Ionitys laddnätverk
Moderator: Redaktion
Re: Ionitys laddnätverk
Finns ju gott om alternativ till ionity mellan Sthlm och Malmö nu.
Eon & recharge har 4+ 150kw+ per station, dvs samma som ionity.
Är väl bara de som bundit upp sig till abb hos ionity som känner sig tvungna att ladda där.
Eon & recharge har 4+ 150kw+ per station, dvs samma som ionity.
Är väl bara de som bundit upp sig till abb hos ionity som känner sig tvungna att ladda där.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Ionitys laddnätverk
Jag har inget abbonemang men laddar ändå gärna på Ionity eftersom det sällan finns bättre alternativ under Ionitys pris, 3.50 per kWh.taliz skrev:Finns ju gott om alternativ till ionity mellan Sthlm och Malmö nu.
Eon & recharge har 4+ 150kw+ per station, dvs samma som ionity.
Är väl bara de som bundit upp sig till abb hos ionity som känner sig tvungna att ladda där.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Re: Ionitys laddnätverk
Du kör väl Polestar? De subventionerar ju, annars hade du fått pynta 8,70kr/kwh.Maw skrev:Jag har inget abbonemang men laddar ändå gärna på Ionity eftersom det sällan finns bättre alternativ under Ionitys pris, 3.50 per kWh.taliz skrev:Finns ju gott om alternativ till ionity mellan Sthlm och Malmö nu.
Eon & recharge har 4+ 150kw+ per station, dvs samma som ionity.
Är väl bara de som bundit upp sig till abb hos ionity som känner sig tvungna att ladda där.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2459
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Ionitys laddnätverk
Ja, det verkar även vara bättre tillgänglighet på de nya laddoperatörerna.
Jag avslutar nog mitt Ionity abonnemang till sommaren.
På någon enstaka resa får det eventuellt bli lite stödladdning med 50/60 kW laddare, annars funkar det nu perfekt utan Ionity för vår del.
Kan ju vara så att den höga månadsavgiften på Ionity gör att många tänker precis som oss. Att ladda endast där för täcka in avgiften så gott det går.
Jag avslutar nog mitt Ionity abonnemang till sommaren.
På någon enstaka resa får det eventuellt bli lite stödladdning med 50/60 kW laddare, annars funkar det nu perfekt utan Ionity för vår del.
Kan ju vara så att den höga månadsavgiften på Ionity gör att många tänker precis som oss. Att ladda endast där för täcka in avgiften så gott det går.
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
Re: Ionitys laddnätverk
Stämmer bra.taliz skrev:Du kör väl Polestar? De subventionerar ju, annars hade du fått pynta 8,70kr/kwh.Maw skrev:Jag har inget abbonemang men laddar ändå gärna på Ionity eftersom det sällan finns bättre alternativ under Ionitys pris, 3.50 per kWh.taliz skrev:Finns ju gott om alternativ till ionity mellan Sthlm och Malmö nu.
Eon & recharge har 4+ 150kw+ per station, dvs samma som ionity.
Är väl bara de som bundit upp sig till abb hos ionity som känner sig tvungna att ladda där.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 9388
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Ionitys laddnätverk
Det är ju också ett slags abonnemang.Maw skrev:Stämmer bra.taliz skrev:Du kör väl Polestar? De subventionerar ju, annars hade du fått pynta 8,70kr/kwh.Maw skrev:Jag har inget abbonemang men laddar ändå gärna på Ionity eftersom det sällan finns bättre alternativ under Ionitys pris, 3.50 per kWh.taliz skrev:Finns ju gott om alternativ till ionity mellan Sthlm och Malmö nu.
Eon & recharge har 4+ 150kw+ per station, dvs samma som ionity.
Är väl bara de som bundit upp sig till abb hos ionity som känner sig tvungna att ladda där.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Ionitys laddnätverk
Är det? Är det inte ungefär som att Teslor laddar för bra pris på SuC? Även om SuC är lite dyrare numeramikebike skrev:Det är ju också ett slags abonnemang.Maw skrev:Stämmer bra.taliz skrev:Du kör väl Polestar? De subventionerar ju, annars hade du fått pynta 8,70kr/kwh.Maw skrev:Jag har inget abbonemang men laddar ändå gärna på Ionity eftersom det sällan finns bättre alternativ under Ionitys pris, 3.50 per kWh.taliz skrev:Finns ju gott om alternativ till ionity mellan Sthlm och Malmö nu.
Eon & recharge har 4+ 150kw+ per station, dvs samma som ionity.
Är väl bara de som bundit upp sig till abb hos ionity som känner sig tvungna att ladda där.
Edit: Man kanske kan se det som att Polestar abbonerar på Ionity för att ge sina kunder ett bra pris på laddning på ett snabbt nätverk.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
- RagWal
- Teslaägare
- Inlägg: 1221
- Blev medlem: 06 dec 2018 19:29
- Referralkod: ts.la/ragnar71607
Re: Ionitys laddnätverk
Hur länge?Maw skrev:Är det? Är det inte ungefär som att Teslor laddar för bra pris på SuC? Även om SuC är lite dyrare numeramikebike skrev:Det är ju också ett slags abonnemang.
Edit: Man kanske kan se det som att Polestar abbonerar på Ionity för att ge sina kunder ett bra pris på laddning på ett snabbt nätverk.
MY LR 2022
https://trine.com/just-invested/170729
https://trine.com/just-invested/170729
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2459
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Ionitys laddnätverk
Volvo har ju gjort en deal med Pluggsurfing, det kostar nog en hel del. Undrar om Ionity gillar detta upplägg.RagWal skrev:Hur länge?Maw skrev:Är det? Är det inte ungefär som att Teslor laddar för bra pris på SuC? Även om SuC är lite dyrare numeramikebike skrev:Det är ju också ett slags abonnemang.
Edit: Man kanske kan se det som att Polestar abbonerar på Ionity för att ge sina kunder ett bra pris på laddning på ett snabbt nätverk.
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
Re: Ionitys laddnätverk
Lite oklart. Som det ser ut nu är det i 12 månader från 1/7 om bilen såldes före den 1/7 och 12 månader från leveransdatum för övriga bilar som säljs i år (även om de levereras nästa år).RagWal skrev:Hur länge?Maw skrev:Är det? Är det inte ungefär som att Teslor laddar för bra pris på SuC? Även om SuC är lite dyrare numeramikebike skrev:Det är ju också ett slags abonnemang.
Edit: Man kanske kan se det som att Polestar abbonerar på Ionity för att ge sina kunder ett bra pris på laddning på ett snabbt nätverk.
Polestar säger att de jobbar på en fortsättning eller alternativ lösning efter den här första perioden. Vi får se den 1/7 nästa år vad som händer

Mitt intryck hittills är att de är ganska generösa mot kunder som redan köpt bil, t ex förlängdes fri uppkoppling nyligen från 3 år till 6 år. Ifs som ersättning för att Apple carplay blivit försenat men det saknar jag ändå inte.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 9388
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Ionitys laddnätverk
"Erbjudande om det reducerade priset gäller för Polestar 2 kunder som har beställt bil innan 31 december 2021. Erbjudandet är giltigt i 12 månader från den dag då kortet aktiveras, även om leverans sker under 2022."RagWal skrev:Hur länge?Maw skrev:Är det? Är det inte ungefär som att Teslor laddar för bra pris på SuC? Även om SuC är lite dyrare numeramikebike skrev:Det är ju också ett slags abonnemang.
Edit: Man kanske kan se det som att Polestar abbonerar på Ionity för att ge sina kunder ett bra pris på laddning på ett snabbt nätverk.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Ionitys laddnätverk
I USA fick Polestar-ägarna nyligen helt fri laddning på Electeify America i 2 år. Förhoppningsvis kan det vara en indikation på att Polestar verkligen tänker ordna bra laddning även efter 12 månader i Europa också. Vem vet, kanske gör de en deal med Teslamikebike skrev:"Erbjudande om det reducerade priset gäller för Polestar 2 kunder som har beställt bil innan 31 december 2021. Erbjudandet är giltigt i 12 månader från den dag då kortet aktiveras, även om leverans sker under 2022."RagWal skrev:Hur länge?Maw skrev:Är det? Är det inte ungefär som att Teslor laddar för bra pris på SuC? Även om SuC är lite dyrare numeramikebike skrev:Det är ju också ett slags abonnemang.
Edit: Man kanske kan se det som att Polestar abbonerar på Ionity för att ge sina kunder ett bra pris på laddning på ett snabbt nätverk.

VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 9388
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Ionitys laddnätverk
Rena rama Teslaspekulationerna alltså. 

Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Ionitys laddnätverk
Absolut, spekulationer är allt jag har att komma med just numikebike skrev:Rena rama Teslaspekulationerna alltså.

VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
-
- elbilist
- Inlägg: 638
- Blev medlem: 24 sep 2019 12:16
Re: Ionitys laddnätverk
Sjukt störigt att Polestar som inte ens är med i Ionity samarbetet ska ha bästa dealen för sina kunder. (Förutom kanske Porsche) När man som E-tron ägare har sämsta dealen och samtidigt med dess laddkurva i regel utnyttjar kapaciteten på Ionity mest effektivt. Det får en att önska minuttaxa istället.Off Grid Byggaren skrev:Volvo har ju gjort en deal med Pluggsurfing, det kostar nog en hel del. Undrar om Ionity gillar detta upplägg.RagWal skrev:Hur länge?Maw skrev:Är det? Är det inte ungefär som att Teslor laddar för bra pris på SuC? Även om SuC är lite dyrare numeramikebike skrev:Det är ju också ett slags abonnemang.
Edit: Man kanske kan se det som att Polestar abbonerar på Ionity för att ge sina kunder ett bra pris på laddning på ett snabbt nätverk.
Re: Ionitys laddnätverk
Känns ju lite orättvist på något sätt men samtidigt är jag ganska säker på att polestar har fått betala bra för de. Egentligen är de snarast de andra ägarna som är snåla mot sina egna kunder.Robertrimmevik skrev:Sjukt störigt att Polestar som inte ens är med i Ionity samarbetet ska ha bästa dealen för sina kunder. (Förutom kanske Porsche) När man som E-tron ägare har sämsta dealen och samtidigt med dess laddkurva i regel utnyttjar kapaciteten på Ionity mest effektivt. Det får en att önska minuttaxa istället.Off Grid Byggaren skrev:Volvo har ju gjort en deal med Pluggsurfing, det kostar nog en hel del. Undrar om Ionity gillar detta upplägg.RagWal skrev:Hur länge?Maw skrev:Är det? Är det inte ungefär som att Teslor laddar för bra pris på SuC? Även om SuC är lite dyrare numeramikebike skrev:Det är ju också ett slags abonnemang.
Edit: Man kanske kan se det som att Polestar abbonerar på Ionity för att ge sina kunder ett bra pris på laddning på ett snabbt nätverk.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2459
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Ionitys laddnätverk
Audi har också ett gratisår och något lägre kwh-pris.
Polestars erbjudande är ju värt 2280:- idagsläget.
Samt ingår en viss valutarisk då laddningen prissätts i Euro.
Nu införs även ett abonnemang kallat Ionity Passport för den som behöver ladda ofta. Det kostar 190 kr i månaden och bindningstiden är ett år. Med det nya abonnemanget kostar det istället 3,50 kr per kWh att ladda.
Brytpunkten för när abonnemanget blir billigare går vid 440 kWh per år eller knappt 40 kWh per månad.
Men det står många Polestar och Volvo bilar på Ionity nu, det är väl därför det blivit laddkö ibland.
Polestars erbjudande är ju värt 2280:- idagsläget.
Samt ingår en viss valutarisk då laddningen prissätts i Euro.
Nu införs även ett abonnemang kallat Ionity Passport för den som behöver ladda ofta. Det kostar 190 kr i månaden och bindningstiden är ett år. Med det nya abonnemanget kostar det istället 3,50 kr per kWh att ladda.
Brytpunkten för när abonnemanget blir billigare går vid 440 kWh per år eller knappt 40 kWh per månad.
Men det står många Polestar och Volvo bilar på Ionity nu, det är väl därför det blivit laddkö ibland.
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
Re: Ionitys laddnätverk
Jo de är ju faktiskt sant, bjuds ofta på ett år från andra tillverkare också..Off Grid Byggaren skrev:Audi har också ett gratisår och något lägre kwh-pris.
Polestars erbjudande är ju värt 2280:- idagsläget.
Samt ingår en viss valutarisk då laddningen prissätts i Euro.
Nu införs även ett abonnemang kallat Ionity Passport för den som behöver ladda ofta. Det kostar 190 kr i månaden och bindningstiden är ett år. Med det nya abonnemanget kostar det istället 3,50 kr per kWh att ladda.
Brytpunkten för när abonnemanget blir billigare går vid 440 kWh per år eller knappt 40 kWh per månad.
Men det står många Polestar och Volvo bilar på Ionity nu, det är väl därför det blivit laddkö ibland.
Jo ionity borde nog bygga ut där de används.. Kör ofta förbi den i Karlskrona, där är typ aldrig bilar så jag har trott att nyttjande graden är låg men igår så passerade jag den i Helsingborg, de var fullt (kunde inte se om de var kö) och detta var mitt på dagen en söndag så ingen konstig tid.. Jag hoppas ionity sätter fart och bygger ut där de behövs och där de ser hög last.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Ionitys laddnätverk
Ja, dom laddar långsamt och inte sällan fullt.Off Grid Byggaren skrev:Men det står många Polestar och Volvo bilar på Ionity nu, det är väl därför det blivit laddkö ibland.
Behövs väl kanske då de har så kort räckvidd, men fattar inte hur man orkar.
En hel del verkar iofs vara pensionärer, så de har väl all tid i världen.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Ionitys laddnätverk
Ja, Polestar 2 laddar bara lite snabbare och har lite längre räckvidd än ID4taliz skrev:Ja, dom laddar långsamt och inte sällan fullt.Off Grid Byggaren skrev:Men det står många Polestar och Volvo bilar på Ionity nu, det är väl därför det blivit laddkö ibland.
Behövs väl kanske då de har så kort räckvidd, men fattar inte hur man orkar.
En hel del verkar iofs vara pensionärer, så de har väl all tid i världen.

VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Ionitys laddnätverk
Inte enligt teslabjörns tester.Maw skrev:Ja, Polestar 2 laddar bara lite snabbare och har lite längre räckvidd än ID4taliz skrev:Ja, dom laddar långsamt och inte sällan fullt.Off Grid Byggaren skrev:Men det står många Polestar och Volvo bilar på Ionity nu, det är väl därför det blivit laddkö ibland.
Behövs väl kanske då de har så kort räckvidd, men fattar inte hur man orkar.
En hel del verkar iofs vara pensionärer, så de har väl all tid i världen.

Jag stod bredvid en PS2 för en vecka sen. De hade kanske kallt batteri men jag laddade 60-90% på samma tid som de gick från 57-69%.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2459
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Ionitys laddnätverk
Jag hjälpte en familj med en helt nyköpt Skoda enyaq iv 80 i Värnamo, två dagar hade de haft bilen.
Första resan och appen vägrade att fungera, CCS-kabeln satt ohjäpligt fast i bilen. De behövde fylla på för att nå sin destination.
Med bilnyckeln låste vi bilen och låste sedan upp, då släppte laddkontakten. Provade att börja om på två olika laddare men appen ville inte fungera.
Erbjöd att starta laddningen med mitt laddkort och swisha till mig, vilket tacksamt togs emot.
Såg nu efteråt att det går rätt segt att ladda även med MEB-plattformen och stora batteriet, nu var det från 41%-100% de laddade. Borde ju räckt bra med en 60 kW DC-laddare.
Första resan och appen vägrade att fungera, CCS-kabeln satt ohjäpligt fast i bilen. De behövde fylla på för att nå sin destination.
Med bilnyckeln låste vi bilen och låste sedan upp, då släppte laddkontakten. Provade att börja om på två olika laddare men appen ville inte fungera.
Erbjöd att starta laddningen med mitt laddkort och swisha till mig, vilket tacksamt togs emot.
Såg nu efteråt att det går rätt segt att ladda även med MEB-plattformen och stora batteriet, nu var det från 41%-100% de laddade. Borde ju räckt bra med en 60 kW DC-laddare.
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
Re: Ionitys laddnätverk
Ja det är väl i stort sett bara etron som laddar hyfsat snabbt till 100%. Med alla andra bilar tar det lång tid.Off Grid Byggaren skrev:Jag hjälpte en familj med en helt nyköpt Skoda enyaq iv 80 i Värnamo, två dagar hade de haft bilen.
Första resan och appen vägrade att fungera, CCS-kabeln satt ohjäpligt fast i bilen. De behövde fylla på för att nå sin destination.
Med bilnyckeln låste vi bilen och låste sedan upp, då släppte laddkontakten. Provade att börja om på två olika laddare men appen ville inte fungera.
Erbjöd att starta laddningen med mitt laddkort och swisha till mig, vilket tacksamt togs emot.
Såg nu efteråt att det går rätt segt att ladda även med MEB-plattformen och stora batteriet, nu var det från 41%-100% de laddade. Borde ju räckt bra med en 60 kW DC-laddare.
Stod bredvid en Kia eNiro för någon dag sedan. Såg på laddaren att de stått där 1 timme och 29 minuter.

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Ionitys laddnätverk
Å herrejisses. Och sen kanske med 1, 2 eller 3 laddare av 4 som är trasiga, vilket verkar vara mer normalt än undantag hos Aj-onity. Då vill man verkligen inte vara sist i kön. Jag skulle få spader.taliz skrev:Stod bredvid en Kia eNiro för någon dag sedan. Såg på laddaren att de stått där 1 timme och 29 minuter.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
-
- elbilist
- Inlägg: 638
- Blev medlem: 24 sep 2019 12:16
Re: Ionitys laddnätverk
Då kan de ju lika gärna stå på en 50kW-laddare. Ofattbart att de inte kan bygga fler laddare som delar kapaciteten. Har jag fattat det rätt så ska Ionity klara att ladda med alla fyra laddarna på full kapacitet. Alltså 1400kW tillsammans. Tror att den effekten skulle räcka till minst 14 laddare utan att någon idag skulle uppleva effektbrist. Tror det är få bilar som har laddsessioner med ett snitt över 100kW. När de är på långresa.taliz skrev:Ja det är väl i stort sett bara etron som laddar hyfsat snabbt till 100%. Med alla andra bilar tar det lång tid.Off Grid Byggaren skrev:Jag hjälpte en familj med en helt nyköpt Skoda enyaq iv 80 i Värnamo, två dagar hade de haft bilen.
Första resan och appen vägrade att fungera, CCS-kabeln satt ohjäpligt fast i bilen. De behövde fylla på för att nå sin destination.
Med bilnyckeln låste vi bilen och låste sedan upp, då släppte laddkontakten. Provade att börja om på två olika laddare men appen ville inte fungera.
Erbjöd att starta laddningen med mitt laddkort och swisha till mig, vilket tacksamt togs emot.
Såg nu efteråt att det går rätt segt att ladda även med MEB-plattformen och stora batteriet, nu var det från 41%-100% de laddade. Borde ju räckt bra med en 60 kW DC-laddare.
Stod bredvid en Kia eNiro för någon dag sedan. Såg på laddaren att de stått där 1 timme och 29 minuter.