Här diskuterar vi om Tesla Model S
Moderator: Redaktion
dhogborg
Teslaägare
Verdi skrev: oscfor skrev: Nej, de flesta använder inte sin mobiltelefon. Det VET jag.
Ok. Hur lyssnar man på spotify och poddar i en Volvo då? Jag vet faktiskt inte.
Apple CarPlay eller Android Auto fyller de flesta behov. Saknas dock Google Maps på CarPlay, men annars är upplevelsen fullt rimlig.
Edit: man måste koppla in sladd innan man kör iväg. Det är trist och drygt, för det glömmer man jämt.
Verdi
dhogborg skrev: Verdi skrev: oscfor skrev: Nej, de flesta använder inte sin mobiltelefon. Det VET jag.
Apple CarPlay eller Android Auto fyller de flesta behov. Saknas dock Google Maps på CarPlay, men annars är upplevelsen fullt rimlig.
Edit: man måste koppla in sladd innan man kör iväg. Det är trist och drygt, för det glömmer man jämt.
Ok. Trodde man speglade sin mobil på nåt sätt med det där. Tror att BMW bara erbjuder carplay och att det inte fungerar så bra.
dhogborg
Teslaägare
Verdi skrev:
Ok. Trodde man speglade sin mobil på nåt sätt med det där. Tror att BMW bara erbjuder carplay och att det inte fungerar så bra.
Telefonen hanterar bilens skärm som en extern skärm, med eget UI och specialbyggda appar.
BMW är nog först och ensam med trådlös variant, vet inte hur bra det fungerar för dem. Kanske det du hört erfarenheter av?
Har den trådade varianten i min VW och det fungerar väldigt bra. Ungefär lika responsivt som Teslas skärm, fast bara en app i taget.
nek0
dhogborg skrev: Verdi skrev:
Telefonen hanterar bilens skärm som en extern skärm, med eget UI och specialbyggda appar.
BMW är nog först och ensam med trådlös variant, vet inte hur bra det fungerar för dem. Kanske det du hört erfarenheter av?
Har den trådade varianten i min VW och det fungerar väldigt bra. Ungefär lika responsivt som Teslas skärm, fast bara en app i taget.
Jag speglar hela telefonen i min skoda superb. Använder inte Android Auto utan mirrorlink fungerar perfekt
Senast i morse körde jag Viber samtal med bild och ljud. Bild och mikrofonen från telefonenoch ljudet genom bilens högtalare
oscfor
Teslaägare
Verdi skrev: oscfor skrev: Nej, de flesta använder inte sin mobiltelefon. Det VET jag.
Det finns appar för det om man inte vill gå via telefonen. Väldigt populära de också.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D