Missade det, sa Elon det? Tycker ljudet är dåligt.
Japp, han sa det nyss
Jag har helt ok ljudkvalitet, och han var mycket tydlig med att nya S och X har 18650, dock med ny kemi med bättre prestanda (inte närmare specificerat).
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Det tycker jag Jag tycker den svarta "askträt" de hade förut var OK, men valnöten funkar inte alls.
I svarta LR är det nu "ebony", den är ju faktiskt hyfsat ok, men trä-detaljerna i vita inredningen är ju bokstavligen bajsbruna, det är dom som heter "valnöt":
bajs.jpg
Där föll vitt som alternativ för mig iaf.
/fth
Ahh missade det. Tycker inte om den, men håller med om att det är mindre illa än valnöten.
Vi får hoppas att dom nya batterierna visar sig vara väldigt bra, 4680-cellernas främsta fördel är ju faktiskt att dom ger billigare produktion, för slutkonsumenten är det ju främst kemi som betyder något, inte format.
Skulle det visa sig att dom nya batterierna klarar 250 kW effekt till höga SoC, med en laddkurva typ som e-tron, så kan ju detta bli ganska bra ändå, och värmepumpen borde ju hjälpa en del under vinterhalvåret.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
F-ck, det är 18650 i nya S och X, känns ju helt bakvänt...
/fth
MS Plaid+ modelen lär få nya batterier,
annars kan dom inte få 840+ km i räckvidd.
Pilotanläggningen i Fremont för 4680 skall ju inte vara i full drift förrän i slutet på året, hoppas Elon.
Den tillverkningen maxar 10 GWh per år, vilket är lite i sammanhanget.
Elon sa på batteri dagen i September att dom inte är färdiga med produktions maskinerna,
dom var på gen 4 och trodde att det behövdes ett par generationer till innan det fungerar fullt ut.
Giga Berlin skall ju tillverka dom oxså, när den väl bli klar
Model S Performance (Ludicrous), 2020 Sept, 599 kW (800+ hp)
bat. 100 kWh ver. G, FSD, Gratis Suc (personlig) AUDI S7, V8, 4 L twin turbo, extra allt. SAAB Turbo X, V6 2.8L, AWD världen bästa/roligaste vinterbil
Har det kommit någon info angående ifall den äntligen kommer få CCS-kontakt? På bilderna tycker jag laddluckan ser oroväckande liten och oförändrad ut. Känns ju helt bisarrt att de skulle behålla sin skumma Type 2-kontakt.
Har det kommit någon info angående ifall den äntligen kommer få CCS-kontakt? På bilderna tycker jag laddluckan ser oroväckande liten och oförändrad ut. Känns ju helt bisarrt att de skulle behålla sin skumma Type 2-kontakt.
Det är fortfarande oklart, men med tanke på att dom i princip inte har ändrat exteriören alls så finns det nog tyvärr en uppenbar risk att dom fortsätter med hybridlösningen och adapter.
Vi får iaf hoppas att dom fixar full v3-effekt den här gången, det skulle ju vara pinsamt om dom släpper "nya" S/X som maxar ut på typ 150 kW.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Har det kommit någon info angående ifall den äntligen kommer få CCS-kontakt? På bilderna tycker jag laddluckan ser oroväckande liten och oförändrad ut. Känns ju helt bisarrt att de skulle behålla sin skumma Type 2-kontakt.
Det är fortfarande oklart, men med tanke på att dom i princip inte har ändrat exteriören alls så finns det nog tyvärr en uppenbar risk att dom fortsätter med hybridlösningen och adapter.
Vi får iaf hoppas att dom fixar full v3-effekt den här gången, det skulle ju vara pinsamt om dom släpper "nya" S/X som maxar ut på typ 150 kW.
/fth
Gamla MS maxade ju på ca 181kW.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Har det kommit någon info angående ifall den äntligen kommer få CCS-kontakt? På bilderna tycker jag laddluckan ser oroväckande liten och oförändrad ut. Känns ju helt bisarrt att de skulle behålla sin skumma Type 2-kontakt.
Bilderna har antagligen den amerikanska kontakten.
Jag är orolig för namnbytet performance->plaid respektive plaid->plaid+. Känns som att Skatteverket får en chans att korrigera sitt sjukt låga förmånsvärde på super-varianten nu, låta det vara som det var och helt enkelt kläcka ur sig ett högre värde för Plaid+. ELler vad tror ni? Kanske hade Skatteverket fått förhandsinformation om uppdateringen
Äntligen (!) verkar det bli bättre bromsar också då det enligt svenska hemsidan, som verkar ha översatts av en som inte håller på med bilar, får "karbonklädda blad". Man lär gå in på US-sidan och se att det är "carbon-sleeved rotors", nåt mellanting mellan kolfiberbromsar och vanliga stålbromsar. Porsche har väl nåt sånt mellanting på gång framöver?
Res längre på en laddning än någon annan elbil och sedan fortsätt att köra med hjälp av 20 000+ Superchargers globalt. Genom att kombinera upp till 663 kilometers räckvidd med 25 procents snabbare laddning kommer du spendera mindre tid på att ladda och mer tid på vägen.
Long Range ligger för högt i pris om man jämför mot övriga.
73K USD
Den borde vara minst 100k billigare. Eller om man så vill de andra borde bara dyrare.
Men vill man sälja bilar så borde man definitivt försöka dra ner priset på base model s.
Ja, man borde verkligen få pengar när man beställer en LR (73k - 100k)
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Res längre på en laddning än någon annan elbil och sedan fortsätt att köra med hjälp av 20 000+ Superchargers globalt. Genom att kombinera upp till 663 kilometers räckvidd med 25 procents snabbare laddning kommer du spendera mindre tid på att ladda och mer tid på vägen.
Snabbare än vadå och varför bara upp till 663 km när det finns 840 km?
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.