Lite knas med enheterna är det iaf. Du kan ladda ett antal kWh, men inte 2* 70 kW. Om du menar 2* 70 kWh så måste du väl ha laddat nästan från 0 till helt fullt två gånger, och det brukar man ju inte göra på destinationen.cederstock skrev:Laddade fullt. Körde sedan 665 km i ett svep (med stopp för 2 efterfrågade laddningar). Parkerade och laddade fullt. Körde sedan tillbaka samma väg i ett svep dag 2 (med två stopp för nödvändiga laddningar). Laddade fullt vid ankomst. Läser av att jag tankat 180 kW på superchargers och lägger till de 2x70kW som jag laddade vid ankomstGustafsson skrev:Förutom motorväg som drar mycket energi, så drar ju bilen väldigt mycket mer när den är kall, så om dina siffror innefattar många korta sträckor så bidrar det förstås också. Min model S drar 150 Wh/km i 90 km/tim när den är varm, 190 Wh/km i 100-105.
Det är två saker som jag tycker inte stämmer (med förväntningarna). Dels att den drog vad den drog (320 kW på dessa 1330 km). Jag har inte hört så höga siffror vid vanlig motorvägsfart.
Dels att laddhastigheten på Supercharges aldrig kom över 80 kw/h. Jag har läst att 3:an skall kunna ta 120 kw/h som bäst (varmt batteri, nästan tomt) vilket det var vid samtliga laddtillfällen.
Vad har ni andra för erfarenheter?
Elförbrukning Model 3
Moderator: Redaktion
- Gustafsson
- Teslaägare
Re: Elförbrukning Model 3
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Re: Elförbrukning Model 3
1100 km, Model 3 AWD 19 tum, 186 Wh/km. Medel över ett helt år på min S75D var 204 Wh/km, och nu har det varit lite kallt, men jag har inte kört så långa sträckor på motorväg ännu.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.