” För Tesla ser det betydligt mörkare ut. Tesla Model Y rasar med 87 procent i årstakt till 141 registreringar i augusti, medan Tesla Model 3 rasar 73 procent till 67 registreringar och Tesla Model X respektive Model S bara noterar 1 registrering var.”
Ser mörkt ut.
Ja eller ser hyfsat ljust ut för de som plockat ut en S 2023-2025. Finns bara 780 st. 330 Plaids och 450 LR.
Förr eller senare ska en bråkdel av ägarna (4000 st) till gamla Model S (2016-2021) uppgradera till en nyare (2023-2025). Lär om inte annat hålla uppe beg priserna bättre än på de äldre modellerna.
Sen kommer säkert nån av de tidigare 30-40 000 MY ägarna snegla på S/X 2023-2025 när de tröttnat på att köra Sveriges vanligaste elbil
Var ju ett rätt rejält prisfall nu, där många som fantiserade om att få 1 mille för sin Palladium fick ge sig till slut och acceptera 6-800.
Jag tror att priserna härifrån kommer följa de vanliga kurvorna. De kommer nog hålla värdet bättre än Tyskarna, men öka i värde tror jag knappast.
De väljer andra bilmärken. Det märks redan nu.
141 registreringar i augusti, medan Tesla Model 3 rasar 73 procent till 67 registreringar och Tesla Model X respektive Model S bara noterar 1 registrering var.
Läste du inlägget? Det handlade om värdet av beggade S, inte försäljning av nya.
Förstod du innebörden av det som skrevs? Ett dåligt sug på marknaden för nya bilar i denna härad speglar ju en inställning hos gemene man som inte är positiv till Tesla.
Svärfar har en S och en Model 3. Båda ryker när leasingen är över. Vill inte ha med Tesla att göra.
Ja eller ser hyfsat ljust ut för de som plockat ut en S 2023-2025. Finns bara 780 st. 330 Plaids och 450 LR.
Förr eller senare ska en bråkdel av ägarna (4000 st) till gamla Model S (2016-2021) uppgradera till en nyare (2023-2025). Lär om inte annat hålla uppe beg priserna bättre än på de äldre modellerna.
Sen kommer säkert nån av de tidigare 30-40 000 MY ägarna snegla på S/X 2023-2025 när de tröttnat på att köra Sveriges vanligaste elbil
Var ju ett rätt rejält prisfall nu, där många som fantiserade om att få 1 mille för sin Palladium fick ge sig till slut och acceptera 6-800.
Jag tror att priserna härifrån kommer följa de vanliga kurvorna. De kommer nog hålla värdet bättre än Tyskarna, men öka i värde tror jag knappast.
De väljer andra bilmärken. Det märks redan nu.
141 registreringar i augusti, medan Tesla Model 3 rasar 73 procent till 67 registreringar och Tesla Model X respektive Model S bara noterar 1 registrering var.
Läste du inlägget? Det handlade om värdet av beggade S, inte försäljning av nya.
Förstod du innebörden av det som skrevs? Ett dåligt sug på marknaden för nya bilar i denna härad speglar ju en inställning hos gemene man som inte är positiv till Tesla.
Svärfar har en S och en Model 3. Båda ryker när leasingen är över. Vill inte ha med Tesla att göra.
Låter som du inte förstod. Krabbanidag menade ju att detta skulle kunna höja värdet.
Jag menade tvärtom att de nog kommer följa den normala kurvan nu efter ett rejält tapp.
Var ju ett rätt rejält prisfall nu, där många som fantiserade om att få 1 mille för sin Palladium fick ge sig till slut och acceptera 6-800.
Jag tror att priserna härifrån kommer följa de vanliga kurvorna. De kommer nog hålla värdet bättre än Tyskarna, men öka i värde tror jag knappast.
De väljer andra bilmärken. Det märks redan nu.
141 registreringar i augusti, medan Tesla Model 3 rasar 73 procent till 67 registreringar och Tesla Model X respektive Model S bara noterar 1 registrering var.
Läste du inlägget? Det handlade om värdet av beggade S, inte försäljning av nya.
Förstod du innebörden av det som skrevs? Ett dåligt sug på marknaden för nya bilar i denna härad speglar ju en inställning hos gemene man som inte är positiv till Tesla.
Svärfar har en S och en Model 3. Båda ryker när leasingen är över. Vill inte ha med Tesla att göra.
Låter som du inte förstod. Krabbanidag menade ju att detta skulle kunna höja värdet.
Jag menade tvärtom att de nog kommer följa den normala kurvan nu efter ett rejält tapp.
De väljer andra bilmärken. Det märks redan nu.
141 registreringar i augusti, medan Tesla Model 3 rasar 73 procent till 67 registreringar och Tesla Model X respektive Model S bara noterar 1 registrering var.
Läste du inlägget? Det handlade om värdet av beggade S, inte försäljning av nya.
Förstod du innebörden av det som skrevs? Ett dåligt sug på marknaden för nya bilar i denna härad speglar ju en inställning hos gemene man som inte är positiv till Tesla.
Svärfar har en S och en Model 3. Båda ryker när leasingen är över. Vill inte ha med Tesla att göra.
Låter som du inte förstod. Krabbanidag menade ju att detta skulle kunna höja värdet.
Jag menade tvärtom att de nog kommer följa den normala kurvan nu efter ett rejält tapp.
Du citerade ju Electron.
Ja, han svarade ju på mitt inlägg med något som inte verkade ha med mitt inlägg att göra.
Sveriges tröga försäljning kompenseras med råge av Turkiet och Norge
Tesla har fyrdubblat försäljningen i Turkiet mot 2024 8,730 Model Y i augusti upp 86% och en marknadsandel senaste månaderna på 30-50% bland elbilar.
Är det till Turkiet Berlins produktion går nu efter Kanada kanske?
enbart rwd 62 kWh som säljs inprincip i Turkiet för att slippa moms. Så det kan ha påverkat den. Är verkligen mängder av bilar på en konfiguration.
Vet inte om det är från Berlin eller Kina.
Sveriges tröga försäljning kompenseras med råge av Turkiet och Norge
Tesla har fyrdubblat försäljningen i Turkiet mot 2024 8,730 Model Y i augusti upp 86% och en marknadsandel senaste månaderna på 30-50% bland elbilar.
Är det till Turkiet Berlins produktion går nu efter Kanada kanske?
enbart rwd 62 kWh som säljs inprincip i Turkiet för att slippa moms. Så det kan ha påverkat den. Är verkligen mängder av bilar på en konfiguration.
Vet inte om det är från Berlin eller Kina.
Just RWD har väl typ levererats noll av i Sverige, de har ju heller ingen ränterabatt. Dvs man är inte så intresserade av att leverera dem i Sverige just nu.
Att de istället hamnar i Turkiet låter rimligt om de nu slipper moms där.