Politisk satir

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
themax
Teslaägare

Re: Politisk satir

Inlägg av themax »

Jag har varit liberal i hela mitt vuxna liv med DÖ gjorde mig rådvill. Rekommenderar alla att läsa Medborgerlig Samlings program. De utsätts nu för en rätt grym smutskastningsprocess av vänstern som bara fick mig mer intresserad.

Ur miljöprogrammet;

Transporter inom Sverige

Vår ambition är att alla nya personbilar som säljs senast 2030 ska vara miljöbilar. Vi vill här göra en tydlig klimatskatteväxling genom att öronmärka intäkterna av koldioxidskatten på bensin och diesel till fordonstrafik för att subventionera elbilar, laddningsstationer och andra åtgärder för att underlätta övergången till en utsläppsneutral fordonsflotta.
Vi är även positiva till idén att låta reseavdraget differentieras så att resor med miljöbilar gynnas.”
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inlägg av Legato »

PoloPrinsen skrev:
Ja då kanske det är det enda kvarvarande alternativet. Typ.

Men är SD verkligen ett faschistiskt (stavfning?) parti? Tror eller "vet" alla sjuklöverröstare det?

Kommer vi få uppleva motsvarande händelser som i Tyskland på 30-talet, tex kristallnatten, sönderslagna fönster på pizzerior och tvångsdeportering till nyuppförda ghetton i diverse städer?

Att vi inte rustar upp KRIGSMAKTEN torde förde flesta vara uppenbart då det inte ens heter så längre om våra "krigargubbar". Försvarets omfattning (storlek o styrka mm) som tillomed sossarna godkänt och beslutat om är ju av sossarna själva i själva verket underfinansierat så vår krigsförmåga, dvs förmågan att försvara oss på vårt eget territorium minskar numera o i framtiden komner den minska än mera vartefter försvarsmakten tvingas prioritera bort saker.

Sååå... med den klena försvarsmakt vi har i dag och framöver, hur skall SD då kunna öka vårt så kallade Lebensraum? Ja om vi nu inte nöjjer oss med att vara lite faschistiska på vår egen kant i norra europa.

Något säger mig att herr Åkesson inte vill invadera varken det ena eller det andra grannlandet för att ge mer plats åt svennar. Men SD kan vara faschistiskt iallafall väl?

Nåja oavsett vad just jag lägger min röst på så verkar iaf var fjärde person som röstar komma att rösta på det enda nu etablerade partiet som står för att det skall bli en förändring framöver.
Till det bättre eller till det sämre vet vi inte förräns efter det vi förändrat oss, om vi nu gör det.

Mvh PP.
Fascistiskt, inte nazistiskt...

Intressant artikel om vad man kan ha uppsikt på redan i detta val som första steg mot nedmonterande av demokratin/fria val:
https://www.helahalsingland.se/artikel/ ... ystemet-ut
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Inlägg av Zalman3 »

Lås denna tråd!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Zalman3 skrev:
Lås denna tråd!
Varför?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Inlägg av Zalman3 »

Lås denna tråd!
Användarvisningsbild
nek0

Inlägg av nek0 »

Zalman3 skrev:
Lås denna tråd!
Varför?
Ingen tvingar mig eller dig att läsa eller skriva i trådar vi inte gillar
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

themax skrev:
Jag har varit liberal i hela mitt vuxna liv med DÖ gjorde mig rådvill. Rekommenderar alla att läsa Medborgerlig Samlings program. De utsätts nu för en rätt grym smutskastningsprocess av vänstern som bara fick mig mer intresserad.

Ur miljöprogrammet;

Transporter inom Sverige

Vår ambition är att alla nya personbilar som säljs senast 2030 ska vara miljöbilar. Vi vill här göra en tydlig klimatskatteväxling genom att öronmärka intäkterna av koldioxidskatten på bensin och diesel till fordonstrafik för att subventionera elbilar, laddningsstationer och andra åtgärder för att underlätta övergången till en utsläppsneutral fordonsflotta.
Vi är även positiva till idén att låta reseavdraget differentieras så att resor med miljöbilar gynnas.”
Detta parti består väl av avhoppade Sverige Demokrater? Så innan någon hoppar på detta tåg bör de fundera på varför de hoppade av.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Inlägg av Zalman3 »

Lås denna tråd!
Användarvisningsbild
nek0

Inlägg av nek0 »

Zalman3 skrev:
Lås denna tråd!
Varför är det så svårt förklara för oss varför ska man låsa tråden?
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Zalman3 skrev:
Lås denna tråd!
Så din taktik är att posta detta för varje inlägg bara för att du inte tycker om något i tråden? Bästa lösningen är att du inte klickar på denna tråd, se den som låst för dig. Debatt och diskussion är det som gör att demokrati lever vidare, förtryck och censur tar oss längre från ett öppet samhälle.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

Legato skrev:

Fascistiskt, inte nazistiskt...

Intressant artikel om vad man kan ha uppsikt på redan i detta val som första steg mot nedmonterande av demokratin/fria val:
https://www.helahalsingland.se/artikel/ ... ystemet-ut
Ja, vi kommer förmodligen få se en omfattande rysk inblandning i det här valet. Hoppas att folk kan stå emot.
Användarvisningsbild
nek0

Inlägg av nek0 »

Svenssons skrev:
Zalman3 skrev:
Lås denna tråd!
Så din taktik är att posta detta för varje inlägg bara för att du inte tycker om något i tråden? Bästa lösningen är att du inte klickar på denna tråd, se den som låst för dig. Debatt och diskussion är det som gör att demokrati lever vidare, förtryck och censur tar oss längre från ett öppet samhälle.
+1
Bra skrivet Svenssons.
Stoppa huvudet i sanden löser inga problem. Mycket bättre är det att bemöta de med argumenten.
Användarvisningsbild
12man
Teslaägare

Inlägg av 12man »

LarsL skrev:
themax skrev:

Ur miljöprogrammet;

Transporter inom Sverige

Detta parti består väl av avhoppade Sverige Demokrater? Så innan någon hoppar på detta tåg bör de fundera på varför de hoppade av.
Dessa också? Alternativ för Sverige visste jag om, undrars på varför de ansåg sig ha behov av att öppna eget,

förexten sjuklövern är ett beteckning myntat av "SDsympatisörer" i ett vidare begrepp nån gång 2009?
ms 76132 "Eleamore"
Jerka

Inlägg av Jerka »

Medborgerlig samling verkar snarast vara ett parti för M- och KD-sympatisörer som är förbannade på decemberöverenskommelsen och tycker alliansen borde tagit makten med stöd av SD. Deras stora huvudfrågor är sänkta skatter, slopad ”identitetspolitik” och fientlig inställning till allt som börjar med genus-.

Jag sympatiserar inte direkt med dem men de är definitivt att föredra framför SD i mitt tycke. Alternativ för Sverige däremot startades av avhoppade (eller mer korrekt uteslutna) SDU:are som ansåg att SD var för mjäkiga.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

Jo, SD lever ju på sitt utanförskap.
Men innan man tror att de kommer göra något bättre så kan man fundera på vilket kaos de skulle ställa till med om de får något att säga till om. Ta bara den här galenskapen om att lämna EU, beställnings jobb från pappa Putin?
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

En svensk elefant...

Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Inlägg av Zalman3 »

Svenssons skrev:
En svensk elefant...

Jag fick inte denna tråd låst.
Vad leder då din tråd till, jo rasism.
Ytterst så kan det leda till vad som hände i Tyskland under 1930-40 talet.

Jag var Polen förra vecka och besökte Auswitch 1 och 2.

"Auschwitz concentration camp"
Jews to the camp's gas chambers from all over German-occupied Europe, where they were killed en masse with the cyanide-based poison Zyklon B, originally developed to be used as a pesticide. An estimated 1.3 million people were sent to the camp, of whom at least 1.1 million died. Around 90 percent of those were Jews; approximately one in six Jews killed in the Holocaust died at the camp.
https://en.wikipedia.org/wiki/Auschwitz ... ation_camp
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Inlägg av Zalman3 »

Auschwitz: a short history of the largest mass murder site in human history
https://www.theguardian.com/world/2015/ ... -holocaust
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Zalman3 skrev:
Svenssons skrev:
En svensk elefant...

Jews to the camp's gas chambers from all over German-occupied Europe, where they were killed en masse with the cyanide-based poison Zyklon B, originally developed to be used as a pesticide. An estimated 1.3 million people were sent to the camp, of whom at least 1.1 million died. Around 90 percent of those were Jews; approximately one in six Jews killed in the Holocaust died at the camp.
Min tråd? Hur kan debatt leda till rasism? Jag vill bestämt hävda att debatt, diskussioner och möten är det som krävs för att stå emot rasism! Försök till censur, tystande av åsikter och hot är det som kommer göra att rasism, hat och osäkerhet frodas.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Inlägg av Zalman3 »

he holocaust Auschwitz documentary 2015
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Inlägg av Zalman3 »

Svenssons skrev:
Zalman3 skrev:
Svenssons skrev:
En svensk elefant...

Min tråd? Hur kan debatt leda till rasism? Jag vill bestämt hävda att debatt, diskussioner och möten är det som krävs för att stå emot rasism! Försök till censur, tystande av åsikter och hot är det som kommer göra att rasism, hat och osäkerhet frodas.
Har du varit i Auschwitz?
Sett klösmärkena på väggarna i gaskamrarna?
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Zalman3 skrev:
Tror du på allvar att jag på något sätt är nazist eller förnekare av förintelsen? Det är så långt från verkligenheten man kan komma, ta en kall dusch så kanske du vaknar till lite. Jag sympatiserar inte på något sätt med SD, nazister, facister eller kommunister. Det jag förespråkar är ett sunt debattklimat som inte står för censur, åsiktsförtryck eller på annat sätt vill tysta ens motståndare, politiska eller andra.

PS. Ta också en titt på A Swedish Elephant helst från början men annars från ca 30 minuter gällande debattklimatet i detta land.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
nek0

Inlägg av nek0 »

Zalman3 skrev:
Svenssons skrev:
Zalman3 skrev:
Svenssons skrev:
En svensk elefant...

Vi löser inte problemet genom att blunda och ignorera. Vi som är vakna måste försöka ge annan information till de vilsna.
Jag är själv flykting och får dagligen höra att alla som inte är "riktiga" svenskar ska ut ur landet. Sedan säger de att de inte menar såna som mig för jag är ok . Vi kan inte vara tysta och låta de prata.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Inlägg av Zalman3 »

Svenssons skrev:
Zalman3 skrev:
Tror du på allvar att jag på något sätt är nazist eller förnekare av förintelsen? Det är så långt från verkligenheten man kan komma, ta en kall dusch så kanske du vaknar till lite. Jag sympatiserar inte på något sätt med SD, nazister, facister eller kommunister. Det jag förespråkar är ett sunt debattklimat som inte står för censur, åsiktsförtryck eller på annat sätt vill tysta ens motståndare, politiska eller andra.

PS. Ta också en titt på A Swedsih Elephant helst från början men annars från ca 30 minuter gällande debattklimatet i detta land.

"Tror du på allvar att jag på något sätt är nazist eller förnekare av förintelsen?"

Jag tolkar det som att du är nazist.
Förklara hur då för mig varför du inte är det?

Har du sett filmen
Holocaust Documentary?
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

Zalman3, jag är också rädd och oroligt för utvecklingen och vad den kan leda till. Vi som fortfarande har vettet i behåll måste hålla hårt mot dessa farliga krafter, om inte annat så för att kunna se barnbarn i ögonen.
Senast redigerad av LarsL, redigerad totalt 2 gång.
Skriv svar