Designstudion uppdaterad?
Moderator: Redaktion
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Designstudion uppdaterad?
Håller med! HUD är typisk tech-paket-stuff men browser och appar bör vara standard.
.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Jag har märkt att naven visar rödmarkering på vägsträckor där det är långsam trafik eller stop.,stämmer väldigt bra med samma info i Waze.mså det stämmer nog att google integrerat wazeinfo i google maps. Det Tesla inte gjort är att presentera detta på ett vettigt sätt tex varna etc. Hoppas på att de gör något i den kommande versionen så man slipper kolla waze för olyckor och långsamma partier... Tycker för övrigt naven i Teslan är grymt bra vs mobil. Aaaaaningen större skärm och enkel att använda. Dessutom gillar jag integrationen med kalendern.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
- Datordoktorn
- Teslaägare
Nu när tråden ändå glidit iväg litegrann så kan jag tycka att vissa saker borde definitivt uppdateras i navigationen. Följande tre saker hade jag i min Leaf, och då utan några kameror eller annat jox.
1. Visning av hastighetsgräns på den aktuella vägsträckan. Funkade förbluffande bra, sällan man hann mer än 100 meter in på en vägsträcka med ny gräns innan angivelsen ändrades.
2. Varning för fartkameror. Uppdaterades nästan lika snabbt som ordningsmakten hann skruva upp kameror.
3. Möjlighet att välja mellan flera olika rutter till samma mål. Den här är nästan mest obegripligt att den saknas med tanke på hur bra det funkar i google navigation på datorn.
1. Visning av hastighetsgräns på den aktuella vägsträckan. Funkade förbluffande bra, sällan man hann mer än 100 meter in på en vägsträcka med ny gräns innan angivelsen ändrades.
2. Varning för fartkameror. Uppdaterades nästan lika snabbt som ordningsmakten hann skruva upp kameror.
3. Möjlighet att välja mellan flera olika rutter till samma mål. Den här är nästan mest obegripligt att den saknas med tanke på hur bra det funkar i google navigation på datorn.
Blå S75 AP2 beställd o avbeställd (pga sjukdom)
Leaf Tekna 2015
Blå S75D, vit insida, pano, AP, premium, kolfiber
Elskåp (e-NV200 2017)
Deläger Leaf 2021, Zoe 2017 & Ora 2022....
http://---
.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Navigon.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Det är en kombination av Navigon och Google maps. Google maps står för kartorna på den stora skärmen och navigon för själva navappen och overlays. Tex lägger de på rondeller och vägar ovanpå Googles måmga gånger 3-4 år gamla bilder... Verkar även som Trafikinfo kommer från google då den stämmer så bra med Waze...
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Intressant.
Har själv navigon på telefonen, och där är det Here som sköter kartorna... (Nokia)
Har själv navigon på telefonen, och där är det Here som sköter kartorna... (Nokia)
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

Navtech köptes av Nokia för många år sedan. Så here är gamla navtech. Bing maps använder samma kartor. Bättre uppdaterade än google maps.
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Enligt TMC, så finns numera denna skrivning i den Amerikanska designstudion:
Design Studio Update: "Lane keeping and self-parking updates will be available soon."
Design Studio Update: "Lane keeping and self-parking updates will be available soon."
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Det finns nu även med i den svenska design studion, där står det nu även att kartor och navigation ingår som standardSR-71-BlackBird skrev:Enligt TMC, så finns numera denna skrivning i den Amerikanska designstudion:
- TiborBlomhall
Och tyvärr verkar det vara samma offline-navigering som förut. Klickar man på "Och mycket mer"-länken i design studio så kan man under Interiör hitta texten "Inbyggda kartor och navigering med 7 års gratis uppdatering".
Google maps skulle inte behövt 7 års gratis uppdatering.
När jag beställde i slutet av November hittade jag en tråd på TMC där det sas att autopilot och self-parking skulle komma inom ett par månader. Någon var väldig t upprörd och så att ett par månadr inte var Tremånader eller mer enligt amerikansk domstol och om han inte fick uppdateringen i tid så...SR-71-BlackBird skrev:Enligt TMC, så finns numera denna skrivning i den Amerikanska designstudion:
Vet inte hur det har gått med just men kul att det kanske är på väg ut snart.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- kanylbullen
- Teslaägare
Google Maps är tvärt emot vad folk tror inte gratis:TiborBlomhall skrev:Och tyvärr verkar det vara samma offline-navigering som förut. Klickar man på "Och mycket mer"-länken i design studio så kan man under Interiör hitta texten "Inbyggda kartor och navigering med 7 års gratis uppdatering".
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
- TiborBlomhall
Livefilestore verkar heller inte vara gratis
man kan inte se bilden du bifogade 

- kanylbullen
- Teslaägare
fffffffffffffffffffffffffffffffffffffuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu jävla OneDrive

- kanylbullen
- Teslaägare
jag undrar hur många map loads TM's servers har mot Google Maps per månad...
Dagens nav är en kombination av navprogram varan med offlinekartor och google maps. Det du ser på den stora skärmen är google maps men de har lagt in overlay från navappen. Dvs när googles kartor är felmser man fortfarande blå markwring för där vägen är när man navigerar. För att inte åka fel tittar man givetvis på den lilla instrumentpanelen där navappen visar hur man skall köra.. Google maps kartan är mer av en bra översikt. Så jag förstår inte gnället om kombinationen. Ganska vettigt faktiskt. Visst Nokia here maps hade varit bättre hela vägen... Gillar dock att waze trafikinfo visas på google maps.,betyder att Tesla skulle kunna göra något smart med den informationen framöver...TiborBlomhall skrev:Och tyvärr verkar det vara samma offline-navigering som förut. Klickar man på "Och mycket mer"-länken i design studio så kan man under Interiör hitta texten "Inbyggda kartor och navigering med 7 års gratis uppdatering".
Håller med dig Hybris 

MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Ang nav så är trots allt google maps nav i telefonen bättre än bilens.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Google maps är väl aldrig "bra"Niclas skrev:Ang nav så är trots allt google maps nav i telefonen bättre än bilens.

Min villa har fortfarande bilder från 2008. Bing maps, here maps, hitta.se är bättre i Sverige.
Det som gär det hela bra i Tesla är just kombinationen av navappen med offlinekartor och google maps.
Den bästa navappen jag har är Nokia here maps i min Lumia telefon. Enkel och hittar alltid rätt. Min frus apple lur är alltid totalt förvirrad md Apples nav liksom googles.

- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Kul att höra att det inte är bara jag som kör wp. Gillar naven mycket. Har också navigon till Ios, men föredrar nokias.hybris skrev:Google maps är väl aldrig "bra"Niclas skrev:Ang nav så är trots allt google maps nav i telefonen bättre än bilens.
Min villa har fortfarande bilder från 2008. Bing maps, here maps, hitta.se är bättre i Sverige.
Det som gär det hela bra i Tesla är just kombinationen av navappen med offlinekartor och google maps.
Den bästa navappen jag har är Nokia here maps i min Lumia telefon. Enkel och hittar alltid rätt. Min frus apple lur är alltid totalt förvirrad md Apples nav liksom googles.har även Navigon och den fungerar bra men kletigare UI vs here maps tycker jag. Eller here drive+mheter appen. Tror fsktiskt den finns på andra plattformar än Windows phone numera.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Jag tycker Waze är överlägset allt annat eftersom den räknar ut ankomsttid klart bättre än exempelvis Teslas navigator och detta funkar förhållandevis bra även i Stockholm när det är rusningstrafik (varför det nu heter det när det mesta står still). Även vägval både med och utan köer är överlägset Teslas navigator.hybris skrev:Google maps är väl aldrig "bra"Niclas skrev:Ang nav så är trots allt google maps nav i telefonen bättre än bilens.
Den bästa navappen jag har är Nokia here maps i min Lumia telefon. Enkel och hittar alltid rätt. Min frus apple lur är alltid totalt förvirrad md Apples nav liksom googles.har även Navigon och den fungerar bra men kletigare UI vs here maps tycker jag. Eller here drive+mheter appen. Tror fsktiskt den finns på andra plattformar än Windows phone numera.
Waze använder jag bara för att kolla så ingen har krockat etc... Tycker navappen är ganska dålig. Men den sociala delen är mycket smart. Eftersom google äger waze och tesla använder google maps hoppas jag på att det kommer till sin rätt i framtiden...
navigerar nästan aldrig i telefonen längre då den stora skärmen är perfekt när man skall orientera sig. Men waze funktioner kring olyckor, polis, trafik etc direkt i bilen vore grymt!