Är det fler icke Teslaägare som redan fått inbjudan?
Moderator: Redaktion
Re: Är det fler icke Teslaägare som redan fått inbjudan?
Då har nog alla som har reserverat släppts in. Kul för de som försöker sälja sin plats. 

Och där kom mailet även till mig.
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Där kom min också. Sen är det ju en annan femma i vilken ”ordning” bilarna faktiskt byggs.
Men på det här sättet får de ju tillförlitliga uppgifter vilka ”kombinationer” som beställarna vill ha. Därigenom lär ju produktionsplaneringen underlättas en del.
Men på det här sättet får de ju tillförlitliga uppgifter vilka ”kombinationer” som beställarna vill ha. Därigenom lär ju produktionsplaneringen underlättas en del.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Jag har inte fått något mail ännu! Reserverade 8/8 2016.
Tesla Model 3 2019
Inte heller fått mail, men designstudion var öppen. Logga in och kolla.
Elbilist sedan 2014
Ja se där. Nu får jag designa!strejf skrev:Jag har inte fått något mail ännu! Reserverade 8/8 2016.
Tesla Model 3 2019
- Syncronauten
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/svante12917
Weeeeeee!
Beställt! Har ingen Tesla och reserverade i april 2016

Beställt! Har ingen Tesla och reserverade i april 2016
Nu har jag också fått mejlet med inbjudan till designstudion. Väntar på billigare modell dock.
Reserverade 2/4 2016, inte anställd eller tidigare ägare men det blir dyrt!
Hämtat en 2021, blå M3P med FSD.
Jag blev med inbjuden nu. Reserverat 2017-03-06.
Förhandling med de andra delägarna på firman nu och sen blir det beställning
Förhandling med de andra delägarna på firman nu och sen blir det beställning

Model Y LR AWD Solid Black AP 2022
Jag reserverade sent 2018-09-28 och har nu genomfört min beställning.
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Reserverat 21 April -16.
Inget mail men kan designa nu när jag loggade in.
Inget mail men kan designa nu när jag loggade in.
Jag har inte reserverat...och jag kommer....inte in...

Undra när de öppnar upp designstudion för allmänheten? Januari?

Undra när de öppnar upp designstudion för allmänheten? Januari?
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Jag kan reservera, bokade oktober 2018.
2023 Röd M3 AWD
Vilket betyder att de slängt hänglåset. Frågan är väl kanske mer när leverans kommer att ske, eftersom det sker i turordning, men det kan ju gå rätt fort om det är många som hade förväntat sig en 450.000 kronors bil.robegb skrev:Jag kan reservera, bokade oktober 2018.
Det är ju en hel del av nördarna här innen som valt att avstå en beställning.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Ja, jag hade ju inte tänkt beställa innan kanske november 2019, spara lite mer cash och vill inte ha AWD, ser gärna ett återtåg av LR RWD förhoppningsvis.Jeppe_E skrev:Vilket betyder att de slängt hänglåset. Frågan är väl kanske mer när leverans kommer att ske, eftersom det sker i turordning, men det kan ju gå rätt fort om det är många som hade förväntat sig en 450.000 kronors bil.robegb skrev:Jag kan reservera, bokade oktober 2018.
Det är ju en hel del av nördarna här innen som valt att avstå en beställning.
Kan man skjuta på sin reservation??
2023 Röd M3 AWD
Jag kommer in i design studion 
(För dyr för mig dock
Ja väntar på RWD LR utan premium)

(För dyr för mig dock

Ja väntar på RWD LR utan premium)
Kom in jag med, står feb-mars som lev tid.
Kommer dock begära ut reservationssumman, tycker inte de är värda de pengarna helt enkelt.
Kommer dock begära ut reservationssumman, tycker inte de är värda de pengarna helt enkelt.
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing) | Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Ring och säg att du letar efter en bil, säg vilka specifikationer du vill ha, och gör det i närheten av en kvartalsstängning. Som fler vittnat om tidigare på detta forum så gör Tesla ingenting på nya bilar, men det finns möjligheter på demomodeller.Verdi skrev:Inte från Tesla väl? De börjar på 1 172 000:- nånting på demosidan iaf.Daniel skrev:Rättar mig själv, demomodell av 100D med relativt få mil på mätaren går att få för runt miljonen. Ny från fabrik startar helt riktigt på 1.2m.TiborBlomhall skrev:Emm... 100D kan du inte få för miljonen längre. Börjar på 1.2 mille.
Vi har fått rabatterat pris på lagerbil vid två tillfällen.Daniel skrev:Ring och säg att du letar efter en bil, säg vilka specifikationer du vill ha, och gör det i närheten av en kvartalsstängning. Som fler vittnat om tidigare på detta forum så gör Tesla ingenting på nya bilar, men det finns möjligheter på demomodeller.
Det är ju de dyraste som går först. (de har de bäst marginaler på och efter åtskiftet så tror jag en dropp i usa när federala skatterabbaten minskar och därför är det inte förvånande att de kör på med utlandet medans de rampar upp medium och standard range i usa)
Icke ägare, reserverade under eventet, inbjudan att beställa 12:35 idag (och bekräftad 15 minuter senare
).

Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Reserverade i juni 2017, är inte en tesla ägare och kan också lägga en beställning nu.
Nu till problemet. Jag reserverade mig på hemsidan och valde sverige som land så nu kan jag endast beställa till sverige och usa tydligen när jag klickar på design.
Jag bor och jobbar i norge och blev lite rädd när jag såg att svenska priset låg på 650k kr när den i norge kostar 464k kr. Någon som vet om tesla kan ändra så att jag kan lägga en beställning i norge med norska priser eller måste jag göra en ny reservation?
Ska skicka ett mail till tesla ikväll och ringa nästa vecka om jag ej får ett svar.
Nu till problemet. Jag reserverade mig på hemsidan och valde sverige som land så nu kan jag endast beställa till sverige och usa tydligen när jag klickar på design.
Jag bor och jobbar i norge och blev lite rädd när jag såg att svenska priset låg på 650k kr när den i norge kostar 464k kr. Någon som vet om tesla kan ändra så att jag kan lägga en beställning i norge med norska priser eller måste jag göra en ny reservation?
Ska skicka ett mail till tesla ikväll och ringa nästa vecka om jag ej får ett svar.
Har idag beställt en svart M3 AWD med AP. Är ännu inte Tesla-ägare. Reserverade i augusti 2016.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Model 3, LR, Midnight Silver, FSD.