?
-Något annat?