Ryktet att Ionity bara levererar 80kW verkar stämma. Men samtidigt är laddarna dimensionerade för mycket mer än så. Det är bara fel kablar i dagsläget. Konstigt. Varför gör de så? Det är ganska uppenbart att det är tillfälligt, och iofs gör det inget så länge det inte finns bilar som kan CCS2, men är det inte lite omständligt att behöva byta alla kablar om några månader? Leveransproblem kanske?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Ryktet att Ionity bara levererar 80kW verkar stämma. Men samtidigt är laddarna dimensionerade för mycket mer än så. Det är bara fel kablar i dagsläget. Konstigt. Varför gör de så? Det är ganska uppenbart att det är tillfälligt, och iofs gör det inget så länge det inte finns bilar som kan CCS2, men är det inte lite omständligt att behöva byta alla kablar om några månader? Leveransproblem kanske?
Han säger väl att det är de vätskekylda kablarna som dröjer, så vi får väl gissa att det är leveransproblem med dessa.
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Ryktet att Ionity bara levererar 80kW verkar stämma. Men samtidigt är laddarna dimensionerade för mycket mer än så. Det är bara fel kablar i dagsläget. Konstigt. Varför gör de så? Det är ganska uppenbart att det är tillfälligt, och iofs gör det inget så länge det inte finns bilar som kan CCS2, men är det inte lite omständligt att behöva byta alla kablar om några månader? Leveransproblem kanske?
Om det är så att de vätskekylda kablarna är försenade måste jag ändå säga att det är positivt att de bygger laddstationer ändå, hellre det än att de hade väntat med utbyggnaden pga kablarna. 80 kW är ju inte fy skam så länge om man jämför med de 50 kW max som finns tillgängligt utöver Ionity (med några få undantag från exempelvis Fortum).
Ryktet att Ionity bara levererar 80kW verkar stämma. Men samtidigt är laddarna dimensionerade för mycket mer än så. Det är bara fel kablar i dagsläget. Konstigt. Varför gör de så? Det är ganska uppenbart att det är tillfälligt, och iofs gör det inget så länge det inte finns bilar som kan CCS2, men är det inte lite omständligt att behöva byta alla kablar om några månader? Leveransproblem kanske?
Om det är så att de vätskekylda kablarna är försenade måste jag ändå säga att det är positivt att de bygger laddstationer ändå, hellre det än att de hade väntat med utbyggnaden pga kablarna. 80 kW är ju inte fy skam så länge om man jämför med de 50 kW max som finns tillgängligt utöver Ionity (med några få undantag från exempelvis Fortum).
Det är nog smart att muta in de attraktiva platserna nu, så kan man bygga ut sedan. Att vara tidig på bra platser är nog en stor fördel om ett halvt decennium eller så.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Ryktet att Ionity bara levererar 80kW verkar stämma. Men samtidigt är laddarna dimensionerade för mycket mer än så. Det är bara fel kablar i dagsläget. Konstigt. Varför gör de så? Det är ganska uppenbart att det är tillfälligt, och iofs gör det inget så länge det inte finns bilar som kan CCS2, men är det inte lite omständligt att behöva byta alla kablar om några månader? Leveransproblem kanske?
Egentligen är det väl bra att de bygger vad de kan och sedan förhoppningsvis uppgraderar i snabb takt. Men ändå komiskt att många konkurrenter till Tesla alltid slår på stora trumman om mycket bättre teknik och när det väl kommer till kritan så är det sämre än vad Tesla kört i många år. Men i framtiden, dååååå kommer det grejer! Tesladödare!!!
CCS2 standarden har ju inte funnits så länge. Och förutom IPace finns väl än så länge inga bilar som stödjer standarden. Jaguar ingår dessutom inte ens i Ionity. Så sett behöver de inte de snabba laddarna just nu. E-Golf, i3 osv kan ju ändå inte ladda så snabbt. Men den dagen e-tron rullas ut till kunderna måste ionitys laddare leverera 150kW. Annars blir det årets största flopp.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
CCS2 standarden har ju inte funnits så länge. Och förutom IPace finns väl än så länge inga bilar som stödjer standarden. Jaguar ingår dessutom inte ens i Ionity. Så sett behöver de inte de snabba laddarna just nu. E-Golf, i3 osv kan ju ändå inte ladda så snabbt. Men den dagen e-tron rullas ut till kunderna måste ionitys laddare leverera 150kW. Annars blir det årets största flopp.
Kona och Niro ska väl klara 100 kW? Ioniq har jag för mig ska klara 70 kW.