chaffis75 skrev:What a smart ass..HelectriC skrev:Vad händer när de 300kWh är slut då?Svirre skrev:Cirkel K har nyligen satt upp en 300 kwh laddare i Ryd Linköping, och just nu har dom gratis laddning![]()
![]()

Moderator: Redaktion
chaffis75 skrev:What a smart ass..HelectriC skrev:Vad händer när de 300kWh är slut då?Svirre skrev:Cirkel K har nyligen satt upp en 300 kwh laddare i Ryd Linköping, och just nu har dom gratis laddning![]()
![]()
Äkta TCS-nördshumor, me like!chaffis75 skrev:What a smart ass..HelectriC skrev:Vad händer när de 300kWh är slut då?Svirre skrev:Cirkel K har nyligen satt upp en 300 kwh laddare i Ryd Linköping, och just nu har dom gratis laddning![]()
![]()
Jo, appstrulet är ett känt gissel.Off Grid Byggaren skrev:Vid Ytterån funkade inte appen. Provade fyra gånger och bytte även laddare. Den började starta upp och godkände betalningen, men efter 30 sekunder avslutades laddningen.
Med rfid-laddkortet funkade det bra. Går inte att åka på långresa utan laddkort.
Då laddar man laddaren. Är väl ganska logiskt eller?HelectriC skrev:Vad händer när de 300kWh är slut då?Svirre skrev:Cirkel K har nyligen satt upp en 300 kwh laddare i Ryd Linköping, och just nu har dom gratis laddning
Aa, shit hur kan jag missa denna uppenbara lösningmati skrev:Då laddar man laddaren. Är väl ganska logiskt eller?HelectriC skrev:Vad händer när de 300kWh är slut då?Svirre skrev:Cirkel K har nyligen satt upp en 300 kwh laddare i Ryd Linköping, och just nu har dom gratis laddning
Off Grid Byggaren skrev:Jag kan konstatera att ABRP stämmer väldigt bra. Nu hade jag hård motvind, regnskurar och senare snöfall så det drog upp förbrukningen lite. Drog ner lite på E.on laddaren då det är nästan dubbla priset där.
. Min uppgraderade lunchbar funkade perfekt:
Vid Ytterån funkade inte appen. Provade fyra gånger och bytte även laddare. Den började starta upp och godkände betalningen, men efter 30 sekunder avslutades laddningen.
Med rfid-laddkortet funkade det bra. Går inte att åka på långresa utan laddkort.
Nej det är inte så lyckad laddplats vid Ytterån. Den första platsen delas med serviceplats för däcktryck och rengöring av vindrutan.Gargamel skrev:Sista bilden ser inte så släpvagnsvänligt ut.
Den i mantorp funkar för släp och samma i värnamo (båda cirkle k-mackarnas).
Off Grid Byggaren skrev:Jag kan konstatera att ABRP stämmer väldigt bra. Nu hade jag hård motvind, regnskurar och senare snöfall så det drog upp förbrukningen lite. Drog ner lite på E.on laddaren då det är nästan dubbla priset där.
. Min uppgraderade lunchbar funkade perfekt:
Vid Ytterån funkade inte appen. Provade fyra gånger och bytte även laddare. Den började starta upp och godkände betalningen, men efter 30 sekunder avslutades laddningen.
Imponerande!martinot skrev:
Bor nära, kan kolla nästa gång jag åker förbi, men sist jag såg det för nån vecka sen var det fortfarande bara en grop.Lophornis skrev:Vad händer i Gävle?
Ionity framfart är ju under kritik se på Tesla de har väl öppnat ett antal suc redan i år.
Äsch du har ju snart en Tesla så....Lophornis skrev:Vad händer i Gävle?
Ionity framfart är ju under kritik se på Tesla de har väl öppnat ett antal suc redan i år.
Om det är gropen bredvid Bee-laddaren vid Circle K på vägen mot Valbo så är det fortfarande en grop...joel80 skrev:Bor nära, kan kolla nästa gång jag åker förbi, men sist jag såg det för nån vecka sen var det fortfarande bara en grop.Lophornis skrev:Vad händer i Gävle?
Den vi har nu ska säljas. Fast andra bilen vi har är också en Hyundai ioniq 28kWh.Bjelke skrev:Äsch du har ju snart en Tesla så....Lophornis skrev:Vad händer i Gävle?
Ionity framfart är ju under kritik se på Tesla de har väl öppnat ett antal suc redan i år.![]()
ska du behålla den du har nu förresten?
Det blir ju lite billigare med e-tron abonnemanget. Och så länge man kör med gratisåret kostar det enbart 3:30kr/kWh utan månadsavgift. ABRP tar inte med detta i kalkylen.mikebike skrev:650:- för 70 kWh och 30 mil?
Just Ionity är apdyrt om man inte har abonnemang. :/mikebike skrev:650:- för 70 kWh och 30 mil?
Det priset är utan avtal hos Ionity.mikebike skrev:650:- för 70 kWh och 30 mil?
Blir värdelöst att ladda i Södertälje.Lophornis skrev:Södertälje ska nu få ytterligare två laddare enl fb så stänger de av de andra under tiden de installerar två till.
Aldrig upplevt det på Tesla SuC. Även om det säkert förekommer idioter som parkerar där som inte hör hemma, så räddas det nog oftast av att SuC har så många laddare och kräver så mycket mark att de normalt ligger en lite längre bit från bensinmackarna (vilket är en nackdel att man får promenera en bit längre).Gargamel skrev:Blir värdelöst att ladda i Södertälje.Lophornis skrev:Södertälje ska nu få ytterligare två laddare enl fb så stänger de av de andra under tiden de installerar två till.
Var på vägen hem idag efter en långresa över helgen.
Hela macken var ockuperad av bränslebilar som stod som en hög skrotbilar, de hade inte ens ställt sig i p-rutorna, utan stod parkerade överallt och blockerade laddarna.
Bra förslag!borgward skrev:When in Södertälje: Varför inte ladda med 300kw här istället?
https://chargefinder.com/se/ladda-elbil ... ufc/m6gge8