Jag chattade, gick bra, ändrades direkt och dagen därpå nya dokument på sidan och behöll gamla priset.
{gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Moderator: Redaktion
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Model 3 P+ 2019 / Model Y LR 2022 / Model S Pläd 2023 / SigenStor 14,8kWp 24kWh REFERRAL>>>
- Tellus
- Teslaägare
Körde i nysnön i morse med track mode, det var inget kul med yoke ratten
Model 3 P+ 2019 / Model Y LR 2022 / Model S Pläd 2023 / SigenStor 14,8kWp 24kWh REFERRAL>>>
- Gustafsson
- Teslaägare
Vilken typ av ändringar har Tesla accepterat? Färg, inredning, byte lr-plaid eller Vice versa?
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
- Tellus
- Teslaägare
Jag tog bort FSD och 21", dvs ca 126` billigare
Fick dock 21" ändå(gratis) för ursprungsbilen fastnade
- Gustafsson
- Teslaägare
Vinterhjulen borde gå bra då tänker jag. Leveransen är ju på försommaren ser det ut som.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Är det någon mer som väntar leverans i närtid? Skall hämta ut bilen nästa vecka och såg idag att bilen tillverkades för 4 månaders sedan. Är det normalt?
Utgår från att det inte blir någon HW4 men samtidigt skiter jag ganska mycket i det iof. Mest orolig för att bilen blivit skadad på vägen och sedan behövt lackas eller fixas till på annat sätt.
Utgår från att det inte blir någon HW4 men samtidigt skiter jag ganska mycket i det iof. Mest orolig för att bilen blivit skadad på vägen och sedan behövt lackas eller fixas till på annat sätt.
Precis, med Yoken försvinner i princip möjligheten att snabbt ratta runt som man behöver om man kör mer aktivt…Tellus skrev:Körde i nysnön i morse med track mode, det var inget kul med yoke ratten
Släpper de en rund ratt MED blinkers så klipper jag till, oavsett pris (nästan).
Model 3 Performance -21
Model S Plaid, röd
- Monark1954
- Teslaägare
Mig veterligen har det kommit två båtar i december med Plaid till Europa och ingen båt sen dess.Krip77 skrev: ↑20 feb 2023 21:29Är det någon mer som väntar leverans i närtid? Skall hämta ut bilen nästa vecka och såg idag att bilen tillverkades för 4 månaders sedan. Är det normalt?
Min är tillverkad i oktober ifjol och får den kanske i slutet på denna månad.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
- Tellus
- Teslaägare
Dom som levererades i december var också tillverkade i Oktober. Så lite oklart vad bilarna gjort i Europa drygt 2 månader.Monark1954 skrev: ↑20 feb 2023 22:19Mig veterligen har det kommit två båtar i december med Plaid till Europa och ingen båt sen dess.Krip77 skrev: ↑20 feb 2023 21:29Är det någon mer som väntar leverans i närtid? Skall hämta ut bilen nästa vecka och såg idag att bilen tillverkades för 4 månaders sedan. Är det normalt?
Väntat på att någon ska köpa dom?Tellus skrev: ↑21 feb 2023 02:54Dom som levererades i december var också tillverkade i Oktober. Så lite oklart vad bilarna gjort i Europa drygt 2 månader.Monark1954 skrev: ↑20 feb 2023 22:19Mig veterligen har det kommit två båtar i december med Plaid till Europa och ingen båt sen dess.Krip77 skrev: ↑20 feb 2023 21:29Är det någon mer som väntar leverans i närtid? Skall hämta ut bilen nästa vecka och såg idag att bilen tillverkades för 4 månaders sedan. Är det normalt?
- Gustafsson
- Teslaägare
Reparationer?
-
Antar att du menar: Rund ratt med blinkersspak.Rimlig skrev: ↑20 feb 2023 22:16Precis, med Yoken försvinner i princip möjligheten att snabbt ratta runt som man behöver om man kör mer aktivt…Tellus skrev:Körde i nysnön i morse med track mode, det var inget kul med yoke ratten
Släpper de en rund ratt MED blinkers så klipper jag till, oavsett pris (nästan).
Sen en tid tillbaka går det att beställa rund ratt till S/X... Men blinkersfunktionen är ju fortfarande densamma som på Yoke-ratten – dvs som knappar på den del av ratten som sitter till vänster om navet.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Tack för svar!
Har en Vit beställd, vill nog ha svart.. känns bara lite surt att betala extra för en ’sämre” färg
- Tellus
- Teslaägare
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Intressant, 3dB sänkning vid 80km/h. Runt 2dB vid 100km/h och 120km/h nästan ingen skillnad alls.
- Gustafsson
- Teslaägare
Bullermätning är inte så enkelt. Låga frekvenser är lättare att släcka ut med ANC, men så låga frekvenser hörs dåligt i mobilen, så videojämförelsen blir svår om man inte lyssnar i hörlurar kanske. Sen är ju dB värdena kanske intressanta, men åter så har systemet säkert större effekt mot lågfrekvent buller och kanske inte alls vid högre frekvenser. Och då blir det svårt att mäta ett medelvärde utan att veta hur amplituden vid de olika frekvenserna ser ut. Så talen 3 dB å så skulle jag ta med en nypa salt.
Tyckte det hördes rätt tydlig skillnad av vs på.
Lät som vinterdäcksbullret försvann med ANC på.
Lät som vinterdäcksbullret försvann med ANC på.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- NEO
- Teslaägare
Hörs tydligare i verkligheten, mycket stor skillnad i buller när man kör 80-100km/h. Körde farsans refresh 3 när vi hämtade Yn, fy fan vilket buller trots 18”.
{gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Ja, jag menade med blinkersspak.SwedishAdvocate skrev:Antar att du menar: Rund ratt med blinkersspak.
Sen en tid tillbaka går det att beställa rund ratt till S/X... Men blinkersfunktionen är ju fortfarande densamma som på Yoke-ratten – dvs som knappar på den del av ratten som sitter till vänster om navet.
Jag körde bakom en X idag som blinkade åt fel håll vid filbyte - ett tydligt kännetecken för Plaid
Senast redigerad av Rimlig, redigerad totalt 1 gånger.
Model 3 Performance -21
Model S Plaid, röd
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Han försökte i alla fall.Rimlig skrev: ↑21 feb 2023 20:55Ja, jag menade med blinkersspak.SwedishAdvocate skrev:Antar att du menar: Rund ratt med blinkersspak.Rimlig skrev: ↑20 feb 2023 22:16Precis, med Yoken försvinner i princip möjligheten att snabbt ratta runt som man behöver om man kör mer aktivt…Tellus skrev:Körde i nysnön i morse med track mode, det var inget kul med yoke ratten
Jag körde bakom en X idag som blinkade åt fel håll vid filbyte - ett tydligt kännetecken för Plaid
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Fördelen med Audi eller BMW, att ingen förväntar sig att man blinkar.mikebike skrev: ↑21 feb 2023 20:57Han försökte i alla fall.Rimlig skrev: ↑21 feb 2023 20:55Ja, jag menade med blinkersspak.SwedishAdvocate skrev:Antar att du menar: Rund ratt med blinkersspak.Rimlig skrev: ↑20 feb 2023 22:16Precis, med Yoken försvinner i princip möjligheten att snabbt ratta runt som man behöver om man kör mer aktivt…Tellus skrev:Körde i nysnön i morse med track mode, det var inget kul med yoke ratten
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh
Pixii Home 10 kWh
- bjornnilsson
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/bjrn91016
Blir en smula fundersam kring det som jag sett/läst om nya leveransen av MS med dålig passform. De biler Neo tagit tidigare i tråden avskräcker.OfarligTesla skrev: ↑20 feb 2023 10:53Nu har jag kört en annan Plaid hos Tesla, det måste varit något fel på den förra jag körde helt enkelt då den vibrerade väldigt mycket. Den här var också mycket bekvämare i fjädringen än den förra.
Kontentan blev dock att frun inte var imponerad jämfört med i4an, Plaiden var mindre bekväm och mycket mer högljudd. Varenda sten i hjulhusen hördes i Teslan vilket man inte hör alls i BMWn och det är mer däckljud och vindljud. Sedan blev hon lite avskräckt när varenda Model S/X refresh vi sett hos Tesla haft fel, den Plaid vi provkörde nu hade någon form av konstant coil whine från förardörren och förardörren satt fel så den skrapade i framskärmen så färgen lossnade.
Så det kommer nog bli omöjligt att övertala henne till att byta till en Model S när hon dessutom inte gillar storleken på bilen och skulle sakna 360 kamera osv utöver det.
Min egen MSP -21 har jag inte haft ett enda kosmetiskt problem med. Allt satt där det skulle vid leverans. Eller så är jag kanske inte så petig.
Men varför skulle det vara så mycket problem med MS i leveransen som kom i slutet av -22? Har de haft extra mycket bråttom denna gång?
Eller kan det vara så att demobilarna hos Tesla ursprungligen är kundbilar, som kund har tackat nej till just pga kosmetiska fel? Och att dom inte hunnit med att åtgärdas? Fast varför skulle man välja den strategin för att dema bilar för 1,5 msek kan man undra..
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
MS90D HW1 2016
- OfarligTesla
- Teslaägare
Du är säkert mindre petig då jag som person brukar se sådana saker väldigt lätt, KBT hjälpte mig iaf att inte störa mig allt för mycket på sakerna jag hittar . Däremot förstår jag inte varför dessa demas, skall jag vara ärlig så tror jag det är för att de inte bryr sig speciellt mycket. De har inte direkt varit speciellt pålästa eller intresserade av Model S/X när jag varit där.bjornnilsson skrev: ↑22 feb 2023 08:09
Blir en smula fundersam kring det som jag sett/läst om nya leveransen av MS med dålig passform. De biler Neo tagit tidigare i tråden avskräcker.
Min egen MSP -21 har jag inte haft ett enda kosmetiskt problem med. Allt satt där det skulle vid leverans. Eller så är jag kanske inte så petig.
Men varför skulle det vara så mycket problem med MS i leveransen som kom i slutet av -22? Har de haft extra mycket bråttom denna gång?
Eller kan det vara så att demobilarna hos Tesla ursprungligen är kundbilar, som kund har tackat nej till just pga kosmetiska fel? Och att dom inte hunnit med att åtgärdas? Fast varför skulle man välja den strategin för att dema bilar för 1,5 msek kan man undra..
Men jag kan väl säga att nu när vi kört i4an ett tag så är det ganska stor kontrast att sätta sig i en Model S refreshen iaf, inte bara pga infotainmentsystemet osv.
- Tellus
- Teslaägare
Min har bra karosspassform överallt och varit felfri utöver att frunken kräver två tryck ibland
- NEO
- Teslaägare
Nya bromsarna på X/S plaid. Observera att USS är borta.