BMW i4
Moderator: Redaktion
Re: BMW i4
Tänkte bara skriva om hur komfortabelt det är med kapacitiv autopilotsensor i i4. Det gör verkligen under för långkörning att man slipper sitta och fysiskt vrida på ratten för att visa att man är vaken. Räcker att lägga handen på ratten så känner den av det och fortsätter självstyrningen. Varför är det inte fler tillverkare som har det?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
-
- elbilist
- Inlägg: 250
- Blev medlem: 10 okt 2020 00:17
Re: BMW i4
Ja, det är väldigt mycket bättre! Ger ett lugn. Antog att många av de andra utöver Tesla har det redan? Brukar ju vara samma underleverantörer. Att Tesla inte har det är nog för att de ser det som ett temporärt problem tills bilarna kör helt själva, men det körs ju rätt många timmar i Teslor innan dess…HelectriC skrev:Tänkte bara skriva om hur komfortabelt det är med kapacitiv autopilotsensor i i4. Det gör verkligen under för långkörning att man slipper sitta och fysiskt vrida på ratten för att visa att man är vaken. Räcker att lägga handen på ratten så känner den av det och fortsätter självstyrningen. Varför är det inte fler tillverkare som har det?
Använder du funktionen för autostyrning vid backning? Superskönt för att backa ur garaget. Hade en situation igår där det var mycket trafik och behövde backa ut på en väg. Skulle vidare åt samma håll — så jag kunde använda inspelade backningen för att köra ut på vägen. Kändes som att trolla för jag kunde bränna på rejält både bakåt och framåt och hinna ut i en liten lucka
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Re: BMW i4
Ingen av alla mina tidigare elbilar har haft kapacitiv sensor, så det är inte bara Tesla som saknar det.Hmpftfhdns skrev:Ja, det är väldigt mycket bättre! Ger ett lugn. Antog att många av de andra utöver Tesla har det redan? Brukar ju vara samma underleverantörer. Att Tesla inte har det är nog för att de ser det som ett temporärt problem tills bilarna kör helt själva, men det körs ju rätt många timmar i Teslor innan dess…HelectriC skrev:Tänkte bara skriva om hur komfortabelt det är med kapacitiv autopilotsensor i i4. Det gör verkligen under för långkörning att man slipper sitta och fysiskt vrida på ratten för att visa att man är vaken. Räcker att lägga handen på ratten så känner den av det och fortsätter självstyrningen. Varför är det inte fler tillverkare som har det?
Använder du funktionen för autostyrning vid backning? Superskönt för att backa ur garaget. Hade en situation igår där det var mycket trafik och behövde backa ut på en väg. Skulle vidare åt samma håll — så jag kunde använda inspelade backningen för att köra ut på vägen. Kändes som att trolla för jag kunde bränna på rejält både bakåt och framåt och hinna ut i en liten lucka
När man backar? Förstår inte alls vad du menar. Eller skämtar du
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: BMW i4
Grymt!HelectriC skrev:Tänkte bara skriva om hur komfortabelt det är med kapacitiv autopilotsensor i i4. Det gör verkligen under för långkörning att man slipper sitta och fysiskt vrida på ratten för att visa att man är vaken. Räcker att lägga handen på ratten så känner den av det och fortsätter självstyrningen. Varför är det inte fler tillverkare som har det?
Detta, eller att gå på kamera, skulle jag önska på alla bilar. Tycker det är jobbigt att behöva röra, eller hålla ratten med tyngd/motstånd när man kör på autopilot. Mycket bra gjort av BMW!
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: BMW i4
Håller med. Det fanns i min ID4 men saknas i EV6, och jag saknar det verkligen.HelectriC skrev:Tänkte bara skriva om hur komfortabelt det är med kapacitiv autopilotsensor i i4. Det gör verkligen under för långkörning att man slipper sitta och fysiskt vrida på ratten för att visa att man är vaken. Räcker att lägga handen på ratten så känner den av det och fortsätter självstyrningen. Varför är det inte fler tillverkare som har det?
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: BMW i4
Audi (ink hela VW-gruppen?) har det. Fanns på e-tron från början 2018-2019. Störde mig lite för det fanns då inte med sportratten och ej heller med rattvärme. Det är fixat nu iaf. Men en bra feature definitivt.Hmpftfhdns skrev:Ja, det är väldigt mycket bättre! Ger ett lugn. Antog att många av de andra utöver Tesla har det redan? Brukar ju vara samma underleverantörer. Att Tesla inte har det är nog för att de ser det som ett temporärt problem tills bilarna kör helt själva, men det körs ju rätt många timmar i Teslor innan dess…HelectriC skrev:Tänkte bara skriva om hur komfortabelt det är med kapacitiv autopilotsensor i i4. Det gör verkligen under för långkörning att man slipper sitta och fysiskt vrida på ratten för att visa att man är vaken. Räcker att lägga handen på ratten så känner den av det och fortsätter självstyrningen. Varför är det inte fler tillverkare som har det?
Använder du funktionen för autostyrning vid backning? Superskönt för att backa ur garaget. Hade en situation igår där det var mycket trafik och behövde backa ut på en väg. Skulle vidare åt samma håll — så jag kunde använda inspelade backningen för att köra ut på vägen. Kändes som att trolla för jag kunde bränna på rejält både bakåt och framåt och hinna ut i en liten lucka
-
- Inlägg: 375
- Blev medlem: 20 mar 2021 20:08
Re: BMW i4
Någon som är LRF medlem och fått en offert på i4an? Tänkte vilken rabatt man fick genom LRF samköp på den.
BMW i4 M50 -22
Re: BMW i4
Har de? Den måste vara trasig i min e-tron i så fall. Lustigt nog visade jag just detta för sambon idag hur man får köra slalom för att varningsmeddelandet om att ta över ratten ska försvinna.macky skrev:Audi (ink hela VW-gruppen?) har det. Fanns på e-tron från början 2018-2019. Störde mig lite för det fanns då inte med sportratten och ej heller med rattvärme. Det är fixat nu iaf. Men en bra feature definitivt.Hmpftfhdns skrev:Ja, det är väldigt mycket bättre! Ger ett lugn. Antog att många av de andra utöver Tesla har det redan? Brukar ju vara samma underleverantörer. Att Tesla inte har det är nog för att de ser det som ett temporärt problem tills bilarna kör helt själva, men det körs ju rätt många timmar i Teslor innan dess…HelectriC skrev:Tänkte bara skriva om hur komfortabelt det är med kapacitiv autopilotsensor i i4. Det gör verkligen under för långkörning att man slipper sitta och fysiskt vrida på ratten för att visa att man är vaken. Räcker att lägga handen på ratten så känner den av det och fortsätter självstyrningen. Varför är det inte fler tillverkare som har det?
Använder du funktionen för autostyrning vid backning? Superskönt för att backa ur garaget. Hade en situation igår där det var mycket trafik och behövde backa ut på en väg. Skulle vidare åt samma håll — så jag kunde använda inspelade backningen för att köra ut på vägen. Kändes som att trolla för jag kunde bränna på rejält både bakåt och framåt och hinna ut i en liten lucka
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2303
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: BMW i4
På min e-tron MY19 behöver jag bara toucha ratten.
Den lilla gula symbolen släcks då direkt, men det större varningsmedellandet ligger kvar 4-5 sekunder innan även det släcks.
Den lilla gula symbolen släcks då direkt, men det större varningsmedellandet ligger kvar 4-5 sekunder innan även det släcks.
Re: BMW i4
OK, blir garantiärende för mig dåOff Grid Byggaren skrev:På min e-tron MY19 behöver jag bara toucha ratten.
Den lilla gula symbolen släcks då direkt, men det större varningsmedellandet ligger kvar 4-5 sekunder innan även det släcks.
![Confused :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: BMW i4
Har du kanske inte assistanspaket tour? Då får man väl en enklare form av filhållningsassistent. Som du beskriver det betedde sig min förra audi från 2017.Legato skrev:Har de? Den måste vara trasig i min e-tron i så fall. Lustigt nog visade jag just detta för sambon idag hur man får köra slalom för att varningsmeddelandet om att ta över ratten ska försvinna.macky skrev:Audi (ink hela VW-gruppen?) har det. Fanns på e-tron från början 2018-2019. Störde mig lite för det fanns då inte med sportratten och ej heller med rattvärme. Det är fixat nu iaf. Men en bra feature definitivt.Hmpftfhdns skrev:Ja, det är väldigt mycket bättre! Ger ett lugn. Antog att många av de andra utöver Tesla har det redan? Brukar ju vara samma underleverantörer. Att Tesla inte har det är nog för att de ser det som ett temporärt problem tills bilarna kör helt själva, men det körs ju rätt många timmar i Teslor innan dess…HelectriC skrev:Tänkte bara skriva om hur komfortabelt det är med kapacitiv autopilotsensor i i4. Det gör verkligen under för långkörning att man slipper sitta och fysiskt vrida på ratten för att visa att man är vaken. Räcker att lägga handen på ratten så känner den av det och fortsätter självstyrningen. Varför är det inte fler tillverkare som har det?
Använder du funktionen för autostyrning vid backning? Superskönt för att backa ur garaget. Hade en situation igår där det var mycket trafik och behövde backa ut på en väg. Skulle vidare åt samma håll — så jag kunde använda inspelade backningen för att köra ut på vägen. Kändes som att trolla för jag kunde bränna på rejält både bakåt och framåt och hinna ut i en liten lucka
Re: BMW i4
har nu kört i4an en stund och ca 2000km. Kan bara säga att den är riktigt bra. Självklart inte megastor, men för de som gillar storleken, så är den grym. Polestar kommer inte i närheten när det gäller helheten. i4 M50 är lite som en Polestar 2 performance där dom har fixat allt som inte var topp med Polestar, som tex ställbara dämpare inne i bilen, HUD, ordentlig kvalitetskänsla på mer i interiören (Polestar är bra , men BMW bygger bättre upplevd kvalitet.
Kan varmt rekommendera bilen till de som är ute efter en körglad bil med hög upplevd kvalitet, mycket utrustning som kan väljas till, bra autopilot och en inte allt för enorm kaross att flytta runt på.
Kan varmt rekommendera bilen till de som är ute efter en körglad bil med hög upplevd kvalitet, mycket utrustning som kan väljas till, bra autopilot och en inte allt för enorm kaross att flytta runt på.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: BMW i4
Funderar på att lägga till ställbart chassi på min i4 edrive 40, vet dock inte om det är värt det för den versionen? Ville helst såklart ha M50 men då jag beställde så satans sent så går jag miste om bonusen (eventuellt) då lev tid är typ mars nästa årHelectriC skrev:har nu kört i4an en stund och ca 2000km. Kan bara säga att den är riktigt bra. Självklart inte megastor, men för de som gillar storleken, så är den grym. Polestar kommer inte i närheten när det gäller helheten. i4 M50 är lite som en Polestar 2 performance där dom har fixat allt som inte var topp med Polestar, som tex ställbara dämpare inne i bilen, HUD, ordentlig kvalitetskänsla på mer i interiören (Polestar är bra , men BMW bygger bättre upplevd kvalitet.
Kan varmt rekommendera bilen till de som är ute efter en körglad bil med hög upplevd kvalitet, mycket utrustning som kan väljas till, bra autopilot och en inte allt för enorm kaross att flytta runt på.
Re: BMW i4
jag hade helt klart valt ställbart chassi även på eDrive40, jag tycker egentligen inte det har så mkt med prestanda att göra, är mer komfort vs när man vill ha mer aktiv bil och det passar ju även på 40an.anna__ skrev:Funderar på att lägga till ställbart chassi på min i4 edrive 40, vet dock inte om det är värt det för den versionen? Ville helst såklart ha M50 men då jag beställde så satans sent så går jag miste om bonusen (eventuellt) då lev tid är typ mars nästa årHelectriC skrev:har nu kört i4an en stund och ca 2000km. Kan bara säga att den är riktigt bra. Självklart inte megastor, men för de som gillar storleken, så är den grym. Polestar kommer inte i närheten när det gäller helheten. i4 M50 är lite som en Polestar 2 performance där dom har fixat allt som inte var topp med Polestar, som tex ställbara dämpare inne i bilen, HUD, ordentlig kvalitetskänsla på mer i interiören (Polestar är bra , men BMW bygger bättre upplevd kvalitet.
Kan varmt rekommendera bilen till de som är ute efter en körglad bil med hög upplevd kvalitet, mycket utrustning som kan väljas till, bra autopilot och en inte allt för enorm kaross att flytta runt på.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: BMW i4
Såg en test där Wayke klagade på att i4ans autopilot vinglade fram.
Går det att hjälpa till lite och styra in till höger på 1 till 2 filig väg.
Ska prova en i4 snart på platser där Teslas autopilot inte funkar.
Teslans autopilot är duktig på att följa dåliga markeringar och vinglar inte.
Däremot är det tråkigt med spökbromsningar även med bara farthållaren på.
Möte med lastbilar på smala vägar och lite tvärare kurvor leder till alltid till inbromsningar med bara farthållaren.
Den är också dålig på att hålla konstant avstånd till framförvarande bil.
Går det att hjälpa till lite och styra in till höger på 1 till 2 filig väg.
Ska prova en i4 snart på platser där Teslas autopilot inte funkar.
Teslans autopilot är duktig på att följa dåliga markeringar och vinglar inte.
Däremot är det tråkigt med spökbromsningar även med bara farthållaren på.
Möte med lastbilar på smala vägar och lite tvärare kurvor leder till alltid till inbromsningar med bara farthållaren.
Den är också dålig på att hålla konstant avstånd till framförvarande bil.
M3 RWD -22
Re: BMW i4
Jag tycker BMWs autopilot är väldigt stabil, vinglar väldigt lite. Ioniq5 vinglade mer. Spökbromsningar har jag inte upplevt någon gång med i4, men min fru dagligen i Model 3, så mkt att hon knappt vill använda det längre och det är tråkigt. Men som du skriver så är Model 3 bättre på att hålla spåret när vägmarkeringarna är dåliga.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: BMW i4
Faktiskt lite intressant att jag inte haft en enda liten glitch i infotainmentsystemet sen jag fick bilen. Alla andra elbilar jag haft hade några små, ibland stora softwareproblem. BMW, nix! Det måste jag säga är ganska imponerande, kanske det låg något i att bilen var lite försenad (och då mer färdigutvecklad). Även appen fungerar 100%. Detta måste jag säga är på hög nivå. Om man ser i min signatur så har jag en del erfarenhet med olika elbilar och ALLA har haft något med software (inte alla så allvarliga, men de är där) men inte i4.
För att balansera och inte framstå som fanboy, så kan jag säga att jag inte är 100% nöjd med hur gasresponsen är, speciellt i ”boost” så känns den lite som ett turbohål, kraften kommer liksom efter en liten stund, inte momentant. Men det kanske är BMWs sätt att presentera just ”boost”? Sen är bilen också lite hoppig vid riktigt sakta manövrering, svårt att bara köra några få centimeter fram eller bak på ett mjukt sätt.
För att balansera och inte framstå som fanboy, så kan jag säga att jag inte är 100% nöjd med hur gasresponsen är, speciellt i ”boost” så känns den lite som ett turbohål, kraften kommer liksom efter en liten stund, inte momentant. Men det kanske är BMWs sätt att presentera just ”boost”? Sen är bilen också lite hoppig vid riktigt sakta manövrering, svårt att bara köra några få centimeter fram eller bak på ett mjukt sätt.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: BMW i4
När jag testade m50 så givetvis testa jag acceleration som sig bör men upplevde att ratten drog och det var rätt obehagligt, fick fokusera mer på att ha kontroll på bilen än att njuta av farten.HelectriC skrev:Faktiskt lite intressant att jag inte haft en enda liten glitch i infotainmentsystemet sen jag fick bilen. Alla andra elbilar jag haft hade några små, ibland stora softwareproblem. BMW, nix! Det måste jag säga är ganska imponerande, kanske det låg något i att bilen var lite försenad (och då mer färdigutvecklad). Även appen fungerar 100%. Detta måste jag säga är på hög nivå. Om man ser i min signatur så har jag en del erfarenhet med olika elbilar och ALLA har haft något med software (inte alla så allvarliga, men de är där) men inte i4.
För att balansera och inte framstå som fanboy, så kan jag säga att jag inte är 100% nöjd med hur gasresponsen är, speciellt i ”boost” så känns den lite som ett turbohål, kraften kommer liksom efter en liten stund, inte momentant. Men det kanske är BMWs sätt att presentera just ”boost”? Sen är bilen också lite hoppig vid riktigt sakta manövrering, svårt att bara köra några få centimeter fram eller bak på ett mjukt sätt.
Hur känner du över detta?
Re: BMW i4
Så var det när jag hade vinterdäck och det var 14 grader ute.anna__ skrev:När jag testade m50 så givetvis testa jag acceleration som sig bör men upplevde att ratten drog och det var rätt obehagligt, fick fokusera mer på att ha kontroll på bilen än att njuta av farten.HelectriC skrev:Faktiskt lite intressant att jag inte haft en enda liten glitch i infotainmentsystemet sen jag fick bilen. Alla andra elbilar jag haft hade några små, ibland stora softwareproblem. BMW, nix! Det måste jag säga är ganska imponerande, kanske det låg något i att bilen var lite försenad (och då mer färdigutvecklad). Även appen fungerar 100%. Detta måste jag säga är på hög nivå. Om man ser i min signatur så har jag en del erfarenhet med olika elbilar och ALLA har haft något med software (inte alla så allvarliga, men de är där) men inte i4.
För att balansera och inte framstå som fanboy, så kan jag säga att jag inte är 100% nöjd med hur gasresponsen är, speciellt i ”boost” så känns den lite som ett turbohål, kraften kommer liksom efter en liten stund, inte momentant. Men det kanske är BMWs sätt att presentera just ”boost”? Sen är bilen också lite hoppig vid riktigt sakta manövrering, svårt att bara köra några få centimeter fram eller bak på ett mjukt sätt.
Hur känner du över detta?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
-
- Inlägg: 375
- Blev medlem: 20 mar 2021 20:08
-
- Inlägg: 64
- Blev medlem: 10 nov 2019 16:38
Re: BMW i4
Jag har inte provkört men iaf noga provsuttit i4. Står och velar mellan en TM3P och I4 som nästa bil.
Det jag tycker verkar vara sådär med I4 jmf med TM3 är motorhuven. Den ser gigantisk ut inifrån, speciellt i jämförelse med Teslan där man har en helt annan kontakt och närvaro med asfalten/vägen. Vad tycker du om den skillnaden?
Det jag tycker verkar vara sådär med I4 jmf med TM3 är motorhuven. Den ser gigantisk ut inifrån, speciellt i jämförelse med Teslan där man har en helt annan kontakt och närvaro med asfalten/vägen. Vad tycker du om den skillnaden?
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3365
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: BMW i4
Den stora skillnaden i närvaro med asfalten/vägen upplevde jag fanns i bilarnas feedback genom ratt och säte. Jag har en M3LR och den har betydligt mer närvaro vid körning än vad i4 har. Skillnaden mot en M3P borde vara ännu större.Elektrifierad skrev:Jag har inte provkört men iaf noga provsuttit i4. Står och velar mellan en TM3P och I4 som nästa bil.
Det jag tycker verkar vara sådär med I4 jmf med TM3 är motorhuven. Den ser gigantisk ut inifrån, speciellt i jämförelse med Teslan där man har en helt annan kontakt och närvaro med asfalten/vägen. Vad tycker du om den skillnaden?
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Re: BMW i4
AndroidObscureEconomist skrev:Kör du android eller iPhone helectric?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: BMW i4
Huven är längre absolut, men jag känner mig mer distanserad från vägen i Model 3 eftersom man sitter så pass högt upp. Stolen går inte att få lika långt ner. När jag kör vår Model 3 så får jag inte känslan av en sedan, mer på gränsen till SUV nästan. Det trodde jag verkligen inte innan vi köpte Model 3.Elektrifierad skrev:Jag har inte provkört men iaf noga provsuttit i4. Står och velar mellan en TM3P och I4 som nästa bil.
Det jag tycker verkar vara sådär med I4 jmf med TM3 är motorhuven. Den ser gigantisk ut inifrån, speciellt i jämförelse med Teslan där man har en helt annan kontakt och närvaro med asfalten/vägen. Vad tycker du om den skillnaden?
Sätter man i4 M50 i sport så tycker jag den är mycket mer närvarande och aktiv än M3. Nu har vi iofs bara en Model 3 RWD, jag minns inte helt hur det var att köra M3P som jag provkörde för ca 2år sen.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14