Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Postat: 05 dec 2021 12:09
Helt rätt, inga andra som köar så är det ju bara att ladda på, fast det skulle jag inte orka. Hade åkt hem och laddat istället.
https://teslaclubsweden.se/forum/
...och 90% av de som står där och laddar har säkert inte ens timpris utan har läst i tidningen att "det är dyrt" att ladda hemma.Gargamel skrev:Jädrans vilken trafik det var till stolparna idag, måste vara elpriset hemma som gjort det billigare för folk att ladda på CK.
Och även om dom haft timpris så är det ju mkt billigare att ladda på natten än på CK.dfa skrev:...och 90% av de som står där och laddar har säkert inte ens timpris utan har läst i tidningen att "det är dyrt" att ladda hemma.Gargamel skrev:Jädrans vilken trafik det var till stolparna idag, måste vara elpriset hemma som gjort det billigare för folk att ladda på CK.
Har flera gånger råkat ut för samma sak. Jag har själv helt tappat förtroende för CK när det gäller laddning (vi tankar fortsatt diesel där).Gargamel skrev:Snabbladdaren på CK listas som tillgänglig, men lyser kommunist-rött så det skriker om det på laddarna och fungerar ej, inte ens en sådan simpel grej kan CK få rädd, att visa status på laddarna som stämmer med verkligheten.
Har ni påtalat de för CK? Finns ju en chans de kan bli bättre även om de borde fatta de själva.martinot skrev:Har flera gånger råkat ut för samma sak. Jag har själv helt tappat förtroende för CK när det gäller laddning (vi tankar fortsatt diesel där).Gargamel skrev:Snabbladdaren på CK listas som tillgänglig, men lyser kommunist-rött så det skriker om det på laddarna och fungerar ej, inte ens en sådan simpel grej kan CK få rädd, att visa status på laddarna som stämmer med verkligheten.
Nej, jag har faktiskt tagit den lata vägen och gett upp att försöka ladda på CK.chaffis75 skrev:Har ni påtalat de för CK? Finns ju en chans de kan bli bättre även om de borde fatta de själva.martinot skrev:Har flera gånger råkat ut för samma sak. Jag har själv helt tappat förtroende för CK när det gäller laddning (vi tankar fortsatt diesel där).Gargamel skrev:Snabbladdaren på CK listas som tillgänglig, men lyser kommunist-rött så det skriker om det på laddarna och fungerar ej, inte ens en sådan simpel grej kan CK få rädd, att visa status på laddarna som stämmer med verkligheten.
Samma. Så det får väl bli en överraskning.Off Grid Byggaren skrev:Fick ett meddelande i appen att Circle k elbilsladdning har fått nya betalmetoder.
Kan dock inte se vad det är för nyheter?
Jag kom vidare till att ett nytt avtal på fyra sidor skulle godkännas, innan jag kunde gå vidare igen.Gargamel skrev:Samma. Så det får väl bli en överraskning.Off Grid Byggaren skrev:Fick ett meddelande i appen att Circle k elbilsladdning har fått nya betalmetoder.
Kan dock inte se vad det är för nyheter?
Sedan blir jag konstant utloggat från appjäveln, vilket är riktigt irriterande.
Gargamel skrev:Laddar på ck igen.
Börjar med att reservera 2 x 600kr för att första starten aldrig funkar längre, utan måste starta slöladdaren 2 gånger.
Sedan vad är det 3+ veckor sedan snabbladdaren pajade och fortfarande är trasig..
Varje gång du ska starta laddning så reserverar de 600kr spridare du inte har deras kort / kredit.Off Grid Byggaren skrev:Gargamel skrev:Laddar på ck igen.
Börjar med att reservera 2 x 600kr för att första starten aldrig funkar längre, utan måste starta slöladdaren 2 gånger.
Sedan vad är det 3+ veckor sedan snabbladdaren pajade och fortfarande är trasig..
Ok, så det nya är att Circle K reserverar 600:- på kortet varje gång ett försök till laddning görs?
Hur var det tidigare?
Och att de inte verkar ha en organisation för att reparera trasiga laddare?
Skärholmen?Gargamel skrev:Laddar på ck igen.
Börjar med att reservera 2 x 600kr för att första starten aldrig funkar längre, utan måste starta slöladdaren 2 gånger.
Sedan vad är det 3+ veckor sedan snabbladdaren pajade och fortfarande är trasig..
JuppHoppsan_84 skrev:Skärholmen?Gargamel skrev:Laddar på ck igen.
Börjar med att reservera 2 x 600kr för att första starten aldrig funkar längre, utan måste starta slöladdaren 2 gånger.
Sedan vad är det 3+ veckor sedan snabbladdaren pajade och fortfarande är trasig..
Har ju ingen betydelse de reserverar pengarna, de tar ju bort revervationen så snart laddningen avslutas.Gargamel skrev:Varje gång du ska starta laddning så reserverar de 600kr spridare du inte har deras kort / kredit.Off Grid Byggaren skrev:Gargamel skrev:Laddar på ck igen.
Börjar med att reservera 2 x 600kr för att första starten aldrig funkar längre, utan måste starta slöladdaren 2 gånger.
Sedan vad är det 3+ veckor sedan snabbladdaren pajade och fortfarande är trasig..
Ok, så det nya är att Circle K reserverar 600:- på kortet varje gång ett försök till laddning görs?
Hur var det tidigare?
Och att de inte verkar ha en organisation för att reparera trasiga laddare?
De verkar inte kunna Laga laddaren. Men nu står iaf rätt status i appen som på laddaren
Nix, det händer ofta att reservationer ligger kvar upp till 3 dygn efter de reserverats, pga av någon kommunikations-bugg mellan macken å banken.chaffis75 skrev:Har ju ingen betydelse de reserverar pengarna, de tar ju bort revervationen så snart laddningen avslutas.Gargamel skrev:Varje gång du ska starta laddning så reserverar de 600kr spridare du inte har deras kort / kredit.Off Grid Byggaren skrev:Gargamel skrev:Laddar på ck igen.
Börjar med att reservera 2 x 600kr för att första starten aldrig funkar längre, utan måste starta slöladdaren 2 gånger.
Sedan vad är det 3+ veckor sedan snabbladdaren pajade och fortfarande är trasig..
Ok, så det nya är att Circle K reserverar 600:- på kortet varje gång ett försök till laddning görs?
Hur var det tidigare?
Och att de inte verkar ha en organisation för att reparera trasiga laddare?
De verkar inte kunna Laga laddaren. Men nu står iaf rätt status i appen som på laddaren
Jag tycker det verkar som om C-K gör skillnad på deras "egna" laddare som är de man ser i appen och som var fri laddning på ett par månader i höstas, och de som Ionity låtit sätta upp på C-K-mackarna så det kanske inte "hjälper" om de säger "nu har vi byggt 10 nya laddstationer" om det inte är den typen du tänkte använda, t.ex att det kommer fler ionity-stationer och du "bara" har appen för C-Ks egna för där syns inte ionitys, och då får du galet höga priset osv.dfa skrev:För er som liksom jag som funderar på vad som händer med utbyggnaden verkar CK har satsat en hel del på Danmark under hösten där de nu som exempel har totalt 18 laddare bara i CPH området (enligt appen)
Tyvärr verkar satsningen i Sverige ha fått stå tillbaka då jag inte ser att man öppnat någon ny laddstation här på ett tag, kanske på grund av utbyggnaden i Danmark.
Det är så CK måste satsa; sätt upp 18 laddpunkter per station. Det är det enda sättet att inte bara ta upp konkurrensen med Tesla SuC, men även för att skapa en positiv kundupplevelse för elbilister.dfa skrev:För er som liksom jag som funderar på vad som händer med utbyggnaden verkar CK har satsat en hel del på Danmark under hösten där de nu som exempel har totalt 18 laddare bara i CPH området (enligt appen)
De har inte 18 laddpunkter per station, utan totalt 18 i hela området. Max 6 på en station.martinot skrev:Det är så CK måste satsa; sätt upp 18 laddpunkter per station. Det är det enda sättet att inte bara ta upp konkurrensen med Tesla SuC, men även för att skapa en positiv kundupplevelse för elbilister.dfa skrev:För er som liksom jag som funderar på vad som händer med utbyggnaden verkar CK har satsat en hel del på Danmark under hösten där de nu som exempel har totalt 18 laddare bara i CPH området (enligt appen)
Helt ärligt, bryr mig inte även om de är fel.. Kör dessutom med kredit kort så ännu mindre betydelse då..Gargamel skrev:Nix, det händer ofta att reservationer ligger kvar upp till 3 dygn efter de reserverats, pga av någon kommunikations-bugg mellan macken å banken.chaffis75 skrev:Har ju ingen betydelse de reserverar pengarna, de tar ju bort revervationen så snart laddningen avslutas.Gargamel skrev:Varje gång du ska starta laddning så reserverar de 600kr spridare du inte har deras kort / kredit.Off Grid Byggaren skrev:Gargamel skrev:Laddar på ck igen.
Börjar med att reservera 2 x 600kr för att första starten aldrig funkar längre, utan måste starta slöladdaren 2 gånger.
Sedan vad är det 3+ veckor sedan snabbladdaren pajade och fortfarande är trasig..
Ok, så det nya är att Circle K reserverar 600:- på kortet varje gång ett försök till laddning görs?
Hur var det tidigare?
Och att de inte verkar ha en organisation för att reparera trasiga laddare?
De verkar inte kunna Laga laddaren. Men nu står iaf rätt status i appen som på laddaren
Skulle du tycka det var roligt att ligga ute med 1200kr i 3 dygn?
Men behöver verkligen ck 18 per station. Jag tycker 4 eller möjligen 6 st är minsta antal de ska ha, därefter beror de ju på hu belastad just den stationen är.mikebike skrev:De har inte 18 laddpunkter per station, utan totalt 18 i hela området. Max 6 på en station.martinot skrev:Det är så CK måste satsa; sätt upp 18 laddpunkter per station. Det är det enda sättet att inte bara ta upp konkurrensen med Tesla SuC, men även för att skapa en positiv kundupplevelse för elbilister.dfa skrev:För er som liksom jag som funderar på vad som händer med utbyggnaden verkar CK har satsat en hel del på Danmark under hösten där de nu som exempel har totalt 18 laddare bara i CPH området (enligt appen)