Köper Elon Twitter?

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
LarsOJ

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av LarsOJ »

SwedishAdvocate skrev:
LarsOJ skrev:
Jag har ju postat tidigare i tråden när han förklarar vad wokeness betyder för honom:

“At its heart, wokeness is divisive, exclusionary and hateful. It basically gives mean people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue,”

- Elon Musk

https://dailycitizen.focusonthefamily.c ... bylon-bee/
Som jag skrev så finns det ett problem med operationer på könsorgan och/eller könshormoner. Exakt hur man ska lösa det vet dock inte jag. Men spontant så verkar väl en 18-årsgräns som en vettig tanke...

I övrigt så anser jag kort och förenklat att Musk har helt fel.

Musk säger sig förespråka "free speech". Det innebär på den här planeten att andra människor kommer ge uttryck för det som han och andra benämner som "woke". Och då får väl han ifall han vill ta debatten i sak istället för att bara slänga sig med extremt korta, snuttifierade 'one-liners' som den i citatet ovan.
Fattar faktiskt inte vad du yrar om.. könsorgan what? Vilken debatt pratar du om? Får inte ihop dina inlägg alls faktiskt.
SwedishAdvocate

Inlägg av SwedishAdvocate »

LarsOJ skrev:
SwedishAdvocate skrev:
LarsOJ skrev:
Jag har ju postat tidigare i tråden när han förklarar vad wokeness betyder för honom:

“At its heart, wokeness is divisive, exclusionary and hateful. It basically gives mean people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue,”

- Elon Musk

https://dailycitizen.focusonthefamily.c ... bylon-bee/
Som jag skrev så finns det ett problem med operationer på könsorgan och/eller könshormoner. Exakt hur man ska lösa det vet dock inte jag. Men spontant så verkar väl en 18-årsgräns som en vettig tanke...

I övrigt så anser jag kort och förenklat att Musk har helt fel.

Musk säger sig förespråka "free speech". Det innebär på den här planeten att andra människor kommer ge uttryck för det som han och andra benämner som "woke". Och då får väl han ifall han vill ta debatten i sak istället för att bara slänga sig med extremt korta, snuttifierade 'one-liners' som den i citatet ovan.
Fattar faktiskt inte vad du yrar om.. könsorgan what? Vilken debatt pratar du om? Får inte ihop dina inlägg alls faktiskt.
https://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6nskorrigering

Jag tänker inte diskutera det här mer med dig. Det här är mitt sista inlägg. Förstår du inte så förstår du inte. Och jag tänker inte lägga mer tid på det här.
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 2 gång.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
LarsOJ

Inlägg av LarsOJ »

Jag har inte diskuterat något med dig. Jag har postat uttalanden från Elon Musk.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

6zyxs7.jpg
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare

Inlägg av Larofo »

En favorit i repris.
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare

Inlägg av wannabee »

Larofo skrev:
En favorit i repris.
Väldigt kul och ändå måste en hel del här i tråden inte alls förstå det roliga med den, eftersom de tycker att det var free speech på Twitter redan förut?
backe

Inlägg av backe »

wannabee skrev:
Larofo skrev:
En favorit i repris.
Väldigt kul och ändå måste en hel del här i tråden inte alls förstå det roliga med den, eftersom de tycker att det var free speech på Twitter redan förut?

Är det free speech nu? Jag tycker att Twitter verkar stänga av konton mest hela tiden nu, särskilt de som har Elon Musk som namn även om man tydligt ser att det inte är hans tagg och beskrivning är tydlig att det inte är Elon.

Kan ändå se lite av ett problem när ägaren till en plattform går ut och rekommenderar alla att rösta på republikanerna och har möjlighet att hamna i allas feed oavsett om dom vill eller inte.
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare

Inlägg av wannabee »

backe skrev:
wannabee skrev:
Larofo skrev:
En favorit i repris.

Är det free speech nu? Jag tycker att Twitter verkar stänga av konton mest hela tiden nu, särskilt de som har Elon Musk som namn även om man tydligt ser att det inte är hans tagg och beskrivning är tydlig att det inte är Elon.

Kan ändå se lite av ett problem när ägaren till en plattform går ut och rekommenderar alla att rösta på republikanerna och har möjlighet att hamna i allas feed oavsett om dom vill eller inte.
Tycker du det var bättre innan när de stödde demokraterna och stängde av republikaner?

Stänger de av demokrater från Twitter nu? Det har jag inte hört något om.

Det är ju väldigt många som ogillar att Musk försöker göra Twitter neutralt angående framförda åsikter och gör allt för att sabotera, de lär ju bestå av vänsterfolk/liberaler.
backe

Inlägg av backe »

wannabee skrev:
backe skrev:
wannabee skrev:
Larofo skrev:
En favorit i repris.

Tycker du det var bättre innan när de stödde demokraterna och stängde av republikaner?

Det är ju väldigt många som ogillar att Musk försöker göra Twitter neutralt angående framförda åsikter och gör allt för att sabotera, de lär ju bestå av vänsterfolk/liberaler.

Två fel blir inte ett rätt, så bara för att något var fel innan så är det inget som säger att det är rätt nu för att man ändrat det, och jag är helt säker på att jag inte sagt att det var bättre innan.

Gick ledningen för Twitter ut tidigare och sa att man skulle rösta på demokraterna? Jag tycker det är problematiskt oavsett om man är för demokrater eller republikaner att ledningen för en sån här plattform uttrycker sig på det här sättet.

Vet inte om Trump är den du syftar på som en av de som blivit avstängd? Han blev väl avstängd på alla plattformar?
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Men det är ju viktigt att det inte sker olagliga saker på Twitter tex som Trumps försök till statskupp stoppas och att dessa användare blockeras.
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare

Inlägg av wannabee »

backe skrev:
wannabee skrev:
backe skrev:
wannabee skrev:
Larofo skrev:
En favorit i repris.

Två fel blir inte ett rätt, så bara för att något var fel innan så är det inget som säger att det är rätt nu för att man ändrat det, och jag är helt säker på att jag inte sagt att det var bättre innan.

Gick ledningen för Twitter ut tidigare och sa att man skulle rösta på demokraterna? Jag tycker det är problematiskt oavsett om man är för demokrater eller republikaner att ledningen för en sån här plattform uttrycker sig på det här sättet.

Vet inte om Trump är den du syftar på som en av de som blivit avstängd? Han blev väl avstängd på alla plattformar?

Är det en vecka han har ägt det? Han kanske kan få lite tid på sig att ändra det?

Åtminstone jag tror inte han har fått det som han vill ännu, men någon annan kanske har sådan information?
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

p1457 skrev:
T ex: Transportstyrelsen föreslår ändrade regler för a-traktorer för att minska olyckor.
Uppenbart ljug säger ni. Vad tror ni att syftet skulle vara istället?
Hade svenska myndigheter varit seriösa så hade de förbjudit A-traktorer för länge sedan. Bra även om de lade ner EU-mopder när de ändå håller på.

Känns oseriöst från myndigheter att blanda så olika fordonstyper på vägarna. Bättre att skapa andra lösningar som bättre harmoniserar men trafik, miljö och säkerhet.

Ett bevis på våra totalt inkompetenta myndigheter och politiker.
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

Lurkern skrev:
Demokraterna jagar imaginära problem som strukturell rasism, white supremacy etc., Biden håller fantasifyllda tal och deklarerar halva USA:s befolkning som (semi-) fascister, samtidigt som Republikanerna jagar verkliga problem som kriminalitet, öppna gränser och inflationen. De senare verkliga problemen anser Demokraterna är inbillade å sin sida. Detta i retoriken, praktiken är en annan femma.

Angående Ukraina så deklarerade Biden tydligt strax innan invasionen i februari i år att de är OK om Ryssland tar en del av Ukraina, men inte hela. Om Musk vill se en sådan lösning är det Demokraterna han hade gett sitt stöd.
Klart sjukt gjort av Biden. Detta var ju säkert en triggers som fick Putin att misstolka responsen från USA.

Gillar verkligen inte Trump och anser honom som att närmast vara en galen psykopat, men Biden är inte långt ifrån själv. Två högst osympatiska män och oskickliga presidenter.
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
SwedishAdvocate

Inlägg av SwedishAdvocate »

Lurkern skrev:
.../ Angående Ukraina så deklarerade Biden tydligt strax innan invasionen i februari i år att de är OK om Ryssland tar en del av Ukraina, men inte hela. /...
Det gjorde han inte alls. Här är vad han sa:
"It's one thing if it's a minor incursion and then we end up having a fight about what to do and not do, et cetera," Biden said Wednesday. "But if they actually do what they're capable of doing with the force they've massed on the border, it is going to be a disaster for Russia if they further invade Ukraine."

Källa:
https://abcnews.go.com/Politics/biden-c ... d=82376647
Vilket omedelbart korrigerades med det här:
"I've been absolutely clear with President Putin. He has no misunderstanding. If any, any, assembled Russian units move across the Ukrainian border, that is an invasion. But -- and it will be met with severe and coordinated economic response that I've discussed in detail with our allies, as well as laid out very clearly for President Putin," he told reporters. [Min understrykning.]

"Let there be no doubt at all: If Putin makes this choice, Russia will pay a heavy price," Biden added.

Källa:
https://abcnews.go.com/Politics/biden-c ... d=82376647
Jämför det med Trumps agerande från 2019. Se det här mellan 0:19 - 0:29. Det tar bara 10 sekunder (!)...

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

Elon håller lite låda på Twitter Spaces för den som är intresserad att lyssna:
backe

Inlägg av backe »

wannabee skrev:
Nu har visst stora annonsörer 'pausat' sin annonsering på Twitter, med början av General Motors (så förvånande :roll: ) och WV.

Då ska jag komma ihåg att aldrig köpa något från de här företagen. En svart lista alltså.

Elon kanske behöver kicka lite fler anställda då? Inte mig emot. Han hintade ju tidigt om att inte vara beroende av annonser.

https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/mass ... pa-twitter

Kanske Tesla kan börja annonsera på Twitter, Tesla bör ändå gilla Twitters "Chief Twitt" och hans åsikter och strategier, även om många andra företag har lite svårt att stå bakom det.

Eller kanske Tesla är med på din svarta lista av bilföretag som inte vill annonsera på Twitter?
LarsOJ

Inlägg av LarsOJ »

” Elon Musk: Inte otänkbart att Twitter går i konkurs framöver”

https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/elon ... -i-konkurs

Han fick iaf vara ”Chief Twit” en stund om det går åt pipan.
Lurkern

Inlägg av Lurkern »

LarsOJ skrev:

Han kör samma retorik med ex. SpaceX när det behövs en push. Och han bettar hårt, så det ligger en del sanning i det.
backe

Inlägg av backe »

Lurkern skrev:
LarsOJ skrev:

Han kör samma retorik med ex. SpaceX när det behövs en push. Och han bettar hårt, så det ligger en del sanning i det.
Finns väl inget bolag som inte kan gå i konkurs, sen finnas det såklart något undantag som bekräftar regeln.

Vad gäller Twitter så skulle det gå i konkurs rätt fort om det inte skjuts till kapital, därav Elons försäljning av Tesla-aktier.
LarsOJ

Inlägg av LarsOJ »

backe skrev:
Lurkern skrev:
LarsOJ skrev:

Finns väl inget bolag som inte kan gå i konkurs, sen finnas det såklart något undantag som bekräftar regeln.

Vad gäller Twitter så skulle det gå i konkurs rätt fort om det inte skjuts till kapital, därav Elons försäljning av Tesla-aktier.
Trodde han sålt mycket TSLA för att finansiera själva köpet? Inte för löpande kostnader?
backe

Inlägg av backe »

LarsOJ skrev:
backe skrev:
Lurkern skrev:
LarsOJ skrev:

Trodde han sålt mycket TSLA för att finansiera själva köpet? Inte för löpande kostnader?
565179B8-83A3-492D-A641-2F3A8B8D002C.jpeg
Lurkern

Inlägg av Lurkern »

Får de inte till twitters kassaflöde till att bli positivt behövs det tillskott över tiden. Sen är Teslaaktien fri att ägas av vem som helst, så det är bara för folk att handla Teslaaktien om de tycker att den är värd så mycket. Ser inte det problemet.
backe

Inlägg av backe »

Lurkern skrev:
Får de inte till twitters kassaflöde till att bli positivt behövs det tillskott över tiden.

Det blev inte lättare att få till när man bakade in lån på 13 miljarder dollar i Twitter.

Det har varit svårt att få det lönsamt tidigare, nu är det troligen jättesvårt.
LarsOJ

Inlägg av LarsOJ »

backe skrev:
LarsOJ skrev:
backe skrev:
Lurkern skrev:
LarsOJ skrev:

Åfan ganska illa alltså :shock:
backe

Inlägg av backe »

Wall Street banks that lent $13 billion to help fund Elon Musk’s buyout of Twitter Inc. have been quietly sounding out hedge funds and other asset managers for their interest in a chunk of the buyout debt at deeply discounted prices.
Moody’s Investors Service recently cut Twitter’s rating two notches to B1, or four steps into junk territory. The agency cited a substantial increase in debt and reduction of cash as well as governance for rating action.
https://finance.yahoo.com/news/twitter- ... 44721.html
Skriv svar