Sida 3 av 3

Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS

Postat: 02 dec 2017 09:14
av Kulingen
themax skrev:
42
Liftarens Guide haha

Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS

Postat: 02 dec 2017 12:31
av Zoidberg
Tjell skrev:
Olle, du vet säkert varför tåg sällan får sladd?
Du får gärna berätta. :D

Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS

Postat: 02 dec 2017 13:50
av Tjell
Zoidberg skrev:
Tjell skrev:
Olle, du vet säkert varför tåg sällan får sladd?
Du får gärna berätta. :D
Tror det beror på att de går som på räls!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS

Postat: 02 dec 2017 14:25
av Zoidberg
Kan avslöja ett scoop, årets bekännelse. Tågbikten:
Vi spinner ibland loss rätt rejält med tågen när vi accelererar. Inte bra för varken fordon/räls eller accelerationen.
Men då kan man i varje fall säga att ”jag spann loss med en x2000 idag” vid middagsbordet.

Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS

Postat: 02 dec 2017 14:36
av mati
LarsL skrev:
Det är väl ingen som vill sitta ute på vinterdäcket, kanske.
Att sitta på ett vinterdäck kan innebära att aktern blir skitig.

Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS

Postat: 02 dec 2017 14:51
av blincoln
mati skrev:
LarsL skrev:
Det är väl ingen som vill sitta ute på vinterdäcket, kanske.
Att sitta på ett vinterdäck kan innebära att aktern blir skitig.
Det kanske har samband med det som på engelska heter poop deck? (Däcket ovan på kaptenshytten där bak)

Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS

Postat: 02 dec 2017 16:05
av Yxel
Zoidberg skrev:
Kan avslöja ett scoop, årets bekännelse. Tågbikten:
Vi spinner ibland loss rätt rejält med tågen när vi accelererar. Inte bra för varken fordon/räls eller accelerationen.
Men då kan man i varje fall säga att ”jag spann loss med en x2000 idag” vid middagsbordet.
:lol: det är grejer det!

Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS

Postat: 02 dec 2017 16:18
av 12man
Zoidberg skrev:
Kan avslöja ett scoop, årets bekännelse. Tågbikten:
Vi spinner ibland loss rätt rejält med tågen när vi accelererar. Inte bra för varken fordon/räls eller accelerationen.
Men då kan man i varje fall säga att ”jag spann loss med en x2000 idag” vid middagsbordet.
Åt andra hållet, har tåg ABS bromsar?

Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS

Postat: 02 dec 2017 18:24
av Jerker
12man skrev:
Zoidberg skrev:
Kan avslöja ett scoop, årets bekännelse. Tågbikten:
Vi spinner ibland loss rätt rejält med tågen när vi accelererar. Inte bra för varken fordon/räls eller accelerationen.
Men då kan man i varje fall säga att ”jag spann loss med en x2000 idag” vid middagsbordet.
Åt andra hållet, har tåg ABS bromsar?
Har inte tåg ABB-bromsar ;-)

Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS

Postat: 02 dec 2017 23:13
av Swede1
Jerker skrev:
12man skrev:
Zoidberg skrev:
Kan avslöja ett scoop, årets bekännelse. Tågbikten:
Vi spinner ibland loss rätt rejält med tågen när vi accelererar. Inte bra för varken fordon/räls eller accelerationen.
Men då kan man i varje fall säga att ”jag spann loss med en x2000 idag” vid middagsbordet.
Åt andra hållet, har tåg ABS bromsar?
Har inte tåg ABB-bromsar ;-)
Och ABB hade flest patent ansökningar i det fantastiska landet Schweiz!

http://www.abb.com/cawp/seitp202/9f89fc ... e47d8.aspx

Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS

Postat: 02 dec 2017 23:21
av Kulingen
På tal om ABB så var det från början Asea och BB och på BB förlöses barn. Framtidens barn kommer nog köra batteribilar, batterier finns i leksaker, vuxna har också leksaker. ABB gör definitivt inte leksak för vuxna om inte ett CO2 fritt kärnkraftverk är det med så många knappar.

Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS

Postat: 03 dec 2017 09:02
av Mickep
Tesla dog utfattig och galen. Undrar vad musk skulle säga om det dök upp ett konkurrerande elbilsmärke som hette Edison. (Med en elefant som märke)

Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS

Postat: 03 dec 2017 09:24
av Tjell
Undrar om det är BYD den heter, den där Edisonbilen?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro