Re: Vilken båt kommer treorna med?
Postat: 12 jan 2019 19:49
Denna tråd är en smula nördig, men också ganska rolig. Hur många köpare av tex en Toyota eller en Ford tror ni följer transportskeppets väg till Europa? 

josve skrev:Denna tråd är en smula nördig, men också ganska rolig. Hur många köpare av tex en Toyota eller en Ford tror ni följer transportskeppets väg till Europa?
Hehe, men nu är det ju inte Toyotas och Fords vi köper!josve skrev:Denna tråd är en smula nördig, men också ganska rolig. Hur många köpare av tex en Toyota eller en Ford tror ni följer transportskeppets väg till Europa?
Jag tillägnar detta inlägg alla på forumet som inte har något viktigare för sig på en lördagkväll.boreno skrev:För övrigt borde det finnas publika tulldokument om Teslas leveranser. Det lär ju knappast vara så att man löser det på plats när leveransen anländer, när det handlar om tusentals bilar. För den grävande borde det gå att hitta... *wink* *wink* *nudge* *nudge* know what I mean!
Ungefär ingen.josve skrev:Denna tråd är en smula nördig, men också ganska rolig. Hur många köpare av tex en Toyota eller en Ford tror ni följer transportskeppets väg till Europa?
Som jag förstått det, så är Model 3 betydligt mer komplicerad att montera ihop i efterhand. Så, nej det tror jag inte alls på.boreno skrev:För att undvika en del tullavgifter skickas sedan länge Model S & X i delar, för att återmonteras på Teslas anläggning i Tillburg. Jag undrar om de kommer att göra så med de tidiga lasterna av 3an, min gissning är att de inte gör det, åtminstone inte i stor skala. De måste ju få chans att trimma in arbetet i Tillburg också.
För övrigt borde det finnas publika tulldokument om Teslas leveranser. Det lär ju knappast vara så att man löser det på plats när leveransen anländer, när det handlar om tusentals bilar. För den grävande borde det gå att hitta... *wink* *wink* *nudge* *nudge* know what I mean!
Då är det väl än mer nördigt att jag tittade på båten, 1.7 knop långsamt, som inte ens väntar på en bil.josve skrev:Denna tråd är en smula nördig, men också ganska rolig. Hur många köpare av tex en Toyota eller en Ford tror ni följer transportskeppets väg till Europa?
*Say no more!*boreno skrev:Jag tillägnar detta inlägg alla på forumet som inte har något viktigare för sig på en lördagkväll.boreno skrev:För övrigt borde det finnas publika tulldokument om Teslas leveranser. Det lär ju knappast vara så att man löser det på plats när leveransen anländer, när det handlar om tusentals bilar. För den grävande borde det gå att hitta... *wink* *wink* *nudge* *nudge* know what I mean!
Du gissar rätt. De kommer att betala "full tull"boreno skrev:För att undvika en del tullavgifter skickas sedan länge Model S & X i delar, för att återmonteras på Teslas anläggning i Tillburg. Jag undrar om de kommer att göra så med de tidiga lasterna av 3an, min gissning är att de inte gör det, åtminstone inte i stor skala. De måste ju få chans att trimma in arbetet i Tillburg också.
SR-71-BlackBird skrev:Nu har hon fått upp farten.
Tror det är rätt fartyg. De lägger till i Panama, ja. Men sedan vidare.okaenrique skrev:SR-71-BlackBird skrev:Nu har hon fått upp farten.
fel båt , den ska till Panama (PA)
okaenrique skrev:SR-71-BlackBird skrev:Nu har hon fått upp farten.
Stämmer inte , den ska till Panama (PA)
okaenrique skrev:
Ja, med 3000 bilar per vecka så kan det röra sig om vilken torsdag som helst.ippii skrev:Allt ljus på Glovis Captain för tillfället. Men visst är det lika sannolikt att våra bilar är på nästa eller näst-nästa fartyg?
MrStarhouse skrev:Nästa skepp på väg att hämta?ETA San Francisco imorgon.
Killgissning : 40 000 hästar, 45 % verkningsgrad, 25 dagar, 3000 bilarSmutt skrev:Går det att räkna ut hur många liter olja det går åt per bil?
Det finns många anledningar till att producera nära kunden, inte minst miljön...FlyingBlue skrev:Killgissning : 40 000 hästar, 45 % verkningsgrad, 25 dagar, 3000 bilarSmutt skrev:Går det att räkna ut hur många liter olja det går åt per bil?
Vi säger 1400 liter ful marindiesel per bil.
Eller lite mer faktabaserat:FlyingBlue skrev:Killgissning : 40 000 hästar, 45 % verkningsgrad, 25 dagar, 3000 bilarSmutt skrev:Går det att räkna ut hur många liter olja det går åt per bil?
Vi säger 1400 liter ful marindiesel per bil.
Kod: Markera allt
- Car Capacity: 6500 CEU (Car Equivalent Unit)
- Length overall: 199.99 m
- Breadth: 32.26 m
- Draft (design): 9 m
- Displacement: 32,791.6 ton (loaded at design draft)
- Main Engine: MAN B&W 7S60ME-C
- Power: 15,820 kW
- Speed (design): 20 knot